Oorspronkelijk geplaatst door GinoV
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5 Serie Gran Turismo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten"love"-brillen aan , zeker ?Mr Drift
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GinoV Bekijk BerichtenIk heb de wagen nu in irl gezien en hij is anders maar hij is zeker niet lelijk.
Wat betreft de opmerking (niet van jou) ivm M is het tot op heden duidelijk dat er geen M zal komen.
Er staat een goeie review van Autocar op bmwblog.com
enkele van de opmerkingen over de wagen is idd het verbruik (van de 530d). Op papier blijkt het allemaal wat geromantiseerd te zijn, terwijl in reallife ge dik boven de 11 l /100km zou zitten...
Hier eindigen ze de review mee:
I quote:
"
It ends up being a car that is just so crackingly good that you forget everything BMW has tried to convince you of and just respect is as a superbly engineered machine. Because it is.
Definitely a drive-it-before-you-discount-it proposition.
"end quote.
Lijkt mij een goeie review
Heb vorige week van de concessiehouder een boek van de 5GT gekregen en ga volgende week naar een closed concept voorstelling zien... In het boekje ziet hij er, behalve van recht vanachter, super uit..
Die mottig zalmroze sjanettenkleur doet hem volgens mij echt geen eer aan. Het blauwe waar hij in het boekje mee staat is echt veel mooier. Bij de velgen staan er mooie 20"ers en achteraan op de laatste pagina's staan de accesoires... Hier staan de 21" 5-spakige velgen die ook op de X6 passen.... Dan is'm lekker...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
@ Beefcake:
Sta je op het punt om u een " 5 GT " aan te kopen...?
Ter info i.v.m het verbruik (ref. 530d) : nooit veel belang hechten aan cijfers in brochures, documentaties en diens meer...het heeft allemaal met uw rijstijl te maken. Door uw rijstijl aan te passen aan de moderne techniek kan je flink wat brandstof besparen, toch...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten@ Beefcake:
Sta je op het punt om u een " 5 GT " aan te kopen...?
Ter info i.v.m het verbruik (ref. 530d) : nooit veel belang hechten aan cijfers in brochures, documentaties en diens meer...het heeft allemaal met uw rijstijl te maken. Door uw rijstijl aan te passen aan de moderne techniek kan je flink wat brandstof besparen, toch...?
1. X6 --> Verbruik --> negatief; looks -->(echt wel) positief; slechts 4 plaatsen --> negatief
2. 5GT --> Verbruik --> geen idee, alleen dat er nieuwe technologiëen inzitten, die er idd zouden moeten voor zorgen dat het verbruik meevalt. Mijn rijstijl zal dit echter niet ten goede komen; looks --> geen idee (volgende week wel); concept --> spreekt me wel aan, alleen moet ik hem gezien hebben; 5 plaatsen + veel laadruimte --> positief
3. 5 Berline --> all the above, geen idee. Alleen eerste impressies lijken mij vrij saai. Teveel kleine 7 reeks, waar dit nu voor mij van de vorige generatie wagens de mooiste van allemaal was. Ik hoop dat er interieurkenmerken van de 5GT terug te vinden zullen zijn, alleen vrees ik daar voor. dubbel panoramisch schuifdak, interieurverlichting etc...
Dus ofwel word ik overrompeld volgende week met gevoelens van WAUWof anders zal het enkel een hapje en een drankje worden en verder
Wanneer het laatste staat te gebeuren, zal ik mijne kak moeten inhouden tot volgend jaar maart tot de 5 Berline boven water komt...
Er is natuurlijk ook het feit dat de 5 Berline weer een massabeest zal worden gelijk dat nu ook is. De 5GT zal altijd iets minder gezien worden...
De X6 blijft een beest waar ik ongelooflijk toe aangetrokken word. Ze mogen zeggen wat ze willen, het is en blijft een waanzinnige wagen, die er nooit van tussenuit zal worden gehaald. Het enige daar is dat er reeds verouderde technologie inzit. (Hoewel bestellingen vanaf volgende maand de nieuwe iDrive hebben). bvb. 5Gt bevat de 8traps automaat vs. 6 traps automaat in X6, etc...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Vandaag een aantal nieuwe 530D gt gezien op het werk. Heb een foto genomen en zal deze straks posten.
Snuit is mooi maar daar stopt het dan ook. Vanbinnen waan je je precies in een monovolume, wat een ruimtegevoel. Ik moet wel zeggen dat na het zien van de foto's hier op het forum enz, hem in het echt een pak "beter meevalt". Soit, ik post vanavond de foto nog wel.
Comment
-
Exclusief: testrecensie BMW 5-serie GT
04-09-2009 13:22
Stel: u mag ruim 70 mille stukslaan op de aanschaf van een oliegestookte BMW. Bent u dan een gelukkig man? De meeste mensen zullen deze vraag met een volmondig ‘ja!’ beantwoorden, al dan niet aangevuld met een oerkreet. Maar volgens BMW is dat maar de vraag. Op basis van het genoemde budget behoort een 7-serie namelijk niet tot de mogelijkheden en dus ook diens limousinecomfort valt daarmee buiten uw bereik. Een X6 zit er evenmin in. Die kost namelijk minimaal 83 mille. Ja, je kan een 535d aanschaffen. Of een 530xd Touring. Op zich ook niks mis mee. Maar ja, hoe bevredigend is ruim 70 mille uitgeven aan een auto die er uit ziet als een 46.630 euro kostende 520i?
.
.
Kortom, u dient zich te realiseren dat de BMW fan met 70 mille op zak heus geen gemakkelijk leven heeft. Gelukkig is men in Beieren bewust van dit ‘verborgen leed’ en komt het Duitse automerk nu met de 5-serie GT. Een auto die niet alleen een brug slaat tussen de gewone 5-serie en de ‘7’, maar daarnaast ook nog eens de variabiliteit van een 5-serie Touring en X6 biedt zonder last te hebben van het enigszins asociale imago dat aan een SUV kleeft. Bij BMW spreken ze van een soort ei van Columbus: een auto die het beste van twee werelden (om binnen de beeldspraak te blijven: de oude en de nieuwe wereld) in zich verenigt. Een auto waarvan het carrosserieconcept net zo revolutionair is als 25 jaar geleden de MPV.
.
.
Blaast BMW te hoog van de toren en is de 5-serie GT eigenlijk vlees noch vis. Of heeft men gelijk en is de nieuwste creatie inderdaad een ideale mix van het beenruimteaanbod van de 7-serie en de hoofdruimte plus hoge zitpositie van de X5/X6, met als bonus een enorme bagageruimte?freude am fahren
Comment
-
.
Veel mensen zullen oordeel al klaar hebben. Het uiterlijk van de 5-serie GT vergt namelijk enige gewenning, om het zachtjes uit te drukken. Men is bang voor een herhaling van het verkoopechec van de Mercedes-Benz R-klasse of (op een ander niveau) dat van de Opel Signum, Renault Vel Satis en Seat Toledo. Allemaal modellen waar met de blinddoek om best wat voor te zeggen is, maar die in visueel opzicht nogal zwaar op de maag liggen. Is BMW’s zoektocht naar een nieuwe niche er één teveel?
.
.
Om maar direct ter zake te komen: als er één auto is die het verdient om eerst gereden te worden voordat er conclusies getrokken worden, dan is het deze nieuwe BMW wel. Dat heeft de 5-serie GT vooral te danken aan zijn aandrijflijn. Die is ongeacht de motorversie namelijk van topniveau. In Europa verwacht BMW het meest van de 530d GT, die in Nederland 71.500 euro gaat kosten en een 245 pk/540 Nm sterke 3,0 liter 6 cilinder dieselkrachtbron biedt. Met een topsnelheid van 240 km/u en een sprinttijd van 6,9 seconden worden weliswaar geen buitenaardse prestaties geleverd, maar je hebt ook nooit het gevoel dat je vermogen tekort komt, ondanks zijn gewicht van 1.960 kilo.
.
.
Dat de zuinige (gemiddeld word er elke 100 kilometer 6,5 liter brandstof verstookt) dieselmotor zo goed bevalt, is niet in de laatste plaats te danken aan de nagelnieuwe 8-traps automaat. Wisselen van verzet doet hij vlekkeloos en dankzij de keuzemogelijkheid uit een normaal of sportprogramma is de transmissie altijd goed bij de les. In de hoogste, 8ste versnelling draait de dieselmotor bij 100 km/u slechts 1.350 toeren en als u besluit om het tempo te verdubbelen tot 200 km/u dan maakt de relaxte 6 cilinder slechts 2.200 omwentelingen. Het resultaat is een gemiddelde CO2 uitstoot van slechts 173 gram, oftewel bijna 20 gram minder dan de emissiewaarde van een voorwiel aangedreven Renault Koleos 2.0 dCi!freude am fahren
Comment
-
.
De comfortabele aandrijflijn wordt gecomplementeerd door een interieur van toplimousine niveau. Stoppen doe je omdat de tank leeg raakt of uw blaas vol is, maar niet omdat u last van uw rug heeft. De stoelen zijn briljant: in eerste instantie wekken zij de indruk erg zacht te zijn, maar er is wel degelijk sprake van een stevige steun. En dat geldt niet alleen voor de zetel van de bestuurder en de bijrijder, maar ook voor de achterpassagiers (er kan worden gekozen uit 2 individuele fauteuils of een 3-persoons bank). De 5-serie GT heeft dezelfde wielbasis als de 7-serie, dus achterin zit je zo mogelijk nog comfortabeler dan voorin. Het dashboard gaat op een vloeiende manier prachtig in de middenconsole over, de stoelen zijn uitstekend verstelbaar en BMW is zeer royaal geweest met het aanbrengen van bergvakken in het interieur.
.
.
Een aparte alinea verdient de beschrijving van de bagageruimte en de bijbehorende kofferklep. Net als bij de Skoda Superb kan er worden gekozen de betreffende klep bij opening als 5e deur te gebruiken, dus inclusief het omhoog zwaaien van de achterruit, maar als alternatief is het ook mogelijk om de achterruit op zijn plaats te laten. Je hebt dan een soort Citroën C6 waarbij de cabine afgeschermd blijft. Zijn er geen achterpassagiers, dan kan de achterbankleuning worden omgeklapt en kan er tot 1.700 liter aan spullen worden ingeladen. Hiermee biedt de 5-serie GT 250 liter meer laadcapaciteit dan de in de inleiding genoemde X6.
.
freude am fahren
Comment
-
Naast een uitstekende aandrijflijn, een prachtig doordacht interieur biedt de 5-serie GT ook nog eens een onderstel van topniveau. De BMW is weliswaar bijna 2.000 kilo zwaar, maar de Duitser voelt absoluut niet zwaar aan. Via Dynamic Drive Control kan gekozen worden voor 4 standen (Comfort, Normal, Sport en Sport+). Kies je voor een van de middelste modi, dan is de onderstelbalans perfect. Slecht wegdek brengt de 5-serie GT niet uit zijn element, rolgeluiden dringen niet of nauwelijks door tot het interieur en het veercomfort is briljant. Nee, als het op rijden aan komt doet deze BMW echt helemaal niks fout. De enige kanttekening is dat de luchtvering achter soms wat bijgeluiden produceert. Volgens de makers een onvermijdbaar euvel omdat men er bij de afstelling rekening mee moest houden dat de 5-serie 600 kilo aan laadvermogen aan moet kunnen. ‘Leeg’ leidt dit niet tot een verminderd comfort, maar je hoort tot of de een of andere manier wel dat de vering zich aan het ‘vervelen’ is.
.
.
Al met al is de BMW 530d GT een zeer capabele, vrijwel foutloze auto. Eigenlijk krijg je een auto die net zo goed is als de 730d (99.275 euro), maar die veel flexibeler is. En ook nog eens bijna 30.000 euro goedkoper! Mocht u ooit nog dromen over een Audi A8 Avant, een BMW 7-serie Touring of een nieuwe grote stationwagon van Volvo: word wakker en neem deze GT in ogenschouw. Ja, je kan een X5xdrive30d bestellen, maar dan ben je meer geld kwijt (78.170 euro) voor een auto die enigszins ordinair en minder intelligent overkomt. Veel mensen zullen de extra tractie van vierwielaandrijving nooit nodig hebben, terwijl er elke dag genoten kan worden van het superieure comfort. De 5-serie GT is duidelijk anders dan het bestaande en betekende repertoire van de Beierse autofabrikant, maar toch een echte BMW. Een auto die een duidelijke meerwaarde biedt en die niet tot een verwatering van het premiumimago heeft geleid. Ja, in München heeft men zijn huiswerk uitstekend gedaan.
Bron: www.autointernationaal.nlfreude am fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten@ Beefcake:
Neem er zeker uw tijd voor en laat je niet van de kaart brengen door verkoperspraat. Het gaat uiteindelijk om een belangrijke investering, toch...? Moge uw keuze de beste zijn.dat ga ik zeker doen. De keuze zal denk ik toch pas gemaakt worden op het moment dat ik appelen met appelen kan vergelijken hé.
Zolang de 5 Berline niet boven water is gekomen zal ik geen keuze maken.
Hoewel de X6 exterieurgewijs mijn voorkeur heeft, vrees ik dat die keuze me zal opzadelen met slechtere technologie (lees: minder recente) dan beide andere modellen. dit is natuurlijk zeker bepalend bij de te maken keuze...
Ik hou jullie op de hoogte van de indruk volgende week als ik'm in reallife heb gezien. Mijn madam haar reactie zal ook wel bepalend zijn.Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
even gezien wat aan ware zichtoppervlakte overblijft ?
gewoon gevaarlijk...Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
live gezien in München
wat een lelijke auto2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenOm vraag 1 te beantwoorden: ik twijfel... Ben benieuwd om hem in't echt te zien. Er zijn enkele kandidaten als volgende wagen:
1. X6 --> Verbruik --> negatief; looks -->(echt wel) positief; slechts 4 plaatsen --> negatief
2. 5GT --> Verbruik --> geen idee, alleen dat er nieuwe technologiëen inzitten, die er idd zouden moeten voor zorgen dat het verbruik meevalt. Mijn rijstijl zal dit echter niet ten goede komen; looks --> geen idee (volgende week wel); concept --> spreekt me wel aan, alleen moet ik hem gezien hebben; 5 plaatsen + veel laadruimte --> positief
3. 5 Berline --> all the above, geen idee. Alleen eerste impressies lijken mij vrij saai. Teveel kleine 7 reeks, waar dit nu voor mij van de vorige generatie wagens de mooiste van allemaal was. Ik hoop dat er interieurkenmerken van de 5GT terug te vinden zullen zijn, alleen vrees ik daar voor. dubbel panoramisch schuifdak, interieurverlichting etc...
Dus ofwel word ik overrompeld volgende week met gevoelens van WAUWof anders zal het enkel een hapje en een drankje worden en verder
Wanneer het laatste staat te gebeuren, zal ik mijne kak moeten inhouden tot volgend jaar maart tot de 5 Berline boven water komt...
Er is natuurlijk ook het feit dat de 5 Berline weer een massabeest zal worden gelijk dat nu ook is. De 5GT zal altijd iets minder gezien worden...
De X6 blijft een beest waar ik ongelooflijk toe aangetrokken word. Ze mogen zeggen wat ze willen, het is en blijft een waanzinnige wagen, die er nooit van tussenuit zal worden gehaald. Het enige daar is dat er reeds verouderde technologie inzit. (Hoewel bestellingen vanaf volgende maand de nieuwe iDrive hebben). bvb. 5Gt bevat de 8traps automaat vs. 6 traps automaat in X6, etc...
Koop een X5? Lijkt me zowat het ideale compromis te zijn. En mooier imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk BerichtenKoop een X5? Lijkt me zowat het ideale compromis te zijn. En mooier imo.
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten"5Gt bevat de 8traps automaat vs. 6 traps automaat in X6, etc..."
gaat die nog iets anders doen dan voortdurend schakelen ?Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten"5Gt bevat de 8traps automaat vs. 6 traps automaat in X6, etc..."
gaat die nog iets anders doen dan voortdurend schakelen ?
nu nog een schepje bij : willen of niet, het meeste dat wij dagdagelijks doen is... cruisen
ofwel op gewone baantjes, op een gemiddelde snelheid van 40 km/u omdat het niet sneller kan : er is iemand voor ons die het verkeer belemmert, en wij kunnen gewoon niet inhalen omdat de gemeente ervoor gezorgd heeft de dat infrastruktuur het niet toelaat
ofwel zijn we (al dan niet in file...) op autosnelweg (snel is hier 120/140/uur omdat het te kostelijk wordt rapper te rijden (enfin, overdag...)
hebben wij nu deze geraffineerde mechanieken wel nog nodig ???
de amerikanen (die al 50 jaar hetzelfde meemaken) hebben het al lang begrepen...
Comment
Comment