Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eerlijk is eerlijk, een jaar terug zou ik je tegengesproken hebben.
    Maar nu heb ik exact hetzelfde gevoel... Als ze gewoon eens wat creativiteit hadden getoond in de achterkant, nu is het letterlijk een A5 met twee deuren meer en is voor mij het speciale helemaal eraf.

    Comment


    • Op de site van autocar hebben ze het eveneens over de slechte afstelling van het onderstel en hoe drive select dit kan verhelpen..

      This is the system that transforms the car, but you really are left wondering why the standard model couldn’t just use one of its suspension settings as a baseline in the first place. Because, let’s face it, when you build a car that demands – yes, demands – that you spend another two grand to buy something that fixes a problem that shouldn’t exist in the first place, well, that indicates that something went wrong. Or someone’s being very cynical about improving the spend per car.

      So if you’re absolutely sure that it’s an Audi you want, the A4 is just a couple of millimeters too short and the A6 is a touch too big, and think to yourself, "Wouldn’t a hatch be useful?", this might just be the machine for you.

      Just make sure you get the Drive Select system or you’ll quickly change your mind.

      Bron: http://www.autocar.co.uk/CarReviews/...SI-ADA/242299/

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
        Op de site van autocar hebben ze het eveneens over de slechte afstelling van het onderstel en hoe drive select dit kan verhelpen..

        This is the system that transforms the car, but you really are left wondering why the standard model couldn’t just use one of its suspension settings as a baseline in the first place. Because, let’s face it, when you build a car that demands – yes, demands – that you spend another two grand to buy something that fixes a problem that shouldn’t exist in the first place, well, that indicates that something went wrong.

        So if you’re absolutely sure that it’s an Audi you want, the A4 is just a couple of millimeters too short and the A6 is a touch too big, and think to yourself, "Wouldn’t a hatch be useful?", this might just be the machine for you.

        Just make sure you get the Drive Select system or you’ll quickly change your mind.

        Bron: http://www.autocar.co.uk/CarReviews/...SI-ADA/242299/
        "...Or someone’s being very cynical about improving the spend per car."
        very funny ! and probably right !!!

        op de gewone A4 is Drive Select op "Confort" gelijk aan de gewone vering zonder DS > Resultaat : weinig verkoop van de Drive Select... die dan wagen alleen maar harder kon maken
        Oplossing bedacht door Audi voor de Sportback ? We maken hem nu harder, en we laten de klant maar betalen om hem terug naar zacht(er) te kunnen doen schakelen
        Op het stuk van marketing op eerste gezicht een goede zet, zolang de klant zich niet beetgenomen voelt...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          "...Or someone’s being very cynical about improving the spend per car."
          very funny ! and probably right !!!

          op de gewone A4 is Drive Select op "Confort" gelijk aan de gewone vering zonder DS > Resultaat : weinig verkoop van de Drive Select... die dan wagen alleen maar harder kon maken
          Oplossing bedacht door Audi voor de Sportback ? We maken hem nu harder, en we laten de klant maar betalen om hem terug naar zacht(er) te kunnen doen schakelen
          Op het stuk van marketing op eerste gezicht een goede zet, zolang de klant zich niet beetgenomen voelt...
          Persoonlijk heb ik zeer veel intresse in de sportback, maar dit kan wel een afknapper worden. Hoop dat ik uit een testrit wat wijzer gaat worden, want ik ben niet van plan een optie van bijna 3000 euro te nemen voor een probleem wat eigenlijk geen probleem mag zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
            Persoonlijk heb ik zeer veel intresse in de sportback, maar dit kan wel een afknapper worden. Hoop dat ik uit een testrit wat wijzer gaat worden, want ik ben niet van plan een optie van bijna 3000 euro te nemen voor een probleem wat eigenlijk geen probleem mag zijn.
            test dan ook even de Q5
            ik was lang overtuigd dat ik mijn oude A4 door een nieuwe Avant zou vervangen, maar ik kon mij niet goed beslissen, juist omwille van geringe vooruitgang qua comfort
            de komst van de Allroad en van de Sportback heeft mijn projekt aangewakkerd, maar deze zijn even duur (bij gelijke uitrusting) als een Q5 die ik nooit in aamerking nam.
            ik deed de test... en het werd een Q5
            minder sierlijk (misschien), maar een totaal ander gevoel aan het stuur en op de weg, en wel nog praktischer
            Last edited by guyugy; 18/08/2009, 10:28.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              test dan ook even de Q5
              ik was lang overtuigd dat ik mijn oude A4 door een nieuwe Avant zou vervangen, maar ik kon mij niet goed beslissen, juist omwille van geringe vooruitgang qua comfort
              de komst van de Allroad en van de Sportback heeft mijn projekt aangewakkerd, maar deze zijn even duur (bij gelijke uitrusting) als een Q5 die ik nooit in aamerking nam.
              ik deed de test... en het werd een Q5
              minder sierlijk (misschien), maar een totaal ander gevoel aan het stuur en op de weg, en wel nog praktischer
              Een Q5 is toch een heel stuk duurder dan een 2.0d (163pk) Sportback, niet?

              Comment


              • Ook ik vind die sportback maar niets van lijn. Viel me "lelijk" tegen. De Q5 daarentegen......een pak "knapper" dan de Q7.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                  Een Q5 is toch een heel stuk duurder dan een 2.0d (163pk) Sportback, niet?
                  de belgische configurator bevat nog niet de Sportback
                  op de duitse site zijn de wagens (quattro voor de Sportback) op de dezelfde basisprijs (38400 euros) mogelijk zijn bepaalde packs en opties niet op dezelfde prijs, maar het grand total zal niet veel schillen (ook niet voor een A4 Allroad...)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    de belgische configurator bevat nog niet de Sportback
                    op de duitse site zijn de wagens (quattro voor de Sportback) op de dezelfde basisprijs (38400 euros) mogelijk zijn bepaalde packs en opties niet op dezelfde prijs, maar het grand total zal niet veel schillen (ook niet voor een A4 Allroad...)
                    Ik heb de prijslijst van de sportback hier liggen (beschilbaar in het contactcenter). de 2 liter diesel 163 pk gaat buiten voor 35.600 Euro...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                      Ik heb de prijslijst van de sportback hier liggen (beschilbaar in het contactcenter). de 2 liter diesel 163 pk gaat buiten voor 35.600 Euro...
                      in quattro-versie ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        in quattro-versie ?
                        Nee, nee, gewoon de FWD. Quattro is enkel voor de 3L diesel. Ik zou deze als firmawagen willen nemen dus die 3L is ver buiten budget.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                          Nee, nee, gewoon de FWD. Quattro is enkel voor de 3L diesel. Ik zou deze als firmawagen willen nemen dus die 3L is ver buiten budget.
                          verschil ligt dan aan de quattro-aandrijving...die de Q5 steeds heeft

                          Comment


                          • juist de tekst gelezen in de Autogids van 19/8 over de A5 Sportback
                            ze spreken van een zijdezachte vering (standard) die de oneffenheden goed filtreert, die daardoor wat vroeg zijn latijn verliestbij bij sportief rijden (dan wordt Drive Select aangeraden...)
                            hebben ze de zelfde wagens getest ??

                            Comment


                            • Hoi,

                              Zou ik de eerste zijn op dit forum die een A5 Sportback bestelde?

                              Het wordt de 2.0 tdi - 163 pk.
                              Kleur : Diepgroen
                              Interieur : Stof Atrium Sport - zwart
                              Opties:
                              - Acoustic parking V + A
                              - Afneembare trekhaak
                              - Xenon koplampen
                              - Koffermodule
                              - Opberg module
                              - Klimaatregeling 3-zone's
                              - Radiotuner DAB
                              - Bang & Olufsen Sound Systeem
                              - Audi music interface
                              - Binnenspiegel met automatische D/N-stand
                              - Stopcontact 230 Volt
                              - Alu-velgen "6-armen parabool" (makkelijk te poetsen!!!)
                              - Antidiefstalmoeren
                              - Buitenspiegels pack 1
                              - Dakhemel in zwarte stof
                              - Inlegplaatjes in bruine notelaar
                              - Multifunctie sportstuur
                              - Servo-tronic
                              - GSM pré-installatie bleutooth
                              - Advanced key
                              - Headlight assistant
                              - Lichtpakket
                              - Pack 'intenso plus'

                              De levering zou ergens in november zijn.

                              Leuk hé...

                              Groetjes,

                              Stelo
                              :-)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                Hoi,

                                Zou ik de eerste zijn op dit forum die een A5 Sportback bestelde?

                                Het wordt de 2.0 tdi - 163 pk.
                                Kleur : Diepgroen
                                Interieur : Stof Atrium Sport - zwart
                                Opties:
                                - Acoustic parking V + A
                                - Afneembare trekhaak
                                - Xenon koplampen
                                - Koffermodule
                                - Opberg module
                                - Klimaatregeling 3-zone's
                                - Radiotuner DAB
                                - Bang & Olufsen Sound Systeem
                                - Audi music interface
                                - Binnenspiegel met automatische D/N-stand
                                - Stopcontact 230 Volt
                                - Alu-velgen "6-armen parabool" (makkelijk te poetsen!!!)
                                - Antidiefstalmoeren
                                - Buitenspiegels pack 1
                                - Dakhemel in zwarte stof
                                - Inlegplaatjes in bruine notelaar
                                - Multifunctie sportstuur
                                - Servo-tronic
                                - GSM pré-installatie bleutooth
                                - Advanced key
                                - Headlight assistant
                                - Lichtpakket
                                - Pack 'intenso plus'

                                De levering zou ergens in november zijn.

                                Leuk hé...

                                Groetjes,

                                Stelo
                                :-)
                                Proficiat. Heb je een test rit gemaakt? Gewoon om te weten of de afstelling inderdaad zo erg is als overal beschreven is. Vermits je heb besteld heb ga ik er van uit dat het best meevalt...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                  Proficiat. Heb je een test rit gemaakt? Gewoon om te weten of de afstelling inderdaad zo erg is als overal beschreven is. Vermits je heb besteld heb ga ik er van uit dat het best meevalt...
                                  voor alle veiligheid zou nog vlug de volledige Drive Select bijbestellen
                                  het zal aan de totale prijs niet zoveel veranderen, en dan zeker geen spijt voor de harde vering...

                                  Comment


                                  • Hoi,

                                    Geen testrit gemaakt. Dit is nog niet mogelijk hé.

                                    'k Ga deze ochtend eens klappen over die Drive Select. Hopelijk moet je daar dan geen pak andere opties gaan bijbestellen. Een beetje extra mag wel, maar ook niet teveel hé.
                                    Eigenlijk is die wagen zo al duur genoeg vind ik.

                                    We zullen zien...

                                    Groetjes,

                                    Stelo
                                    :-)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                      Hoi,

                                      Geen testrit gemaakt. Dit is nog niet mogelijk hé.

                                      'k Ga deze ochtend eens klappen over die Drive Select. Hopelijk moet je daar dan geen pak andere opties gaan bijbestellen. Een beetje extra mag wel, maar ook niet teveel hé.
                                      Eigenlijk is die wagen zo al duur genoeg vind ik.

                                      We zullen zien...

                                      Groetjes,

                                      Stelo
                                      :-)
                                      Full Drive Select kost rond de 2000 euros
                                      ik zie in je optielijst items staan die je dagdagelijks minder zal gebruiken (of minder vaak na de eerste "speeltijd" ) zoals DAB-tuner (de gewone is al heel selectief en vrij van parasieten)
                                      ik denk dat Audi met de nieuwe Sportback zijn politiek heeft veranderd : in de plaats een normaal afgeveerde basismodel te voorzien, en de Drive Select als sportief element voor te stellen (wat de meeste klanten niet weerhielden), werd nu het basismodel harder gemaakt, met de Drive Select als comfort-optie (zo gaan ze er veel meer van verkopen, zo te zien aan de vloed kritieken). Als je nu door een harde vering niet gestoord wordt, is dat nog geen probleem, maar als je minstens het comfort van de gewone A4/A5 beoogt, zou je wel de Drive Select in beschouwing moeten nemen (minstens voor de demping, want enkel voor de dynamische stuur/motor-afstelling is het misschien niet echt nodig. Ik heb dit op mij Q5 en na de "speeltijd" blijft het nu op "auto")
                                      it's your choice...
                                      Last edited by guyugy; 04/09/2009, 09:08.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Full Drive Select kost rond de 2000 euros
                                        ik zie in je optielijst items staan die je dagdagelijks minder zal gebruiken (of minder vaak na de eerste "speeltijd" ) zoals DAB-tuner (de gewone is al heel selectief en vrij van parasieten)
                                        ik denk dat Audi met de nieuwe Sportback zijn politiek heeft veranderd : in de plaats een normaal afgeveerde basismodel te voorzien, en de Drive Select als sportief element voor te stellen (wat de meeste klanten niet weerhielden), werd nu het basismodel harder gemaakt, met de Drive Select als comfort-optie (zo gaan ze er veel meer van verkopen, zo te zien aan de vloed kritieken). Als je nu door een harde vering niet gestoord wordt, is dat nog geen probleem, maar als je minstens het comfort van de gewone A4/A5 beoogt, zou je wel de Drive Select in beschouwing moeten nemen (minstens voor de demping, want enkel voor de dynamische stuur/motor-afstelling is het misschien niet echt nodig. Ik heb dit op mij Q5 en na de "speeltijd" blijft het nu op "auto")
                                        it's your choice...
                                        Beste Guyugy,

                                        In de eerste test van autogids schrijven ze dat de vering best meevalt zolang je normaal rijdt. Eens je de sportieve toer opgaat, zou ie wat teveel gaan pompen.
                                        Aangezien ik meestal toch een normale rijstijl aanhoud, denk ik dat ik het bij de originele vering zal laten.
                                        En als ik al eens wat harder wil gaan, is er dan nog de ophanging die me wat kan intomen. Anders kunnen de PV's aan lopende band binnenkomen...
                                        De auto is immers heel stil, en zonder dat je het beseft ben je al geneigd om te hard te gaan.

                                        Anderszijds ben ik niet onder de indruk van wat de Britse pers schrijft. Ze zijn al altijd uitgesproken negatief geweest over VW/Audi. Die mensen leven nog in de overtuiging dat een Rover of een Austin het allerbeste is in autoland.... :-) (ben nu wel wat aan het overdrijven hoor...)

                                        Greetz,

                                        Stelo

                                        Comment


                                        • Ik kan me vergissen maar was het niet de "S-line" vering waar zo op 'gevit' werd?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X