Oorspronkelijk geplaatst door Vista
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5 Serie Gran Turismo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenDas een kortzichtig en incorrect cliché. Ze maken gewoon goed rijdende auto's, als er dan een bij is die een aantal mensen niet zo ligt qua uiterlijk zullen er toch nog zijn die hem mooi vinden of het kopen voor de rest dat het te bieden heeft. Bmw maakt gewoon geen auto's die op meerdere vlakken slecht zijn. En dit is de eerste auto in decennia die echt lelijk is. Een x6 is ook niet mooi maar die is nog dik en wordt door veel mensen gesmaakt.
Deze 5 GT is niks (net zoals de R niks is). Het is van alles een beetje, maar uiteindelijk is het één grote warboel.
SUV? nee
Break? nee
Luxesedan? nee
monovolume? nee
...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenOké, maar een auto zo lelijk als deze hebben ze toch al lang niet meer gemaakt? Oké, een X3, een X6, de 3 reeks zijn niet de mooiste BMW's, maar die zijn tenminste duidelijk iets. Dit is niks, dit is een lom design met proporties die totaal miszitten.
Het enige positieve is het interieur. BMW heeft duidelijk weer de juiste trend gevonden voor het maken van mooie interieurs!
Trouwens Mercedes is toch zo goed als even sterk qua merk en imago als BMW? Hun R raken ze toch ook aan de straatstenen niet kwijt?
Ook 't feit dat de R een wagen buiten alle proportie is, zal daar misschien ook wel iets mee te maken hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenInderdaad. De X6 is tenminste nog duidelijk iets. Das een SUV die men wat speciaal gemaakt heeft door hem een coupé-pak aan te meten. hate it or love it!
Deze 5 GT is niks (net zoals de R niks is). Het is van alles een beetje, maar uiteindelijk is het één grote warboel.
SUV? nee
Break? nee
Luxesedan? nee
monovolume? nee
...
Tegenwoordig zijn er toch mensen die graag een hogere zitpositie hebben. Dit kan zijn om wat gemakkelijker te kunnen instappen, of voor een beter overzicht op de weg waardoor ze een veiliger gevoel hebben.
Als je dat wil moet je bij BMW een SUV kopen. Bij andere merken heb je ook nog monovolumers. Sommige mensen willen net geen SUV, vanwege dat hogere gewicht en de maatschappelijke onverantwoordelijkheid wat betreft verbruik en de daarmee gepaard gaande CO2-uitstoot. Een monovolumer is dan sowieso al geen BMW en is meer gericht op een grotere binnenruimte.
Deze 5GT biedt het voordeel van de hogere zithouding en niet de nadelen van een SUV en monovolumer. De R-klasse is vanuit dezelfde optiek op de markt gebracht, maar ze zijn het rijplezier en de dynamiek vergeten. De R is gewoon een kolos die comfort en ruimte biedt en niks meer. De 5GT gaat hetzelfde comfort bieden, maar dan ook gekoppeld aan dynamisch rijplezier. Eigenlijk heeft de 5GT geen concurrentie...
Anderzijds is het wel spijtig dat ze er zo'n lelijk design van gemaakt hebben. Het interieur is zeer knap. Waarom hadden ze de buitenzijde ook niet wat fraaier ontworpen...?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenBwa, ik weet dat nog niet zo zeker.
Tegenwoordig zijn er toch mensen die graag een hogere zitpositie hebben. Dit kan zijn om wat gemakkelijker te kunnen instappen, of voor een beter overzicht op de weg waardoor ze een veiliger gevoel hebben.
Als je dat wil moet je bij BMW een SUV kopen. Bij andere merken heb je ook nog monovolumers. Sommige mensen willen net geen SUV, vanwege dat hogere gewicht en de maatschappelijke onverantwoordelijkheid wat betreft verbruik en de daarmee gepaard gaande CO2-uitstoot. Een monovolumer is dan sowieso al geen BMW en is meer gericht op een grotere binnenruimte.
Deze 5GT biedt het voordeel van de hogere zithouding en niet de nadelen van een SUV en monovolumer. De R-klasse is vanuit dezelfde optiek op de markt gebracht, maar ze zijn het rijplezier en de dynamiek vergeten. De R is gewoon een kolos die comfort en ruimte biedt en niks meer. De 5GT gaat hetzelfde comfort bieden, maar dan ook gekoppeld aan dynamisch rijplezier. Eigenlijk heeft de 5GT geen concurrentie...
Anderzijds is het wel spijtig dat ze er zo'n lelijk design van gemaakt hebben. Het interieur is zeer knap. Waarom hadden ze de buitenzijde ook niet wat fraaier ontworpen...?
Dat zo'n GT veel minder gaat verbruiken dan een X5, geloof ik niet. 't Zal een beetje schelen, maar veel zal het zeker niet zijn.
Denk je trouwens dat mensen die een ML of X5 maatschappelijk onverantwoord vinden, zo'n R of 5GT wel met open armen ontvangen?
Je noemt de R een kolos die niks meer te bieden heeft dan ruimte en comfort. Zo'n 5GT is dan geen kolos ofzo? Het concept en het design zijn gewoon te log voor woorden, niks klopt.
Comment
-
Een X5 is minder lang, maar wel 20 cm hoger dan zo'n 5 GT wat ervoor zorgt dat 'm kolossaler overkomt dan de 5 GT.
Een X5 3.0d weegt bijna 200kg meer dan de 530d GT. Het gemiddeld verbruik in stadsverkeer is 10,4 liter bij de X5 en slechts 8,1 bij de 530d GT. CO2 uitstoot is 217 g/km tov 173g/km.
Dit zijn toch serieuze verschillen...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenEen X5 is minder lang, maar wel 20 cm hoger dan zo'n 5 GT wat ervoor zorgt dat 'm kolossaler overkomt dan de 5 GT.
Een X5 3.0d weegt bijna 200kg meer dan de 530d GT. Het gemiddeld verbruik in stadsverkeer is 10,4 liter bij de X5 en slechts 8,1 bij de 530d GT. CO2 uitstoot is 217 g/km tov 173g/km.
Dit zijn toch serieuze verschillen...
En ik vind dat de 5GT kolossaler overkomt omdat zijn verhoudingen gewoonweg niet kloppen. Bekijk eens die achterwielekes... och god! De X5 is uiteraard ook groot, maar doordat ie wel 'klopt', komt ie belange zo lomp niet over.
Comment
-
Ik zeg het nogmaals. Mij moet je er niet van overtuigen dat 'm qua ontwerp niet goed in mekaar zit. Wel begrijp ik het concept van de wagen...
Dat de 5 GT zuiniger en ook sneller gaat zijn met dezelfde motor dan een X5 lijkt me logisch. Ten eerste is de stroomlijn van deze 5 GT een stuk gunstiger, weegt 'm toch snel 200kg minder en hij heeft geen vierwieltractie...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
-
Met alle respect voor de BMW 5 serie GT, men mag gerust innovatief zijn en met gedurfde projecten uitpakken...trouwens voor dit type wagen zal ook wel een bepaald cliënteel te vinden zijn...maar ik zweer nog altijd (na 27 jaar BMW rijden...) bij een sportieve sedan zoals de aankomende 5 berline (F10) voorzien van een pittige zescilinder (diesel of benzine...) en je zit goed. Daarbij het comfort van een zescilinder gaat boven alles. Meer hoeft dat voor mij niet te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenbeste anti-diefstal voor deze wagen : zo vaak mogelijk naast een A5 Sportback parkeren...
Beste Guyugy,
Haha... dat hoor/lees ik graag...
Greetz,
Stelo
Comment
Comment