Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
    Wat voor gemiddeld verbruik hebben de A5 SB rijders hier eigenlijk? Voornamelijk 2.0 TDI (136, 163 & 170pk versies)

    Wat niet wil zeggen dat anderen niet mogen reageren
    Hoi,

    De mijne is een 2.0tdi - 163pk met manuele versnellingsbak.
    Momenteel staan zowat 10500km op de teller, en het gemiddelde verbruik sinds het begin is 7,26 L/100km.
    De wagen wordt gebruikt:
    * 80% stadsverkeer
    * 10% open wegen
    * 10% autosnelwegen

    Op autosnelweg aan wettige snelheid zakt het verbruik makkelijk naar 5,5 L/100km.

    Gezien de vlotheid van de wagen ben ik best tevreden met dit resultaat.

    Oja, mijn boordcomputer is tamelijk correct. Afwijking is slechts 1/10e.

    Greetz,

    Stelo

    Comment


    • Net gaan tanken. Na 3400 km berekend verbruik op 7,05 L/100km (boordcomputer geeft 6,6 L/100 km)

      Wel maar 50% stadsverkeer en de rest verdeeld tussen snelweg en open wegen (waar het meestal beperkt is tot 70 kmh).

      Comment


      • Als men bij de A5 SB xenon koplampen als optie neemt krijgt men vooraan de LED-strip en LED achter- en remlichten. Maar de richtingaanwijzers zijn gewone gloeilampen. (Die in de spiegels zijn wel LED. )

        Is daar een bepaalde reden voor ?

        Zijn er die ook de gloeilampen vervangen hebben door een LED-uitvoering ?
        Last edited by ; 29/03/2010, 21:04.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
          Als men bij de A5 SB xenon koplampen als optie neemt krijgt men vooraan de LED-strip en LED achter- en remlichten. Maar de richtingaanwijzers zijn gewone gloeilampen. (Die in de spiegels zijn wel LED. )

          Is daar een bepaalde reden voor ?

          Zijn er die ook de gloeilampen vervangen hebben door een LED-uitvoering ?
          ik denk dat de reden is dat de pinkers verwerkt zijn in de koplampen
          het eerste model dat led-pinkers vooraan heeft is denk ik de FL Q7 : de pinkers zijn daar apart in de bumper verwerkt (wel vrij kwetsbaar)
          vervanglampen van Audi zijn er niet, maar dat zal wel komen als aftermarket-accessoires; dan wel oppassen voor verkeerde boodschappen op de boordcomputer
          Last edited by guyugy; 29/03/2010, 22:26.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            ... vervanglampen van Audi zijn er niet, maar dat zal wel komen als aftermarket-accessoires; dan wel oppassen voor verkeerde boodschappen op de boordcomputer
            Op de motor heb ik ook de richtingaanwijzers vervangen door een LED-uitvoering. Daar hebben ze een weerstand gebruikt om aan de 21W te komen. Zorgt er bij mij voor dat het ritme van de richtingaanwijzers juist is, en op de modellen met canbus dat de boordcomputer geen rare berichten geeft. Ik vermoed dat dit voor auto's ook wel mogelijk is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
              Is daar een bepaalde reden voor ?
              Tuurlijk is daar een reden voor....binnen 2 jaar zijn deze standaard voorzien van LED in de lichtblokken....samen met een paar andere komma's en punten kan men dan weer spreken van een face lift en de verkoopcijfers opkrikken......

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                mijn A5 2.0TFSi (ABT 275pk) verbruikt 1 op 13 voor nederlanders en voor de belgen 7.7 op honderd
                Is dat verbruik gemeten via BC? Indien ja, doe er maar 1,5l bij. BC-verbruik klopt langs geen kanten.

                Comment


                • Rijtest Audi A5 Sportback 2.0 TDI MultiTronic S-Line:
                  Audi weet als geen ander niches op te vullen, wie vijf deuren nodig heeft maar toch stijlvol wil zijn kan nu kiezen voor de A5 Sportback. Volgens Audi is de A5 Sportback zo “Elegant als een Coupé, comfortabel als een limousine en veelzijdig als een Avant.” Een marketingpraatje die we hoogst waarschijnlijk met een korreltje […]

                  Comment


                  • Gisteren eentje zonder xenon gezien en tot mijn verbazing had die de "oude" achterlichten van de Coupé (zonder de LEDs dus), stond wat raar imo.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Gisteren eentje zonder xenon gezien en tot mijn verbazing had die de "oude" achterlichten van de Coupé (zonder de LEDs dus), stond wat raar imo.
                      Klopt. LED achterlichten zijn enkel in combi met Xenon. Bij de A4 is dit ook zo als ik me niet vergis.... De A5 coupe zie je altijd met LED omdat dit standaard is geloof ik en bij de sportback niet.

                      Comment


                      • Ik heb de indruk dat de boordcomputer nogal "zuinig" rekent.

                        De boordcomputer geeft nu over een afstand van 6700 km een gemiddeld verbruik van 6,4 l/100km., terwijl het "echte" verbruik op 6,8 l/100km zit (zie ook onderschrift)

                        Comment


                        • Audi A5 Sportback 3.2 FSI Quattro Pro Line

                          De auto-industrie heeft in z’n continue zoektocht naar niches de coupé met achterportieren ontdekt. Met de A5 Sportback is nu ook Audi vertegenwoordigd in dit segment. Wij reden die auto met een dikke V6 onder de kap.

                          De A5 Sportback is een auto geworden waarvoor Audi zich niet hoeft te schamen. Hij deelt veel van z’n sierlijke lijnen met de A5 Coupé, die ook een fraaie verschijning is. Audi’s nieuweling is geen vijfdeursvariant op de A5-reeks of een model dat het midden houdt tussen een hatchback en een stationwagon. Met z’n verfijnde, coupé-achtige lijnen is het een CC. Dankzij diezelfde lijnen biedt de Sportback de achterpassagiers niet royaal veel ruimte. Wel heeft hij heel slim nadrukkelijk uitgeholde achterkanten van de voorstoelen, die achterin voor meer ruimte op kniehoogte zorgen.
                          De hoofdruimte voor- en achterin is voldoende, maar niet meer dan dat. Beenruimte biedt de A5 aan de voorpassagiers daarentegen in riante mate. Het dashboard is integraal overgenomen uit de A4 en A5. En waarom ook niet? Er valt maar weinig kritiek op te leveren.
                          De middenconsole herbergt dan wel veel knopjes, maar die zijn allemaal keurig gerangschikt in logische clusters. Een aantal bedieningsorganen is ondergebracht in het MMI-systeem. Rondom de draaiknop van het MMI zit een aantal basisknoppen. Deze opzet maakt het mogelijk om snel door de verschillende menu’s te ‘lopen’. De afwerking van het dashboard is boven iedere twijfel verheven. Het ziet er verzorgd en chic uit, mede door de gebruikte materialen. De zit achter het stuurwiel is prima. Zowel de stoel als het stuurwiel laat zich in elke richting over een grote afstand verstellen. Het zitmeubilair biedt genoeg ondersteuning aan het lichaam.

                          Soepel in de omgang
                          Onder de motorkap van de Sportback 3.2 FSI snort een direct ingespoten V6 die een vermogen levert van 265 pk en een koppel produceert van 330 Nm bij 3.000 tpm. De krachtbron sleurt er van onderaf al stevig aan. Hij is daardoor soepel in de omgang. Dankzij de S-tronicversnellingsbak met dubbele koppeling schiet de A5 er bij iedere duw tegen het gaspedaal vandoor. Wachten op de kick-down is er niet bij. In 6,9 tellen sprint de Audi van 0 tot 100 km/h. De Sportback is minder op sportiviteit, maar vooral op comfort afgestemd.
                          De Servotronic-besturing van de A5 doet wel enige afbreuk aan dat comfort. Bij lage snelheden werkt de stuurinrichting erg licht en nerveus, om bij het toenemen van de snelheid plotseling veel zwaarder te functioneren. Daardoor komt de besturing ook afstandelijk over. Het onderstel van de Duitser vergoedt veel. De Audi vertoont een neutraal weggedrag. Dankzij z’n Quattro-systeem, dat de aandrijfkrachten over alle vier de wielen verdeelt, rijdt hij als op rails. Je kunt echt heel hard met de auto hoeken; de grip lijkt schier oneindig. Met het tegen meerprijs verkrijgbare Drive Select kun je de zwaarte en directheid van het stuurwiel en gaspedaal instellen en de hardheid van het onderstel aanpassen. Naast de standen Auto, Comfort, en Dynamic is er een Individual-stand.
                          Die zorgt ervoor dat je zelf de optimale combinatie kunt kiezen. In de praktijk voldoet de Auto-stand prima. De A5 is van huis uit al tamelijk straf geveerd; in de Dynamic-modus stuitert hij meer, maar rijdt hij niet dynamischer. Het foutloze bochtengedrag van de Audi schept veel vertrouwen. In de rechte lijn is de stabiliteit eveneens van hoog niveau.

                          Meer: autoweek
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • ,;;:=
                              Bijgevoegde Bestanden

                              Comment


                              • brochure/prijslijst

                                Heeft iemand de ~50pag.'s brochure/prijslijst met de audi codes & prijzen & alle opties?

                                thx,
                                mc

                                Comment


                                • Bij de A7 sportback zijn er achteraan maar gordels voorzien voor 2 personen.
                                  Is dat ook zo bij de A5 sportback ?
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                    Bij de A7 sportback zijn er achteraan maar gordels voorzien voor 2 personen.
                                    Is dat ook zo bij de A5 sportback ?
                                    Yep,
                                    In mijnen A5 SB ook maar 2 zitplaatsen achteraan, en idem dito evenveel gordels...

                                    Grtz,
                                    Stelo

                                    Comment


                                    • iemand een idee van de gemiddelde lease prijs voor de A5 SB 163 versie?
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                      Comment


                                      • Directlease al geprobeerd ?

                                        Comment


                                        • Foute link



                                          En Directlease is toch duur volgens mij.

                                          Bij mijn laatste wagen was er een prijsverschil van bijna €80 t.o.v Athlon.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X