Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hij is, naar Audi gewoonte, weer zéér spannend te noemen...

Comment

Ach ja, waarom niet... weer een sub-sub-subsegmentje erbij. Zoals BMW met de foeilelijke 5 GT...
      Deze is dan wel beter geslaagd, ook al wordt de Audi stijl wel heeeeeeel voorspelbaar.
      Wat ik wel leuk vind, is de link die er naar de oude Audi 100 Avant kan gelegd worden. Pure nostalgie
      Dit zijn allemaal marketingpogingen van de massa-premiumconstructeurs om die klanten binnen te houden die het beu zijn om met een doorsnee Audi of BMW te rijden. En waarschijnlijk zullen ze er wel in slagen ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GregV Bekijk Berichten
        Voorlopig is het vooral een model met maar weinig concurrenten: CSL, 5 GT, Panamera (veel duurder), Passat CC (goedkoper)
        Ik zie daar eigenlijk niet meteen een 4-deurs coupé in ...

De enige 2 waarmee ik die niche meteen mee associeer zijn een CLS en een Passat CC ...

Een 5GT vind ik maar iets geks, en een Panamera is nét niet coupé genoeg ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
          Ah, de A4 zoals hij bedoeld is :-)
          ²²²²², maar wel bijzonder knap!
          freude am fahren

Comment

A5 sportback, A5 coupé, A5 cabrio, ...

und ein A5 avant?
            Errm...

OK, und was mit dem Audi A4?
            Dann machen wir ein shooting brake A4 jaah!?
            Jaah sehr gute Idee Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              A5 sportback, A5 coupé, A5 cabrio, ...

und ein A5 avant?
              Errm...

OK, und was mit dem Audi A4?
              Dann machen wir ein shooting brake A4 jaah!?
              Jaah sehr gute Idee Hans.
              Ganz toll Ulli!
              Also jah super geil, klasse Bernd!

Comment

-----
                Last edited by ; 30/10/2012, 09:18.

Comment

Op foto vind ik hem net ietsje te lang tonen, moest ik de auto in het echt zien kan ik hem misschien wat beter appreciëren, alhoewel het geen lelijke auto is
                  Doe voor mij voorlopig nog maar de gewone A5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Mijn eerste indruk is best positief, maar in profiel bekeken heb ik mijn twijfels over de gordellijn die hij heeft overgeërfd van de A5. Ook de neus ziet er me iets te zwaar uit in vergelijking met de daklijn en korte achterklep. De A4 vind ik beter geproportioneerd.

Qua positionering van het model zie ik het als een 5-deurs A5, meer niet. Op zich geen slecht idee van Audi om zo'n breed gamma aan modellen te hebben, al zal mijn moeder het verschil nooit merken.

Comment

Eerst een zien in "t"echt, maar is een beetje verder borduren op..... Design-matig een beetje in een uiteindelijk doodlopende straat geëindigd.
                      truth is in the eye of the beholder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
                        Mijn eerste indruk is best positief, maar in profiel bekeken heb ik mijn twijfels over de gordellijn die hij heeft overgeërfd van de A5. Ook de neus ziet er me iets te zwaar uit in vergelijking met de daklijn en korte achterklep. De A4 vind ik beter geproportioneerd.
                        het toevoegen van een achterdeur heeft juist die gordellijn verbeterd : op de coupé is dat een mals golvende lijn die mij steeds doet denken aan een zakkende cake.
                        de sportback werkt dat met zijn strakkere achterpartij grotendeels weg
                        in elk geval zal de A5 sportback aantrekkelijk worden voor wie de A4 Avant al moegekeken is, en iets meer zal willen betalen voor net iets anders, zonder te veel aan de funktionaliteiten te raken

Comment

Ziet er goed uit, want de al gekende A5 ziet er goed uit. Meer valt er eigenlijk niet meer over te zeggen.

Wachten op de A7 om de honger te stillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Ach ja, waarom niet... weer een sub-sub-subsegmentje erbij. Zoals BMW met de foeilelijke 5 GT...
                            Deze is dan wel beter geslaagd, ook al wordt de Audi stijl wel heeeeeeel voorspelbaar.
                            Wat ik wel leuk vind, is de link die er naar de oude Audi 100 Avant kan gelegd worden. Pure nostalgie
                            Dit zijn allemaal marketingpogingen van de massa-premiumconstructeurs om die klanten binnen te houden die het beu zijn om met een doorsnee Audi of BMW te rijden. En waarschijnlijk zullen ze er wel in slagen ook.
                            Ik deel je mening jef, alleen kan ik je niet volgen in die link naar de Audi 100 Avant. Naar mijn mening is dat vandaag de dag de A6 Avant.

Mijn persoonlijke mening over de A5 Sportback: hij springt er niet uit, daar waar zijn Coupé-broer dat wél doet.

Bij Audi heb je natuurlijk het feit dat elke Sedan al een soort van Coupé-achtige vormgeving heeft. Bij BMW is de 5 GT specialer (ik gebruik niet het woord mooier) omdat hij écht anders is dan de klassieke berlines, maar bij Audi kan je visueel het verschil moeilijk maken met een berline en een 4-deurs coupé, gewoon omdat die 2 zo dicht bij elkaar liggen.
                            Neem daar dan nog eens de min of meer gelijke achterlichten bij en je komt inderdaad tot iets héél voorspelbaars.

Vandaar dat ik niet echt een fan ben van dit design. Bij de achterkant is er krampachtig gezocht naar de juiste vormen. Men wou absoluut die lichten van de A5 erop steken. Het oogt gewoon niet natuurlijk in mijn ogen. De ruimte tussen de achterlichten en de kofferlip is te klein, waardoor je zo'n benepen gevoel krijgt en dan heb je net niet die lekkere A5 Coupé-achterkant.

De vraag is hoever je nog kan gaan met submodellen.

Comment

Wat ik trouwens ook jammer vind. De Coupé is van begin 2007. Deze Sportback komt laat ons zeggen modeljaar 2010. Dan is het concept al 3 jaar. Wanneer de Coupé gefacelift wordt aan de voorkant, zal dit dus ook snel bij de Sportback moeten gebeuren.

Comment

Is dit in feite de productieversie van de A7 concept of wordt er ook nog een A7 gelanceerd?

Ik vind die A7 concept trouwens mooier dan deze A5 Sportback (mooiere front), deze Sportback lijkt echt té veel op de A5 (ook al is het de bedoeling). Ik bedoel; Audi had iets andere vorm blichtblokken, grille, meer verschillen in het interieur, iets andere bumpers, etc. moeten aanbrengen.
                                Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                                Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                                BMW 320d
                                Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

Gaap.... Niks aan eigenlijk. Rare C-stijl en bovendien een totaal overbodig model in mijn ogen. Zal de A4 verkopen alleen maar kannibaliseren.
                                  sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mvl Bekijk Berichten
                                    Is dit in feite de productieversie van de A7 concept of wordt er ook nog een A7 gelanceerd?

Ik vind die A7 concept trouwens mooier dan deze A5 Sportback (mooiere front), deze Sportback lijkt echt té veel op de A5 (ook al is het de bedoeling). Ik bedoel; Audi had iets andere vorm blichtblokken, grille, meer verschillen in het interieur, iets andere bumpers, etc. moeten aanbrengen.
                                    Dit is de A5 Sportback. De A7 komt zoals zijn naam laat vermoeden boven de A6. De A7 is van de A6 wat de A5 Sportback van de A4 is.

Deze A5 Sportback en de nog komende A7 zijn dus verschillende wagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                      Dit is de A5 Sportback. De A7 komt zoals zijn naam laat vermoeden boven de A6. De A7 is van de A6 wat de A5 Sportback van de A4 is.

Deze A5 Sportback en de nog komende A7 zijn dus verschillende wagens.
                                      Ahzo thx

Het is omdat de A5 Sportback wel (zeer) goed lijkt op de A7 Concept (zelfde vorm raamomlijsting, etc.) dat ik dat dacht.
                                      Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                                      Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                                      BMW 320d
                                      Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mvl Bekijk Berichten
                                        Ahzo thx

Het is omdat de A5 Sportback wel (zeer) goed lijkt op de A7 Concept (zelfde vorm raamomlijsting, etc.) dat ik dat dacht.
                                        Klopt inderdaad, dat zullen ze doen om toch een kléin beetje onderscheid te maken (voor zover dat kan) tussen een Sportback en een berline. De A7 krijgt ook zo'n hangend kontje.

Comment

Working...
                                        X