Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat doet 'ie geenszins. Wat heet "lomp", natuurlijk... veel mensen zijn m.i. zéér lomp in 't redeneren.

    Als je met die auto onbevooroordeeld gaat rijden (tenminste toch eentje met de volledige optionele janboel die een bom duiten kost), dan sta je versteld hoe goed die auto is. Het is geen M3, het is geen '5 touring, en het is geen SUV. 't Is een grote, aangename reiswagen voor 4 volwassenen, met een wat hogere zitpositie en (vooral) een hoger interieur dan de '7. Je zit even comfortabel, de auto is even comfortabel, en het is een droom van een kilometervreter.

    Je moet 'm naast de Mercedes-Benz R-klasse zetten. Dat zijn concurrenten. De '5 GT heeft niet de bedoeling een Panamera aan te pakken, of evenveel emotie als de Quattroporte te bieden.

    Comment


    • Iemand in de wijk heeft er zo ééntje, man man man, dat geluid
      als hij passeert

      Moet idd een fantastische kilometervreter zijn.

      Comment


      • Mercedes had al een lelijk monster gebouwd in de vorm van de R, waarom wil BMW dat nu eigenlijk na doen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
          Mercedes had al een lelijk monster gebouwd in de vorm van de R, waarom wil BMW dat nu eigenlijk na doen?
          Da's een beetje een Multipla verhaal denk ik.

          Dus lelijk, maar oh zo praktisch of ruim voor het doel waarvoor je hem wil
          gebruiken.

          Ik denk dus funktionaliteit >>> esthetiek

          Comment


          • Het is een niche van een niche imo. Want een 5 break en X5 hebben toch ook behoorlijk wat ruimte etc....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
              Da's een beetje een Multipla verhaal denk ik.

              Dus lelijk, maar oh zo praktisch of ruim voor het doel waarvoor je hem wil
              gebruiken.

              Ik denk dus funktionaliteit >>> esthetiek
              Dat vind ik dus een compleet scheve redenering. Er is geen enkele reden waarom functionaliteit en esthetiek niet hand in hand kunnen gaan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                Dat vind ik dus een compleet scheve redenering. Er is geen enkele reden waarom functionaliteit en esthetiek niet hand in hand kunnen gaan.
                Paul, heb ik dat ergens geschreven dat het altijd zo is ?

                Ik geef gewoon een voorbeeld. Een concreet feit. Een lelijke auto, maar met een goede functionaliteit.
                Daar valt deze GT onder.

                Ik schrijf nergens dat die 2 niet kunnen samengaan, toch ?
                Last edited by ; 01/12/2010, 18:39.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Dat doet 'ie geenszins. Wat heet "lomp", natuurlijk... veel mensen zijn m.i. zéér lomp in 't redeneren.

                  Als je met die auto onbevooroordeeld gaat rijden (tenminste toch eentje met de volledige optionele janboel die een bom duiten kost), dan sta je versteld hoe goed die auto is. Het is geen M3, het is geen '5 touring, en het is geen SUV. 't Is een grote, aangename reiswagen voor 4 volwassenen, met een wat hogere zitpositie en (vooral) een hoger interieur dan de '7. Je zit even comfortabel, de auto is even comfortabel, en het is een droom van een kilometervreter.

                  Je moet 'm naast de Mercedes-Benz R-klasse zetten. Dat zijn concurrenten. De '5 GT heeft niet de bedoeling een Panamera aan te pakken, of evenveel emotie als de Quattroporte te bieden.
                  Een taak die is weggelegd voor de '6 Gran Coupé, als hij beschikbaar wordt met vergelijkbare motoren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Dat doet 'ie geenszins. Wat heet "lomp", natuurlijk... veel mensen zijn m.i. zéér lomp in 't redeneren.

                    Als je met die auto onbevooroordeeld gaat rijden (tenminste toch eentje met de volledige optionele janboel die een bom duiten kost), dan sta je versteld hoe goed die auto is. Het is geen M3, het is geen '5 touring, en het is geen SUV. 't Is een grote, aangename reiswagen voor 4 volwassenen, met een wat hogere zitpositie en (vooral) een hoger interieur dan de '7. Je zit even comfortabel, de auto is even comfortabel, en het is een droom van een kilometervreter.

                    Je moet 'm naast de Mercedes-Benz R-klasse zetten. Dat zijn concurrenten. De '5 GT heeft niet de bedoeling een Panamera aan te pakken, of evenveel emotie als de Quattroporte te bieden.
                    Dus ECHT iets voor hier....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Het is een niche van een niche imo. Want een 5 break en X5 hebben toch ook behoorlijk wat ruimte etc....
                    En dat valt in de GT behoorlijk wat tegen......voor dat geld....
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Het is een niche van een niche imo. Want een 5 break en X5 hebben toch ook behoorlijk wat ruimte etc....
                      Achterin? Voor de passagiers? Geen vergelijken aan met een '5 GT, imo. Daar heb je als passagier een compleet ander gevoel. Alsof je in een 2 keer zo grote, op "uitsluitend luxueus personentransport" gemaakte auto zit. Als ik moet meerijden over langere afstand, en ik moet daarvoor een auto kiezen uit de BMW line-up, dan zou het zelfs spannen tussen een lange '7 en de '5 GT. Bij die laatste heb je meer ruimte "rond" je, 't dak is hoger en dat creëert meer ... euhm ... hoe noem je dat, ja, ruimtegevoel.

                      (neemt niet weg dat ik de '5 GT ook helemaal geen mooie auto vind)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Achterin? Voor de passagiers? Geen vergelijken aan met een '5 GT, imo. Daar heb je als passagier een compleet ander gevoel. Alsof je in een 2 keer zo grote, op "uitsluitend luxueus personentransport" gemaakte auto zit. Als ik moet meerijden over langere afstand, en ik moet daarvoor een auto kiezen uit de BMW line-up, dan zou het zelfs spannen tussen een lange '7 en de '5 GT. Bij die laatste heb je meer ruimte "rond" je, 't dak is hoger en dat creëert meer ... euhm ... hoe noem je dat, ja, ruimtegevoel.

                        (neemt niet weg dat ik de '5 GT ook helemaal geen mooie auto vind)
                        Als achterpassagier is het inderdaad zééér luxueus vertoeven. De kofferruimte daarentegen laat heel wat te wensen over, met een aktetasje erin zal ie erg groot lijken maar met 1 standard valies en een reiszak....
                        Niet tegenstaande dat ik dat een behoorlijk gemis vind kan hij me zeer zeker bekoren. Daar straks in Nederland nog iets zien rijden dat ik vond dat er een beetje van weg had maar dan super lelijk: http://images.businessweek.com/ss/05...g-actyon04.jpg
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • http://images.businessweek.com/ss/05...g-actyon04.jpg [/quote]

                          da's geen 5GT maar de X6.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                            Paul, heb ik dat ergens geschreven dat het altijd zo is ?

                            Ik geef gewoon een voorbeeld. Een concreet feit. Een lelijke auto, maar met een goede functionaliteit.
                            Daar valt deze GT onder.

                            Ik schrijf nergens dat die 2 niet kunnen samengaan, toch ?
                            Als we het er allebei over eens zijn dat funtionaliteit en esthetiek perfect te combineren zijn, waarom zouden we deze auto dan accepteren?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Als achterpassagier is het inderdaad zééér luxueus vertoeven. De kofferruimte daarentegen laat heel wat te wensen over, met een aktetasje erin zal ie erg groot lijken maar met 1 standard valies en een reiszak....
                              Niet tegenstaande dat ik dat een behoorlijk gemis vind kan hij me zeer zeker bekoren. Daar straks in Nederland nog iets zien rijden dat ik vond dat er een beetje van weg had maar dan super lelijk: http://images.businessweek.com/ss/05...g-actyon04.jpg
                              't Ding is dan ook - zo lees ik toch - niet geconcipieerd als gezinsreiswagen. Lijkt me ook een auto te zijn met de laagste score privé-aankoop ever.

                              Ik zou 'm ook niet moeten, zeker niet voor zoveel geld. Maar er zijn er blijkbaar toch wel wat die er wat in zien. Al zou ik liever afwachten tot we een jaar of 2-3 verder zijn om dan het verkoopsucces nog even te evalueren: het nieuwe is er dan van af (nogal vaak een verkoopsargument bij lease-auto's) en dan is de gewone '5 in full glory aanwezig en beschikbaar...

                              Comment


                              • da's geen 5GT maar de X6.[/QUOTE]

                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  't Ding is dan ook - zo lees ik toch - niet geconcipieerd als gezinsreiswagen. Lijkt me ook een auto te zijn met de laagste score privé-aankoop ever.

                                  Ik zou 'm ook niet moeten, zeker niet voor zoveel geld. Maar er zijn er blijkbaar toch wel wat die er wat in zien. Al zou ik liever afwachten tot we een jaar of 2-3 verder zijn om dan het verkoopsucces nog even te evalueren: het nieuwe is er dan van af (nogal vaak een verkoopsargument bij lease-auto's) en dan is de gewone '5 in full glory aanwezig en beschikbaar...
                                  Zal toch bij menige in de smaak vallen want gisteren in Nederland (niet echt het land waar de dikke bakken zo vet rond rijden dan hier) stonden er op de parking van Schiphol, twee exemplaren op nog geen 30m van elkaar, ééntje met indicatie (350d) en ééntje zonder, maar wel met Nederlandse nummerplaat.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Achterin? Voor de passagiers? Geen vergelijken aan met een '5 GT, imo. Daar heb je als passagier een compleet ander gevoel. Alsof je in een 2 keer zo grote, op "uitsluitend luxueus personentransport" gemaakte auto zit. Als ik moet meerijden over langere afstand, en ik moet daarvoor een auto kiezen uit de BMW line-up, dan zou het zelfs spannen tussen een lange '7 en de '5 GT. Bij die laatste heb je meer ruimte "rond" je, 't dak is hoger en dat creëert meer ... euhm ... hoe noem je dat, ja, ruimtegevoel.

                                    (neemt niet weg dat ik de '5 GT ook helemaal geen mooie auto vind)
                                    Hij is vanbinnen toch supermooi, wat van de buitenkant niet kan gezegd worden...

                                    Comment


                                    • Hallo forumleden,

                                      Ik ben al langer actief op het Nederlandse Autoweek forum, maar omdat wij ook een GT in bestelling hebben staan en omdat hier een actief topic is, heb ik me hier ook maar aangemeld. We hebben momenteel nog een Audi A6 Allroad uit 2007.

                                      Wij hebben de volgende configuratie besteld (in Nederland):

                                      BMW 530D Gran Turismo (GT) High Executive
                                      Kleur: Sophistograu Brilliant Metallic / Interieur: Leder Dakota Venetobeige / inleg: Fineline Natur (houtinleg)
                                      Velgen: Sterspaak, Styling 272 19'' Inch

                                      Pakketten:

                                      BMW Innovation Pack
                                      inhoud:
                                      - Achteruitrijcamera
                                      - Active Cruise Control met Stop en Go functie
                                      - Surround View
                                      - Head-Up display
                                      - Speed Limit weergave
                                      - Active Steering

                                      High Executive
                                      Inhoud:
                                      - Elektrisch verwarmde voorzetels
                                      - Airconditioning uitgebreid
                                      - Navigatiesysteem Professional
                                      - Xenon koplampen + koplampsproeiers
                                      - PDC voor + achter
                                      - Internet voorbereiding
                                      - Bleutooth telefoonvoorbereiding

                                      Meeruitvoering:

                                      - 4-zone airconditioning (achterin)
                                      - Individual hemelbekleding Anthrazit
                                      - Hifi Professional Systeem
                                      - Grootlichtassistent
                                      - Adaptive bochtenverlichting (ALC)
                                      - Uitgebreid verlichtingspakket
                                      - Comfortzetels
                                      - Buitenspiegels elek. inklapbaar, automatische dimmende
                                      binnen- en buitenspiegels
                                      - Glazen Panoramadak
                                      - Soft Close Automatic portieren
                                      - Comfortopening en -sluiting
                                      - Automatisch openen/sluiten kofferdeksel
                                      - Adaptive Drive
                                      - Leder sportstuurwiel
                                      - USB

                                      Winterset:

                                      Velgen: Sterspaak, Styling 272 19'' Inch (extra, losse set)

                                      De auto wordt verwacht eind februari / begin maart.

                                      Comment


                                      • Waarom die ommezwaai naar een GT?

                                        Trouwens prachtige configuratie! Prachtige wagen een GT

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door FrisianDriver Bekijk Berichten
                                          Hallo forumleden,

                                          Ik ben al langer actief op het Nederlandse Autoweek forum, maar omdat wij ook een GT in bestelling hebben staan en omdat hier een actief topic is, heb ik me hier ook maar aangemeld. We hebben momenteel nog een Audi A6 Allroad uit 2007.

                                          Wij hebben de volgende configuratie besteld (in Nederland):

                                          BMW 530D Gran Turismo (GT) High Executive
                                          Kleur: Sophistograu Brilliant Metallic / Interieur: Leder Dakota Venetobeige / inleg: Fineline Natur (houtinleg)
                                          Velgen: Sterspaak, Styling 272 19'' Inch

                                          Pakketten:

                                          BMW Innovation Pack
                                          inhoud:
                                          - Achteruitrijcamera
                                          - Active Cruise Control met Stop en Go functie
                                          - Surround View
                                          - Head-Up display
                                          - Speed Limit weergave
                                          - Active Steering

                                          High Executive
                                          Inhoud:
                                          - Elektrisch verwarmde voorzetels
                                          - Airconditioning uitgebreid
                                          - Navigatiesysteem Professional
                                          - Xenon koplampen + koplampsproeiers
                                          - PDC voor + achter
                                          - Internet voorbereiding
                                          - Bleutooth telefoonvoorbereiding

                                          Meeruitvoering:

                                          - 4-zone airconditioning (achterin)
                                          - Individual hemelbekleding Anthrazit
                                          - Hifi Professional Systeem
                                          - Grootlichtassistent
                                          - Adaptive bochtenverlichting (ALC)
                                          - Uitgebreid verlichtingspakket
                                          - Comfortzetels
                                          - Buitenspiegels elek. inklapbaar, automatische dimmende
                                          binnen- en buitenspiegels
                                          - Glazen Panoramadak
                                          - Soft Close Automatic portieren
                                          - Comfortopening en -sluiting
                                          - Automatisch openen/sluiten kofferdeksel
                                          - Adaptive Drive
                                          - Leder sportstuurwiel
                                          - USB

                                          Winterset:

                                          Velgen: Sterspaak, Styling 272 19'' Inch (extra, losse set)

                                          De auto wordt verwacht eind februari / begin maart.
                                          De GT scoort goed bij de Nederlanders!!!!
                                          Proficiat met de bestelling & vééééél succes!
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X