Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten
    @ Beefcake:

    Niet besteld...? Man...man...man...toch... nog aan de verleiding kunnen weerstaan...?

    Ik ben nieuwsgierig...ga je opteren voor een 530d...? Een zwart exemplaar...?

    NB. Ontving vandaag via mijn BMW concessiehouder (via mail...) een uitnodiging voor het première weekend (24 & 25 oktober 2009).
    idd een zwarte 530d, de anderen zijn echt effe over budget... op zich 245 pk en 540Nm is al meer dan voldoende

    enige spijtige zijn de uitlaten, die van de 550i zijn supermooi, maar ja ge moet ergens uw grens trekken é

    Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    De 5-sedan en touring zullen waarschijnlijk knappe wagens worden.
    Dit echter blijf ik spuuglelijk vinden.
    jwv50 --> we zullen elkaar nog eens spreken als je hem echt gezien hebt.... geloof me Reality Bites!!
    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

    Comment


    • @ Beefcake:

      Vooreerst proficiat (bestelling op 24 of 25/10...toch...? ). Geloof mij vrij, wat diesel-motorisatie betreft is een 530d een prima keuze. Niet te zwaar maar ook niet te licht.

      Mijn huidige BMW is eveneens een 530d sedan en ben daar echt tevreden over. Zoals je reeds weet opteer ik daar terug voor (ref. F10 sedan - 2010). Om eerlijk te zijn, ik rijd nu 27 jaar BMW en heb over dat merk helemaal niet te klagen. Het is en blijft voor mij Duitse degelijkheid (technisch vernuft) gekoppeld aan een sportief imago (lees: look).
      Last edited by ; 19/09/2009, 15:38.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten


        jwv50 --> we zullen elkaar nog eens spreken als je hem echt gezien hebt.... geloof me Reality Bites!!
        Ik heb hem al echt gezien, het blijft een lelijke wagen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
          idd een zwarte 530d, de anderen zijn echt effe over budget... op zich 245 pk en 540Nm is al meer dan voldoende

          enige spijtige zijn de uitlaten, die van de 550i zijn supermooi, maar ja ge moet ergens uw grens trekken é
          1. Kan je de 530d GT niet in de fiscaalvriendelijke versie met 211pk krijgen. Zo spaar je nog eens €2.500,- uit...
          2. Je kan bij een 530d GT de uitlaten van een 550i laten naplaatsen...
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • @ BMWMB:

            Volgens de recente (september 2009) informatie waar ik over beschik:

            diesel motorisatie (5 - GT : 530d)

            180 kW - 245 pk - fisc. pk. 15

            diesel motorisatie (5 - sedan & touring : 530d)

            173 kW - 235 pk - fisc. pk. 15

            diesel motorisatie (7 reeks: 730d)

            180 kW - 245 pk - fisc. pk. 15 ofwel
            155 kW - 211 pk - fisc. pk. 15

            diesel motorisatie (7 reeks: 740d)

            225 kW - 306 pk - fisc. pk. 15


            NB. Wat die uitlaten betreft kan je desgewenst laten naplaatsen.
            Last edited by ; 19/09/2009, 23:44.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              1. Kan je de 530d GT niet in de fiscaalvriendelijke versie met 211pk krijgen. Zo spaar je nog eens €2.500,- uit...

              Ben ook wel geïnteresseerd of de 211PK versie komt in de 530d.
              Was deze onmiddellijk beschikbaar op 7 reeks ?
              5000 euro BIV zal veel potentiële kopers doen afschrikken (ben er misschien één van).
              Ook niet interessant voor doorverkoop / inruilwaarde.
              Prestaties zullen nauwelijks verschillen met standaardversie.
              Last edited by BMWMB; 20/09/2009, 13:42.

              Comment





              • NB. Wat die uitlaten betreft kan je desgewenst laten naplaatsen.[/quote]

                Lijkt me vreemd dat dit mogelijk is aangezien er maar langs 1 kant uitlaat is bij de dieselversie. Zal dit er dan "origineel" uitzien of eerder lijken goedkope tuning ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                  NB. Wat die uitlaten betreft kan je desgewenst laten naplaatsen.
                  Lijkt me vreemd dat dit mogelijk is aangezien er maar langs 1 kant uitlaat is bij de dieselversie. Zal dit er dan "origineel" uitzien of eerder lijken goedkope tuning ?[/quote]

                  zal wel operationeel/funktioneel aan ene kant en een nep-sierstuk aan de andere kant...
                  vroeger echt een johnny-verandering want één werd zwart van binnen en de andere bleef schoon
                  met de DPF blijft nu alles schoon...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                    Ben ook wel geïnteresseerd of de 211PK versie komt in de 530d.
                    Was deze onmiddellijk beschikbaar op 7 reeks ?
                    5000 euro BIV zal veel potentiële kopers doen afschrikken (ben er misschien één van).
                    Ook niet interessant voor doorverkoop / inruilwaarde.
                    Prestaties zullen nauwelijks verschillen met standaardversie.
                    De 211pk versie van de 7 was inderdaad ook pas een tijdje later beschikbaar.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten

                      Lijkt me vreemd dat dit mogelijk is aangezien er maar langs 1 kant uitlaat is bij de dieselversie. Zal dit er dan "origineel" uitzien of eerder lijken goedkope tuning ?
                      Bij de 730d kan je dezelfde uitlaten laten plaatsen als van de 740d en de benzineversies. Dat is volledig origineel en wordt bij de BMW-verdeler gedaan. Hou u wel vast aan een stevig prijskaartje...
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • @ touring:

                        Ik sluit de diesel-motorisatie " 155 kW - 211 pk - fisc. pk 15 " niet uit voor de 5 GT. Maar volgens recente info zal dit niet meer voor dit jaar (2009...) zijn. Concreet, als men bij BMW toch zou opteren (momenteel geen zekerheid...) om hogervernoemde motor op de productielijn van de 5 GT te plaatsen zal dat in de loop van 2010 gebeuren.

                        I.v.m die uitlaten...een goede raad...ga onderhandelen met uw BMW concessiehouder maar zoals reeds vermeld door moderator BMWMB (waarvoor dank...om dit extra in de verf te zetten...) verwacht u maar aan een stevig factuur.

                        Comment


                        • Ben gister naar de preview geweest van de bmw 5gt en bmw X1.

                          En ik moet zeggen, in het Echt komt de GT 100x beter over dan op plaatjes.
                          Met de juiste velgen en kleur is het een enorme mooie auto en het Interieur is 1 van de mooiste die ik heb gezien.

                          Heb maar 2 foto's omdat er te veel mensen waren.


                          Comment


                          • @ Steef101:

                            Voor de liefhebbers van " Interieurs " . Het interieur (dashboard, zitting en diens meer...) van de 5 sedan (F10 - 2010...) zal grotendeels parallel lopen met dit van de 5 GT. Dit ter info.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten
                              @ Steef101:

                              Voor de liefhebbers van " Interieurs " . Het interieur (dashboard, zitting en diens meer...) van de 5 sedan (F10 - 2010...) zal grotendeels parallel lopen met dit van de 5 GT. Dit ter info.
                              Denk je? Het dashbord in de 5GT is redelijk monovolume achtig!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten
                                Ben gister naar de preview geweest van de bmw 5gt en bmw X1.

                                En ik moet zeggen, in het Echt komt de GT 100x beter over dan op plaatjes.
                                Met de juiste velgen en kleur is het een enorme mooie auto en het Interieur is 1 van de mooiste die ik heb gezien.

                                Heb maar 2 foto's omdat er te veel mensen waren.

                                ]
                                Waar was dat dan ergens? Ook foto's van de X1 genomen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                  Waar was dat dan ergens? Ook foto's van de X1 genomen?
                                  Was in Utrecht.
                                  Ik zal de X1 foto's in het x1 topic plaatsen.

                                  Comment


                                  • @ davy:

                                    Het is niet uitgesloten dat het dashboard voor de BMW 5 - F10 sedan 2010 nog een wijziging zou ondergaan maar ik verwacht mij niet aan grote ingrepen. Meer concreter hierover in december dit jaar....

                                    Comment


                                    • Erg positief verrast door deze '5 GT, al blijft het geen favoriet van me.

                                      Maar deze auto biedt dus een pak objectieve voordelen. Over 't rijgedrag en 't comfort dat 'ie biedt kan ik niet oordelen, maar de magazines die 'm al testten zijn alvast unaniem over het feit dat 'ie erg goed rijdt.
                                      Wat het comfort en het ruimte-aanbod binnenin betreft, ben ik wel laaiend enthousiast. Achterin voelt deze auto ruimer aan dan een BMW '7 (de hoogte doet daar uiteraard een serieuze duit in het zakje), en de variabiliteit (neerklapbare achterbank in combinatie met elektrisch verstelbare achterzetels die de achterpassagiers toelaten om elke positie in te nemen die in een auto wenselijk is) is een grote troef. De dubbele kofferklep is eerst wat wennen, maar lijkt mij wel een behoorlijke asset te zijn : erg handig en eigenlijk intuïtief in gebruik.

                                      Mij lijkt deze auto niet meteen de beste keuze als gezinsauto die grotendeels alleen wordt bereden en af en toe moet dienen als "lastezel", maar om bijvoorbeeld politici of gasten van een hotel of evenement rond te voeren lijkt hij mij zelfs meer geschikt dan een BMW '7.
                                      't Lijkt me dan ook een niche-product te zijn en te blijven, maar afzet zal 'ie zeker vinden, want daarvoor zijn z'n objectieve kwaliteiten duidelijk te goed.

                                      Blijven z'n looks... binnenin niks op aan te merken, en dat 'ie een "camionette-dashboard" zou hebben vind ik quatsch, maar langs buiten blijft 'ie wel een beetje vreemd. Al valt 'ie in realiteit écht wel (zoals zovelen al getuigden) veel beter mee dan op foto. 'Ie straalt alvast wel enige chic en klasse uit, en ook al zal het nooit een stylistische topper worden : mooier dan de Ssangyong Rodius is 'ie zeer zeker.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                                        Ben ook wel geïnteresseerd of de 211PK versie komt in de 530d.
                                        Was deze onmiddellijk beschikbaar op 7 reeks ?
                                        5000 euro BIV zal veel potentiële kopers doen afschrikken (ben er misschien één van).
                                        Ook niet interessant voor doorverkoop / inruilwaarde.
                                        Prestaties zullen nauwelijks verschillen met standaardversie.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        De 211pk versie van de 7 was inderdaad ook pas een tijdje later beschikbaar.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Bij de 730d kan je dezelfde uitlaten laten plaatsen als van de 740d en de benzineversies. Dat is volledig origineel en wordt bij de BMW-verdeler gedaan. Hou u wel vast aan een stevig prijskaartje...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten
                                        @ touring:

                                        Ik sluit de diesel-motorisatie " 155 kW - 211 pk - fisc. pk 15 " niet uit voor de 5 GT. Maar volgens recente info zal dit niet meer voor dit jaar (2009...) zijn. Concreet, als men bij BMW toch zou opteren (momenteel geen zekerheid...) om hogervernoemde motor op de productielijn van de 5 GT te plaatsen zal dat in de loop van 2010 gebeuren.

                                        I.v.m die uitlaten...een goede raad...ga onderhandelen met uw BMW concessiehouder maar zoals reeds vermeld door moderator BMWMB (waarvoor dank...om dit extra in de verf te zetten...) verwacht u maar aan een stevig factuur.
                                        Bon concreet wil dit allemaal zeggen dat er eigenlijk momenteel enkel te leven valt met de 245 pk versie tot eventueel in 2010 de 211 (misschien) komt.

                                        wat betreft de uitlaten, over welke bedragen spreek je hier? Uiteindelijk gaat het hier maar over 2 uitlaten (die je in essentie niet nodig hebt)

                                        Momenteel nog effe aan't kijken naar de mogelijke optiepakketten die beschikbaar zijn om dan de knoop door te hakken.

                                        @ STEEF101

                                        de bovengetoonde foto's, welke kleur had de wagen? lijkt me donkerblauw te zijn... Wel enorm mooi blijkbaar...
                                        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                        Comment


                                        • Ik heb hem om de camion zien staan en hij zag er even log als de camion uit en hij stond nogal hoog op zijn poten de voorkant vond ik wel heel lekker die grote nieren zen echt bruut als ge die in uwe achteruitkijkspiegel ziet gt ge rap aan de kant
                                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                                          1991 E30 320i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X