Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bwah, 't is hoe ge het bekijkt. IRL valt heel het concept "mooi in de plooi" . Bon, het is zeker niet moeders mooiste, maar objectief gezien klopt het plaatje wel, imho.
Ik kom net terug van de voorstelling bij de dealer. 'k Moet zeggen dat ik toch mijn mening op verschillende vlakken heb moeten veranderen. Het exterieur is nu niet echt moeders mooiste, maar er zitten wel een aantal knappe elementen in. De voorkant vind ik bijvoorbeeld heel mooi, lekker aggressieve koplampen, en een kleine voor-overhang. In profiel valt vooral de lange wielbasis op. En dan achteraan.. met zijn kont zal hij nooit schoonheidsprijzen winnen vrees'k. Al valt alles beter mee irl dan op foto. Toch vind ik dat er teveel "laagjes" te vinden zijn in het kofferpaneel, en dat zorgt ervoor dat de auto niet echt elegant oogt achteraan. De achterklep die in twee delen open kan, is dan wel weer erg handig!
En dan komen we bij het interieur. Op zich is het een bijzonder geslaagd interieur. Mooie materialen (het matte inleghout is heel knap!), veel zitruimte. Toch vind ik - net zoals sommigen al aanhaalden - dat de opzet wel erg monovolumeachtig is. Bovendien is de hoofdruimte misschien wel iets té groot.
Dit zal volgens mij geen supersucces worden (als bv de X6, die eerst ook heel veel kritiek te verwerken kreeg), maar het lijkt met een leuk alternatief voor mensen die eens iets anders willen dan een 7-Reeks.
Met grote wielen heeft hij presence. Het is geen mooie saloon zoals een Mercedes CLS, maar binnenin is het eigenlijk eerder een 7, en dan past onderstaande foto perfect: manchetknopen in het hemd, duur horloge om de pols... Zo een mensen gaan een 5GT rijden
Deze namiddag ben ik ook eens gaan piepen naar deze GT en in tegenstelling tot velen die hem mooier vinden in real-life dan op foto is het omgekeerd van mij
Interieur is zeer prachtig , voorkant ook maar de kont valt serieus tegen .
Koffer ruimte is zelfs veel kleiner dan de huidige 5 touring , door de aflopende daklijn zal je niet teveel moeten stapelen in de koffer
Prijs is naar BMW normen goe geprijsd , en persoonlijk zou ik voor dat geld liever uitkijken voor een dikke 7 serie die 100 keer mooier is
Ik kom net terug van de voorstelling bij de dealer. 'k Moet zeggen dat ik toch mijn mening op verschillende vlakken heb moeten veranderen. Het exterieur is nu niet echt moeders mooiste, maar er zitten wel een aantal knappe elementen in. De voorkant vind ik bijvoorbeeld heel mooi, lekker aggressieve koplampen, en een kleine voor-overhang. In profiel valt vooral de lange wielbasis op. En dan achteraan.. met zijn kont zal hij nooit schoonheidsprijzen winnen vrees'k. Al valt alles beter mee irl dan op foto. Toch vind ik dat er teveel "laagjes" te vinden zijn in het kofferpaneel, en dat zorgt ervoor dat de auto niet echt elegant oogt achteraan. De achterklep die in twee delen open kan, is dan wel weer erg handig!
En dan komen we bij het interieur. Op zich is het een bijzonder geslaagd interieur. Mooie materialen (het matte inleghout is heel knap!), veel zitruimte. Toch vind ik - net zoals sommigen al aanhaalden - dat de opzet wel erg monovolumeachtig is. Bovendien is de hoofdruimte misschien wel iets té groot.
Dit zal volgens mij geen supersucces worden (als bv de X6, die eerst ook heel veel kritiek te verwerken kreeg), maar het lijkt met een leuk alternatief voor mensen die eens iets anders willen dan een 7-Reeks.
Ik wil hier toch even op reageren. Toen de BMW X6 het levenslicht zag werd BMW AG te München bedolven onder bakken kritiek. Ik citeer, de mensen van de design afdeling alsook de ingenieurs moesten dringend opgenomen worden in een psychiatrische instelling, sterker nog... BMW mocht zelfs voorgoed de deuren sluiten...! Nu...anno 2009 zijn al die schreeuwers of bullebakken van destijds met de noorderzon verdwenen. Waarom...? Om de heel eenvoudige reden dat de BMW X6 een commercieel succes is en wel degelijk een auto die in de smaak valt bij het kapitaalskrachtige publiek.
Nu reeds conclusies trekken wat betreft de BMW 5 GT is voorbarige taal. Wij zullen de resultaten (verkoopstatistiek) dan ook evalueren in oktober 2010. Met andere woorden, na een introductiejaar.
Ik wil hier toch even op reageren. Toen de BMW X6 het levenslicht zag werd BMW AG te München bedolven onder bakken kritiek. Ik citeer, de mensen van de design afdeling alsook de ingenieurs moesten dringend opgenomen worden in een psychiatrische instelling, sterker nog... BMW mocht zelfs voorgoed de deuren sluiten...! Nu...anno 2009 zijn al die schreeuwers of bullebakken van destijds met de noorderzon verdwenen. Waarom...? Om de heel eenvoudige reden dat de BMW X6 een commercieel succes is en wel degelijk een auto die in de smaak valt bij het kapitaalskrachtige publiek.
Nu reeds conclusies trekken wat betreft de BMW 5 GT is voorbarige taal. Wij zullen de resultaten (verkoopstatistiek) dan ook evalueren in oktober 2010. Met andere woorden, na een introductiejaar.
idd, de reacties in 2003 waren ook zo op de E60... en kijk nu, iedereen is er zot van!
Ik stond ook in 't begin niet zot van de X6, terwijl ik 't nu één van de mooiste BMW's vind juist door zijn speciaal design.
Maar ik heb een ander gevoel bij deze 5 GT, niet een gevoel van een geheel nieuw design dat ik niet aan ben, maar zoals 't hier al eerder verteld is, een vergelijking met SsangYong.
Vrijdag de 5GT ook gaan bekijken...
Ik ben er helemaal niet weg van
En dat ze allemaal zeggen dat dat interieur zo prachtig is en het dashboard bijna hetzelfde is als dat van de 7
Sorry, maar dan ziet het dashboard van onze 7 er toch heel anders uit
Ik had zowat het gevoel in een monovolume te zitten...
Comment