Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Als we even bij de feiten blijven, behalve het feit dat hij d'r anders uitziet, wat is het voordeel of 'anders' aan een 5 GT tegenover 5 of de andere modellen van BMW ?
    hij is een stuk groter dan de 5. je moet hem eerder bekijken als de praktischere variant van de 7serie. Als je naar de kont kijkt, een BMW 7-compact.
    Ik moet zeggen dat ik hem in het echt wel mooi vind, maar ik zou het zelf nooit kopen (als ik de centen kon missen).

Comment

• Wil BMW hier een 4 deurs coupé neerzetten tussen de A5 en de Panamarena?
      Erg. Na de capitulatie voor de viercilinderstandaard is dit zwichten voor de mode de ergste zet ooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
        hij is een stuk groter dan de 5. je moet hem eerder bekijken als de praktischere variant van de 7serie. Als je naar de kont kijkt, een BMW 7-compact.
        Ik moet zeggen dat ik hem in het echt wel mooi vind, maar ik zou het zelf nooit kopen (als ik de centen kon missen).
        Als ik het woord "compact" lees moet ik meteen aan de 3 compact denken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Als we even bij de feiten blijven, behalve het feit dat hij d'r anders uitziet, wat is het voordeel of 'anders' aan een 5 GT tegenover 5 of de andere modellen van BMW ?
          Mensen die niet met een bmw wilden rijden omdat dat voor patsers is kunnen nu toch met een bmw rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
            Wil BMW hier een 4 deurs coupé neerzetten tussen de A5 en de Panamarena?
            Erg. Na de capitulatie voor de viercilinderstandaard is dit zwichten voor de mode de ergste zet ooit.
            Wat is hier nu coupe aan, vind het eerder de vorm van een opgeleukte mpv hebben.
            En een 6 cilinder is nog steeds de standaard bij bmw hoor, in dit land heeft gewoon niemand geld en zin voor rijgenot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
              Als ik het woord "compact" lees moet ik meteen aan de 3 compact denken
              dat was de bedoeling! kon er ook iets in de aard van Golf+plus van maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Wat is hier nu coupe aan, vind het eerder de vorm van een opgeleukte mpv hebben.
                Je zegt dan ook maar dat de panamarena, sportback en CC geen coupes zijn. ik kan dat volgen hoor, maar noem het coupe of niet: BMW volgt de mode. En dat is een stap terug.

En een 6 cilinder is nog steeds de standaard bij bmw hoor, in dit land heeft gewoon niemand geld en zin voor rijgenot.
                BMW heeft geen compacte zescilinder meer (denk 2000cc, 2500cc), wat vroeger fiscaal "in dit land" nog vrij goedkoop was. Want je betaalt geen cilinders, maar inhoud. En BMW heeft gekozen (euronorm ...) om compact strikt viercilinder te gaan.

Volvo doet dat handiger met de 2400cc reeksen, die nog steeds 5 (volvo-) pitters zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                  Je zegt dan ook maar dat de panamarena, sportback en CC geen coupes zijn. ik kan dat volgen hoor, maar noem het coupe of niet: BMW volgt de mode. En dat is een stap terug.

BMW heeft geen compacte zescilinder meer (denk 2000cc, 2500cc), wat vroeger fiscaal "in dit land" nog vrij goedkoop was. Want je betaalt geen cilinders, maar inhoud. En BMW heeft gekozen (euronorm ...) om compact strikt viercilinder te gaan.

Volvo doet dat handiger met de 2400cc reeksen, die nog steeds 5 (volvo-) pitters zijn.
                  1 Ja er is een trend om 4-deurs coupé's te maken, maar dat is hier toch duidelijk niet het geval. Wat is hier nu 4 deurs coupé aan, dat ding is mega groot. Buiten een aflopende daklijn vind ik hier niks coupé aan. Maar als je dat een argument vindt is dit ook een hatchback, een sedan, een mpv, een terreinwagen en een sportwagen.

2 Denk je dat bmw een motor gaat maken voor ons land? Dat er geen 2.5 meer is is eerder strategisch gezien van bmw denk ik. Tis niet dat ze een 2.5 4-cilinder in de plaats zetten. Bovendien lijkt het mij niet meer dan normaal om voor een 2.0 maar 4 cilinders te gebruiken, iedereen doet dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Max, is er ooit al één BMW geweest waar jij géén positieve commentaar op geeft?
                    Als je mijn post goed leest dan zie je toch dat ik gewoon maar zeg dat ie meevalt. Ik vind 'm niet mooi, ik vind 'm overbodig en ik vind 'm eigenlijk geen echte BMW. Ik vond 'm op geen enkele foto mooi en ik moest er niks van weten. In't echt viel hij gewoon beter mee dan ik verwacht/gehoopt had, that's all. Precies alsof ik de enige ben die dat beweert.
                    Kan ik er aan doen dat mijn reactie u niet aanstaat...
                    Last edited by ; 27/10/2009, 16:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten

Nope sorry deze kan me echt niet bekoren.

Kwaliteit (interieur) strijd ik hier zeker niet af, en over smaak (exterieur) valt niet te twisten. Ik vind m zelf erg plomp. Zeker met die hoge daklijn en koffer.

En het nut van de dubbele achterklep ontgaat me ook hier? Ik bedoel, toch totaal onpraktisch die kleine klep. Belooft wel veel mooie beelden van alle niet-gymnasten die achter hun bagage aan het vissen zijn

Ik plaats deze GT in dezelfde "goed gekeken naar anderen maar probeer toch nog maar eens opnieuw"-categorie als de Mercedes R-Klasse ...
                      Bij de skoda Supurb is die "kleine achterklep" nog een volwaardige achterklep zoals bij een sedan, en heeft deze dus nog wel zijn nut, maar deze hier
                      Ze hadden d'r beter een gewone 5-deurs van gemaakt.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Komaan jongens, laat jullie gaan en ga het ze bij BMW eens vertellen hoe het wel moet in de toekomst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
                          http://www.bmw.com/be/nl/general/jobs/candidature.html

Komaan jongens, laat jullie gaan en ga het ze bij BMW eens vertellen hoe het wel moet in de toekomst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Bij de skoda Supurb is die "kleine achterklep" nog een volwaardige achterklep zoals bij een sedan, en heeft deze dus nog wel zijn nut, maar deze hier
                            Ze hadden d'r beter een gewone 5-deurs van gemaakt.
                            Ook dat is weer puur mode ...

Jammer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                              Bovendien lijkt het mij niet meer dan normaal om voor een 2.0 maar 4 cilinders te gebruiken, iedereen doet dat.
                              Dat is nu net die houding die ik jammer vind.
                              Dan is BMW ... gewoon ... zoals iedereen geworden he?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                Als je mijn post goed leest dan zie je toch dat ik gewoon maar zeg dat ie meevalt. Ik vind 'm niet mooi, ik vind 'm overbodig en ik vind 'm eigenlijk geen echte BMW. Ik vond 'm op geen enkele foto mooi en ik moest er niks van weten. In't echt viel hij gewoon beter mee dan ik verwacht/gehoopt had, that's all. Precies alsof ik de enige ben die dat beweert.
                                Kan ik er aan doen dat mijn reactie u niet aanstaat...
                                Oei, ik had het kunnen weten dat er hier lange tenen rondlopen op dit bmw-forum Sorry, hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                  Oei, ik had het kunnen weten dat er hier lange tenen rondlopen op dit bmw-forum Sorry, hoor...
                                  Volledig correct! Een pluim

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                                    idd, de reacties in 2003 waren ook zo op de E60... en kijk nu, iedereen is er zot van!
                                    Dat gaat bij deze wagen niet gebeuren, daar ben ik vrij zeker van. Itt tot de nieuwe 5 reeks die er aan komt.......

Comment

• Vandaag heb ik de Autogids in de bus gekregen. Hier staat een gedetailleerde test in van de 530d GT. Dat ding gaat tot 100 in 6,8sec. en haalt de 1000m in 27,6 seconden terwijl het een gewicht moet meeslepen van meer dan 1900kg. Dit is toch wel indrukwekkend te noemen, temeer deze metingen beter zijn dan de cijfers die BMW zelf opgeeft. Pure heerlijkheid die 3.0 turbodiesels van BMW...

Dat dat ding rijdt zoals een BMW moet rijden is duidelijk. Men haalt aan in koeien van letters: "Het is perfect mogelijk om de grote 5 GT tot op de milimeter precies in een bocht te 'zetten'.

Amen.
                                      Last edited by BMWMB; 29/10/2009, 20:19.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Vandaag heb ik de Autogids in de bus gekregen. Hier staat een gedetailleerde test in van de 530d GT. Dat ding gaat tot 100 in 6,8sec. en haalt de 1000m in 27,6 seconden terwijl het een gewicht moet meeslepen van meer dan 1900kg. Dit is toch wel indrukwekkend te noemen, temeer deze metingen beter zijn dan de cijfers die BMW zelf opgeeft. Pure heerlijkheid die 3.0 turbodiesels van BMW...

Dat dat ding rijdt zoals een BMW moet rijden is duidelijk. Men haalt aan in koeien van letters: "Het is perfect mogelijk om de grote 5 GT tot op de milimeter precies in een bocht te 'zetten'.

Amen.
                                        En toch heb ik uwen 740 liever, rare mens hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Vandaag heb ik de Autogids in de bus gekregen. Hier staat een gedetailleerde test in van de 530d GT. Dat ding gaat tot 100 in 6,8sec. en haalt de 1000m in 27,6 seconden terwijl het een gewicht moet meeslepen van meer dan 1900kg. Dit is toch wel indrukwekkend te noemen, temeer deze metingen beter zijn dan de cijfers die BMW zelf opgeeft. Pure heerlijkheid die 3.0 turbodiesels van BMW...

Amen.

Ik heb de test ook gelezen , en eigenlijk hoe meer ik hem zie hoe mooier ik hem vind ( ik passeer dagelijks aan de BMW dealer waar hij aan het venster staat )
                                          Maar er achter staat een 730d en die is toch veel mooier hoor

Comment

Working...
                                          X