Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw X1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
    De X1 doet het ook niet slecht in vergelijkende tests. In autobild komt hij zelfs als best uit te test ten kost van de GLK en de XC60 die als derde uit de test komt.
    Is wel Duits boekske he,zal de volvo zekers nie 1 zijn. Bekijk beide modellen eens goed,vergelijk ze goe,rij met beide,reken de prijzen uit en er komt maar 1 overwinnaar naar boven.

De volvo XC 60

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
      Is wel Duits boekske he,zal de volvo zekers nie 1 zijn. Bekijk beide modellen eens goed,vergelijk ze goe,rij met beide,reken de prijzen uit en er komt maar 1 overwinnaar naar boven.

De volvo XC 60
      Ik heb toevallig al met de 3 wagens van de test gereden nl de X1, GLK en de XC60 en moet zeggen dat qua rijden de X1 boven de rest uit steek. De rest is voorkeur natuurlijk. Ik ga zelf in januari een nieuwe wagen bestellen en dat zal waarschijnlijk de GLK worden, deze is iets minder dynamisch dan de X1 maar vind ik persoonlijk beter rijden dan de XC60 en is bovendien de goedkoopste in leasing wegens de hoogste restwaarde en de zeer agressieve korting van MB. Hier komen zowel de Q5, XC60 en X1 zelfs niet van in de buurt. Mijn hart zit bij BMW, maar puur rationeel ga ik waarschijnlijk voor de GLK wegens het meeste wagen voor het minste geld. Bovendien is de nieuwe 220CDI een super motor en niet voor niets verkozen tot motorblok van het jaar. Het enige voordeel van de XC60, het is de mooiste...

Wat je opmerking van het Duitse boekje betreft, ook in Autoweek komt de X1 er in een vgl test met de Tiguan, XC60 en Q5 ook zeer goed uit. Zeker qua rijden is de X1, in de traditie van BMW, onklopbaar. In deze test is er geen duidelijke winnaar vermits ze vinden dat ieder zijn kwaliteiten heeft. Zal laten we een lezer van 73 jaar zijn voorkeur geven en die kiest de Volvo, maar weet niet of iemand van 73 een referentie is voor de meeste lezers op dit forum ;-).

Maar begrijp met niet verkeerd, er is hier al genoeg gezeverd tss de Q5 clan en de XC60 clan. Nu is natuurlijk de X1 erbij gekomen, maar ik wil die discussie absoluut niet terug opstarten. Zoals ik al zei gaat mijn voorkeur naar de GLK, die ik in de juiste uitvoering (met sport pack) een schitterende wagen vind, hoewel ik weet dat velen daar anders over denken. Maar dat maakt de wagen net nog aantrekkelijker voor mij. Ik kom dagelijks een Q5, XC60 of zelfs al X1's tegen, maar de GLK's zijn beperkt en dus iets exclusiever
      Last edited by ; 16/12/2009, 17:53.

Comment

• Ik denk dat er sowieso weinig over te zeveren valt. X1 is toch een andere categorie dan XC60 , Q5 en GLK?
        Ik ben bmw fan, maar laat mij de keuze tussen deze 4 en de X1 valt meteen af. Gewoon omdat die veel minder auto is in kilo's en meters.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
          Ik heb toevallig al met de 3 wagens van de test gereden nl de X1, GLK en de XC60 en moet zeggen dat qua rijden de X1 boven de rest uit steek. De rest is voorkeur natuurlijk. Ik ga zelf in januari een nieuwe wagen bestellen en dat zal waarschijnlijk de GLK worden, deze is iets minder dynamisch dan de X1 maar vind ik persoonlijk beter rijden dan de XC60 en is bovendien de goedkoopste in leasing wegens de hoogste restwaarde en de zeer agressieve korting van MB. Hier komen zowel de Q5, XC60 en X1 zelfs niet van in de buurt. Mijn hart zit bij BMW, maar puur rationeel ga ik waarschijnlijk voor de GLK wegens het meeste wagen voor het minste geld. Bovendien is de nieuwe 220CDI een super motor en niet voor niets verkozen tot motorblok van het jaar. Het enige voordeel van de XC60, het is de mooiste...

Wat je opmerking van het Duitse boekje betreft, ook in Autoweek komt de X1 er in een vgl test met de Tiguan, XC60 en Q5 ook zeer goed uit. Zeker qua rijden is de X1, in de traditie van BMW, onklopbaar. In deze test is er geen duidelijke winnaar vermits ze vinden dat ieder zijn kwaliteiten heeft. Zal laten we een lezer van 73 jaar zijn voorkeur geven en die kiest de Volvo, maar weet niet of iemand van 73 een referentie is voor de meeste lezers op dit forum ;-).

Maar begrijp met niet verkeerd, er is hier al genoeg gezeverd tss de Q5 clan en de XC60 clan. Nu is natuurlijk de X1 erbij gekomen, maar ik wil die discussie absoluut niet terug opstarten. Zoals ik al zei gaat mijn voorkeur naar de GLK, die ik in de juiste uitvoering (met sport pack) een schitterende wagen vind, hoewel ik weet dat velen daar anders over denken. Maar dat maakt de wagen net nog aantrekkelijker voor mij. Ik kom dagelijks een Q5, XC60 of zelfs al X1's tegen, maar de GLK's zijn beperkt en dus iets exclusiever
          De GLK is zalig! 1000x knapper dan dit geval hier...

Comment

• GLK is een koekendoos tegenover de X1 en ik denk idd de beste van de drie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rem. Bekijk Berichten
              GLK is een koekendoos tegenover de X1 en ik denk idd de beste van de drie...
              Dat denkt mijn vrouw er ook van, gelukkig laat ze me doen ;-). De GLK is inderdaad een wagen die je ofwel super vindt ofwel helemaal niets, wat ik er net leuk aan vind. Je kan hem alvast geen "grijze muis" noemen zoals sommige van zijn collega SUV's. De GLK komt over het algemeen als één van de betere uit vergelijkende testen al dan niet als de beste Enkel de prijs doet hem, net als in de Autobild test, de das om maar in leasing is MB net reuze interessant en een pak goedkoper dan een X1, Q5 of XC 60. Ik heb al gereden met de X1 (2L Xdrive), GLK 220 cdi matic , XC60 2.4d edrive en Q5 2 TDI 136PK. De X1 is gewoon de beste als het op rijden aankomt gewoon omdat je niet het gevoel en presaties hebt van een 3 touring en niet van een SUV. Van de andere wagens komt qua rijden de GLK,naar mijn mening, het meest in de buurt van de X1, zeker met het sportonderstel en een fantastsche motor nl de 220cdi. Ben nooit MB fan geweest, maar deze heeft me kunnen overtuigen door zijn prestaties en excentriek design. De Q5 vond ik dan weer wat under-powered met de 136 pk motor (de 163 komt een pak duurder uit dan de GLK). Van de Volvo had ik ook veel verwacht wagens het aantal PK en hoge koppel, maar dit bleek een teleurstelling. Uit de cijfers blijkt ook dat deze bijna 2 sec trager is dan dan de GLK of X1. Voor de rest was het wel een leuke wagen hoewel ik Volvo altijd wat geiten wollen sokken auto's heb gevonden. Ik ga de XC60 zeker nog op de shortlist houden, maar zoals ik al zie gaat het normaal een GLK worden wegens het meest complete aanbod. Maar het ging hier over de X1 zeker ;-)
              Last edited by ; 18/12/2009, 15:27.

Comment

• In deze kleur denk ik dat ie het meeste meevalt...
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• haha, die ypsilon ernaast is even hoog

Comment

• Wie heeft er nu al een eentje in z'n garage staan en is hij tevreden ?

Comment

• Nog 8 weken wachten...

Comment

• Hier nog een week of 6...

Comment

• X1

Ik heb er al een in mijn garage staan. Ik heb de 23d en deze rijdt wel leuk.
                          Ik ben heel tevreden van. Ook de binnenruimte en de rijeigenschappen zijn goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kr@be Bekijk Berichten
                            Mooi hoor!! Persoonlijk vind ik de X1 iets te hoog geprijsd.
                            sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kr@be Bekijk Berichten
                              Proficiat. Foto's? Of een topic in "Mijn auto"

Comment

• Ik heb hem gisteren in het zwart op de parking van de GB zien staan en ik moet men mening grondig herzien ,hij stond langs eene focus en hij was amper groter dan die focus juist een speelgoedautooke hij lijkt groot zijn maar is klein echt raar
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

• Als de benzinemotors hun intrede zullen doen, dan ben ik misschien koper. Ik bedoel dan wel de 2.0 benzine (lager is zelfmoord).
                                  Diesel in combinatie met een gesloten dieselpartikelfilter....'t werkt als een motorrem nu reeds op alle vrachtwagens. De problemen zullen zich opstapelen, niet alleen bij BMW maar alle dieselrijders zullen vroeg of laat tegen dit(nog niet op punt staand probleem aankijken.

Comment

• X1

Als het eens wat beter weer is zal ik wat foto's trekken. Ik zal dit deze week proberen en dan zet ik ze hier wel op.

Comment

• Vandaag een tiefseeblauwe zien rijden,dacht met X-line pakket (in't alluminium) héél mooi.
                                      Niet te hoog niet te laag,perfect zou ik zeggen.
                                      Last edited by Gene Hackman; 14/01/2010, 22:45.
                                      Nora!

Comment

• In de 23d kan je met automatische versnellingsbak ook manueel schakelen als je de pook voor of achteruit duwt.
                                        Werkt dat eigenlijk goed? Of zit er vertraging op?

Comment

• Dat werkt prima hoor, maar gebruik het niet veel.
                                          De automaat doet zijn werk zeer goed, ook de sportstand is echt lekker.

Comment

Working...
                                          X