Geen idee, de X1, waarover dit topic gaat, alleszins wel
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw X1
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenWelke auto in het zogezegde premiumsegment heeft nu nog standaard geen airco, driepuntsgordels op alle plaatsen... ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichtenzetels die we lijken te komen uit een Dacia (zie foto interieur)?
standaard uitrusting ziet er m.i. prima uit voor de prijs.
trouwens, volgens mij wordt geen enkele BMW nog met wieldoppen geleverd, uitgezonderd de E87.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichtendat je de stoffen zetels niet mooi vind wat design betreft, tot daar aan toe. maar deze vergelijking slaat nergens op.
trouwens, volgens mij wordt geen enkele BMW nog met wieldoppen geleverd, uitgezonderd de E87.
Comment
-
Ik moet wel toegeven dat ikzelf al vaak geschrokken ben van de karige standaarduitrusting van BMW. Ik kan me herinneren dat in een niet zo ver verleden een serieuze noot bijbetaald moest worden voor lendensteun bvb.
Maar wie ben ik, de discussie over wat nu al dan niet standaard is op deze X1 is niet relevant, we zullen wel zien zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk moet wel toegeven dat ikzelf al vaak geschrokken ben van de karige standaarduitrusting van BMW. Ik kan me herinneren dat in een niet zo ver verleden een serieuze noot bijbetaald moest worden voor lendensteun bvb.
Maar wie ben ik, de discussie over wat nu al dan niet standaard is op deze X1 is niet relevant, we zullen wel zien zeker?
Indeed. Als je de prijzen bekijkt denk ik dat de X1, ongeacht de uitrusting, zeker scherp geprijsd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenInderdaad, zoals gezegd heeft de X1 zelfs 17inch standaard. Maar soit, ik ben er van overtuigd dat JWV50 dit niet lettrelijk bedoelde maar gewoon wou aantonen dat een BMW standaard karig is uitgerust.
relatief gezien krijg je natuurlijk meer voor je geld bij VW, Ford,... het ligt er maar net aan de gek ervoor geeft he (gekken genoeg blijkbaar)
een vriend van mij kwam laatst trots zijn nieuwe S40 voorstellen, prima auto, maar ik vond het interieur erg goedkoop en kaal aantonen en de rijeigenschappen komen nog niet in de buurt van mijn einzer. hij heeft nog niet eens zoveel minder betaald, en de S40 was ook niet rijker uitgerust dan mijn 1. het enige wat ik beter vond aan de volvo waren de achterbank en geluidsinstallatie. in de praktijk vind ik de meerprijs van een BMW nog erg meevallen tov andere merken.
basisversie van deze X1 is toch sterk geprijsd vind ik!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenIndeed. Als je de prijzen bekijkt denk ik dat de X1, ongeacht de uitrusting, zeker scherp geprijsd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichtendat je de stoffen zetels niet mooi vind wat design betreft, tot daar aan toe. maar deze vergelijking slaat nergens op.
Als jij dat premium vindt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Stof is idd misschien niet zo mooi, maar elke auto uit deze prijsklasse heeft dat standaard...
En ik weet zeker dat alles in dit interieur naar goede gewoonte zeer goed afgewerkt is en dat de materialen top zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenDat interieur valt toch nog mee...
Alleen staan die achterste stoelen precies zo bizar, zal aan de foto liggen zeker.
Comment
-
nee je hebt gelijk, dit heeft een veel luxere uitstraling...
er zijn heus wel meerdere stoffen bekledingen beschikbaar dan enkel wat op deze persfoto's getoond wordt. bevalt dit niet, neem dan leer. wordt hij dan te duur? dan koop je een VW ofzo.
eigenlijk is het simpel, bevalt een wagen je niet, dan koop je hem niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichtenik vind die bekleding ook niet mooi. maar op foto kan je toch niet de kwaliteit van een stof beoordelen? moet leder tot de standaarduitrusting behoren soms?
En daar gaat het om: leder is eigenlijk meestal van lagere duurzaamheid dan kunststof. Puur op basis van producteigenschappen zou je dus kunnen zeggen dat kunstof van betere kwaliteit is. Maar kwaliteit is een woord dat véle ladingen kan dekken.
Als ik dit interieur zie dan denk ik: WIE o WIE gaat dergelijk interieur aanschaffen? Ik denk dat iemand die sowieso al een flinke noot op tafel gaat leggen voor een wagen, al snel zal bijbetalen voor leder. En als dat zo is dan is dit weer een lepe truuk van BMW: ze weten toch dat leder vaak zal genomen worden en dat de kassa dus zal rinkelen. Tegelijkertijd kunnen ze wel uitpakken met een lagere basisprijs...
Overigens vind ik hetzelfde over de standaardbekleding in een S40/V50 hoor jwv50! Wij hebben een V50 met lederen interieur omdat ik de stoffen zetels zo lelijk vond. Enfin, ikhou gewoon ook van leder hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenPremium. What's in a name...
net zoals de kerstman, valentijn, jezus....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenMooie vergelijk. Moest je tijd hebben, wil je dit ook eens doen met de 3 touring?
BMW ziet dit toch zelf als een alternatief voor de 3 touring. De wielbasis is sowieso al idem als deze van de 3 touring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk BerichtenIk was ook aangenaam verrast door die prijzen, maar omdat ik nu weet dat hij niet veel groter is dan een 1 serie is het wel een andere zaak en vind ik hem duur.
Nu, qua afmetingen komt de X1 dichter in de buurt van de touring dan de 1 serie. De X1 en 3 hebben dezelfde wielbasis wat uiteindelijk toch een stuk de binnenruimte zal bepalen. Als je de prijzen dan vergelijkt met een 3 touring, waar BMW hem uiteindelijk ook positioneerd, vallen de prijzen goed mee.
Comment
Comment