Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Herinner tevens de uitgever er aan, dat het de leden zijn die het forum groot maken!
Daarin heb je gelijk, maar 't mag niet ten koste van alles gaan natuurlijk. De AW-redactie had deze foto's al, maar ze staan onder embargo. Normaliter respecteer je dat, en wil je geen kwaad bloed scheppen met de perscontacten van BMW. Ik begrijp hun bezorgdheid alleszins. Wat wij hier beter hadden moeten doen is nakijken wat de bron van de geplaatste foto's zijn. 't Is mij duidelijk dat gans die reeks foto's geen ingescande foto's van een AW boekje zijn.
Daarin heb je gelijk, maar 't mag niet ten koste van alles gaan natuurlijk. De AW-redactie had deze foto's al, maar ze staan onder embargo. Normaliter respecteer je dat, en wil je geen kwaad bloed scheppen met de perscontacten van BMW. Ik begrijp hun bezorgdheid alleszins. Wat wij hier beter hadden moeten doen is nakijken wat de bron van de geplaatste foto's zijn. 't Is mij duidelijk dat gans die reeks foto's geen ingescande foto's van een AW boekje zijn.
Lijkt mij een aanvaardbare uitleg maar op een autoforum gaan censureren is echt niet van deze tijd. Trouwens het staat hier vol van topics met gelekte foto's. Zou het kunnen zijn omdat het ditmaal een BMW is en geen pakweg Opel Astra?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Niet mooi, maar ook niet lelijk. Ik zal hem eerst irl moeten zien voor ik er mij kan over uitspreken. Het dashboard vind ik zeer knap, maar de stoffen bekleding trekt op niks, en die achterbank is lachwekkend, zeker voor een 'premium' merk.
Niet mooi, maar ook niet lelijk. Ik zal hem eerst irl moeten zien voor ik er mij kan over uitspreken. Het dashboard vind ik zeer knap, maar de stoffen bekleding trekt op niks, en die achterbank is lachwekkend, zeker voor een 'premium' merk.
Sensatec hé ;-). Goedkope en mooie oplossing. Heb dat nu al meer dan 2 jaar in mijn huidige 3 en ben door zeer tevreden over. Zeker als je weet dat dit een luttele 100 euro meer kost dan de standaard bekleding.
Het zijn niet de looks die bepalen of het premium is of niet, maar de materialen.
Kijk maar naar Audi, het ziet er goed uit, maar daar blijft het bij
Tis net andersom. Hun afwerking wordt alom geprezen maar tis zo mottig als iets, vooral het stuur. ( Of ge had het over rijeigenschappen en looks van de buitenkant?)
Ik hoop dat ie niet te duur gaat worden en dat een Sdrive 2 liter diesen vergelijkbaar is met een 320 touring. Dan neem ik deze waarschijnlijk als volgende firmawagen. Voorkeur gaat naar de XC60, maar deze gaat wellicht net niet in mijn budget passen.
Relatief reëel hoor..(x1 18d) alleszins imo een zeer geslaagde wagen. De achterkant is een beetje wennen, vind de achterlichten relatief breed uitvallen. Interieur is wederom prachtig... wat me wel opvalt is dat ze de 3-reeks tellers gebruiken ipv de nieuwe z4, 7 reeks tellers.. beetje spijtig want dat nieuwe design is echt wel verfrissend en zou niet mistaan in dat modern interieur.
2 juli 2009 | Tekst: Alexander Inia Na ontelbare teasers was het ook voor de minder ervaren puzzelaars niet moeilijk om een beeld te krijgen van het uiterlijk van de nieuwe X1. BMW maakt nu dan eindelijk een einde aan de plagerij en stuurt beelden van de auto als geheel de wijde wereld in.
Wie denkt dat de X1 een klein broertje voor de X3 is, gaat volgens BMW toch wat te kort voor de bocht. De X1 is gelanceerd om het gat tussen de 3-serie Touring en de X3 op te vullen. De X1 is hoger en praktischer dan de Drie en compacter, lager en sportiever dan de X3.
Om u te helpen bij het plaatsen van de X1: de kleine X is 4,45 meter lang (21 centimeter langer dan een 1-serie en 7 centimeter korter dan een 3-serie Touring). Met een hoogte van 1,67 meter steekt-ie 12,5 centimeter boven een 3-serie Touring uit. Daarmee is hij vergelijkbaar met een Volkswagen Tiguan, de X3 is 13 centimeter hoger.
De X1 heeft een wielbasis van 2,76 meter. BMW heeft het praktisch nut van het interieur veel prioriteit gegeven. De cross-over heeft een in drie delen neerklapbare achterbank. Hierdoor kan de inhoud van de bagageruimte stijgen van 420 naar 1.350 liter. De achterbankleuning is ook maximaal 31 graden kantelbaar, dan bedraagt de inhoud van het ruim 490 liter.
Achterwielaandrijving Behalve op praktisch nut richt BMW zich ook op sportiviteit. Dat blijkt wel uit het feit dat de X1 als eerste model uit de X-serie leverbaar is met de sDrive achterwielaandrijving. De sDrive is gereserveerd voor de eenvoudiger versies. Het dieselgamma start met de sDrive18d. Deze heeft een vermogen van 143 pk en een gemiddeld verbruik van 5,2 liter per 100 kilometer. Hierdoor heeft de auto een C-label. De sDrive20d heeft een vermogen van 177 pk en een gemiddeld verbruik van 5,3 liter per 100 kilometer. Ook die diesel-X1 profiteert van een C-label. Beide versies zijn overigens ook leverbaar met xDrive.
Wie liever een X1 op benzine wil, die kan instappen in de sDrive18i. BMW geeft nog geen vermogen voor deze versie op, maar ook hier is xDrive een optie. Deze 18i-modellen volgen in 2010.
Toppers
Wie meer vermogen wil, komt automatisch terecht bij een vierwielaangedreven X1. De topper van het dieselgamma is de xDrive23d, die een vermogen van 204 pk heeft. Het maximumkoppel bedraagt 400 Nm. BMW koppelt de sterkste diesel aan een zestrapsautomaat met Steptronic. Voor de benzineadepten is er de xDrive28i. Deze heeft een 3,0-liter zes-in-lijn onder de kap. Dankzij Valvetronic variabele kleptiming en double Vanos variabele nokkenasverstelling komt het vermogen op 258 pk. Ook deze versie heeft standaard een zestrapsautomaat met Steptronic aan boord.
Standaarduitrusting en opties
Alle X1’s krijgen standaard airconditioning, 17-inch lichtmetalen wielen, hoofdairbags, vijf driepuntsgordels en Adaptive Brake Lights die waarschuwen bij een noodstop. Uiteraard is de optielijst goed gevuld. Kopers kunnen tegen meerprijs hun X1 aankleden met Adaptive Headlights (in bochten meedraaiende koplampen), een elektrisch bedienbaar panoramadak en een Harman Kardon surround audiosysteem.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment