Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dba Bekijk Berichten
    Heb vrijdag (19/06/2009) de BMW GT in het echt gezien te Zedelgem. Het was een Engels model (stuur aan rechterkant) en alle BMW logo's waren afgeplakt maar voor de rest was er geen camouflage. Het was overduidelijk een GT, de auto werd net opgeladen op een anonieme vrachtwagen. Ik stopte om te gaan kijken en onmiddellijk werd ik 'onderschept' door een Engelsman en 10 seconden later stonden er 6-tal mannen rond mij. Ik mocht zeker geen foto's nemen, kijken mocht wel.
    In het echt zeker een schoon machien. Het was een blauwe met beige leder interieur. Veel kon ik niet zien want binnen de minuut was hij opgeladen en waren ze er mee weg, in het kielzog de 'security'. Wat die wagen in Zedelgem kwam doen ? BMW testrijden met een Engelse model in België ? het waren Engelse nummerplaten.
    Ik heb de GT dus al live gezien ! Tof gevoel, jammer dat ik geen foto's mocht nemen.
    Ge zijt gij nog altijd vrij foto's te nemen hoor
    1982 BMW E28 528i
    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Vraag mij echt af waarom zo'n model, een 5touring bied toch ook al voldoende kofferruimte. Door het overaanbod tegenwoordig van allerhande type wagens weten ze niet meer wat uit te vinden.
      Gevolg: vreselijke monsters als dit

terug naar de tijd waar een merk een klein, middelmatig, groot model en een sportmodel hadden, ipv al die hedendaagse troep

Comment

• deze GT zal veel beter verkopen dan X6 (zelfde prijsklasse) en 7-serie (pak duurder zonder bijkomende voordelen)
        was persoonlijk aan het twijfelen tussen X5 en X6 tot ik van deze GT hoorde
        voor mij is dit perfect compromis tussen plaats en rijcomfort
        lijkt me toch iets minder saai (weliswaar de meesten vinden hem NU nog afschuwelijk) dan een touring
        hopelijk kan ik binnen 6 maanden mijn (positieve?) ervaringen posten op dit forum
        ik kijk er alvast naar uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Karel63AMG Bekijk Berichten
          Vraag mij echt af waarom zo'n model, een 5touring bied toch ook al voldoende kofferruimte. Door het overaanbod tegenwoordig van allerhande type wagens weten ze niet meer wat uit te vinden.
          Gevolg: vreselijke monsters als dit

terug naar de tijd waar een merk een klein, middelmatig, groot model en een sportmodel hadden, ipv al die hedendaagse troep
          Gisteren hebben we met een aantal vrienden ook gesproken over het nut van zo'n 5 GT. Opvallend was dat de meesten dit een mooie en interessante wagen vinden. Als grootste voordeel tov een gewone 5 noemen ze de hogere zithouding, terwijl het niet zo'n maatschappelijk onverantwoorde SUV is a la X5 en X6. Niemand begreep waarom ik niet zo'n GT wil kopen...

Ik denk ook dat deze GT goed gaat verkopen.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Waarom dezelfde 20" velgen als op de 7?

OO 00 OO

Comment

• OO 00 OO

Comment

• Er staan meerdere modellen uitgestald tesamen met deze GT. Ik vind dat er weinig aandacht uitgaat naar deze GT.

Het dashboard is mooi, maar minder mooi dan dat van de BMW 7. Die lade in 't midden onder de verluchtingsroosters vind ik een storend element. Of is dat geen lade?

OO 00 OO

Comment

• mooie beelden !
                  ik denk dat er nu fans gaan bijkomen

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Waarom dezelfde 20" velgen als op de 7?

Waarom niet? Dat is toch geen probleem

Comment

• De mensen die dit kopen ...

Comment

• Ongelooflijk... wat een gedrocht zeg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                            Ongelooflijk... wat een gedrocht zeg!

wat zou jij kopen met 3 kids en je wilt comfort en prestaties ?

volumewagen : no way !
                            suv : qua wegligging minder interessant + meer en meer mensen hebben hier probleem mee (zeggen "trek mij dat niet aan" is zakelijk gezien niet altijd evident en verstandig (tov. klanten, leveranciers ...)
                            break : ok maar wil eens wat anders
                            → 5 GT ?
                            suggesties welkom

Comment

• Als je dan een 5GT koopt heb je 2 mogelijkheden:

1. Je laat je vrouw thuis
                              2. Je steekt of je vrouw of één van je kinderen in de koffer

De 5 GT heeft namelijk maar 2 zitplaatsen achteraan...

EDIT: Niet juist wat ik zeg. De 5 GT is wel degelijk bestelbaar met een volwaardige achterbank. Wel niet vergeten deze optie aan te vinken hé...
                              Last edited by BMWMB; 28/06/2009, 17:55.
                              OO 00 OO

Comment

• correctie

standaard : normale achterbank
                                optie : 2 zitplaatsen

Comment

Als je dan een 5GT koopt heb je 2 mogelijkheden:

1. Je laat je vrouw thuis
                                  2. Je steekt of je vrouw of één van je kinderen in de koffer

De 5 GT heeft namelijk maar 2 zitplaatsen achteraan...

EDIT: Niet juist wat ik zeg. De 5 GT is wel degelijk bestelbaar met een volwaardige achterbank. Wel niet vergeten deze optie aan te vinken hé...
                                  Volwaardig? Kijk eens naar die achtertunnel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                                    wat zou jij kopen met 3 kids en je wilt comfort en prestaties ?

volumewagen : no way !
                                    suv : qua wegligging minder interessant + meer en meer mensen hebben hier probleem mee (zeggen "trek mij dat niet aan" is zakelijk gezien niet altijd evident en verstandig (tov. klanten, leveranciers ...)
                                    break : ok maar wil eens wat anders
                                    → 5 GT ?
                                    suggesties welkom
                                    Als je natuurlijk alle mogelijke wagens gaat elimineren met flutredenen dan kom je natuurlijk bij deze 5GT uit. Of neen, er is nog de Mercedes R-klasse.

Of dan toch nog liever een break of een SUV. Een break is de meest rationele optie en die zou ik allicht verkiezen. En er zijn er voldoende mooie op de markt. Wil eens wat anders: wat is dat nu voor argument!

Of een SUV: qua wegligging minder interessant? Jong toch, heb je de realitiet van het verkeer vandaag de dag gezien. Ik versta niet wat je met een performante wagen met een superieure wegligging moet: je kan er nergens mee rijden met hoge snelheid op een veilige manier.

Allee zie nu naar Uw redenering: 3 kids + prestaties en je doet alsof je al jarenlang op de 5 GT zit te wachten omdat je je nu blijkbaar moet behelpen!

Neen, ik denk dat we de 5 GT ongeveer even vaak gaan zien als de Mercedes R, en misschien is dat maar goed ook

Comment

• Bwa, ik zal toch kunnen begrijpen waarom mensen voor een 5 GT kiezen.

Ten eerste heb je de hogere zithouding. Veel mensen houden daar van. OK, dan kan je gaan vergelijken met een X6, maar die wagen is beduidend minder ruim en weegt 300kg meer. Een X5 is wel qua binnenruimte een mooi alternatief, maar je blijft wel met het meergewicht van 300kg zitten. Ik ben er 100% zeker van dat een 5GT een stuk dynamischer en lichtvoetiger gaat rijden dan een X5.

Ten tweede wordt hier de R-klasse van Mercedes aangehaald. Ik denk dat deze wagen de enige echte concurrent is van de 5 GT. Ze hebben beiden een hogere zitpositie en zijn zeer ruim. De 5 GT heeft ook hier weer het voordeel van 300kg minder te wegen, wat alweer voor een veel dynamischer rijgedrag zal zorgen.

Ik zou zelf ook voor een 5 touring kiezen, maar ik begrijp dat er mensen zijn die liever wat hoger zitten.
                                      OO 00 OO

Comment

Het dashboard is mooi, maar minder mooi dan dat van de BMW 7. Die lade in 't midden onder de verluchtingsroosters vind ik een storend element.
                                        Ik ben het echt 100 % met u eens.

Ik hoop dat ze dat niet gaan overnemen in de gewone 5...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                          Als je natuurlijk alle mogelijke wagens gaat elimineren met flutredenen dan kom je natuurlijk bij deze 5GT uit. Of neen, er is nog de Mercedes R-klasse.

Of dan toch nog liever een break of een SUV. Een break is de meest rationele optie en die zou ik allicht verkiezen. En er zijn er voldoende mooie op de markt. Wil eens wat anders: wat is dat nu voor argument!

Of een SUV: qua wegligging minder interessant? Jong toch, heb je de realitiet van het verkeer vandaag de dag gezien. Ik versta niet wat je met een performante wagen met een superieure wegligging moet: je kan er nergens mee rijden met hoge snelheid op een veilige manier.

Allee zie nu naar Uw redenering: 3 kids + prestaties en je doet alsof je al jarenlang op de 5 GT zit te wachten omdat je je nu blijkbaar moet behelpen!

Neen, ik denk dat we de 5 GT ongeveer even vaak gaan zien als de Mercedes R, en misschien is dat maar goed ook
                                          Als rationeel denkende mens kan ik niet anders dan het 100% eens zijn met je, je kan nog nauwelijks het prestatiepotentieel van een wagen gebruiken in deze tijden van druk verkeer. Trouwens hoeveel mensen kennen hun wagen en zijn mogelijkheden voor de volle 100%???
                                          Hier beweren velen dat een bepaalde wagen (om maar een v.b. te geven) zijn wegligging toch niet dat is, terwijl ze er misschien nog nooit mee gereden hebben, of terwijl ze zelfs met hun eigen wagen nog niet de helft van het wegliggingspotentieel van eender welke wagen durven te gebruiken!!!
                                          Enfin, ik zit hier wat naast de zaak, maar mijn mening over deze BMW blijft dezelfde: LELIJK . en Mercedes R idem.

Comment

Working...
                                          X