Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb er nu al een aantal gezien en als je de achterkant buiten beschouwing laat kan ik er nog wel over zeggen dat hij redelijk mooi is en mooi voor een auto van type. Met dat type bedoel ik een auto die gemaakt is om ruim en handig te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
      Ik heb er nu al een aantal gezien en als je de achterkant buiten beschouwing laat kan ik er nog wel over zeggen dat hij redelijk mooi is en mooi voor een auto van type. Met dat type bedoel ik een auto die gemaakt is om ruim en handig te zijn.
      Een luxe camionette?
      Nee serieus, als dat het doelpubliek is, ben je toch beter af met de X5? en dan kom je tot wat ik nog altijd niet echt zie. Waar moet je deze wagen plaatsen? Hij valt, imo, tussen drie stoelen in (X5, 7 en 5 reeks) en is niet de perfecte mix tussen die drie. Sportief ga je eerder naar de 5 of 7, voor ruim en handig naar X5 etc......

De mensen bij BMW zullen echt wel een doelpubliek zien, maar het zou wel eens (net als bij de R) zo klein kunnen zijn dat je kan spreken van een flop.....maar dat zal de toekomst uitwijzen.
      Last edited by Jokke_vlo; 07/12/2009, 10:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Een luxe camionette?
        Nee serieus, als dat het doelpubliek ben je toch beter af met de X5? en dan kom je tot wat ik nog altijd niet echt zie. Waar moet je deze wagen plaatsen? Hij valt, imo, tussen drie stoelen in (X5, 7 en 5 reeks) en is niet de perfecte mix tussen die drie. Sportief ga je eerder naar de 5 of 7, voor ruim en handig naar X5 etc......

De mensen bij BMW zullen echt wel een doelpubliek zien, maar het zou wel eens (net als bij de R) zo klein kunnen zijn dat je kan spreken van een flop.....maar dat zal de toekomst uitwijzen.
        Ik dacht hier net hetzelfde over. Ik wist echt niet welk publiek deze wagen zou aanspreken... tot mijn pa zelf interesse had in eentje. Volgens hem combineert de GT de ruimte en en hoge(re) zitpositie van een X5 met het dynamische en de sportievere gewone 5. Hij vindt namelijk dat hij voor dagelijks rond te rijden geen permanente 4x4 nodig heeft etc. Ergens heeft hij wel een punt moet ik zeggen, al zou ik 'm daarvoor nog altijd niet kopen.

Comment

• Interesse of ook daadwerkelijk gekocht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten

ze doen in elk geval hun best om hun nieuwe telg mooi te presenteren
            bijna niet meer weg te jagen van onze TV-schermen, tot en met redactionele publiciteit-uitzendingen waar ze BV's uit de industrie overal vervoeren.. .juist, in een 5GT

Comment

• 't Is gek maar ... ook bij ons komt er misschien eentje. Terwijl ook een X5 op de lijst stond, en die staat z'n plaats nu af aan de '5 GT.

Het is geen schoonheid in de ware zin van 't woord, maar lelijk vind ik 'm zeker ook niet. Feit is dat de auto présence heeft en iets edels uitstraalt. Ik zag er vandaag ene in dat blauwgrijs op 19" en ik vond 'm eerlijk waar knap. Alles wat ik over die auto lees is éénduidig positief, rijdt naar verluidt magistraal goed, biedt ruimte en comfort, is perfect afgewerkt, ... Verslaat de Benz R-klasse op zo goed als elk vlak met een behoorlijk verschil, dat wil toch wat zeggen (want die Benz mag ook zo lelijk zijn als 'ie wil, 't is wel een goeie auto).

't Is een vreemd concept en 'k denk dat we vooral daaraan moeten wennen. Wat mij betreft gaat 't nooit een beauty worden, en toch kan 'ie knap zijn. Eens je die auto hebt "beleefd" (nog niet mee gereden, wel proefgezeten op autosalon en voorstelling), daagt het wel. Ding zit verdomd goed ineen.

En blijkt dus echt wel kopers te verleiden. Helemaal in 't begin zou ik dat nooit durven denken hebben... maar nu verrast mij dat geenszins.

Comment

• Ik begin te hopen dat mijn pa een 5GT koop ipv een F10...

De voorkant van de F10 is redelijk karakterloos als je hem vergelijkt met de GT!

Comment

• Gewenning aan de GT5-stijl

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  't Is gek maar ... ook bij ons komt er misschien eentje. Terwijl ook een X5 op de lijst stond, en die staat z'n plaats nu af aan de '5 GT.

Het is geen schoonheid in de ware zin van 't woord, maar lelijk vind ik 'm zeker ook niet. Feit is dat de auto présence heeft en iets edels uitstraalt. Ik zag er vandaag ene in dat blauwgrijs op 19" en ik vond 'm eerlijk waar knap. Alles wat ik over die auto lees is éénduidig positief, rijdt naar verluidt magistraal goed, biedt ruimte en comfort, is perfect afgewerkt, ... Verslaat de Benz R-klasse op zo goed als elk vlak met een behoorlijk verschil, dat wil toch wat zeggen (want die Benz mag ook zo lelijk zijn als 'ie wil, 't is wel een goeie auto).

't Is een vreemd concept en 'k denk dat we vooral daaraan moeten wennen. Wat mij betreft gaat 't nooit een beauty worden, en toch kan 'ie knap zijn. Eens je die auto hebt "beleefd" (nog niet mee gereden, wel proefgezeten op autosalon en voorstelling), daagt het wel. Ding zit verdomd goed ineen.

En blijkt dus echt wel kopers te verleiden. Helemaal in 't begin zou ik dat nooit durven denken hebben... maar nu verrast mij dat geenszins.
                  Hoi gTa,

Dat gevoel had ik ook met mijn Audi A5 Sportback.
                  Bij eerste aanschouwing in het contactcenter in Kortenberg was ik er niet echt wild van. Meer zelfs, ik zei dat ik die niet moest hebben.... tot ik 'm gezien had in een configurator in een donker kleur.
                  Dan heb ik 'm toch besteld, en ondertussen ben ik al 6 weken de trotse eigenaar van mijn donkergroene Sportback. Bij levering van de wagen was het meteen 'coup de foudre', en met de dag ben ik steeds meer en meer overtuigd van mijn juiste keuze.

Greetz,

Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT5 Bekijk Berichten

X6 is inderdaad ook mooi, maar is nog altijd een coupé model, sportief. Achteraan is er veel minder plaats dan bvb in deze wagen en ik rijd wel regelmatig met voorname mensen, die ik dan een mooie plaats wil bieden in de wagen. Een 7 reeks is dan te laag bij de grond, had graag iets hoger gehad, iets meer overzicht op de baan. Dat is een persoonlijke smaak. Ik begrijp best dat de die-hard autoliefhebbers/BMW fans dit qua uitzicht niet de meest sportieve wagen vinden, maar daar is het mij persoonlijk niet om te doen.

Hierboven zoals de mijne eruit zal zien qua kleur...ik kijk er eerlijk gezegd al naar uit !
                    Hello broer
                    Welkom op dit forum

Proficiat met de aankoop!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                      Hoi gTa,

Bij eerste aanschouwing in het contactcenter in Kortenberg was ik er niet echt wild van. Meer zelfs, ik zei dat ik die niet moest hebben.... tot ik 'm gezien had in een configurator in een donker kleur.
                      Dan heb ik 'm toch besteld, en ondertussen ben ik al 6 weken de trotse eigenaar van mijn donkergroene Sportback. Bij levering van de wagen was het meteen 'coup de foudre', en met de dag ben ik steeds meer en meer overtuigd van mijn juiste keuze.

Greetz,

Stelo
                      Donkergroen? Heeft u een bruin/cognackleurig interieur?

Comment

Hoi gTa,

Greetz,

Stelo
                        Proficiat! De beste keuze wordt bevestigd door de maag en het hart, dat is zeker.

Ik heb het echt niet voor de A5 Sportback, zelfs niet na een testrit en 'm al in verschillende kleuren en met verschillende uitrustingen te hebben gezien. Ik ga 't geen lelijke auto noemen (zou maar erg zijn), maar 'ie mist iets én ik kan me langs geen kanten verzoenen dat Audi triest gestylede modellen bij de vleet creëert die zo hard op die sublieme A5 coupé lijken dat die z'n pluimen verliest. De A4 berline en Avant, de A5 Sportback, de nieuwe A8 ... er zit geen spirit meer in, ze zijn zo ... vaal ... meneer.

('t is persoonlijk, hè )

Een confrater van me rijdt er ook eentje, een 2.0 TDI. Zwart, basis 17", stof/leder zwart, namaak alu inleg, en nog wat opties. Mjah. Zéér veel geld voor een auto die niet vol is uitgerust en présence mist en ook nog 'es praktische kanten ontbeert die goedkopere auto's van dat merk wel hebben, en dat (imo) niet compenseert met een mooier uiterlijk ... maarrrrrr : mijn keuze zou dan misschien weer niet de zijne zijn, en zo gaan we eeuiwig door.

Die '5 GT vind ik ook verre van knap, "objectief" gezien minder knap dan een A5 Sportback, maar in globo vind ik 'm wel veel aantrekkelijker. Er zit bakken meer karakter en chic in, vind ik. Die auto ... hééft iets ... 'ie oogt zo purposeful (itt tot de X6 b.v. die zodanig onzinnig oogt dat 'ie zelfs met een de meest milieuvriendelijke motor nooit als politiek correct zal worden bekeken), z'n "lelijkheid" staat naar mijn gevoel in directe relatie met z'n doel, en 'ie schaamt er zich niet voor, integendeel: het is alsof die auto trots is op wat 'ie is (namelijk: steengoed), en dat maakt 'm zo mooi.
                        Hetzelfde heb ik eigenlijk van bepaalde R-klasses (dik uitgerust): zo lelijk als de nacht, in feite, maar als je er eentje IRL tegenkomt dan kijk je toch wel effe goed, omdat ze blikken naar zich toe trekken.

Om de vergelijking te maken met vrouwen (want dat wordt hier wel 'es gedaan): ik heb het ook nooit op van die "klassieke" karakterloze schoonheden waarvan de monden van alle 18-jarigen collectief open vallen. Die erfgename van die hotelketen daar, b.v., die mag nog zo'n mooi lichaam hebben als ze wil, haar domme kop en leeg hoofd maakt 'r voor mij zo afstotelijk dat ik er nooit ook maar iets mee te maken zou willen hebben (en dat is dan meteen ook weer zeer shallow van mij, maar ik noem dat wat haar betreft "op gelijk niveau treden" ). Véél liever een niet-perfecte, realistische vrouw die door een intelligent, trots en charmant zelfbewustzijn straalt, en zo het begrip schoonheid geen ééndimensionaal gegeven maakt. Dát is voor mij beauty. De spirit moet erin zitten. Zoals Cate Blanchett, eigenlijk is dat echt geen zo'n knappe madam (check pics waar ze er in ochtend-modus op staat, *gruwel*) maar die overklast al die tuttebellen imo met de vingers in de neus door 't "klassebakheid".
                        En die '5 GT heeft dat ook, wat mij betreft. Je ziet die auto, je denkt "bah, een gewone '5 is mooier", maar je weet dat die auto wordt gekocht net niét om hoe 'ie eruit ziet maar om de onmiskenbare kwaliteiten dat 'ie heeft, en je weet dat 'ie dan ook nog 'es alle concurrentie in dat segment hopeloos naar huis rijdt, enzovoort. Dan heb ik iets van : nice.

En toch zou ik véél liever een X5 in de vloot zien verschijnen. Ook al is dat de minder goeie auto.
                        Last edited by ; 09/12/2009, 18:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          Heeft u een bruin/cognackleurig interieur?
                          Daarvoor moet je hem middels een familieverpakking rotjes (made in Enschede) uiteen laten spatten op een door koeien ondergescheten modderveld. Dan wel ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            Donkergroen? Heeft u een bruin/cognackleurig interieur?
                            Hoi,

Het interieur is een stoffen zwart geruit, met sportzetels.
                            Een beetje volgeladen met opties, wat het heerlijk maakt om te toeven in deze wagen.
                            En ik vind 'm een correcte prijs hebben voor wat ik ervan terugkrijg.

Doei,

Stelo

Comment

• @ gTa,

Hoi,

Jouw reactie is heel eerlijk, en tergelijkertijd blijf je hoffelijk.... klasse!
                              Daar kunnen er nog veel iets van leren.

Je hebt gelijk, een auto heeft niet enkel zijn lijnen nodig om mooi te zijn, maar moet vooral karakter uitstralen!

Greetz,

Stelo

Comment

Hoi GT5,

Ik vind 'm werkelijk PRACHTIG zoals jij 'm besteld hebt!

Trek je niks aan van al die conservatievelingen die je ronduit in jouw gezicht zeggen dat ze jouw wagen lelijk vinden. Ze zijn niet te vinden voor vernieuwing....
                                Jij zal tenminste niet rijden met een auto waarvan je er 1000 tegenkomt in 1 straat.

'k Wens je alvast veel rijplezier met je nieuwe wagen.

Greetz,

Stelo
                                Stelo, bedankt voor tberichtje, doet me plezier. Zelfs mijn broer die hem ook niet mooi vond in het begin, begint het al mooi te vinden ;-)

Ik denk dat het een wagen is die echt moet wennen...

Nog even wachten en dan ik jullie vertellen hoe het is om echt mee te rijden !

Comment

• Toen ik de eerste foto's dan deze GT zag, dacht ik "o jee ... wat een ramp ..."

Na een zeer uitgebreide kennismaking moet ik echter vaststellen dat de auto niet alleen 1 van de best gebouwde BMW's ooit is, op vlak van materiaalkeuze en algemene bouwkwaliteit; maar dat de auto ook nog eens zo ontzettend veel te bieden heeft (compromis tussen sportiviteit en comfort; een zee aan ruimte dankzij 't platform van de F01; modulariteit) en dat hij ook nog eens publiek verantwoord is: het is geen stap terug als je uit een 7-reeks in een GT stapt; behalve op vlak van kosten.

En OK; ik vind het nog steeds niet moeders mooiste BMW; maar als je even de moeite doet om voorbij z'n lelijk gat te kijken; dan kan je echt niet anders dan concluderen dat dit een schot in de roos is. Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat dit een verkoopssucces wordt
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Een verkoop succes? Dat geloof ik nu eens niet. Waarbij ik geen afbreuk doe aan je andere vaststellingen.

Maar of deze kar een succes wordt? Ik durf mijn hand in het vuur steken van niet (hoewel met de vergrijzing van onze maatschappij........)

Comment

• time will tell
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Verkoopsucces is ook zo relatief, tis niet dat ge van de 7 zo veel exemplaren ziet. Als hij evengoed verkoopt als een 7 zou ik het al best een verkoopsucces kunnen noemen, veel goedkoper is hij immers niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                          Verkoopsucces is ook zo relatief, tis niet dat ge van de 7 zo veel exemplaren ziet. Als hij evengoed verkoopt als een 7 zou ik het al best een verkoopsucces kunnen noemen, veel goedkoper is hij immers niet.
                                          Qua prijs zit de GT toch veel dichter bij een 5 dan bij een 7 hoor.

Comment

Working...
                                          X