Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
    blijf één van de enige die hem echt mooi vind
    in alle geval zal het de opvolger worden van mijn 5 touring
    in de juiste kleur en met de juiste velg zal hij zeker en vast héél mooi worden
    over de rij-eigenschappen en functionaliteit zal er niet echt moeten gediscussieerd worden denk ik
    graag wat reacties van mensen die hem wel mooi vinden
    kan niet geloven dat ik een uitzondering ben
    ofwel heb ik een slechte smaak ofwel zijn er hier veel gefrustreerd op dit forum
    Smaken zijn persoonlijk hé. Ik ben een BMW-liefhebber in hart en nieren en vindt deze 5GT ook niet knap, afgaande op de foto's. Om echter een definitief oordeel te vellen ga ik wachten tot ik 'm in real life heb gezien.

Destijds vond ik de X6 ook een gedrocht. Het heeft een tijdje geduurd tot ik die wagen ben beginnen te appreciëren. Ik zeg nu nog steeds niet de X6 de knapste BMW is, maar lelijk vind ik 'm toch ook niet.

Deze 5GT krijgt misschien kritiek over de buitenzijde, maar over de prachtige binnenzijde wordt er gezwegen. Dat deze 5GT goed gaat rijden, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.

Ikzelf zou ik graag mijn 530d willen vervangen, maar ik wacht toch wat langer op de 'gewone' BMW 5 die volgend jaar uitkomt.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Smaken zijn persoonlijk hé. Ik ben een BMW-liefhebber in hart en nieren en vindt deze 5GT ook niet knap, afgaande op de foto's. Om echter een definitief oordeel te vellen ga ik wachten tot ik 'm in real life heb gezien.

Destijds vond ik de X6 ook een gedrocht. Het heeft een tijdje geduurd tot ik die wagen ben beginnen te appreciëren. Ik zeg nu nog steeds niet de X6 de knapste BMW is, maar lelijk vind ik 'm toch ook niet.

Deze 5GT krijgt misschien kritiek over de buitenzijde, maar over de prachtige binnenzijde wordt er gezwegen. Dat deze 5GT goed gaat rijden, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.

Ikzelf zou ik graag mijn 530d willen vervangen, maar ik wacht toch wat langer op de 'gewone' BMW 5 die volgend jaar uitkomt.
      ²²²²²
      freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
        Het is al lang bekend dat BMW bepaalt wat mooi is, en dat je om BMW-liefhebber te zijn je een redelijk flexibel gevoel voor esthetiek moet hebben. Je moet jezelf verplichten om het jongste design mooi te vinden. En bij de één gaat dat al rapper dan de ander. Maar vroeg of laat lukt het wel hoor, ...

De stadia van verandering zijn de volgende:

1. Het lelijk vinden van het model

2. Het openlaten van de deur waar voor andere merken de kous allang af zou zijn: lelijk = lelijk

3. De langzame en voorzichtige bocht van 180° zonder gezichtsverlies (ik begin hem mooi te vinden, ik heb gewacht met m'n mening, het is wennen dit model maar...)

4. Het vervolledigen van de bocht om uit te komen bij ongegeneerd knap vinden van de wagen

5. Om uit te monden bij adoratie

Ik knon het niet laten, maar ik zie telkens weer hetzelfde fenomeen bij BMW (déjà vue X6) en ik vind het best grappig moet ik zeggen.
        Sorry, maar je geeft hier een quote van 5 verschillende personenen die waarschijnlijk op dit moment nog steeds dezelfde mening over deze wagen hebben. Als dit de woorden van 1 persoon waren dan zou je inderdaad kunnen spreken van een bocht van 180°. Zo kan ik rond elke wagen een verhaal gaan creëren wat mijn mening ondersteund en dit gewoon door her en der wat copy/paste te doen.
        Last edited by ; 20/06/2009, 11:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
          Sorry, maar je geeft hier een quote van 5 verschillende personenen die waarschijnlijk op dit moment nog steeds dezelfde mening over deze wagen hebben. Als dit de woorden van 1 persoon waren dan zou je inderdaad kunnen spreken van een bocht van 180°. Zo kan ik rond elke wagen een verhaal gaan creëren wat mijn mening ondersteund en dit gewoon door her en der wat copy/paste te doen.
          Het is gewoon een illistratie van het fenomeen dat ik meen te herkennen. Men kan niet ontkennen dat de ontwerpen van BMW in het algemeen de laatste jaren vatbaar zijn voor discussie.

Ik meen gewoon op te merken dat men zo'n discutabele wagen over het algemeen mooier en mooier begint te vinden. Ik heb het dan niet over individuen, maar over de ganse populatie. Wat me opvalt zijn de geijkte zinsneden:
          - Ik BEGIN hem mooi te vinden
          - Dat wordt wennen, wachten tot ik hem IRL kan zien

Om maar aan te geven dat een model van BMW steevast meer krediet krijgt dan pakweg een Hyundai, maar ook een Lexus, daar is een wagen mooi of lelijk en daarmee is de kous af!

Daarmee wringen sommige BMW-adepten zich in rare bochten waarbij men ertoe komt van bvb. een BMW X6 mooi te vinden en enkele niet nader genoemde modellen van een ander merk afkraken.

Zoals gezegd dit zijn mijn indrukken en ik kom naar dit forum omdat ik dit gedrag net zo amusant vind. Het is geen wetenschappelijke studie die ik plaats dus ik kan er grat naast zitten, da's nu net het leuke van zo'n forum, men MAG en vierkant naast zitten.

Het komt erop neer dat we hier allemaal veel te veel te zitten neerschrijven over vehikels die in essentie allemaal bestaan uit hetzelfde: metaal, kunststof, rubber, glas en nog wat andere zaken... en allemaal doen we alsof we daar op de meest neutrale manier over kunnen nadenken, laat me niet lachen

Comment

• Soms is het beter dat een ontwerp wat moet "rijpen", zodat mensen almaar meer de kwaliteiten ervan inzien. Zo werd de huidige 5 in het begin ook niet echt hartelijk onthaald, en zie maar, er kwam steeds meer lof voor het ontwerp. De 5 vind ik nog altijd een prachtige bolide, waarvan het ontwerp nog altijd niet "oud" lijkt.
            freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
              Soms is het beter dat een ontwerp wat moet "rijpen", zodat mensen almaar meer de kwaliteiten ervan inzien. Zo werd de huidige 5 in het begin ook niet echt hartelijk onthaald, en zie maar, er kwam steeds meer lof voor het ontwerp. De 5 vind ik nog altijd een prachtige bolide, waarvan het ontwerp nog altijd niet "oud" lijkt.
              Jaja, dat is net wat ik bedoel... maar er is sprake van discriminatie:

- Een ontwerp van BMW heeft blijkbaar het recht om tijd te eisen opdat mensen er de kwaliteiten van zouden inzien. Lees: dom klootvolkje, jullie weten niet wat mooi is, dus kijk eens hier en zorg dat je je definitie van "mooi" aanpast.

- Een ander merk, zéker de niet-premiums hebben blijkbaar dat recht niet.

De enige verklaring die ik ervoor kan vinden is het feit dat BMW niet lelijk màg gevonden worden, waar men met sprekend plezier de laatste pakweg Citroën afkapt is men voorzichtiger met BMW.

Kijk, ik ben geboren begin de jaren '70, en als kind vond ik de wereld rondom mij schreeuwlelijk. Ik heb nooit begrepen waarom behang en gordijnen zo lelijk moesten zijn. Ik heb ook nooit olifantenpijpen willen dragen, als kind al niet. Intussen weten we allemaal dat ik ergens gelijk heb, het design van de jaren '70 geldt niet als het meest hoogstaande en smaakvolle ook.

Dat is wat ik bedoel: als iets lelijk is dan blijft het lelijk. Posts als "ik begin hem toch mooi te veinden" of "ja in die kleur wordr hij mooier" of "IRL ziet hij er écht wel mooi uit hoor" zijn voor mij bewijzen van het iets mooi WILLEN vinden. En het feit dat dit gedrag vooral in de BMW-topics terug te vinden is is veelbetekenend... dat zal je niet zien in een Ford-topic!

Comment

- Een ontwerp van BMW heeft blijkbaar het recht om tijd te eisen opdat mensen er de kwaliteiten van zouden inzien. Lees: dom klootvolkje, jullie weten niet wat mooi is, dus kijk eens hier en zorg dat je je definitie van "mooi" aanpast.

De enige verklaring die ik ervoor kan vinden is het feit dat BMW niet lelijk màg gevonden worden, waar men met sprekend plezier de laatste pakweg Citroën afkapt is men voorzichtiger met BMW.

Kijk, ik ben geboren begin de jaren '70, en als kind vond ik de wereld rondom mij schreeuwlelijk. Ik heb nooit begrepen waarom behang en gordijnen zo lelijk moesten zijn. Ik heb ook nooit olifantenpijpen willen dragen, als kind al niet. Intussen weten we allemaal dat ik ergens gelijk heb, het design van de jaren '70 geldt niet als het meest hoogstaande en smaakvolle ook.

Dat is wat ik bedoel: als iets lelijk is dan blijft het lelijk. Posts als "ik begin hem toch mooi te veinden" of "ja in die kleur wordr hij mooier" of "IRL ziet hij er écht wel mooi uit hoor" zijn voor mij bewijzen van het iets mooi WILLEN vinden. En het feit dat dit gedrag vooral in de BMW-topics terug te vinden is is veelbetekenend... dat zal je niet zien in een Ford-topic!

Nu, zelf oordeel ik pas tot ik een wagen IRL zie. De X6 vond ik op foto maar een raar ding, tot ik hem in het echt zag. Prachtige wagen gewoon. Over deze 5 GT ga ik dus ook pas een oordeel vellen als ik hem zien.

Comment

U SLAAGT NAGELS MET KOPPEN , dikke proficiat, ook voor uw schrijfstijl!!! KLASSE .

Comment

• Ok, dit is nog cava. Zeker nog cava.

Maar dit?

En jayjay, inderdaad grote kans dat het verhaal van de x6 zich hier herhaalt. Toen x6 nog een prototype was die op het autosalon stond als concept met hybride, vond (bijna) iedereen hem spuuglelijk. Maar de mensen willen hun daar aan wennen omdat het bmw is.
                    Achja, bmw heeft dan ook z'n naam al schitterend uitgebouwd en kan zich dit permiteren.
                    Het zij zo.
                    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Op de hier boven geplaatse foto's is de voorkant idd best te smaken. Ook het fastback concept is niet mis hé.....Maar die veel te hoge achterkant....spuuglelijk.

En ja,BMWMB, van binnen zal ie wel mooi zijn en super rijden zal ie ook wel doen

Dan vond ik de fastbacks van vroeger mooier door hun lagere achterkant....die op bijlage bvb
                      Bijgevoegde Bestanden
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Heb dit direct een mooi wagen gevonden, de x6 ook trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
                          Heb dit direct een mooi wagen gevonden, de x6 ook trouwens.
                          +1

Comment

• de x6 is lelijk

Comment

• Bobo

I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Het is moeilijk oordelen zonder de wagen gezien te hebben, maar ik vind deze 5' GT lelijker dan de X6, als ik af ga op de foto's.
                                De voorbumper lijkt niet genoeg uit te steken (door de nogal ver naar voor geplaatste nieren) en de achterklep vind ik net onder de achterruit dan weer té geprononceerd. Het geheel oogt nogal vreemd.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten

De X6 vond ik op foto maar een raar ding, tot ik hem in het echt zag. Prachtige wagen gewoon.
                                  Ja naar 't schijnt zijn er nog mensen die hem mooi vinden (al heb ik er IRL nog geen één tegengekomen), maar ik vond hem op de foto al een raar ding, en nu ik hem een paar keer zien bollen heb vind ik dat nog steeds.

Maar ik begrijp dus dat er hoop is voor de 5GT

Comment

Ja naar 't schijnt zijn er nog mensen die hem mooi vinden (al heb ik er IRL nog geen één tegengekomen), maar ik vond hem op de foto al een raar ding, en nu ik hem een paar keer zien bollen heb vind ik dat nog steeds.

Maar ik begrijp dus dat er hoop is voor de 5GT
                                    Hier zie je ze vrij veel rijden, en ken zelf 2 mensen die er 1 hebben.

Comment

• Wat een schijtlelijke kar. Welke aap durft zoiets te ontwerpen?

BMW is slecht bezig: dit, nieuwe 7, X6, Z4, allemaal spuuglelijke auto's.

Comment

• Prachtige post Jayjay. Wat mooi is blijft mooi, lelijk blijft lelijk.
                                        De vorige editie 5 reeks blijft een echte `designer classic`. Als je er nu een tegenkomt overklast hij nog steeds met lengtes zijn huidige versie. De 5 reeks van nu is het `Bangle statement` : kijk eens wat ik durf - het mag gezien worden - want het is een BMW en kost geld. Let op: ik vind BMW een merk dat over het algemeen een erg knappe filosofie heeft, maar dat in de geldsmijterij waanzin van eind jaren 90 tot heden helemaal op hol geslagen is.
                                        Nu we toch over nostalgie bezig zijn: als kind keek ik 1979-80 bewonderend naar het BMW `park` van een van mijn klaskameraadjes. Zijn ouders hadden een 7 en een 3tje wat in die tijd toch als een elegant statement overkwam. Vrienden van mijn ouders hadden een 5 - in die tijd ook een en al elegante wagen. Daar kon je als kleine gast eens van beginnen te dromen (bij ons thuis reden ze Volvo!). Nu met die X5-X6-5GT en huidige 7 toestanden: patserig...
                                        BMW is echt met vuur aan het spelen. Audi weet zeer goed die snaar van ingehouden klasse te bespelen en heeft beschikking over technologie (composieten -aluminium assemblage op grote schaal) die voor de naaste concurrentie te duur is. Op motorentechnologie alleen zal helaas het verschil niet meer gemaakt worden, gezien de rol van pure verbrandingsmotoren zal afnemen. Spijtig, want BMW stond vroeger toch voor passie met klasse.

Comment

• Heb vrijdag (19/06/2009) de BMW GT in het echt gezien te Zedelgem. Het was een Engels model (stuur aan rechterkant) en alle BMW logo's waren afgeplakt maar voor de rest was er geen camouflage. Het was overduidelijk een GT, de auto werd net opgeladen op een anonieme vrachtwagen. Ik stopte om te gaan kijken en onmiddellijk werd ik 'onderschept' door een Engelsman en 10 seconden later stonden er 6-tal mannen rond mij. Ik mocht zeker geen foto's nemen, kijken mocht wel.
                                          In het echt zeker een schoon machien. Het was een blauwe met beige leder interieur. Veel kon ik niet zien want binnen de minuut was hij opgeladen en waren ze er mee weg, in het kielzog de 'security'. Wat die wagen in Zedelgem kwam doen ? BMW testrijden met een Engelse model in België ? het waren Engelse nummerplaten.
                                          Ik heb de GT dus al live gezien ! Tof gevoel, jammer dat ik geen foto's mocht nemen.

Comment

Working...
                                          X