Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie Gran Turismo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bron: www.autointernationaal.nl
    freude am fahren

Comment

• Verkoopt dat spel eigenlijk nog? Ik heb de indruk dat je hem niet te vaak meer ziet rondrijden sinds de komst van de F10/11.

En terecht ook natuurlijk!

Comment

• Test tussen BMW 5GT en Mercedes E Break:

Update ++ Video ++ Richtig klar ist noch nicht, was der BMW 5er GT eigentlich sein will - Kombi? Limousine? Kombilimousine? Der Vergleich mit dem Mercedes E-Klasse T-Modell hilft beim Klassifizieren.

Enkele fotootjes:

Bron: www.motor-auto-und-sport.de
        freude am fahren

Comment

• Bron: www.motor-auto-und-sport.de
          freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

• According to Automotive News, BMW of North America has been disappointed by the sales of the 5 Series Gran Turismo. Introduced last year as a replacement for the new 5 Series Wagon, the 5 GT has been one of the most criticized products in the past years.
                With a design idea starting from inside the vehicle, the exterior was a combination between a crossover, like the X6, and a sports wagon. Based on initial studies conducted by BMW, the results showed that the 5 Series GT is a vehicle appealing to those that are looking for luxury, space and performance, but are not willing to spend money on a full 7 Series nor any SAV models. Adrian van Hooydonk confirmed that the study revealed an aging customer base who find the traditional seating position of the BMW 5 Series Sedan too sporty, but at the same time consider the elevated seating in the X5 or X6 too high.
                The idea seem to have backfired. According to BMW of North America CEO Jim O’Donnell, the sales of the 5 GT in the U.S. have been lower than expected, and even more interesting, the 5 GT has stolen customers from the 7 Series family. O’Donnell said he expected the car to attract 5 Series Wagon buyers instead.
                Furthermore, some of the 5 Series Wagon customers went with a competitor car from Mercedes-Benz.
                “The disappointment I have is that I thought a lot of our 5-series station wagon customers would go with the GT,” O’Donnell says. “In point of fact, that is not happening. We have lost those customers to the competition — mainly to Mercedes-Benz.
                “The GT has attracted 7- and 5-series customers and conquests,” he says, “but not the station wagon customer we had hoped.”
                In Florida, 10 percent of BMW 7-series owners have replaced their cars with the 5-series GT, O’Donnell says.
                US pricing for the 550i GT starts at $65,275, while the 740i sells for $71,525.
                Auto News reports that BMW executives sales forecast for the 5 GT was 4,000 to 8,000 units annually. BMW sold 2,848 GTs in 2010 and just 720 in the first four months of 2011. Sales of the 5-series wagon peaked at 2,351 units in 2005.
                For the enthusiasts, these might be good news. O’Donnell says he doesn’t want to lose wagon sales to Mercedes-Benz so BMW will keep the 3Series wagon in its lineup. Past rumors said the new 3 Series Wagon will be replaced by a 3 Series Gran Turismo, a hypothesis that seem unlikely now.
                “We are not giving up the 3-serieswagon because if you give it up, they will go straight to the competition,” he says.
                As for bringing back the 5 Series Wagon, O’Donnell says it may be too late for this generation.
                Stay ahead with the latest BMW news, reviews and exclusive insights. Watch stunning BMW reels, videos and photos! Your go-to source for all things BMW!

Comment

• De 5 GT heeft geen slechte verkoopscijfers door z'n concept, maar wel omdat 'm zo lelijk is.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    De 5 GT heeft geen slechte verkoopscijfers door z'n concept, maar wel omdat 'm zo lelijk is.
                    Ik vind hem eigenlijk niet echt lelijk, eerder zéér speciaal. Ik zou daarmee nog willen rijden denk ik, puur voor het comfort.

Voor de rest is hij volgens mij zelfs minder sportief dan een 7, voor zover zelfs dat al kan

Comment

• Kloppen de cijfers in dat artikel?

Auto News reports that BMW executives sales forecast for the 5 GT was 4,000 to 8,000 units annually. BMW sold 2,848 GTs in 2010 and just 720 in the first four months of 2011. Sales of the 5-series wagon peaked at 2,351 units in 2005.

In 2005, het beste verkoopjaar van de 5 break werden er 2.351 verkocht. Vorig jaar werden er van de 5GT 2.848 verkocht, ofwel bijna een kwart meer. Dit jaar zitten ze op koers om er 2.880 te verkopen (=720*4). Lijkt me toch niet zo slecht? Hun target van 4 tot 8 duizend lijkt me dan overdreven positief.

Comment

• Ik raak er echt maar niet aan gewend ... in het beste geval (juiste kleur en velgen) is ie "niet lelijk" ... maar het rijdt geschift leuk. 535d xDrive met wat opties ... subliem
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Frontaal vind ik hem te hoog, zijkant valt mee en achteraan is hij te plomp. Waarom zou je x-drive aanbevelen Alexanderrrr?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                            Frontaal vind ik hem te hoog, zijkant valt mee en achteraan is hij te plomp. Waarom zou je x-drive aanbevelen Alexanderrrr?
                            Waarom zou je x-drive aanbevelen? ..... tjonge tjong tjonge, beter laten staan dan.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Sinds 4 maanden heb ik de 535d GT op de oprit staan. Daarvoor was het een X5 sd en daarvoor een E61 525d. Mijn collega rijdt sinds 2 maanden met een F11 535d.
                              Conclusie: de GT rijdt in een heel andere klasse als al deze andere. Als ik van de F11 overstap in de GT is er een enorm verschil in klasse en comfort (ook F11 heeft adaptive drive!).
                              Wat de looks betreft: het is en blijft een vreemde auto. Maar hoe meer je ernaar kijkt, hoe meer je het design gaat appreciëren.

Comment

De 5 GT heeft geen slechte verkoopscijfers door z'n concept, maar wel omdat 'm zo lelijk is.
                                Waar,maar het is gewoon een concept dat sucks
                                Kijk maar naar audi met hun a5/a7
                                2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Audi doet het anders wel niet slecht met hun A5 en A7

Ik ga akkoord met BMWMB; het concept is zeker goed maar de vormgeving laat in het geval van de 5GT te wensen over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                    Ik vind hem eigenlijk niet echt lelijk, eerder zéér speciaal. Ik zou daarmee nog willen rijden denk ik, puur voor het comfort.

Voor de rest is hij volgens mij zelfs minder sportief dan een 7, voor zover zelfs dat al kan
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage Bekijk Berichten
                                    Kloppen de cijfers in dat artikel?

In 2005, het beste verkoopjaar van de 5 break werden er 2.351 verkocht. Vorig jaar werden er van de 5GT 2.848 verkocht, ofwel bijna een kwart meer. Dit jaar zitten ze op koers om er 2.880 te verkopen (=720*4). Lijkt me toch niet zo slecht? Hun target van 4 tot 8 duizend lijkt me dan overdreven positief.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door swimmy Bekijk Berichten
                                    Sinds 4 maanden heb ik de 535d GT op de oprit staan. Daarvoor was het een X5 sd en daarvoor een E61 525d. Mijn collega rijdt sinds 2 maanden met een F11 535d.
                                    Conclusie: de GT rijdt in een heel andere klasse als al deze andere. Als ik van de F11 overstap in de GT is er een enorm verschil in klasse en comfort (ook F11 heeft adaptive drive!).
                                    Wat de looks betreft: het is en blijft een vreemde auto. Maar hoe meer je ernaar kijkt, hoe meer je het design gaat appreciëren.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                    Audi doet het anders wel niet slecht met hun A5 en A7

Ik ga akkoord met BMWMB; het concept is zeker goed maar de vormgeving laat in het geval van de 5GT te wensen over.
                                    Hier vinden ze dat toch ook een prachtig concept, ik vrees alleen als je dat probeert terug te verkopen na een jaar of 3, dat je hem aan de straatstenen nietmeer verkocht krijgt en dat je er nog 0,0 voor terug krijgt. Moet zo wat de slechtste investering zijn denk ik, waarom? Omdat de meeste mensen hem niet mooi vinden...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Hier vinden ze dat toch ook een prachtig concept, ik vrees alleen als je dat probeert terug te verkopen na een jaar of 3, dat je hem aan de straatstenen nietmeer verkocht krijgt en dat je er nog 0,0 voor terug krijgt. Moet zo wat de slechtste investering zijn denk ik, waarom? Omdat de meeste mensen hem niet mooi vinden...
                                      Ik denk dat dat niet teveel uitmaakt hoor.

Al verkocht BMW stront, er zijn nog mensen die het gaan kopen.

Idem met die Aupods.

Comment

Yep, en mensen die een lelijke BMW willen hebben allemaal al een X6 gekocht

Oorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage Bekijk Berichten
                                        Kloppen de cijfers in dat artikel?

Breaks verkopen niet goed in de states. Vandaar dat de 5 Touring niet langer verkocht wordt in de states. en de 5GT verkoopt nog slechter...

Oorspronkelijk geplaatst door swimmy Bekijk Berichten
                                        Lijkt me sterk. Maar als je het nog 100 x herhaalt, gaan we het misschien geloven...
                                        Ik vind dat de verhoudingen niet kloppen. De 5 Touring is zoveel mooier (de mooiste in zijn segment imo). maar zoals BMMWB zegt, concept is helemaal niet mis (kijk maar naar het succes van al die andere GT)
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

Breaks verkopen niet goed in de states. Vandaar dat de 5 Touring niet langer verkocht wordt in de states. en de 5GT verkoopt nog slechter...
                                          Geen 5 Touring meer verkrijgbaar in de USA?

Comment

Working...
                                          X