Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw X1
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenMijn garagist verteld mij indien de indicator aangeeft dat je KAT. verstopt zit je best gedurende 30 min de moter boven 2000 toeren houd om het roet te verbranden.
Indien bij het gas geven je een roetwolk achterlaat betekend dit niet dat je je KAT aant kuisen bent maar dat je KAT niet werkt...het zou idioot zijn om eerst het roet op te slaan in je KAT...om het daarna uit te blazen..dan heeft het geen zin dat je wagen met een KAT is uitgerust he.....
Maar om even verder te gaan: een roetfilter heeft ook helemaal geen nut. De roetdeeltjes die zonder roetfilter in de lucht worden gestuurd worden opgevangen door de neushaartjes, waardoor deze niet in onze longen terechtkomen. De roetdeeltjes die na de roetfilter in de lucht komen zijn zodanig fijn dat ze niet meer worden tegengehouden door de neushaartjes en rechtstreeks in de longen terechtkomen. Deze zijn dus eigelijk veel gevaarlijker dan we vermoeden of dan men ons wil doen geloven! Dus eigelijk is een een roetfilter slechts een fabeltje, maar ja, er is geld mee te verdienen hé...
Maar dat is een andere discussie.
Comment
-
We zijn zwaar off topic aan het gaan. Maar doortrekken (toeren maken - zelfs met warme motor) is eerder voor je katalysator dan voor je roetfilter dus. Mij hebben ze altijd geleerd dat je een roetfilter regenereert door een langere autostraderit. En dat de fijnste (gevaalrijkste) partikels nog steeds doorgelaten worden, meen ik me inderdaad ook te herinneren.
Maar genoeg daarover, on topic: ik heb 'm onlangs zien passeren en hij viel me zeer hard mee. Maar toch, het is precies eerder een Audi A4 Allroad alternatief dan een SUV. Eerder een verhoogde break dus. En ik vind eerlijk gezegd dat je twee keer moet kijken om te zien welk model van BMW het juist is.American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Comment
-
Waarom slaan ze het roet niet op zodat je bvb 1x per maand naar het containerpark een blok roet moet afgevenOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenIn de lucht blazen is beter?
belasten verdorie!
Wegen en betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenIn de lucht blazen is beter?
belasten verdorie!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenVandaag m'n eerste gezien. Ik begon spontaan te lachen...
Wat een afschuwelijk ding.
Comment
-
Deze is 1000x mooier :-)
of
en dit gedrocht dan
http://nl.autoscout24.be/AllImages.a...385&position=2#
ik zou het wel weten ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door irtimit Bekijk BerichtenZalige wagen die X1.
Het is de kleinste telg van de X reeks, maar daarom niet minder BMW waardig.
Lees de testresultaten er eens op na.
Menig wagens kunnen niet tippen aan zo'n rijgedrag.
Comment
-
Mooi is relatief, persoonlijk.
Binnenin vind ik 'm zeker even knap als een Tiguan of een LandRover. Langs buiten vind ik 'm niet knap als 'ie helemaal donker is, en 't is een auto die grotere velgen nodig heeft om knap te zijn imo. Maar een blauw exemplaar met de alu steps en een 18" velg vind ik niet lelijk. Zoals 'ie op de IAA stond, in dat bruin metallic (niet mijn ding maar 't is een kleurfamilie die erg in trek is nu), vind ik 'm zelfs knap.
Voor mij is 't bovendien "thuiskomen", alles is vertrouwd. En 't belangrijkste van allemaal : 'ie rijdt gigantisch goed, en weet met zijn 2-liter diesel prestaties neer te zetten waar z'n concurrenten nog niet eens aan kunnen tippen zelfs al zou je ze 4 keer chippen...
Mocht ik dergelijk type auto willen, 'ie zou zeker in overweging worden genomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMooi is relatief, persoonlijk.
Binnenin vind ik 'm zeker even knap als een Tiguan of een LandRover. Langs buiten vind ik 'm niet knap als 'ie helemaal donker is, en 't is een auto die grotere velgen nodig heeft om knap te zijn imo. Maar een blauw exemplaar met de alu steps en een 18" velg vind ik niet lelijk. Zoals 'ie op de IAA stond, in dat bruin metallic (niet mijn ding maar 't is een kleurfamilie die erg in trek is nu), vind ik 'm zelfs knap.
Voor mij is 't bovendien "thuiskomen", alles is vertrouwd. En 't belangrijkste van allemaal : 'ie rijdt gigantisch goed, en weet met zijn 2-liter diesel prestaties neer te zetten waar z'n concurrenten nog niet eens aan kunnen tippen zelfs al zou je ze 4 keer chippen...
Mocht ik dergelijk type auto willen, 'ie zou zeker in overweging worden genomen.
Tiefseeblauw is het zeker,echt knap kleurtje maar toch jammer dat er géén mysticblauw meer te bespeuren is.Nora!
Comment
Comment