Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw X1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    En dus: zolang er een markt voor is, zullen de marketingbonzen (en ze zijn daarin heel sterk bij BMW) nieuwe vakjes blijven uitvinden. Of we ze nu mooi vinden of niet. Dat maakt er het automobiele aanbod op de markt alleen maar leuker en gevariëerder door.

Persoonlijk snap ik hoegenaamd niet wat er nu aantrekkelijk (je moet er al een heel hoop budget tegen aansmijten om hem iets of wat interessant aan te kleden en beter af te werken), praktisch (het blijft een heel kleine auto binnenin) of goed (de 3 touring rijdt beter) is aan deze X1, maar zoals steeds is dat puur een kwestie van smaak. Gelukkig voor BMW denkt de markt daar anders over, want ik meen toch te weten dat de verkoop van dit model goed loopt. Iemand die het beu is om met een "gewone" break rond te rijden, wil wel eens wat anders dan de buurman

't is in de eerste plaats een stationwagon en geen SUV; wat hem voor heel veel leaserijders bereikbaar maakt ... dus het succes zit hem allereerst daarin.
    Ten tweede is het denk ik psychologisch ook wel een goeie zet: in plaats van het "basismodel break BMW" kunnen veel mensen nu voor exact hetzelfde geld (X1 sDrive18d met comfort line of een 318d Touring met comfort line ... dat komt ongeveer hetzelfde uit) met een "bmw jeep" rijden.

Ik vind het nu niet bepaald een hele kleine auto binnenin ... en qua rijgedrag; tja, logisch dat een "SUV" niet beter gaat rijden dan dezelfde wagen die lager ligt

Persoonlijk ligt de styling mij niet echt .. De neus en driekwart vooraanzicht vind ik OK; het interieur is mooi en fris; het profiel mag er wezen ... maar die achterkant ik wen er maar niet aan. Het rijdt echter verbazingwekkend goed en qua prijs is het één van de beste BMW's naar value for money toe.

Als ik twaalf jaar in dienst was bij een bedrijf en nu al drie tourings had versleten, zou ik zeker eens durven kijken naar een X1 ... het is eens iets anders
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
      't is in de eerste plaats een stationwagon en geen SUV; wat hem voor heel veel leaserijders bereikbaar maakt ... dus het succes zit hem allereerst daarin.
      Ten tweede is het denk ik psychologisch ook wel een goeie zet: in plaats van het "basismodel break BMW" kunnen veel mensen nu voor exact hetzelfde geld (X1 sDrive18d met comfort line of een 318d Touring met comfort line ... dat komt ongeveer hetzelfde uit) met een "bmw jeep" rijden.

Ik vind het nu niet bepaald een hele kleine auto binnenin ... en qua rijgedrag; tja, logisch dat een "SUV" niet beter gaat rijden dan dezelfde wagen die lager ligt

Persoonlijk ligt de styling mij niet echt .. De neus en driekwart vooraanzicht vind ik OK; het interieur is mooi en fris; het profiel mag er wezen ... maar die achterkant ik wen er maar niet aan. Het rijdt echter verbazingwekkend goed en qua prijs is het één van de beste BMW's naar value for money toe.

Als ik twaalf jaar in dienst was bij een bedrijf en nu al drie tourings had versleten, zou ik zeker eens durven kijken naar een X1 ... het is eens iets anders
      Gij zou een goeie verkoper zijn gij

Comment

• ik vind hem wij veel cooler dan de X5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
          Gij zou een goeie verkoper zijn gij
          Voor elke positieve post die Alexander post op een openbaar forum krijgt hij 10€ extra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renault-fan1 Bekijk Berichten
            ik vind hem wij veel cooler dan de X5

Ik niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MeRidiaN Bekijk Berichten
              We hebben geluk gehad met de levertermijn...
              Vorige dinsdag zijn we hem kunnen gaan halen...
              Ik zal foto's posten, eens ik ze heb...

Groetjes
              En hoe bevalt de X1? Wanneer kunnnen wij foto's verwachten

Comment

• En hoe zit het met de x1?Wat zijn de ervaringen met de auto?Ik ga mij er normaal gezien over 2 maanden ook één bestellen.Wie heeft er een sportophanging onder zitten of heeft er een vergelijking mee kunnen maken(testen) met en zonder sportophanging,en zakt die ook 1.5 cm met die sportophanging?Verder zit ik nog te twijfelen tussen dat panoramisch schuifdak of navi prof.

Comment

• een collega van me heeft de zijne net, een 20d 4*4, verbruikt 1.5 liter meer als zijn vorige e92 320d
                  hij vertelt iedereen trots dat het géén suv is maar een break, zo zegt zijn inschrijvingsbewijs

is er wettelijk een verschil tss een break en een suv (staat dat ook op het inschrijvingsbewijs trouwens) of is het maar op de car-policy van bedrijven - geen suv - te omzeilen ??

Comment

• Awel dat vraag ik me nu ook af!
                    Als het RWD is zou ik dat nog kunnen begrijpen, hoewel zo'n Santa Fe 4x2 e.d. ongetwijfeld als SUV te boek staan...

Comment

• Het regent pijpestelen.
                      Last edited by ; 23/10/2010, 19:43.

Comment

• break of SUV, ik zie er bitter weinig op straat...
                        de nieuwe X3 zal meer potten breken, denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          break of SUV, ik zie er bitter weinig op straat...
                          de nieuwe X3 zal meer potten breken, denk ik
                          Ik kom 'm toch meer en meer tegen. Altijd 'n fancy verschijning, IMHO. Enorm veel schoner dan de oude lelijke X3 vind ik. De nieuwe X3 lijkt gelukkig wel een serieuze verbetering op de oude.

Vindt er eigenlijk nog iemand dat de X1 wat weg heeft van de XC60, of ligt dat aan mij? Qua rondingen dan... beetje RX-achtig ook.

2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

• Oh my God als jwv50 dat leest ben je de pineut, zo'n lelijke BMW *spuug* vergelijken met een XC60 *spritz* !!!

Comment

• Ik had al 't gevoel dat ik 'n risico nam toen ik die post schreef
                              2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
                                (...) Vindt er eigenlijk nog iemand dat de X1 wat weg heeft van de XC60,
                                als je bedoelt dat je in de X1 geen BMW terugvindt, dan volg ik je volkomen (dan vooral de achterpartij..); gelukkig zijn van voor de nieren....

Comment

• ik zie op die vrij korte tijd méér lelijke x1 dan ongelooflijke mooie, ruige glk's

en ik kan me ook niet ontdoen van de gedachte dat de relatief gunstig geprijsde x1 zo lelijk is omdat anders de mooiere x3 niet verkocht geraakt

en ik blijf erbij dat leijk of mooi op een auto een belachelijk verkoopsargument is dat zeg ik voor mezelf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                                    Ze zijn goed in het inspelen op trends. Het segment van de X6 is niet uitgevonden door BMW. Denken we even aan de Infiniti (EX?? can't recall). Er is op zich niks mis mee en ik vind de X6 wel een fijn machientje.

Wat de X1 betreft blijf ik bij m'n eerdere statement: eerder een concurrent voor de A4 Allroad dan een SUV. Een verhoogde break dus. Een E91 on steroids of zo.
                                    Crossover dat is een kruising tussen personewagen en suv = Qashqai en al de rest kwam er achter!!!
                                    Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik zie op die vrij korte tijd méér lelijke x1 dan ongelooflijke mooie, ruige glk's

en ik kan me ook niet ontdoen van de gedachte dat de relatief gunstig geprijsde x1 zo lelijk is omdat anders de mooiere x3 niet verkocht geraakt

en ik blijf erbij dat leijk of mooi op een auto een belachelijk verkoopsargument is dat zeg ik voor mezelf
                                      Die X1's liggen dan ook enorm goed in de bedrijfswagen markt GLK's absoluut niet, zoals wel meer MB's de laatste tijd.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik zie op die vrij korte tijd méér lelijke x1 dan ongelooflijke mooie, ruige glk's
                                        Idd, GLK's zie je erg weinig, inderdaad echt 'n mooi ding nochtans. GLK is wel nog wat duurder dan X1.

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Die X1's liggen dan ook enorm goed in de bedrijfswagen markt GLK's absoluut niet, zoals wel meer MB's de laatste tijd.
                                        Hoezo? Ik dacht dat MB net interessanter was om te leasen doordat de herverkoopwaarde hoger ligt dankzij MB's Nearly New Car?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
                                          Idd, GLK's zie je erg weinig, inderdaad echt 'n mooi ding nochtans. GLK is wel nog wat duurder dan X1.

Hoezo? Ik dacht dat MB net interessanter was om te leasen doordat de herverkoopwaarde hoger ligt dankzij MB's Nearly New Car?
                                          Dat veranderd blijkbaar met de wind ;-). Ik zelf heb een GLK in leasing, verschillende collega's wilden mijn voorbeeld volgen maar blijkbaar is ie nu een stuk duurder geworden en past niet meer in het budget, waar bv een X1 een heel stuk in prijs is gezakt.

Comment

Working...
                                          X