Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
    Qua prijs zit de GT toch veel dichter bij een 5 dan bij een 7 hoor.
    Wat betreft catalogusprijs wel maar met de akties die ze op de 7 serie doen (of deden) was dit eerder omgekeerd.
    Toen ik in september offerte heb gekregen voor de 5GT 3.0d was het op dat moment zelfs interessanter om een 730D te kopen (ook al omwille van het feit dat ze extra overnamepremie gaven van 10.000 euro op mijn E61).

    Comment


    • Vandaag mee gereden !

      Zalige wagen,wel niet al te sportief maar wat een comfort

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
        Vandaag mee gereden !

        Zalige wagen,wel niet al te sportief maar wat een comfort
        Wat bedoel je met niet al te sportief?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
          Wat bedoel je met niet al te sportief?
          Door dat alles zo gedempt wordt heb je niet zo veel voeling met de wagen, jammer!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
            Wat betreft catalogusprijs wel maar met de akties die ze op de 7 serie doen (of deden) was dit eerder omgekeerd.
            Toen ik in september offerte heb gekregen voor de 5GT 3.0d was het op dat moment zelfs interessanter om een 730D te kopen (ook al omwille van het feit dat ze extra overnamepremie gaven van 10.000 euro op mijn E61).
            Een '7 biedt ook geenszins het ruimtegevoel en de flexibiliteit/moduleerbaarheid van een '5 GT.

            Ik zie de '5 GT bijvoorbeeld als een gedroomde keuze voor mensen voor wie een X5 o.i.d. in aanmerking komt, maar die de (energieverslindende en dure) vierwielaandrijving niet hoeft, maar die wel een 'touring' willlen om wille van de moduleerbaarheid (niet noodzakelijk zeeën van ruimte hoeven om koelkasten mee rond te sjouwen), die graag een iets hogere zit willen zoals je in een SUV hebt (wat toch aangenaam is, en één van de hoofdredenen waarom die SUV's zo geliefd zijn imo), en een zeer goed rijdende, en vooral perfect afgewerkte auto willen.

            Of ze 'm dan ook effectief gaan kopen, is nog maar de vraag, want onbesproken is z'n uiterlijk niet.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
              Door dat alles zo gedempt wordt heb je niet zo veel voeling met de wagen, jammer!
              Je moet 'es met een Jaguar XFR rijden, of een Mercedes-Benz E 63 AMG. Twee toonvoorbeelden van auto's die erg veel comfort bieden ('gedempt' zijn), maar ronduit sportief (zeker in hun klasse, en ook algemeen gezien).

              Ik heb de '5 GT niet gereden, maar ik lees overal dat 'ie verbluft met z'n fantastische wegligging, beter dan die van de huidige '5 berline (E60). Zeer communicatief, zeer zuiver en neutraal, zeer veilig, comfortabel, speels, ... al wat je maar wil.

              Als je een '5 GT rijdt mag je niet verwachten dat je een rijgedrag van een M3 CSL voorgeschoteld krijgt, hè...

              Comment


              • BMW 5-serie Gran Turismo

                donderdag 10 december 2009
                “Mag het een onsje meer zijn?” is een vaak gestelde vraag in de plaatselijke slagerij. Sinds de komst van de 5-serie GT kan ook de lokale BMW-dealer je dit vraagstuk voorschotelen. Niet alleen qua gewicht, maar ook wat betreft ruimte en uitstraling bevindt de 5-GT zich net iets boven de gewone 5-serie. Althans volgens BMW. Maar is dit ook daadwerkelijk het geval?
                Plus- en minpunten
                Sfeervolle interieur
                Heerlijke aandrijflijn
                Comfortabel onderstel
                Dubbele achterklep
                Prijzige opties
                freude am fahren

                Comment


                • Met de 5-serie GT zet BMW opnieuw een stap in het onbekende. Het merk introduceert geen gangbare sedan, maar kiest bewust voor een hatchback in het hoge segment. De toevoeging Gran Turismo geeft daarnaast aan dat het Duitse merk zich vooral richt op het bieden van comfort. Daar hebben we de 7-serie toch al voor, horen wij jullie hardop zeggen. Dat klopt, maar dat model biedt in tegenstelling tot de 5-serie GT geen veelzijdigheid in het interieur. Volgens BMW moet de afwijkende 5 het beste van alle werelden combineren en een goed compromis sluiten tussen een luxe sedan, een ruime stationvariant en een stoere SUV. Een uitdagende missie, helemaal gezien de 5-serie GT zelfs eerder dan de nieuwe 5-serie op de markt is gelanceerd.

                  Imposant
                  De exterieurlijnen zijn duidelijk afkomstig uit de ontwerpstudio in München. Natuurlijk zorgen de dubbele nieren deels voor dit understatement, maar ook de rechtopstaande neus en strakgetrokken lichtunits komen rechtstreeks overeen met andere recente modellen uit huize BMW. Middels de scherpe lijnen en vouwen in de zijkant belanden we bij de veel besproken achterzijde. Door het hoge postuur oogt deze wellicht wat excentriek, maar dat hoeft niet als nadeel gezien te worden bij de uitgesproken GT. Wat echter veel meer opvalt (lees: imponeert) is de grootte van de BMW. Geparkeerd voor het kantoorpand oogt de auto nauwelijks kleiner dan een uit de kluiten gewassen SUV. Dat belooft wat voor de binnenruimte.

                  Scandinavische woonkamer

                  Open één van de portieren en treedt binnen in een fraaie werkomgeving. Dankzij de schitterende kleurcombinatie lijkt het alsof je een Scandinavische woonkamer binnentreedt. De lichte lederen bekleding steekt fraai af tegen het ruwe hout. Het is waarschijnlijk het mooiste natuurproduct dat we ooit binnenin een auto hebben gezien. Een absolute aanrader deze interieurlijst met de naam ‘Fineline natur’. BMW vraagt er een additionele € 789,- voor. Ook het € 2.272,- kostende panoramische dak helpt mee aan de aangenamere atmosfeer door extra veel licht in het interieur toe te laten. Verhelderend is ook de ergonomie van de 5-serie GT en de bediening van het tweede generatie iDrive. Het systeem werkt inventief, snel en is dankzij het fraaie, 10,3 inch (standaard 7 inch) grote scherm uitstekend af te lezen. Zoals je mag verwachten van een auto uit dit segment is de bouwkwaliteit van hoog niveau. Alle verschillende panelen zitten straks in elkaar en de afwerking is subliem.

                  Achterklep-/deur
                  Middels een leuke
                  video werden we door BMW in een vroeg stadium opgewarmd voor het unieke concept van de 5-serie GT. Ofschoon Skoda met de Superb ook een dubbele achterklep heeft is de constructie van de BMW net even anders. Waar de Superb een volwaardige ‘sedan-kofferklep’ heeft, beschikt de BMW over een kleine verticale deur aan de achterzijde. De theorie leert ons dat er, als de gebruiker zijn bagage inlaadt via de kleine opening, geen kou van buiten in het interieur kan komen. Vriendelijk voor de overige passagiers natuurlijk, maar het nut ontgaat ons enigszins. De opening is onpraktisch klein zodat je in de praktijk nagenoeg altijd de grote klep gebruikt voor het prettig opbergen van de bagage. Het interessante idee van BMW mist haar uitwerking. Skoda hanteert eenzelfde theorie, maar dit systeem werkt een stuk fijner.

                  Laadruim
                  De 5-serie GT is bedoeld als reisauto en daarbij is ruimte essentieel. Zowel voorin als achterin mogen de inzittenen geen moment klagen. Ledematen beschikken over voldoende ruimte en zitten op voortreffelijke zetels. Ons testexemplaar is uitgerust met gescheiden achterzetels wat het comfort voor de achterpassagiers nog meer verhoogd. De zitpositie in de auto is dankzij het grote formaat van de BMW lekker hoog, maar uiteraard volledig instelbaar naar ieders postuur. Als we de ruimte achter het passagierscompartiment bekijken zien we een grote, ergonomisch gevormd laadruim. Echter de kille cijfers vertellen ons dat het volume beperkt is. De inhoud bedraagt namelijk slechts 440 liter, tachtig liter minder dan de vorige generatie 5-serie kan herbergen. Door de achterbank te verschuiven kan dit echter oplopen tot 590 liter. Dit zal wel ten koste van de beenruimte achterin als is die dusdanig riant dat je nog steeds niet al te veel te klagen hebt. Gelukkig is er de mogelijkheid om de in drieën te delen achterbank, of zoals in ons exemplaar de twee separate zetels, elektrisch neer te klappen. De ruimte die dan ontstaat laat zelfs een 5-serie Touring verbleken met een inhoud van maar liefst 1.700 liter. De term laadruim is in deze hoedanigheid volkomen rechtvaardig.

                  Focus op comfort

                  Ons testexemplaar was optioneel uitgerust met Adaptive Drive (€ 4.008,-) en Active Steering (€ 2.339,-). Beide forse investeringen die de al voortreffelijk rijdende 5-serie GT nog beter laten presteren. Zo compenseert het eerst genoemde systeem permanent de overhelbewegingen van de carrosserie en laat het de BMW ten allen tijde uiterst comfortabel voortbewegen. Dankzij de elektronica is het onderstel en aandrijflijn helemaal op je humeur af te stellen. Met een druk op de knop verandert de auto van zeer comfortabel tot redelijk sportief. Toch ligt de focus nadrukkelijk op rijcomfort. Sportieve rijders moeten bij de 5-serie Sedan wezen.

                  Smeuïge aandrijflijn
                  Achterop de Duitser prijkt groot 530d wat betekent dat er een drieliter grote dieselkrachtbron met een vermogen van 245 pk in het vooronder ligt. Met een maximum koppel van 540 Nm past de zescilinder perfect bij het karakter van de Gran Turismo. De krachtbron verplaatst de bijna twee ton zware auto zonder moeite. Van 0 naar 100 km/h is in net geen zeven seconden voltooid en ook bij tussenacceleraties schiet de BMW vlot richting horizon. De combinatie met de nieuwe automatische achttraps versnellingsbak draagt evenwel een belangrijk steentje bij aan het gemak waarmee de 5-serie GT te rijden is. De transmissie schakelt snel en schokloos en is bovendien mooi verpakt in een joystickachtige pook die we reeds kennen uit andere BMW’s. Ondanks de enorme kracht blijft het verbruik binnen de perken. Oké, de fabrieksopgave van 6,5 liter per 100 km hebben we niet weten te halen, maar waardes onder de 9,0 l/ 100 km zijn te bewerkstellingen. En dat is voor een dieselmotor met dergelijke prestaties keurig te noemen.

                  Uitrustingniveau
                  BMW positioneert de 5-serie GT hoog in de markt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de auto standaard al aardig in de slappe was zit. Het Duitse merk levert zelfs geen instapversie, maar begint het gamma meteen met de Executive. Deze uitvoering levert eigenlijk alle luxe die wenselijk is. De veeleisende gebruiker kan voor een meerprijs van bijna tienduizend euro de auto als High Executive bestellen. Hierbij is dan ook metallic lak, lederen bekleding met verwarmbare voorstoelen, een uitgebreid navigatiesysteem met 10,3 inch scherm, parkeersensoren voor en achter en Bluetooth-telefoonvoorbereiding aanwezig. De prijzen van de dieselgestookte 5-serie GT beginnen bij € 71.500,-. Zijn 306 pk sterke benzinebroeder (535i) staat te boek voor minimaal € 69.950,-.



                  Resumé
                  De BMW 5-serie Gran Turismo blijft een merkwaardige verschijning. Dankzij zijn moderne vormgeving bundelt de 5-serie GT de nieuwe 5-serie, 7-serie en
                  X6 tot een uniek model met eigen uitstraling en publiek. En ook al trekken we het concept van de bagageruimte erg in twijfel, het maakt de interieurruimte er niet kleiner door. Mede dankzij de hoge bouwkwaliteit, heerlijke aandrijflijn en smaakvolle interieur is dit één van de beste GT-auto’s die het merk uit Beieren ooit heeft geproduceerd. De auto omarmt consumenten die opzoek zijn naar veel comfort, maar geen concessies willen doen aan het sportieve element en de merkbeleving van BMW. Van ons mag het dus best een onsje meer zijn.

                  Bron: www.autowereld.com
                  freude am fahren

                  Comment








                  • Bron: www.autowereld.com
                    freude am fahren

                    Comment








                    • Bron: www.autowereld.com
                      freude am fahren

                      Comment








                      • Bron: www.autowereld.com
                        freude am fahren

                        Comment








                        • Bron: www.autowereld.com
                          freude am fahren

                          Comment






                          • Bron: www.autowereld.com
                            freude am fahren

                            Comment


                            • Mooi verslag en knappe foto's !
                              freude am fahren

                              Comment


                              • Prachtig interieur / voor en zijaanzicht , maar die kont wil niet wennen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                                  Mooi verslag en knappe foto's, maar wat een lelijke wagen...
                                  Die achterkant, serieus man, lijkt wel een citroën.

                                  Da's een zware belediging voor een Citroën.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                                    Mooi verslag en knappe foto's, maar wat een lelijke wagen...
                                    Die achterkant, serieus man, lijkt wel een citroën.
                                    Ga maar eens langs Pearl voor een ogentest, een Citroën welke dan wel???
                                    De C5? die is imo (en zeker niet alleen de mijne!) 10 X mooier dan dit misbaksel .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                                      Ga maar eens langs Pearl voor een ogentest, een Citroën welke dan wel???
                                      De C5? die is imo (en zeker niet alleen de mijne!) 10 X mooier dan dit misbaksel .
                                      Binnenin is de 5 GT toch 1000 keer mooier dan een C5 hoor , van buiten is de C5 indien een mooie velg eronder wel een prachtige goedkope berline tov deze 5GT

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                                        Ga maar eens langs Pearl voor een ogentest, een Citroën welke dan wel???
                                        De C5? die is imo (en zeker niet alleen de mijne!) 10 X mooier dan dit misbaksel .
                                        Als ik de lijn van deze BMW bekijk zou ik denken aan de de C6
                                        Maar de gelijkenis is wel heel klein.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                          Binnenin is de 5 GT toch 1000 keer mooier dan een C5 hoor , van buiten is de C5 indien een mooie velg eronder wel een prachtige goedkope berline tov deze 5GT
                                          1000 keer is ook wel wat overdreven vind ik, maar mooier is hij wel ja, want ook wel mag aan gezien de prijs.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X