Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Met dat verkeer van vandaag haal je maar bitter weinig voordeel uit je 6-cilinder, vandaar dat het voor veel mensen inderdaad volstaat. Of je nu in de file staat met 4 of 6 cilinders, veel zal het niet uitmaken. Bovendien heeft de 4-cilinder in het algemeen toch een hele stap voorwaarts gemaakt, in kracht en souplesse. Een 518d zie ik er ook nog komen op het einde van de loopbaan van de F10.

    Comment


    • Wie spreekt er over het einde van de loopbaan? De facelift ofte LCI is er nog niet eens (en die moet dan nog 3 jaar mee). In de zomer volgend jaar zou die er ongeveer moeten zij, maybe productiejaar 2014. Maar inderdaad: als je ziet dat z'n 2 rechtstreekse concurrenten recht hebben op een tammere diesel dan ca. 180pk, dan is een 518d niet zo onwaarschijnlijk.

      Comment


      • Zou me ook niet verbazen. Het zou maar stom zijn van bmw of merc om zo'n motoren aan te bieden. Ze moeten nu eenmaal voldoen aan bepaalde uitstoot wetgevingen. Als die kopers daar de tijd van hun leven mee hebben met zo "weinig" vermogen moeten zij weten en ik heb er geen problemen mee. Zelf zou ik niet lager dan een 520d willen gaan maar dat is natuurlijk persoonlijk


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        BMW X5 45e

        Comment


        • Van de week heb ik eens een ritje gedaan met de E91 318dA van één van onze bedienden. Tov mijn 530d is dat voor geen meter vooruit te branden. Toch kan je vlot mee in het verkeer. Ook rijd je automatisch veel rustiger met zo'n auto. Mijn 530d vraagt om sportief gereden te worden.
          Ik begrijp best dat er veel mensen zijn die steeds een rustige rijstijl aanhouden. Voor zo'n mensen kan een 518d voldoende zijn. Voor de rest blijf je met zo'n wagen wel alle eigenschappen van een 5 behouden.
          Ikzelf ben nu verwend door al dat pk-geweld, en wil niet meer minder.
          Last edited by BMWMB; 18/08/2012, 19:49.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Wie spreekt er over het einde van de loopbaan? De facelift ofte LCI is er nog niet eens (en die moet dan nog 3 jaar mee). In de zomer volgend jaar zou die er ongeveer moeten zij, maybe productiejaar 2014. Maar inderdaad: als je ziet dat z'n 2 rechtstreekse concurrenten recht hebben op een tammere diesel dan ca. 180pk, dan is een 518d niet zo onwaarschijnlijk.
            De E200CDI heeft 136 PK, de A6 2.0 TDI heeft minstens 163 PK.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Van de week heb ik eens een ritje gedaan met de E91 318dA van één van onze bedienden. Tov mijn 530d is dat voor geen meter vooruit te branden. Toch kan je vlot mee in het verkeer. Ook rijd je automatisch veel rustiger met zo'n auto. Mijn 530d vraagt om sportief gereden te worden.
              Ik begrijp best dat er veel mensen zijn die steeds een rustige rijstijl aanhouden. Voor zo'n mensen kan een 518d voldoende zijn. Voor de rest blijf je met zo'n wagen wel alle eigenschappen van een 5 behouden.
              Ikzelf ben nu verwend door al dat pk-geweld, en wil niet meer minder.
              Ikzelf ben al een tijdje aan het denken aan een 530D, maar ik moet van miss Charles 5 jaar doen met deze auto (uit nov 2008 ).
              Het zou ook wel helpen moest de regering de VAA-toestand wat temperen of op zijn minst de garantie geven dat een relatief zuinige 3.0 diesel in de toekomst geen nieuwe afgunsttaksen te verduren krijgt.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

              Comment


              • Deze nog eens bovengehaald.

                Gisteren moesten we nog eens op het hoofdkantoor van onze klant in Nederland zijn.
                Op de "bestuurdersparking" stond o.a. onderstaande:





                Blijft een prachtige wagen! Motorisatie is ook niet verkeerd hier.
                Beetje verderop stond er ook nog een Audi A8L en een mercedes S, wel niet gezien of deze laatste een nieuw model was. (kan die maar niet onderscheiden).
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Deze nog eens bovengehaald.

                  Gisteren moesten we nog eens op het hoofdkantoor van onze klant in Nederland zijn.
                  Op de "bestuurdersparking" stond o.a. onderstaande:





                  Blijft een prachtige wagen! Motorisatie is ook niet verkeerd hier.
                  Beetje verderop stond er ook nog een Audi A8L en een mercedes S, wel niet gezien of deze laatste een nieuw model was. (kan die maar niet onderscheiden).
                  Zo is ie inderdaad niet mis. De facelift heeft 'm wel goed gedaan qua uiterlijk.
                  Ik vermoed dat die 35i-motor hier minder goed past (te weinig koppel) gezien de GT nog zo'n 100 à 150 kilo zwaarder is dan een F11. Zelfs in de F11 vind ik dat het koppel te nipt is.
                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                    Zo is ie inderdaad niet mis. De facelift heeft 'm wel goed gedaan qua uiterlijk.
                    Ik vermoed dat die 35i-motor hier minder goed past (te weinig koppel) gezien de GT nog zo'n 100 à 150 kilo zwaarder is dan een F11. Zelfs in de F11 vind ik dat het koppel te nipt is.
                    Facelift? Is nog de vorige versie hier op de foto.
                    Inderdaad, dat zou goed kunnen dat dit beestje niet voldoende power heeft in de onderste toeren om deze bijna 2ton (in M er over dacht ik) wegende boot opgang te trekken.

                    Nota, mijn vrouw vind de Damastrode versie wel iets hebben...
                    Persoonlijk verkies ik echter het Glacierzilver of Orion telkens in combi met Mokka interieur. Nog wel niet IRL gezien.
                    Last edited by Metaxa; 01/12/2013, 01:12.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Facelift? Is nog de vorige versie hier op de foto.
                      Ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat de facelift 'm knapper heeft gemaakt

                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Nota, mijn vrouw vind de Damastrode versie wel iets hebben...
                      Persoonlijk verkies ik echter het Glacierzilver of Orion telkens in combi met Mokka interieur. Nog wel niet IRL gezien.
                      Zilver exterieur met donkerbruin interieur is magnifiek. Cohiba is prachtig bijvoorbeeld, maar ook Amarone is .
                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                        Ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat de facelift 'm knapper heeft gemaakt



                        Zilver exterieur met donkerbruin interieur is magnifiek. Cohiba is prachtig bijvoorbeeld, maar ook Amarone is .
                        Aan de BMW specialisten hier, in hoever kan je bvb de modern line combineren met de luxury line?
                        Bijvoorbeeld, is het mogelijk om het Mokka nappa leder te combineren met het edelhout fineline hell uit de modern line? Misschien enkel mogelijk via individuel?
                        Of nog, kan je het leder-inleg dat bij Merino Amarobruin aangeboden wordt, eventueel vervangen door een andere inleg?
                        Volgens de configurator zou het niet mogelijk zijn maar misschien kennen jullie wel de juiste mogelijkheid.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Combineren van line-specifieke opties kan volgens mij enkel via het individual programma.
                          Zolang je langs de kassa passeert kan alles (voor zover het technisch mogelijk is natuurlijk)...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                            Combineren van line-specifieke opties kan volgens mij enkel via het individual programma.
                            Zolang je langs de kassa passeert kan alles (voor zover het technisch mogelijk is natuurlijk)...
                            Dat ziet er zo naar uit, ja.
                            Dacht al eens ergens gelezen te hebben dat je de inlegplaatjes achteraf wel kan laten vervangen. Weet niet meer waar ik het gelezen heb of vanwaar ik het vandaan gehaald heb.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                              Zo is ie inderdaad niet mis. De facelift heeft 'm wel goed gedaan qua uiterlijk.
                              Ik vermoed dat die 35i-motor hier minder goed past (te weinig koppel) gezien de GT nog zo'n 100 à 150 kilo zwaarder is dan een F11. Zelfs in de F11 vind ik dat het koppel te nipt is.
                              Een 35i minder goed passen in deze wagen? Meen je dat nu?
                              Deze gaat van 0 tot 100 in 6,3 seconden, de 530d GT doet dat in 6,9 seconden, de 535d GT in 5,7 seconden.

                              Hij geeft in het begin misschien niet de duw van de diesels, maar dat geldt voor alle benzines, maar voor de rest gaat dit ding vrij goed vooruit me dunkt!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Een 35i minder goed passen in deze wagen? Meen je dat nu?
                                Deze gaat van 0 tot 100 in 6,3 seconden, de 530d GT doet dat in 6,9 seconden, de 535d GT in 5,7 seconden.

                                Hij geeft in het begin misschien niet de duw van de diesels, maar dat geldt voor alle benzines, maar voor de rest gaat dit ding vrij goed vooruit me dunkt!
                                Ik baseer mijn vermoeden op mijn rijervaringen met de 35i-motor in een F11, waar IK vind dat ie wat meer koppel mag hebben gezien het redelijke gewicht. Gezien de GT nog een pak meer weegt, denk ik dat een diesel met zijn hoge koppel veel beter zou passen. Ik heb niet gezegd dat een 535i niet snel genoeg is (ik had het enkel over koppel), maar indien dat zo uit mijn post moest blijken is dat bij deze dan rechtgezet.

                                Ik veronderstel dat je dan met een 535i GT gereden hebt? Of baseer je je op de cijfertjes van 0-100km/h die in mijn ogen louter theoretisch zijn en niets zeggen over hoe zo een wagen nu rijdt?
                                "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                  Ik baseer mijn vermoeden op mijn rijervaringen met de 35i-motor in een F11, waar IK vind dat ie wat meer koppel mag hebben gezien het redelijke gewicht. Gezien de GT nog een pak meer weegt, denk ik dat een diesel met zijn hoge koppel veel beter zou passen. Ik heb niet gezegd dat een 535i niet snel genoeg is (ik had het enkel over koppel), maar indien dat zo uit mijn post moest blijken is dat bij deze dan rechtgezet.

                                  Ik veronderstel dat je dan met een 535i GT gereden hebt? Of baseer je je op de cijfertjes van 0-100km/h die in mijn ogen louter theoretisch zijn en niets zeggen over hoe zo een wagen nu rijdt?
                                  Nu begrijp ik wat je bedoelt.
                                  En inderdaad, is op basis van de cijfers, heb er zelf niet mee gereden.

                                  Comment


                                  • Een benzinemotor moet je sowieso minder op koppel rijden.
                                    Als je schrik hebt om de motor boven de 5000 toeren te duwen, dan moet je inderdaad een diesel kopen.

                                    Bij een diesel is het vermogen makkelijker 'bereikbaar'. Bij nogal wat motoren heb je op 3500-4000t al het maximale vermogen, terwijl je bij een benzinemotor moet wachten tot 6000t.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                      Zilver exterieur met donkerbruin interieur is magnifiek. Cohiba is prachtig bijvoorbeeld, maar ook Amarone is .
                                      Het Amarone is blijkbaar uitsluitend te krijgen in combi met leder inleglijsten. Geen ander mogelijkheid. Het "nieuwe-gestructureerde-natuur-edelhoutfineline-inleg is niet verkrijgbaar op de 5GT. Wel op X5...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Het Amarone is blijkbaar uitsluitend te krijgen in combi met leder inleglijsten. Geen ander mogelijkheid. Het "nieuwe-gestructureerde-natuur-edelhoutfineline-inleg is niet verkrijgbaar op de 5GT. Wel op X5...
                                        X5 gisterenmorgen nog gezien in de Wetstraat. Ik word er niet warm van, zeker als je de E70 kort daarna ziet.
                                        En ja, die configuratiepolitiek van BMW tegenwoordig is om te huilen. Volledig naar uw zin een auto samenstellen gaat niet meer sinds de introductie van die lines...
                                        Last edited by Gordon Gekko; 07/12/2013, 18:23.
                                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                          X5 gisterenmorgen nog gezien in de Wetstraat. Ik word er niet warm van, zeker als je de E70 kort daarna ziet.
                                          En ja, die configuratiepolitiek van BMW tegenwoordig is om te huilen. Volledig naar uw zin een auto samenstellen gaat niet meer sinds de introductie van die lines...
                                          De X5 trekt wel erg hard op de X3 maar mij lijkt hij praktischer dan de 5GT. De achterbank zit bij de GT wel aangenamer dan bij de X5.

                                          Ondertussen de bodemplaat van de kofferruimte eens nagemeten en vergeleken.
                                          5GT: 0,83m diep x 1,02m breedte
                                          X5: 1,00m x 1,07m
                                          ML: 0,98m x 1,02m

                                          De juiste hoogte hebben we niet maar bij de GT is dat toch wel een redelijk min-punt waar we rekening mee moeten houden.
                                          Nog een nadeel voor de GT, hij kan eventueel niet besteld worden in de UK in xDrive uitvoering, maar dat was gekend. De X5 uiteraard dan weer wel met een prijs die wel zeer evenwichtig is aan een Allroad.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X