Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

verschil

Ik had er ook meer van verwacht...
    de A5 is een prachtige wagen, bij de A5 sportback heb ik mijn twijfels, een A4 berline vind ik zelfs mooier...
    (als ik me baseer op bijgevoegde foto) (nog niet IRL gezien)
    het groot behalte aan sexy en sportiviteit is weg...
    misschien heb ik een andere mening IRL
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 26/07/2009, 16:37.

Comment

Comment

Comment

Zo'n aflopende kofferklep zie ik bij geen enkele wagen echt graag. Om die reden ben ik ook niet 100÷ te vinden voor een Lexus GS en een Jaguar XF. Ik zie nog steeds liever een klassieke berline. Ook snap ik niet waarom Audi een succes-nummer als de A5 nog verder wil uitmelken. De originaliteit van de hemels mooie coupe en cabrio gaan voor een stuk verloren. Spijtig...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
            bitte
            Wow, vet kleur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Ook snap ik niet waarom Audi een succes-nummer als de A5 nog verder wil uitmelken. De originaliteit van de hemels mooie coupe en cabrio gaan voor een stuk verloren. Spijtig...
              Dat vind ik ook... Zo'n Sportback is niet lelijk, mits de juiste opties te nemen eveneens een heel knappe auto denk ik. Maar 't is een variant te veel, als je 't te veel gaat uitmelken is er natuurlijk ook niets speciaals meer aan. Ik herinner mij nog goed de eerste maanden na de lancering van de A5, hoe mensen staarden naar de auto, niet normaal. Je kan niet spreken van conservatief non-design, als de auto zoveel aandacht trekt. Maar 't is net omdat ze dezelfde design elementen hergebruiken, dat het alsnog mettertijd gaat vervelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Zo'n aflopende kofferklep zie ik bij geen enkele wagen echt graag. Om die reden ben ik ook niet 100÷ te vinden voor een Lexus GS en een Jaguar XF. Ik zie nog steeds liever een klassieke berline. Ook snap ik niet waarom Audi een succes-nummer als de A5 nog verder wil uitmelken. De originaliteit van de hemels mooie coupe en cabrio gaan voor een stuk verloren. Spijtig...
                De A5 was een auto die ik van Audi niet verwacht had. Het is een model dat er bij Audi uitspringt qua originaliteit en design.

Deze Sportback ridiculiseert en banaliseert de verdiensten van de A5 op vlak van design bijna, Audi gaan weer gewoon voort op zijn modulair designelan... zeer jammer.

Bovendien is er iets wat ik totaal niet begrijp bij Audi: men produceert zoveel modellen dan de klant het amper kan bijhouden. Als deze modellen elk nog wat toegevoegde waarde hadden tegenover elkaar kon ik dat nog begrijpen, maar zoals anderen al zegden lijken vele modellen ook sterk op elkaar. Wat is dan het nut van zoveel verschillende modellen?

Comment

De doelgroep zo groot mogelijk maken, dat lijkt me evident.

Comment

Niet mis, maar nu hadden ze echt wel eens iets origineels mogen verzinnen voor de achterkant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      De doelgroep zo groot mogelijk maken, dat lijkt me evident.
                      Klopt, maar ze hadden gerust een ander design uit hun mouwen mogen schudden. Voor een "premium" merk te zijn, hebben ze 't wel heel erg goedkoop opgelost. Tot nu toe vond ik de verhouding A4/A5 nog aanvaardbaar. Net zoals een Brera zich voldoende kan onderscheiden van een 159. Maar 't zou toch triest zijn als Alfa morgen een 5 deurs Brera maakt... wat dan sterk zou gelijken op een 159 Sportwagon met een andere kont. Dat doe je toch niet?

Comment

Dat krijg je als alles draait om geld. En er zullen ook wel mensen gelukkig zijn met de komst van zo'n A5 Sportback.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Dat vind ik ook... Zo'n Sportback is niet lelijk, mits de juiste opties te nemen eveneens een heel knappe auto denk ik. Maar 't is een variant te veel, als je 't te veel gaat uitmelken is er natuurlijk ook niets speciaals meer aan. Ik herinner mij nog goed de eerste maanden na de lancering van de A5, hoe mensen staarden naar de auto, niet normaal. Je kan niet spreken van conservatief non-design, als de auto zoveel aandacht trekt. Maar 't is net omdat ze dezelfde design elementen hergebruiken, dat het alsnog mettertijd gaat vervelen.

Ah ge weet het dan toch :p Toen ik rondreed met de A5 was het idd niet normaal hoeveel mensen er stonden te gluren naar de wagen.
                          Zo kwam ik eens uit de Piramiden-woonwinkel, ik stapte naar de A5 en der stonden 2 mensen binnen te loeren, ik kwam dichterbij en dichterbij tot aan mijn deur om in te stappen en moest zelfs zeggen, mag ik even aub... en die gast zo ik mag toch eens kijken... en ik ja natuurlijk, maar ik mag toch nog instappen in mijn "eigen" wagen.??

Nuja op zich vond ik het niet erg hoor, beetje aandacht is altijd leuk en zo weet je dat het een leuke auto is en dat veel mensen dat vinden, maar als ik ergens sta te neuzen en de eigenaar komt eraan ga ik toch niet in zijn weg staan :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                            Zo kwam ik eens uit de Piramiden-woonwinkel, ik stapte naar de A5 en der stonden 2 mensen binnen te loeren, ik kwam dichterbij en dichterbij tot aan mijn deur om in te stappen en moest zelfs zeggen, mag ik even aub...

Los van de vele thumbs up en starende blikken, 't frappantste vond ik nog een vrouw die op de autosnelweg van vak wisselde en -naar ik vermoed- plots de LED's in haar achteruitkijkspiegel zag en gewoon haar stuur omsloeg. Dat was zelfs niet meer geestig maar ronduit scary. Ik heb toen toch effe gewacht alvorens haar te passeren. In minder spectaculaire mate, hadden de meeste mensen wel de neiging om plaats te maken voor u, was echt opvallend.

Comment

Als ik ergens moet stoppen zitten mensen echt constant naar die LED's te zien. Vooral kinderen en Turken, Marokkanen, .. In Mechelen kom je die dan ook vaak tegen

Comment

Ik vind hem wel geslaagd. Een stuk specialer dan de A4 die ik toch te saai vind. Meer zelfs, als ik een auto zou kopen, zou het de eerste Audi zijn die ik zou overwegen. Vooral dan omdat hij een aantal zaken als geen ander combineert; een laadmogelijkheid bijna als een break, 4 deuren en een berline-coupé lijn...

Simpel, maar knap. Dit concept gaat veel navolging krijgen...

Comment

Hij is zeker knap.

Maar vind het ergens een nutteloos model. Hij lijkt gewoon (itt tot de CLS van Mercedes) teveel op alles wat er al te krijgen was bij Audi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Los van de vele thumbs up en starende blikken, 't frappantste vond ik nog een vrouw die op de autosnelweg van vak wisselde en -naar ik vermoed- plots de LED's in haar achteruitkijkspiegel zag en gewoon haar stuur omsloeg. Dat was zelfs niet meer geestig maar ronduit scary. Ik heb toen toch effe gewacht alvorens haar te passeren. In minder spectaculaire mate, hadden de meeste mensen wel de neiging om plaats te maken voor u, was echt opvallend.
                                    Plaats maken? Wagen te breed?
                                    Last edited by ro80; 29/07/2009, 23:07. Reden: verkeerde spelling
                                    truth is in the eye of the beholder

Comment

Op zaterdag 8 en zondag 9 augustus staat in Knokke-Zoute een exclusieve Audi Lounge.
                                      Ik ga toch wel eens een kijkje nemen.
                                      benieuwd of het model irl mij wel kan smaken

Comment

Rij-impressie A5 Sportback
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Dat krijg je als alles draait om geld. En er zullen ook wel mensen gelukkig zijn met de komst van zo'n A5 Sportback.
                                          bij mij heeft de komst van de Sportback en van de Allroad mijn zin om van wagen te veranderen opnieuw geprikkeld
                                          de prijs van dergelijke modellen komt op gelijke hoogte met de Q5, die ik nooit getest had
                                          dus ben ik even gaan kijken naar de Allroad (die in mijn ogen niet zodanig veel verschilt van een gewoon A4). De test van de Q5 was daartegen veel overtuigender. Uit een kijkje in de stock-2009 modellen bleek dat er daar een wagen stond te wachten die mij aanstond. De zaak werd vrij vlug beslist en k rij volgende week ermee !

Comment

Working...
                                          X