Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met het schuifdak op de A5 sportback?

    Bij de coupé is het enkel een kanteldak... vandaar de vraag

    Comment


    • De ruimte voor het koppie wordt er enorm door beperkt. En die was al niet van de royaalste.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ikke_de_filou Bekijk Berichten
        De ruimte voor het koppie wordt er enorm door beperkt. En die was al niet van de royaalste.
        nochtans in de coupe is het juist interessant omdat je dan die jaloezie kunt wegdoen en heb je zelf meer plaats voor het koppie en ik ben 1,85m !

        Ook met een zwarte dakhemel geeft het uw interieur wat meer "licht" .

        Comment


        • Ik ben een stuk kleiner dan jij, en zat echt wel heel dicht tegen het dak aan. Een iets te snel geprobeerde verkeersdrempel, en ik zat er helemaal tegen. En dat was in combinatie met de adaptieve vering in sportstand.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Royal Bekijk Berichten
            Wordt het niet eens tijd dat audi de A5 (en de rest van het gamma) aanbiedt met een potente viercilinder diesel (genre de bmw 23d of de mercedes 250d), gekoppeld aan een automatische versnellingsbak en quattro.

            Weet iemand of dit in de pijplijn zit?

            Als je nu een A5 wil met quattro en automatische bak, dan ben je verplicht onmiddellijk voor de (fiscaal onaantrekkelijke en dure) 3.0 tdi te kiezen.

            Dit gebrek en de onwil om met een voortrekker te rijden duwt wellicht velen in de armen van de andere duitse constructeurs.
            wanneer gaan wij, Belgen, es beseffen dat de constructeurs met België en zijn taxatie en kleine afzetmarkt geen rekening houden met het aanbod van motoren/vermogen/aandrijving?

            Een duitser redeneert: 2.7TDI is nie genoeg, ik neem een 3.0!
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
              wanneer gaan wij, Belgen, es beseffen dat de constructeurs met België en zijn taxatie en kleine afzetmarkt geen rekening houden met het aanbod van motoren/vermogen/aandrijving?

              Een duitser redeneert: 2.7TDI is nie genoeg, ik neem een 3.0!
              Binnenkort is dit ook het geval in Belgie.
              Buiten de BIV is er straks géén reden meer om een 3.0tdi te nemen.

              Kijk naar de nieuwe A7 met 3.0tdi EN multitronic: < 211 pk (dus 2498€ BIV, +- 700€ per jaar) maar..... wel MAAR
              139gr/CO² = fiscaal héél interessant


              Dus als ze die motor in de A5/A4 steken, dan wordt het pas leuk!

              Comment


              • Dat is gek. Toen ik met de A5 sportback ging testrijden was ik net enorm gecharmeerd door het schuifdak. Ik ben 1m93 en had extra ruimte door het glazen dak. Dat kwam mooi boven mijn hoofd uit :-)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door afan Bekijk Berichten
                  Dat is gek. Toen ik met de A5 sportback ging testrijden was ik net enorm gecharmeerd door het schuifdak. Ik ben 1m93 en had extra ruimte door het glazen dak. Dat kwam mooi boven mijn hoofd uit :-)
                  Inderdaad, idem als bij ons bij de coupé.
                  Het schuifdak gaat toch helemaal open en niet enkel kantelen, klopt?

                  Comment


                  • De oude 5 deurs-sedan terug van onder het stof gehaald ... never liked it.

                    2 praktische problemen :

                    - passagiers achter moeten zich meer bukken, en hebben dus minder ruimte
                    - aerodynamica : omdat de lijn achter meer gelijdelijk gaat, is er dus minder druk op de achteras ? toch in vergelijk met een koffermodel, waar de lijn meer neerwaarts is, vlak achter het dak. Bij een FWD misschien minder een probleem, die bakken liggen toch op hun vooras en slepen hun achterkant, maar toch een serieus nadeel.

                    Dus eigenlijk, zie ik nog geen voordeel. Kofferinhoud wordt ook niet echt groter ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door LukV Bekijk Berichten
                      De oude 5 deurs-sedan terug van onder het stof gehaald ... never liked it.

                      2 praktische problemen :

                      - passagiers achter moeten zich meer bukken, en hebben dus minder ruimte
                      - aerodynamica : omdat de lijn achter meer gelijdelijk gaat, is er dus minder druk op de achteras ? toch in vergelijk met een koffermodel, waar de lijn meer neerwaarts is, vlak achter het dak. Bij een FWD misschien minder een probleem, die bakken liggen toch op hun vooras en slepen hun achterkant, maar toch een serieus nadeel.

                      Dus eigenlijk, zie ik nog geen voordeel. Kofferinhoud wordt ook niet echt groter ?
                      De lijnen van een coupe, de 4 deuren van een sedan en een koffer die makkelijker te laden is dan die van een sedan. Moet toch geen tekening bij gemaakt worden?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door LukV Bekijk Berichten
                        De oude 5 deurs-sedan terug van onder het stof gehaald ... never liked it.

                        2 praktische problemen :

                        - passagiers achter moeten zich meer bukken, en hebben dus minder ruimte
                        - aerodynamica : omdat de lijn achter meer gelijdelijk gaat, is er dus minder druk op de achteras ? toch in vergelijk met een koffermodel, waar de lijn meer neerwaarts is, vlak achter het dak. Bij een FWD misschien minder een probleem, die bakken liggen toch op hun vooras en slepen hun achterkant, maar toch een serieus nadeel.

                        Dus eigenlijk, zie ik nog geen voordeel. Kofferinhoud wordt ook niet echt groter ?
                        oplossing voor "probleem" 1 : koop een Q5
                        probleem twee is ... geen probleem ! tot 160km (erboven durven wij toch niet meer rijden ) is er genoeg gewicht (van de wagen zelf) op de achterwielen om extra-aerodynamische druk te verwaarlozen; het zou trouwens nadelig kunnen zijn voor het verbruik
                        wat het laadvermogen betreft, is een grote achterklep toch wel handiger dan een piepkleine kofferdeksel om grote voorwerpen te vervoeren !

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                          De lijnen van een coupe, de 4 deuren van een sedan en een koffer die makkelijker te laden is dan die van een sedan. Moet toch geen tekening bij gemaakt worden?
                          Inderdaad, perfekt mix tussen sedan, break en coupé met de voordelen van alle segmenten...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            probleem twee is ... geen probleem ! tot 160km (erboven durven wij toch niet meer rijden ) is er genoeg gewicht (van de wagen zelf) op de achterwielen om extra-aerodynamische druk te verwaarlozen; het zou trouwens nadelig kunnen zijn voor het verbruik
                            Is inderdaad geen probleem. Zelfs bij 200kmh op de deutsche Autobahn kleeft de wagen als het ware aan de weg. Zelfs op stukken waar nogal wat bochten in liggen (Siegen-Giessen en Kassel-Kirchheim) Nog nooit iets van instabiliteit gemerkt.

                            Comment


                            • Iemand een idee of de Audi 5 spakig profile velgen (dus de standard S-line) ook in 19inch bestaan?

                              deze dus:

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                Iemand een idee of de Audi 5 spakig profile velgen (dus de standard S-line) ook in 19inch bestaan?

                                deze dus:

                                Ja, op de Q7, maar die gaan niet op de A5 passen denk ik.
                                Volvo V60 D3 R-design

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                                  Ja, op de Q7, maar die gaan niet op de A5 passen denk ik.
                                  thx voor je feedback.

                                  Je kunt wel 19inch of zelf 20inches steken op de A5 (wij hebben zelf 20inch op zitten op de coupé), dus zou toch ook moeten kunnen?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                    thx voor je feedback.

                                    Je kunt wel 19inch of zelf 20inches steken op de A5 (wij hebben zelf 20inch op zitten op de coupé), dus zou toch ook moeten kunnen?
                                    Ja, de maat zal wel geen probleem zijn, maar hebben de modellen geen verschil in ET-waarde??
                                    Volvo V60 D3 R-design

                                    Comment


                                    • thx voor de opmerking... zou wel best kunnen.

                                      is dat morgen niet dat de salon condities bekend zijn bij de dealers?
                                      Iemand een idee wat het zal zijn voor de A5 SP?
                                      Wat was het eigenlijk vorig jaar?

                                      Comment


                                      • salon condities voor de a5 SP is 1550 euro korting bij aankoop van PAck intenso plus en dit bij de 2.0tdi.

                                        Bij de 2.7tdi is dit maar 900 euro... snap het niet waarom er een verschil is

                                        Comment


                                        • iemand een idee hoe de aut. start-stop functie permanent uitgeschakeld kan worden?
                                          In te stellen in boordcomputer?
                                          Standaard kan men deze uitschakelen en is deze terug actief bij stilleggen en dan contact terug op? (toch op een tfsi 2.0 en tdi)
                                          Graag een reactie

                                          Comment

                                          Working...
                                          X