Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
    dan ga ik je toch moeten teleur stellen (denk ik)

    Onze A5 is van mei 2008 dus nog een van de "weinigen" in het land of stad helaas begin je hem nu al redelijk veel te zien, teveel naar mijn goesting eigenlijk omdat het hier toch nog altijd gaat om een coupé. (naar mijn weten zag je die vroeger niet zo héél veel)

    de sportback is nog vrij nieuw dus geniet nog maar van het exclusieve want ik vrees dat dit er niet beter op wordt. zeker voor vele A4 rijders,die omwille van de achterbank deze keuze moeten maken, zullen de stap naar de SB wagen.

    ik durf misschien stilletjes te zeggen dat de coupe, die nu toch al goed in het straatbeeld te zien is, exclusiever gaat blijven dan de SB.
    'k Weet niet hoor,
    Als ik de vele reacties op dit forum lees, dan merk ik dat er velen zijn die de A5 SB maar een flauw afkooksel vinden van de A5 Coupé.
    Maar uiteindelijk lig ik daar nu ook niet echt wakker van hoor.
    De A5 SB en de A5 Coupé zullen hoedanook zeldzamer blijven dan bvb. een BMW 3 of een C-klasse, en dit zijn toch ook wel dure wagens hé.

    Maar zoals altijd, het ligt 'm vooral in smaken hé....

    Doei,

    Stelo

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
      'k Weet niet hoor,
      Als ik de vele reacties op dit forum lees, dan merk ik dat er velen zijn die de A5 SB maar een flauw afkooksel vinden van de A5 Coupé.
      Maar uiteindelijk lig ik daar nu ook niet echt wakker van hoor.
      De A5 SB en de A5 Coupé zullen hoedanook zeldzamer blijven dan bvb. een BMW 3 of een C-klasse, en dit zijn toch ook wel dure wagens hé.

      Maar zoals altijd, het ligt 'm vooral in smaken hé....

      Doei,

      Stelo
      Eerlijk gezegd zie ik meer a5's dan 3 coupé's hier in de buurt
      maar dat zal van buurt tot buurt afhangen zeker
      2012 E92 Bmw 335i DKG
      1991 E30 320i

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
        'k Weet niet hoor,
        Als ik de vele reacties op dit forum lees, dan merk ik dat er velen zijn die de A5 SB maar een flauw afkooksel vinden van de A5 Coupé.
        Dat zijn sterk uitgedrukte meningen... 'k Vind 'em persoonlijk ietsje minder mooi dan de coupé, maar daartegenover staat dan het handige koffer en de extra zitplaatsen, wat 'em mooi én praktisch maakt. Als ik nu opnieuw zou moeten kopen, 'k zou het héél moeilijk hebben om een keuze te maken tussen de coupé, cabrio, SB. Elks heeft zo zijn eigen troeven. Maar dat effe terzijde gelaten, die SB heeft imho maar weinig concurrenten, dus ik verwacht dat die exclusiviteit -net zoals bij de coupé- van korte duur zal zijn. Dra ze er een 2.0TDI inleggen -en dat is al vanaf de lancering zo-, dan is dit toch de gedroomde leasewagen. Tenzij de crisistijden daar een rem op geplaatst heeft?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Dat zijn sterk uitgedrukte meningen... 'k Vind 'em persoonlijk ietsje minder mooi dan de coupé, maar daartegenover staat dan het handige koffer en de extra zitplaatsen, wat 'em mooi én praktisch maakt. Als ik nu opnieuw zou moeten kopen, 'k zou het héél moeilijk hebben om een keuze te maken tussen de coupé, cabrio, SB. Elks heeft zo zijn eigen troeven. Maar dat effe terzijde gelaten, die SB heeft imho maar weinig concurrenten, dus ik verwacht dat die exclusiviteit -net zoals bij de coupé- van korte duur zal zijn. Dra ze er een 2.0TDI inleggen -en dat is al vanaf de lancering zo-, dan is dit toch de gedroomde leasewagen. Tenzij de crisistijden daar een rem op geplaatst heeft?
          Dat vind ik het spijtige dat audi in de a5 en ook in de sb de 2.0 tdi heeft gelegd hadden ze nooit mogen doen imho dan as de a5 veel exclusiever gebleven.
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
            Dat vind ik het spijtige dat audi in de a5 en ook in de sb de 2.0 tdi heeft gelegd hadden ze nooit mogen doen imho dan as de a5 veel exclusiever gebleven.
            Gelukkig is de A5 (met quattro ) zo'n goede auto, dat ik er niet van wakker lig. Maar je hebt gelijk. Hoe vaker je een bepaalde auto ziet, hoe banaler 'ie wordt, en de SB gaat z'n steentje bijdragen om de A5 wat meer te herleiden tot de grijze massa (al blijft dat relatief..., maar 'k begrijp je stelling).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Maar dat effe terzijde gelaten, die SB heeft imho maar weinig concurrenten, dus ik verwacht dat die exclusiviteit -net zoals bij de coupé- van korte duur zal zijn. Dra ze er een 2.0TDI inleggen -en dat is al vanaf de lancering zo-, dan is dit toch de gedroomde leasewagen. Tenzij de crisistijden daar een rem op geplaatst heeft?
              het hangt volgens mij af van het type leaser
              als firmawagen voor een zelsftandige is A5 of een A5 SB nog perfekt doenbaar
              in grote vloten van ondernemingen begint het overal te spannen : wat nu meer en meer telt (uitgenomen voor de bazen...) is hoe groot de CO2-waarde is
              de politiek van deze grote ondernemingen is ook beïnvloed door de crisis; dan wordt een A5 (zelfs gewoon een Audi...) vaak te hoog gegrepen
              daarom wordt ook overal aan varianten gedacht, eerder om op brandstof te sparen (minder Pk's, FWD i.p.v. AWD, eco-versies)

              Comment


              • Ook waar, 't zal voor de gemiddelde A4-leaserijder waarschijnlijk geen gemakkelijke kaart zijn, maar 'k denk in de eerste plaats aan de alom aanwezige A6'en en BMW 5's. Louter op m'n buikgevoel, want 'k heb er eigenlijk geen idee van hoe de A5 SB zich tov de A6/5/E-klasse positioneert, zal het mentale stapje achteruit nog wel verwerkt kunnen worden met een A5 SB denk ik. Ik zou daar alleszins geen moeite mee hebben, integendeel zelfs. Als je dan ziet dat ook deze A5 SB met een fiscaal vriendelijke 136pk te krijgen is... moet dat alsnog lukken om die binnen het leasebudget te houden denk ik.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Ook waar, 't zal voor de gemiddelde A4-leaserijder waarschijnlijk geen gemakkelijke kaart zijn, maar 'k denk in de eerste plaats aan de alom aanwezige A6'en en BMW 5's. Louter op m'n buikgevoel, want 'k heb er eigenlijk geen idee van hoe de A5 SB zich tov de A6/5/E-klasse positioneert, zal het mentale stapje achteruit nog wel verwerkt kunnen worden met een A5 SB denk ik. Ik zou daar alleszins geen moeite mee hebben, integendeel zelfs. Als je dan ziet dat ook deze A5 SB met een fiscaal vriendelijke 136pk te krijgen is... moet dat alsnog lukken om die binnen het leasebudget te houden denk ik.
                  ik kan je volgen, maar de doorsnee leaser van een A6/BMW 5 is denk ik nog niet aan sparen toe.
                  ik had het eerder op de grotere bevolking A4 rijders voor wie de A4 eigenlijk al de max. was, en die de stap naar de A5 SB ook in 136pk-versie niet meer zullen halen
                  ik zie dat in een kleine fabriek in mijn buurt : vroeger was de parking bebloemd met A4', nu dat model steeds zeldzamer

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    ik kan je volgen, maar de doorsnee leaser van een A6/BMW 5 is denk ik nog niet aan sparen toe.
                    ik had het eerder op de grotere bevolking A4 rijders voor wie de A4 eigenlijk al de max. was, en die de stap naar de A5 SB ook in 136pk-versie niet meer zullen halen
                    ik zie dat in een kleine fabriek in mijn buurt : vroeger was de parking bebloemd met A4', nu dat model steeds zeldzamer
                    Ik zelf ben aan het uitkijken voor een lease wagen en heb een aardig budget. Ik ga niet zeggen hoeveel maar ik ga waarschijnlijk een GLK nemen maar een A6 of 5 serie waren ook mogelijk. Persoonlijk had ik zeer veel interesse in de A5 SB, maar qua leasing was dit de duurste uit de hoop (dus boven een zeer goed uitgeruste 3, 5, A6,GLK, XC60, X1 en passat cc). Degene die voor wie nu al een A4 of 3 als max heeft is deze SB gewoon niet haalbaar, zefs in de meest basic uitvoering. probleem is ook dat de 136pk enkel in multitronic is wat heb natuurlijk al 2k duurder maakt en ook de nu zo belangrijk C02 uistaat niet ten goede komt. Ik heb bv de 136pk en 163pk, zonder automaat dan, vergeleken en deze scheelde niets in leasing dus je zou gek zijn om de 136PK te nemen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten



                      Da's nu terug zoals vroeger, dan had je ook van bepaalde modellen de 4-deurs, de break, soms een coupe, maar ook heel soms een 5-deurs ...
                      Ik denk dan vooral aan een Ford Sierra van lang geleden ..

                      Anyway, didn't like it then, don't like it now

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                        Ik zelf ben aan het uitkijken voor een lease wagen en heb een aardig budget. Ik ga niet zeggen hoeveel maar ik ga waarschijnlijk een GLK nemen maar een A6 of 5 serie waren ook mogelijk.
                        ik denk dat de haalbaarheid van een leasing tegenwoordig ook afhangt van de korting die de construkteurs bereid zijn toe te staan om de verkoop van hun modellen die wegens met de crisis afzien, te ondersteunen (bv BMW 5, A6 ..). Zo kunnen koopjes gedaan worden
                        het is een beetje als in een restaurant : de menus worden vaak afgestemd op de produkten die de frigo's uit moeten

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          ik kan je volgen, maar de doorsnee leaser van een A6/BMW 5 is denk ik nog niet aan sparen toe. ik had het eerder op de grotere bevolking A4 rijders voor wie de A4 eigenlijk al de max. was, en die de stap naar de A5 SB ook in 136pk-versie niet meer zullen halen
                          Awel ja, je hebt het op diegene die 'em niet binnen budget zullen krijgen, zeker nu met de verhoogde fiscale lasten. En ik heb het over de andere groep 2.0 rijders die reeds een 5, A6, ... hebben. Als je met een 2.0 moet rijden in dat formaat van auto, dan ga je mij niet zeggen dat die straks nog altijd evenveel marge zullen hebben. En zelfs al hebben ze voldoende marge, dan komt een A5 SB zeer zeker ook nog steeds in aanmerking. Hoewel deze categorie van leaserijders niet de grootste is, is ze nu ook weer niet zo klein. Coupé en cabrio zijn dan uitvoeringen die vaak worden verbannen uit het wagenpark. Maar met de SB is het touché.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                          Persoonlijk had ik zeer veel interesse in de A5 SB, maar qua leasing was dit de duurste uit de hoop (dus boven een zeer goed uitgeruste 3, 5, A6,GLK, XC60, X1 en passat cc).
                          Aha, interessant. Dan zal het zoals guyugy ook zei, louter aan de houdbaarheidsdatum liggen van bepaalde modellen. BMW geeft sowieso flinke -tot zelfs spectaculaire- kortingen, ook bij een recent model. Maar dat de A6 vlot zou gaan, dat wist ik niet. No offence, dat Audi de toegeknepen variant van de A5 SB enkel met de multitronic verkoopt, vind ik wel een goeie.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            ik denk dat de haalbaarheid van een leasing tegenwoordig ook afhangt van de korting die de construkteurs bereid zijn toe te staan om de verkoop van hun modellen die wegens met de crisis afzien, te ondersteunen (bv BMW 5, A6 ..). Zo kunnen koopjes gedaan worden
                            het is een beetje als in een restaurant : de menus worden vaak afgestemd op de produkten die de frigo's uit moeten
                            Klopt, de kortingen die ik bij BMW, MB, Volvo en zelf VW kreeg lagen stukken, in sommige gevallen wel dubbel zo hoog tov Audi (A5 SB en Q5). Enkel de A6 was in de lijn van de rest omdat deze ook al een tijdje meegaat, de A4 zat er wat tussen in. Probleem is dat het een nieuw model is en de korting dan sowieso laag is. Dit was bv ook het probleem voor de X1 die qua leasing niet zo veel scheelde met de A5 SB. Bij een totaal nieuw model schatten de lease maatschappijen de restwaarde zeer laag in om geen risico's te lopen. Binnen een jaar of 2 gaat die modellen waarschijnlijk al een stuk goedkoper zijn in leasing.

                            Comment


                            • Over 2 dagen eindelijk mijn A5 sportback 2.0 tfsi quattro met s/tronic en s line extrieur halen!!!
                              Last edited by ; 02/01/2010, 10:41.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BKQ5 Bekijk Berichten
                                Over 2 dagen eindelijk mijn A5 sportback 2.0 tfsi quottro met s/tronic halen!!!
                                Met s/line extrieur
                                welk kleur?
                                zeker pics posten!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                                  welk kleur?
                                  zeker pics posten!
                                  Briljant zwart , geeft de meest diep zwarte kleur!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BKQ5 Bekijk Berichten
                                    Briljant zwart , geeft de meest diep zwarte kleur!
                                    100% mee eens !
                                    maar het vraagt ook de meeste zorgen
                                    wolken en micro-krassen worden in deze kleur ook meer zichtbaar in de zon
                                    goede moed bij de vele kuisbeurten ! (afwerken met microfiber naar de zeemvel geeft het mooiste resutaat, als de doeken altijd perfekt proper zijn)

                                    Comment


                                    • a5 sportback of jaguar xf ???

                                      ik overweeg de aankoop van een a5 sportback, en volg al een hele tijd dit forum. Vorige week echter heb ik de jaguar xf ontmoet en ik vond deze echt ook wel af. Ik weet dat dit 2 totaal verschillende auto's zijn, maar na enkele dagen internetfoto's te bekijken vind ik de jaguar mooier en mooier. En het interieur is prachtig. En de prijs van een aangeklede sportback (met geen saloncondities !!!!!!!) is niet veel minder dan de jaguar (die wel saloncondities krijgt), die standaard al heel kompleet is. Enkel nog gps en mooie velgen onder de jaguar.
                                      Wat vinden jullie van deze in vergelijk met de a5?

                                      Comment


                                      • Ik zou voor de Jag gaan.. veel knapper interieur; en eigenlijk ook knapper exterieur
                                        freude am fahren

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wim1972 Bekijk Berichten
                                          ik overweeg de aankoop van een a5 sportback, en volg al een hele tijd dit forum. Vorige week echter heb ik de jaguar xf ontmoet en ik vond deze echt ook wel af. Ik weet dat dit 2 totaal verschillende auto's zijn, maar na enkele dagen internetfoto's te bekijken vind ik de jaguar mooier en mooier. En het interieur is prachtig. En de prijs van een aangeklede sportback (met geen saloncondities !!!!!!!) is niet veel minder dan de jaguar (die wel saloncondities krijgt), die standaard al heel kompleet is. Enkel nog gps en mooie velgen onder de jaguar.
                                          Wat vinden jullie van deze in vergelijk met de a5?
                                          Welke motorisatie in de audi ?
                                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                                          1991 E30 320i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X