Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5 Serie Gran Turismo
Collapse
X
-
Test tussen BMW 5GT en Mercedes E Break:
Update ++ Video ++ Richtig klar ist noch nicht, was der BMW 5er GT eigentlich sein will - Kombi? Limousine? Kombilimousine? Der Vergleich mit dem Mercedes E-Klasse T-Modell hilft beim Klassifizieren.
Enkele fotootjes:
Bron: www.motor-auto-und-sport.defreude am fahren
Comment
-
-
-
-
According to Automotive News, BMW of North America has been disappointed by the sales of the 5 Series Gran Turismo. Introduced last year as a replacement for the new 5 Series Wagon, the 5 GT has been one of the most criticized products in the past years.
With a design idea starting from inside the vehicle, the exterior was a combination between a crossover, like the X6, and a sports wagon. Based on initial studies conducted by BMW, the results showed that the 5 Series GT is a vehicle appealing to those that are looking for luxury, space and performance, but are not willing to spend money on a full 7 Series nor any SAV models. Adrian van Hooydonk confirmed that the study revealed an aging customer base who find the traditional seating position of the BMW 5 Series Sedan too sporty, but at the same time consider the elevated seating in the X5 or X6 too high.
The idea seem to have backfired. According to BMW of North America CEO Jim O’Donnell, the sales of the 5 GT in the U.S. have been lower than expected, and even more interesting, the 5 GT has stolen customers from the 7 Series family. O’Donnell said he expected the car to attract 5 Series Wagon buyers instead.
Furthermore, some of the 5 Series Wagon customers went with a competitor car from Mercedes-Benz.
“The disappointment I have is that I thought a lot of our 5-series station wagon customers would go with the GT,” O’Donnell says. “In point of fact, that is not happening. We have lost those customers to the competition — mainly to Mercedes-Benz.
“The GT has attracted 7- and 5-series customers and conquests,” he says, “but not the station wagon customer we had hoped.”
In Florida, 10 percent of BMW 7-series owners have replaced their cars with the 5-series GT, O’Donnell says.
US pricing for the 550i GT starts at $65,275, while the 740i sells for $71,525.
Auto News reports that BMW executives sales forecast for the 5 GT was 4,000 to 8,000 units annually. BMW sold 2,848 GTs in 2010 and just 720 in the first four months of 2011. Sales of the 5-series wagon peaked at 2,351 units in 2005.
For the enthusiasts, these might be good news. O’Donnell says he doesn’t want to lose wagon sales to Mercedes-Benz so BMW will keep the 3Serieswagon in its lineup. Past rumors said the new 3 Series Wagon will be replaced by a 3 Series Gran Turismo, a hypothesis that seem unlikely now.
“We are not giving up the 3-serieswagonbecause if you give it up, they will go straight to the competition,” he says.
As for bringing back the 5 Series Wagon, O’Donnell says it may be too late for this generation.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe 5 GT heeft geen slechte verkoopscijfers door z'n concept, maar wel omdat 'm zo lelijk is.
Voor de rest is hij volgens mij zelfs minder sportief dan een 7, voor zover zelfs dat al kan
Comment
-
Kloppen de cijfers in dat artikel?
Auto News reports that BMW executives sales forecast for the 5 GT was 4,000 to 8,000 units annually. BMW sold 2,848 GTs in 2010 and just 720 in the first four months of 2011. Sales of the 5-series wagon peaked at 2,351 units in 2005.
In 2005, het beste verkoopjaar van de 5 break werden er 2.351 verkocht. Vorig jaar werden er van de 5GT 2.848 verkocht, ofwel bijna een kwart meer. Dit jaar zitten ze op koers om er 2.880 te verkopen (=720*4). Lijkt me toch niet zo slecht? Hun target van 4 tot 8 duizend lijkt me dan overdreven positief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenFrontaal vind ik hem te hoog, zijkant valt mee en achteraan is hij te plomp. Waarom zou je x-drive aanbevelen Alexanderrrr?tjonge tjong tjonge, beter laten staan dan.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Sinds 4 maanden heb ik de 535d GT op de oprit staan. Daarvoor was het een X5 sd en daarvoor een E61 525d. Mijn collega rijdt sinds 2 maanden met een F11 535d.
Conclusie: de GT rijdt in een heel andere klasse als al deze andere. Als ik van de F11 overstap in de GT is er een enorm verschil in klasse en comfort (ook F11 heeft adaptive drive!).
Wat de looks betreft: het is en blijft een vreemde auto. Maar hoe meer je ernaar kijkt, hoe meer je het design gaat appreciëren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe 5 GT heeft geen slechte verkoopscijfers door z'n concept, maar wel omdat 'm zo lelijk is.
Kijk maar naar audi met hun a5/a72010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe 5 GT heeft geen slechte verkoopscijfers door z'n concept, maar wel omdat 'm zo lelijk is.Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenIk vind hem eigenlijk niet echt lelijk, eerder zéér speciaal. Ik zou daarmee nog willen rijden denk ik, puur voor het comfort.
Voor de rest is hij volgens mij zelfs minder sportief dan een 7, voor zover zelfs dat al kanOorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage Bekijk BerichtenKloppen de cijfers in dat artikel?
Auto News reports that BMW executives sales forecast for the 5 GT was 4,000 to 8,000 units annually. BMW sold 2,848 GTs in 2010 and just 720 in the first four months of 2011. Sales of the 5-series wagon peaked at 2,351 units in 2005.
In 2005, het beste verkoopjaar van de 5 break werden er 2.351 verkocht. Vorig jaar werden er van de 5GT 2.848 verkocht, ofwel bijna een kwart meer. Dit jaar zitten ze op koers om er 2.880 te verkopen (=720*4). Lijkt me toch niet zo slecht? Hun target van 4 tot 8 duizend lijkt me dan overdreven positief.Oorspronkelijk geplaatst door swimmy Bekijk BerichtenSinds 4 maanden heb ik de 535d GT op de oprit staan. Daarvoor was het een X5 sd en daarvoor een E61 525d. Mijn collega rijdt sinds 2 maanden met een F11 535d.
Conclusie: de GT rijdt in een heel andere klasse als al deze andere. Als ik van de F11 overstap in de GT is er een enorm verschil in klasse en comfort (ook F11 heeft adaptive drive!).
Wat de looks betreft: het is en blijft een vreemde auto. Maar hoe meer je ernaar kijkt, hoe meer je het design gaat appreciëren.Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenAudi doet het anders wel niet slecht met hun A5 en A7
Ik ga akkoord met BMWMB; het concept is zeker goed maar de vormgeving laat in het geval van de 5GT te wensen over.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHier vinden ze dat toch ook een prachtig concept, ik vrees alleen als je dat probeert terug te verkopen na een jaar of 3, dat je hem aan de straatstenen nietmeer verkocht krijgt en dat je er nog 0,0 voor terug krijgt. Moet zo wat de slechtste investering zijn denk ik, waarom? Omdat de meeste mensen hem niet mooi vinden...
Al verkocht BMW stront, er zijn nog mensen die het gaan kopen.
Idem met die Aupods.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe 5 GT heeft geen slechte verkoopscijfers door z'n concept, maar wel omdat 'm zo lelijk is.
Oorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage Bekijk BerichtenKloppen de cijfers in dat artikel?
Auto News reports that BMW executives sales forecast for the 5 GT was 4,000 to 8,000 units annually. BMW sold 2,848 GTs in 2010 and just 720 in the first four months of 2011. Sales of the 5-series wagon peaked at 2,351 units in 2005.
In 2005, het beste verkoopjaar van de 5 break werden er 2.351 verkocht. Vorig jaar werden er van de 5GT 2.848 verkocht, ofwel bijna een kwart meer. Dit jaar zitten ze op koers om er 2.880 te verkopen (=720*4). Lijkt me toch niet zo slecht? Hun target van 4 tot 8 duizend lijkt me dan overdreven positief.
Oorspronkelijk geplaatst door swimmy Bekijk BerichtenWat de looks betreft: het is en blijft een vreemde auto. Maar hoe meer je ernaar kijkt, hoe meer je het design gaat appreciëren.
Ik vind dat de verhoudingen niet kloppen. De 5 Touring is zoveel mooier (de mooiste in zijn segment imo). maar zoals BMMWB zegt, concept is helemaal niet mis (kijk maar naar het succes van al die andere GT)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
Breaks verkopen niet goed in de states. Vandaar dat de 5 Touring niet langer verkocht wordt in de states. en de 5GT verkoopt nog slechter...
Geen 5 Touring meer verkrijgbaar in de USA?
Comment
Comment