Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
    In het interieur stoor dit mij:

En je zit te hoog vind ik, interieur van de 7 vind ik duusd keer beter.

Ik erger mij nie rap aan zo een kleine "foutjes"
    Went wel eens je daar hele dagen inzit hoor

Ja de 7 is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
      Qua styling misschien wel, maar iedere BMW-neus heeft een ander karakter, en ik vind de voorkant van de GT iets te braaf.

Als je dan de Z4 zijn neus ziet...
      Zeker dat dat niet meer aan het zijprofiel of de kont ligt?
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vanavond de voorstelling gezien bij Daeninck in Oudenaarde.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen fan was van dit model maar hoe meer ik hem zie hoe meer ik hem kan smaken. Ik had hem de eerste keer in Frankfurt gezien en daar was ik niet overtuigd. Op de voorstelling vanavond stonden twee 530D modellen waaronder een zwarte uitvoering met bruin interieur. Deze was best knap.

Opmerkingen in a nutshell:
        - Zwart is en blijft de kleur voor een BMW. Chroomlijst is acceptabel op dit model.
        - Combinatie met bruin leder interieur blijft knap.
        - Dashboard uitvoering is gewaagd en vraagt gewenning (inleglijst is net een plateau)
        - Wijzerplaten blijven in de klassieke stijl dat we van BMW gewend zijn. Jammer.
        - Ruimte is fantastisch ... achteraan is het 'royaal rijden' denk ik
        - Kofferconcept is praktisch (2 delen).
        - Multimedia is knap. Nieuwe versie van iDrive is fantastisch.
        - 20" velgen = 8-)

Echter qua prijs kan het snel tellen: de ene kostte om en bij de 75.000 EUR, de zwarte uitvoering rond de 90.000.

Comment

• Leuk om te lezen...al deze commentaren...

Comment

• Ik heb 'm vandaag in avant-première gezien bij de dealer en vind 'm nog lelijker in real life dan op foto...
            Het uiterlijk kan me absoluut niet bekoren. Wat ik nog al heb gezegd is dat ik het spijtig vind dat ze de optionele 20" velgen van de 7 ook op deze 5 GT aanbieden. De neus is effenaf lelijk, net als de hoge kont achteraan.
            Het interieur is knap op foto, maar vraagt toch wel gewenning in real life. Het dashboard is echt een heel stuk hoger in profiel, waardoor ik echt het gevoel heb in een monovolumer te zitten. Echt niet mijn ding. De afwerking daarentegen is wel subliem.

Ik heb ook een prijs doorgekregen van goed €80.000 voor een 530d... Ik betaal nu zelfs minder voor een 740d...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
              Lap, mijn pa vindt hem mooi!
              Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
              Hier van 't zelfde.
              Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
              Mijn vader ook al...
              Ik sluit me hierbij aan, hij heeft iets . Mijn vrouw vind hem zelfs zeer mooi...

Comment

• Voorkant is mooi, die LEDs wil ik ook in mijn corona's. Interieur is knap en doet aan de 7 denken, maar staat inderdaad ook weer monovolume-hoog. De frameless windows zijn leuk, maar de voordeur lijkt dan klein. Achterin is luxueus zitten, maar ik vind de koffer niet bepaald groter dan de X1 die ook gepresenteerd werd. De achterkant vind ik het minste van het hele ontwerp, maar de auto kan dezelfde presence geven als een X6. En getuige de reacties leek het een perfecte auto voor de +40ers (m/v) die vaak op de snelweg zitten.

Prijzen... 80k voor een aangeklede 5GT. 50k voor een aangeklede X1. Dat is 2 miljoen voor een kleine gezinswagen, of meer dan 3 miljoen voor een grote gezinswagen

Comment

• De 5GT vind ik best leuk, maar zitten kopers van een 5 hier op te wachten ?
                  Mocht er een vage terugblik naar de 2002tii Touring in zitten, dan is het er eentje die een beetje "hart" ontbreekt en eerder gebouwd is rond de hedendaags luxe.
                  En als evolutie van de e60, zitten de niertjes nu weerom een heel pak rechter ? De earodynamica d'er uit gehaald ?

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Ik heb ook een prijs doorgekregen van goed €80.000 voor een 530d...
                  Dat viel mij ook op, de nogal gepeperde prijs...

Voor deze doe ik mijn e60 beslist niet weg.

Comment

• 's Avonds in het donker is hij alleszinds knap, net eentje zien staan
                    1982 BMW E28 528i
                    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                      Mijn broer heeft hem deze week zien rijden...

Zijn uitleg vond ik schitterend:

I quote:

"Tja van voor is'm schoon... Vanachter lijkt het op een rijdende lasagne...

Teveel laagjes: Een laagje koffer, dan een laagje zilver, dan een laagje koffer, dan een laagje bumper, dan een ander laagje bumper"..."

end quote:

Misschien is dat wel nog zo geen slechte beschrijving

Die laagjes zijn een visuele truc om de hoge koffer lager te laten lijken. Door er meer laagjes of vouwen in te steken, valt er meer licht op de koffer, waardoor hij "lichter" lijkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ik heb 'm vandaag in avant-première gezien bij de dealer en vind 'm nog lelijker in real life dan op foto...
                        Het uiterlijk kan me absoluut niet bekoren. Wat ik nog al heb gezegd is dat ik het spijtig vind dat ze de optionele 20" velgen van de 7 ook op deze 5 GT aanbieden. De neus is effenaf lelijk, net als de hoge kont achteraan.
                        Het interieur is knap op foto, maar vraagt toch wel gewenning in real life. Het dashboard is echt een heel stuk hoger in profiel, waardoor ik echt het gevoel heb in een monovolumer te zitten. Echt niet mijn ding. De afwerking daarentegen is wel subliem.

Ik heb ook een prijs doorgekregen van goed €80.000 voor een 530d... Ik betaal nu zelfs minder voor een 740d...
                        Welk leder had het tentoongestelde model bij jou BMWMB? Ik ben vandaag ook even gaan kijken, en ik vond dat glad Nappaleder in Zimtbraun toch niet zo geweldig. Geen textuur

Comment

• Ik vind de 5GT IRL een prachtige verschijning. Heb hem deze week zeker 2 minuten kunnen aanschouwen en hij beviel mij absoluut. K zou zo een bestelbon willen tekenen en Neeeeeeeeeeeeeee ik ben geen BMW werknemer.
                          [

quote=BMW Power;3687393]Welk leder had het tentoongestelde model bij jou BMWMB? Ik ben vandaag ook even gaan kijken, en ik vond dat glad Nappaleder in Zimtbraun toch niet zo geweldig. Geen textuur [/quote]

Comment

Minder voor uw 740d ???
                            Overname van uw 530d meegerekend misschien ?

Maar 't is waar , de 5GT kost veel geld

Comment

• Neen, toch niet hoor. De overnameprijs van onze 530d is daar niet in verrekend.
                              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                Welk leder had het tentoongestelde model bij jou BMWMB? Ik ben vandaag ook even gaan kijken, en ik vond dat glad Nappaleder in Zimtbraun toch niet zo geweldig. Geen textuur
                                Welke kwaliteit van leder dat het was weet ik niet, maar ik vermoed het gewone dakota. De kleur was beige met inleglijsten in antraciet hout.
                                OO 00 OO

Comment

• Heb hem donderdag ook in real life gezien en gezeten en hij kan me toch niet echt bekoren !

Ik blijf die dubbele koffer maar iets raar vinden voor een BMW, en de ramen zonder kader is ook niet echt mijn ding.
                                  Achterbank zit ook vreemd in elkaar.

Comment

Neen, toch niet hoor. De overnameprijs van onze 530d is daar niet in verrekend.

Dan heb je groot gelijk dat je voor een 740d bent gegaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten

Die achterkant

Veel te hoog, teveel verschillende verdelingen in het kofferpaneel... mocht het een Aziatisch concept zijn zou niemand er iets van moeten weten.

Comment

• Net even de 5reeks GT testgereden (530d uiteraard)

Eerste indruk:

Exterieur: We weten het al, smaken verschillen, de achterkant oogt hoog, maar is gewoon even wennen. Dit gevoel had iedereen ook bij de X6...

Interieur: WAUW, echt gewoon pure klasse.

Zithouding: hoog, maar niet onaangenaam. Een oase van rust, ruimte, kwaliteit, ...

Prestaties: Wat een koppel!! +500Nm , de automaat ( standaard ) werkt perfect, hij doet wat je vraagt.

Enkele foto's:

Comment

• Comment

Working...
                                          X