Oorspronkelijk geplaatst door jef
Bekijk Berichten
't is in de eerste plaats een stationwagon en geen SUV; wat hem voor heel veel leaserijders bereikbaar maakt ... dus het succes zit hem allereerst daarin.
Ten tweede is het denk ik psychologisch ook wel een goeie zet: in plaats van het "basismodel break BMW" kunnen veel mensen nu voor exact hetzelfde geld (X1 sDrive18d met comfort line of een 318d Touring met comfort line ... dat komt ongeveer hetzelfde uit) met een "bmw jeep" rijden.
Ik vind het nu niet bepaald een hele kleine auto binnenin ... en qua rijgedrag; tja, logisch dat een "SUV" niet beter gaat rijden dan dezelfde wagen die lager ligt
Persoonlijk ligt de styling mij niet echt .. De neus en driekwart vooraanzicht vind ik OK; het interieur is mooi en fris; het profiel mag er wezen ... maar die achterkant ik wen er maar niet aan. Het rijdt echter verbazingwekkend goed en qua prijs is het één van de beste BMW's naar value for money toe.
Als ik twaalf jaar in dienst was bij een bedrijf en nu al drie tourings had versleten, zou ik zeker eens durven kijken naar een X1 ... het is eens iets anders
Comment