Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
    Hello,

Deze ochtend ben ik anderhalf uur gaan rijden met de A5 Sportback.

De wagen had de traditionele vering, dus geen elektronisch gedoe.
    Tevens was het een 2.0 tdi.
    Dus precies de configuratie zoals ik 'm enkele weken geleden bestelde.

Awel, ik mag heel content zijn over de keuze die ik maakte!
    De wagen is comfortabel, de motor is stil, alles is uitstekend afgewerkt en geeft een prima gevoel. De MMI is een juweeltje.
    De 18-duimers gevel wel de rimpels in het wegdek goed door en geven ook lichtjes de rolgeluiden door. Dat is dan de kostprijs zeker voor de mooie looks? De mijne zal 17-duimers hebben, en ik zal aldus nog meer comfort hebben.
    Het feit dat er geen dynamische vering op zit is dus geen tekortkoming, spijts wat sommige autojournalisten ook moge beweren. Het is natuurlijk geen rallywagen, maar dat zoek ik ook niet. Daarvoor heb ik nog altijd mijn andere wagen.

Kortom, die wagen zal me jarenlang veel rijplezier verschaffen!!!

En..... de levering zal vroeger zijn dan verwacht !!
    De wagen gaat in productie in week 41, en dat is zomaar eventjes 3 weken vroeger!!

Je ziet, ik ben dus heel enthousiast over de bestelling van mijn A5 Sportback.

Greetz,

Stelo
    Heb ook veel interesse in A5 sportback na deze IRL gezien te hebben in Frankfurt.
    Veel mooier dan op de foto's!
    Welke korting mag ik verwachten op zo'n nieuw model ?
    Kan je al testen met een 3.0 TDI of 2.0 TFSI quattro ?
    Zou ter vervanging zijn van mijn huidige A4 diesel(130 pk)2de wagen is A3 2.0 TFSI quattro(200 pk)
    Weet nog niet goed welke ik zou nemen, wil wel absoluut quattro versie!

Comment

• Is lavagrijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten
        Heb ook veel interesse in A5 sportback na deze IRL gezien te hebben in Frankfurt.
        Zou ter vervanging zijn van mijn huidige A4 diesel(130 pk)2de wagen is A3 2.0 TFSI quattro(200 pk)

In het contactcenter kan je deze testen. Ben er 2 weken geleden geweest en hadden ze wat al de mogelijk motorisaties staan. Er is wel een wachtlijst van een 3 tal weken als je in het weekend wil testen. Door de week kan sneller.
        Last edited by ; 24/09/2009, 22:00.

Comment

• Ben vandaag terug in Kortenberg geweest. Vorige keer zaten ze zonder brochures, vandaag waren er terug op voorraad. In de garage stonden in totaal 5 sportback's om te testen. Er stond er eentje in amethistgrijs wat ik schitterend vond. Zou dit wel eens in vol daglicht willen zien omdat er zo'n paarse schijn op zit. Iemand ervaring met deze kleur? Er stond ook een 2.0 tdi in een vrij basis uitvoering. Deze had de sportzetels in zwart stof atrium. Dit zag er in het echt wel zeer goed uit. Binnenkort eens een testrit maken en misschien bestellen :-)

Comment

• Goeiemorgen Wes,

De mijne heb ik dus besteld met die stoffen zetels in Atrium zwart.
            Op de configurator op de duitse website vond ik het al mooi, maar 'k zou pas echt overtuigd zijn door het te zien IRL.
            Jouw getuigenis van hierboven maakt me dus content!
            Zou er ook ene staan in het kleur Diepgroen?

De leveringen blijken vlot te verlopen. Die van mij komt 3 weken vroeger dan voorzien. Dus eind oktober zal ik ermee rondrijden... :-)
            Op 25/10 moet ik de hele dag in Hasselt zijn.. Wie weet geef ik wel eens een demo... haha...

Greetz,

Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten

Hoi,

Ik mocht 6,5% korting krijgen op mijn nieuwe A5 Sportback.

Greetz,

Stelo

Comment

Hoi,

Greetz,

Stelo
                Da's veel te weinig, je had meer moeten vragen.

Comment

Goeiemorgen Wes,

De mijne heb ik dus besteld met die stoffen zetels in Atrium zwart.
                  Op de configurator op de duitse website vond ik het al mooi, maar 'k zou pas echt overtuigd zijn door het te zien IRL.
                  Jouw getuigenis van hierboven maakt me dus content!
                  Zou er ook ene staan in het kleur Diepgroen?

De leveringen blijken vlot te verlopen. Die van mij komt 3 weken vroeger dan voorzien. Dus eind oktober zal ik ermee rondrijden... :-)
                  Op 25/10 moet ik de hele dag in Hasselt zijn.. Wie weet geef ik wel eens een demo... haha...

Greetz,

Stelo

Diepgroen stond er niet. Alvast niet in de sportback. Er staat een in het wit, zwart, zilver, fel blauw en 2 soorten grijs.

Comment

Hoi,

Greetz,

Stelo

Idd. veel te weinig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                      Idd. veel te weinig...
                      vlug gezegd... op de nieuwe modellen is het niet zo gemakkelijk hogere kortingen te bedingen
                      wat zou nu de max. zijn, en bij welke dealer ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                        Idd. veel te weinig...

Alé, succes hé allemaal......

Maak je ook eens volgende bedenking:
                        Als ik achteraf een extraatje moet krijgen, in de zin van een uitbreiding op de waarborg na die 2 jaar, dan doet mijn concessiehouder altijd een geste.
                        Als hij niets aan je verdiende bij de verkoop van de wagen, reken er dan ook niet op dat je achteraf nog een cadeautje kan krijgen. En zeker niet als je de wagen tot in het waanzinnige getuned hebt...

Effe mijn gedacht gezegd, maar wel met respect voor elk ander gedacht.

Greetz,
                        Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          vlug gezegd... op de nieuwe modellen is het niet zo gemakkelijk hogere kortingen te bedingen wat zou nu de max. zijn, en bij welke dealer ?
                          Hangt af van welk type, welke motorisatie, welke opties, etc. Dus een concreet antwoord op uw vraag kan ik niet geven. Feit is dat je voor je korting zelf een beetje moet werken.

Comment

Alé, succes hé allemaal......

Maak je ook eens volgende bedenking:
                            Als ik achteraf een extraatje moet krijgen, in de zin van een uitbreiding op de waarborg na die 2 jaar, dan doet mijn concessiehouder altijd een geste.
                            Als hij niets aan je verdiende bij de verkoop van de wagen, reken er dan ook niet op dat je achteraf nog een cadeautje kan krijgen. En zeker niet als je de wagen tot in het waanzinnige getuned hebt...

Effe mijn gedacht gezegd, maar wel met respect voor elk ander gedacht.

Greetz,
                            Stelo
                            Uiteindelijk bied je een dealer de keuze: een auto verkopen met weinig marge of geen auto verkopen.

Een concessiehouder verdient uiteindelijk altijd het meeste op het onderhoud en op herstellingen van de wagen. Na 2 jaar weet uw dealer echt niet meer hoeveel korting ie op uw auto heeft gegeven en of dat nu veel of weinig was. Het is ook een fabel dat een dealer zal trachten om de gegeven korting te recupereren via het onderhoud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              Hangt af van welk type, welke motorisatie, welke opties, etc. Dus een concreet antwoord op uw vraag kan ik niet geven. Feit is dat je voor je korting zelf een beetje moet werken.
                              de korting interessert mij minder dan de kwaliteit van de dienst (en de proximiteit) van mijn dealer
                              natuurlijk zal ik altijd vergeljiken om zeker te zijn dat de korting die mij toegestaan wordt het gebruikelijk niveau benadert, maar overal gaan smeken en onderhandelen om een 1/2 procentje meer te krijgen doe ik niet
                              de laatste loodjes zijn in natura... het kost minder aan de dealer

Comment

de korting interessert mij minder dan de kwaliteit van de dienst (en de proximiteit) van mijn dealer
                                natuurlijk zal ik altijd vergeljiken om zeker te zijn dat de korting die mij toegestaan wordt het gebruikelijk niveau benadert, maar overal gaan smeken en onderhandelen om een 1/2 procentje meer te krijgen doe ik niet
                                Voila seh,
                                Daar ben ik nu volledig mee akkoord!
                                (en dat geldt niet enkel voor de aankoop van een auto)

Doei,
                                stelo

Comment

• Zojuist een A5 Sportback tegengekomen; toch maar een vreemde auto.

Comment

U spreekt over een half procentje. Op sommige auto's kun je makkelijk 15% korting krijgen. Tegenover de 6.5% die ze zelf voorstellen vind ik dat voldoende reden om al eens een offerte van een concurrerende dealer te laten wapperen.

Het gaat er uiteraard niet om van de goedkoopste dealer van het land te vinden, maar wel om bij uw vertrouwde dealer een extra korting te bedingen. Het bedrag dat je zo uitspaart soepeer je uiteraard meteen op aan opties, zo is iedereen content.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      U spreekt over een half procentje. Op sommige auto's kun je makkelijk 15% korting krijgen. Tegenover de 6.5% die ze zelf voorstellen vind ik dat voldoende reden om al eens een offerte van een concurrerende dealer te laten wapperen.

Het gaat er uiteraard niet om van de goedkoopste dealer van het land te vinden, maar wel om bij uw vertrouwde dealer een extra korting te bedingen. Het bedrag dat je zo uitspaart soepeer je uiteraard meteen op aan opties, zo is iedereen content.
                                      tja, op welke (Audi) wagens dan ?
                                      kan een concreet voorbeeld de stelling staven ?
                                      een nieuwe Sportback hic et nunc met 15% korting, dat moet ik nog zien
                                      op outphased of minder gevraagde modellen, dat zal wel, of op het einde van het jaar voor een show-room model dat absloluut de deur uit moet om cash te maken
                                      Audi verkoopt nog goed, waarom zouden wagens afstaan met 15% korting als ze toch makkelijk een andere "peer" vinden om zich met de helft tevreden te stellen ?

Comment

• In verband met amethistgrijs. Ik heb zelf een Audi A6 Avant met dit paarse effect in donkergrijs. Het is een mooie kleur, maar vereist helaas propere wagen en continu de wagen poetsen vind ik er wat over. Bij de volgende aankoop zou ik eerder een lichtere kleur kiezen zoals dat mooie beige van Audi. Het is in ieder geval minder gevoelig voor vuil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                                          In verband met amethistgrijs. Ik heb zelf een Audi A6 Avant met dit paarse effect in donkergrijs. Het is een mooie kleur, maar vereist helaas propere wagen en continu de wagen poetsen vind ik er wat over. Bij de volgende aankoop zou ik eerder een lichtere kleur kiezen zoals dat mooie beige van Audi. Het is in ieder geval minder gevoelig voor vuil.
                                          ik heb meteoorgrijs en het valt heel goed mee (ik kom van fantomzwart...)
                                          sahara-beige is uiteraard de max voor wie zijn wagen niet graag kuist
                                          de kleur van het vuil zelve ! Enkel nog de velgen poetsen....

Comment

Working...
                                          X