Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De X5 trekt wel erg hard op de X3 maar mij lijkt hij praktischer dan de 5GT. De achterbank zit bij de GT wel aangenamer dan bij de X5.
Ondertussen de bodemplaat van de kofferruimte eens nagemeten en vergeleken.
5GT: 0,83m diep x 1,02m breedte
X5: 1,00m x 1,07m
ML: 0,98m x 1,02m
De juiste hoogte hebben we niet maar bij de GT is dat toch wel een redelijk min-punt waar we rekening mee moeten houden.
Nog een nadeel voor de GT, hij kan eventueel niet besteld worden in de UK in xDrive uitvoering, maar dat was gekend. De X5 uiteraard dan weer wel met een prijs die wel zeer evenwichtig is aan een Allroad.
En de X5 is zo'n € 3.000 goedkoper dan de 530D GT xDrive, toch in België. Maar ik vind ze allebei even lelijk , dus de Allroad voor mij die 'exclusiever' is dan de X5, te configureren valt hoe jij dat wil en standaard luchtvering heeft (en zuiniger is?).
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
En de X5 is zo'n € 3.000 goedkoper dan de 530D GT xDrive, toch in België. Maar ik vind ze allebei even lelijk , dus de Allroad voor mij die 'exclusiever' is dan de X5, te configureren valt hoe jij dat wil en standaard luchtvering heeft (en zuiniger is?).
Nog nooit met luchtvering gereden, dus weet niet of ik dat ga leuk vinden of niet zal missen. De Allroad gaat zoiezo zuiniger zijn dan de X5 en hoogstwaarschijnlijk ook als de 5GT. (pssssssstt, maar ik wil zo graag eens met iets anders rijden dan met A6 nr4)
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dank voor de rechtzetting . De 5GT heeft inderdaad standaard luchtgeveerde achteras met niveauregeling, zoals de F11.
Je kan ze wel niet vergelijken met de in hoogte verstelbare luchtvering met verschillende standen van de Allroad, maar in se heb je gelijk .
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Ja ik weet ook niet hoe dat juist zit bij de Audi.
Ik ben in ieder geval super content met de binnenruimte in mijn 5GT.
De koffer is inderdaad niet de ruimste en het verwijderen van de hoedenplank biedt weinig soelaas.
Dat zal bij een echte break als de A6 of een SUV als X5 wel anders zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Ja ik weet ook niet hoe dat juist zit bij de Audi.
Ik ben in ieder geval super content met de binnenruimte in mijn 5GT.
De koffer is inderdaad niet de ruimste en het verwijderen van de hoedenplank biedt weinig soelaas.
Dat zal bij een echte break als de A6 of een SUV als X5 wel anders zijn.
Merk je eigenlijk iets van die luchtgeveerde achteras bij jouw GT?
Bij onze F11 wordt ie precies in comfort-stand wat stuiterig achteraan als je over drempels rijdt bijvoorbeeld.
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dank voor de rechtzetting . De 5GT heeft inderdaad standaard luchtgeveerde achteras met niveauregeling, zoals de F11.
Je kan ze wel niet vergelijken met de in hoogte verstelbare luchtvering met verschillende standen van de Allroad, maar in se heb je gelijk .
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Merk je eigenlijk iets van die luchtgeveerde achteras bij jouw GT?
Bij onze F11 wordt ie precies in comfort-stand wat stuiterig achteraan als je over drempels rijdt bijvoorbeeld.
Ik denk dat je niet echt kan vergelijken, de GT staat op het chassis van de 7, niet van de 5.
Ik kan in comfort toch relatief vlot over de drempels, al voel je de massa van die tank uiteraard wel.
Ja ik weet ook niet hoe dat juist zit bij de Audi.
Ik ben in ieder geval super content met de binnenruimte in mijn 5GT.
De koffer is inderdaad niet de ruimste en het verwijderen van de hoedenplank biedt weinig soelaas.
Dat zal bij een echte break als de A6 of een SUV als X5 wel anders zijn.
Als ik her & der de vakbladen lees, zou de 5GT een nog kleiner kofferinhoud hebben dan de GS 450h.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik denk dat je niet echt kan vergelijken, de GT staat op het chassis van de 7, niet van de 5.
Ik kan in comfort toch relatief vlot over de drempels, al voel je de massa van die tank uiteraard wel.
Inderdaad, zelfs op mijn 520d (efkes vloeken in de kerk ) GT, zal wel inherent zijn aan de genen van de 7-serie.
Toch knap van BMW dat zij dat in een "instap" versie al zetten.
De GT blijft toch een prachtig concept met die frameloze deuren.
Last van windruis misschien/eventueel?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Als ik her & der de vakbladen lees, zou de 5GT een nog kleiner kofferinhoud hebben dan de GS 450h.
De koffer is echt niet supergroot en zoals ik al zei, naar boven toe kan je ook niet veel ruimte winnen, al is ie natuurlijk wel ruimer dan de koffer van pakweg een 3.
Wat wel kan is dat je de achterzetels wat naar voor kan zetten (en dan hou je nog RUIM beenruimte over) om daar toch wel een aanzienlijk pak extra kofferruimte te creëren.
Toch knap van BMW dat zij dat in een "instap" versie al zetten.
De GT blijft toch een prachtig concept met die frameloze deuren.
Last van windruis misschien/eventueel?
Pas vanaf 170 of zo.
Ik vind hem eigenlijk verbazend stil binnenin, zelfs aan hogere snelheden.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Dan heeft de 5GT toch een streepje voor op de X5, want bij deze laatste is die luchtgeveerde achteras niet standaard, behalve voor de M50d (Je moet die Comfort-ophanging daarvoor nemen, vermoed ik).
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Die heb ik ook bekeken.
Heel fijne auto.
Ik ben echter afgeknapt het interieur en dan voornamelijk die brede aluminium band die over het hele dashboard loopt.
Hij is ook iets minder ruim binnenin dan de GT naar mijn gevoel.
Voor de rest is die wel een pak mooier en de draaiknop voor de automaat vind ik subliem!
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Die heb ik ook bekeken.
Heel fijne auto.
Ik ben echter afgeknapt het interieur en dan voornamelijk die brede aluminium band die over het hele dashboard loopt!
Je hebt daar een punt.
Zal eens zien of ik in het XF topic eens mijn keuze kan plaatsen. Weet wel niet of het nog voor vandaag zal zijn want vertrek nu in Rotterdam naar Maaseik > Schiphol > Rotterdam > Koksijde en dan nog naar huis.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dan heeft de 5GT toch een streepje voor op de X5, want bij deze laatste is die luchtgeveerde achteras niet standaard, behalve voor de M50d (Je moet die Comfort-ophanging daarvoor nemen, vermoed ik).
De F11 heeft ook standaard luchtgeveerde ophanging achteraan.
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
QUOTE=kefkie;4942597]Zou me ook niet verbazen. Het zou maar stom zijn van bmw of merc om zo'n motoren aan te bieden. Ze moeten nu eenmaal voldoen aan bepaalde uitstoot wetgevingen. Als die kopers daar de tijd van hun leven mee hebben met zo "weinig" vermogen moeten zij weten en ik heb er geen problemen mee. Zelf zou ik niet lager dan een 520d willen gaan maar dat is natuurlijk persoonlijk
![Allemaal goed en wel , maar rij maar eens een dagje naar de Ardennen met zo'n x18 het zal dan wel wat anders zijn
Comment