Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    U spreekt over een half procentje. Op sommige auto's kun je makkelijk 15% korting krijgen. Tegenover de 6.5% die ze zelf voorstellen vind ik dat voldoende reden om al eens een offerte van een concurrerende dealer te laten wapperen.

Het gaat er uiteraard niet om van de goedkoopste dealer van het land te vinden, maar wel om bij uw vertrouwde dealer een extra korting te bedingen. Het bedrag dat je zo uitspaart soepeer je uiteraard meteen op aan opties, zo is iedereen content.
    Jij gelooft nog in Sinterklaas zeker?

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
    2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten

Wij hebben een wagenpark met 300 leasewagens, waarvan een 50tal audi's. Op een A5 kan je max 7.5 % fleetkorting krijgen, en na mottig onderhandelen (maandenlang bij verschillende dealers en leasemaatschappijen) is er nog 4% extra afgegaan, maw ongeveer 11.5 korting. Ik denk niet dat je daar veel boven kan gaan..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten

Euh nee, waarom?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
          Wij hebben een wagenpark met 300 leasewagens, waarvan een 50tal audi's. Op een A5 kan je max 7.5 % fleetkorting krijgen, en na mottig onderhandelen (maandenlang bij verschillende dealers en leasemaatschappijen) is er nog 4% extra afgegaan, maw ongeveer 11.5 korting. Ik denk niet dat je daar veel boven kan gaan..
          Leasewagens, wellicht allemaal TDI's?
          Ik dacht (verbeter mij indien niet corrrect) dat de originele vraagstelling ging over een A5 quattro 3.0. Dat is heel wat anders dan een bvb A4 TDI 2.0. Op die laatste wordt sowieso maar een kleine marge gerealiseerd en dus is het logisch dat de korting achteraf kleiner is. Nu heb ik zelf nog nooit een A5 besteld dus ik weet het niet precies, maar voor een A6 quattro 3.0 die eerder rijkerlijk van opties voorzien is 15% t.o.v. catalogusprijs zelfs niet overdreven, maar goed, u hoeft dat niet te geloven, en het speelt ook geen rol, ieder heeft zijn manier van zaken doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Leasewagens, wellicht allemaal TDI's?
            Ik dacht (verbeter mij indien niet corrrect) dat de originele vraagstelling ging over een A5 quattro 3.0. Dat is heel wat anders dan een bvb A4 TDI 2.0. Op die laatste wordt sowieso maar een kleine marge gerealiseerd en dus is het logisch dat de korting achteraf kleiner is. Nu heb ik zelf nog nooit een A5 besteld dus ik weet het niet precies, maar voor een A6 quattro 3.0 die eerder rijkerlijk van opties voorzien is 15% t.o.v. catalogusprijs zelfs niet overdreven, maar goed, u hoeft dat niet te geloven, en het speelt ook geen rol, ieder heeft zijn manier van zaken doen.
            juist, ik heb zo een toffe A6 Allroad met (bijna... alles aan en op) 6 maanden geleden bij mij dealer gezien. De hoge korting was te wijten aan de komst van het nieuw model met aangepaste vering en led's in de koplampen
            er rijdt dus iemand rond die kan beweren dat hij zo een hoge korting bemachtigd heeft
            hij (én zijn dealer) hebben allebei een goede zaak gedaan
            there is no free lunch...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
              Wij hebben toch een hogere fleet-korting, ook op de A5. Nu, ik werk voor een bedrijf met wereldwijd 20000 man, waarvan het gros een lease wagen heeft. Dit zal er ook wel voor iets tss zitten ;-)
              Last edited by ; 29/09/2009, 11:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten
                Heb ook veel interesse in A5 sportback na deze IRL gezien te hebben in Frankfurt.
                Veel mooier dan op de foto's!
                Welke korting mag ik verwachten op zo'n nieuw model ?
                Kan je al testen met een 3.0 TDI of 2.0 TFSI quattro ?
                Zou ter vervanging zijn van mijn huidige A4 diesel(130 pk)2de wagen is A3 2.0 TFSI quattro(200 pk)
                Weet nog niet goed welke ik zou nemen, wil wel absoluut quattro versie!
                Een test van de Audi A5 sportback 2.0TFSI :
                De Audi A5 Sportback houdt het midden tussen een coupe en een stationcar. Dat betekent een fraai lijnenspel en toch bovengemiddeld veel ruimte. Op de prestaties en de techniek valt niets aan te merken
                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Test van Topgear, ook weer niet bijster positief wat de ophanging betreft met 10/20 als resultaat...

En nog eentje. 3/5

Last edited by ; 30/09/2009, 16:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                    Test van Topgear, ook weer niet bijster positief wat de ophanging betreft met 10/20 als resultaat...

En nog eentje. 3/5

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=11888

Hoi,

Ook in 'De Autogids' van vandaag schrijven ze dat de ophanging wel te wensen overlaat als je een sportievere rijstijl gaat aannemen.
                    Dus, zo lang je een normale rijstijl aanhoudt dus geen probs.

Zelf mocht ik het tijdens mijn testrit van vorige week ook zo ervaren.
                    Bij een normale en wettelijke rijstijl is die ophanging best wel aangenaam.
                    Ook bij het nemen van een rond punt aan fikse snelheid ondervond ik geen problemen.
                    Op slechte wegen blijf ik zowiezo altijd voorzichtiger, en dit om de mekaniek te sparen.
                    Als ik immers rally of circuit wil rijden neem ik wel iets anders... zoals bijvoorbeeld de Focus RS!

Het hangt er dus van af wat je van de wagen verwacht !!!
                    Wil je een sportieve wagen waarmee je heel scherp wil rijden, koop dan zeker niet de Sportback.
                    Wil je een mooie wagen die zich comfortabel laat rijden, ook aan hogere snelheden op langere afstanden, kies dan gerust voor deze Gran Tourismo die de naam A5 Sportback draagt.
                    En voor elkeen liggen de verwachtingen wel anders....

Greetz,

Stelo

Comment

• Vandaag eentje gezien bij meijers in Hasselt...
                      Wat een telleurstelling heel het lijnenspel is serieus naar de zak..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                        Wil je een mooie wagen die zich comfortabel laat rijden, ook aan hogere snelheden op langere afstanden, kies dan gerust voor deze Gran Tourismo die de naam A5 Sportback draagt.
                        Stelo
                        Ik heb vandaag voor het eerst Sportbacks irl gezien bij mijn dealer.
                        Sierlijke verschijning wat mij betreft, akhoewel niet zo opvallend
                        Pas van dichtbij bekeken valt het op hoe laag de daklijn duikt
                        Kleur is persoonlijke smaak, maar ik vond de zwarte eleganter dan de lichtgrijze
                        In donker groen zal het wel ok zijn ...

Comment

• Vandaag een zilvergrijze gezien, had niet direct gezegd dat het een Sportback was. Maar toen'k het zag.. mmmneeh.. niet overtuigd, 't geheel komt raar over
                          1982 BMW E28 528i
                          2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                            Vandaag eentje gezien bij meijers in Hasselt...
                            Wat een telleurstelling heel het lijnenspel is serieus naar de zak..
                            Die heb ik ook zien staan, was het een lichtgrijze? Het lijnenspel is serieus om zeep...
                            2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                            2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                            2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk Berichten
                              Vandaag een zilvergrijze gezien, had niet direct gezegd dat het een Sportback was. Maar toen'k het zag.. mmmneeh.. niet overtuigd, 't geheel komt raar over
                              ik geef toe dat de Coupé iets meer heeft dan de SB, maar in het dagdagelijks leven is de SB een stuk praktischer zonder echt lelijker te worden
                              ik begrijp dat de Coupé-fanaten de komst van de SB niet op prijs stellen omdat het eksclusief karakter van de A5 daarmee aangetast wordt, maar de SB zal m.i. nog beter verkopen juist omwille van een veelzijdigheid die de Coupé noodzakelijkerwijze mist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                                Die heb ik ook zien staan, was het een lichtgrijze? Het lijnenspel is serieus om zeep...
                                Idd, lichtgrijze met 18'ers (2.0 tdi)
                                Dan maakt audi zo'n prachtige A5 om hem wat exclusief te houden in dat segment..nee dan gaan ze hem ineens (mislukt) uitmelken...& waarschijnlijk gaat die nog goed verkopen ook nog...

Comment

Vandaag een zilvergrijze gezien, had niet direct gezegd dat het een Sportback was. Maar toen'k het zag.. mmmneeh.. niet overtuigd, 't geheel komt raar over
                                  In de vertrekhal van de luchthaven staat ook een zilverkleurige. Wat mij opviel is dat hij de breedheid van de coupe mist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                    Hoi,

Ook in 'De Autogids' van vandaag schrijven ze dat de ophanging wel te wensen overlaat als je een sportievere rijstijl gaat aannemen.
                                    Dus, zo lang je een normale rijstijl aanhoudt dus geen probs.

Zelf mocht ik het tijdens mijn testrit van vorige week ook zo ervaren.
                                    Bij een normale en wettelijke rijstijl is die ophanging best wel aangenaam.
                                    Ook bij het nemen van een rond punt aan fikse snelheid ondervond ik geen problemen.
                                    Op slechte wegen blijf ik zowiezo altijd voorzichtiger, en dit om de mekaniek te sparen.
                                    Als ik immers rally of circuit wil rijden neem ik wel iets anders... zoals bijvoorbeeld de Focus RS!

Het hangt er dus van af wat je van de wagen verwacht !!!
                                    Wil je een sportieve wagen waarmee je heel scherp wil rijden, koop dan zeker niet de Sportback.

Greetz,

Stelo
                                    Een test-rit zal me ook moeten overtuigen. Dan zie ik eentje in meteoorgrijs wel zitten of een Q5...

Comment

heb dezelfde gezien vandaag.. ben totaal niet overtuigd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        heb dezelfde gezien vandaag.. ben totaal niet overtuigd!
                                        In Kortenberg staan er verschillende. In een donkere kleur klopt het plaatje wel vind ik. Zilvergrijs is inderdaad 1 van de mindere kleuren voor de SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          ik geef toe dat de Coupé iets meer heeft dan de SB, maar in het dagdagelijks leven is de SB een stuk praktischer zonder echt lelijker te worden
                                          ik begrijp dat de Coupé-fanaten de komst van de SB niet op prijs stellen omdat het eksclusief karakter van de A5 daarmee aangetast wordt, maar de SB zal m.i. nog beter verkopen juist omwille van een veelzijdigheid die de Coupé noodzakelijkerwijze mist.

Inderdaad. Zeker in leasing gaat de SB een succes worden, vermits op de meeste plaatsen (waar ik toch gewerkt heb) een 'echte' coupe niet toegestaan is vermits enkel 3 deurs. Wagens zoals de SB en de Passet CC zijn dan een mooi alternatief tegen de traditionele lease bakken zoals de 3 serie, A4, Passet, enz...
                                          Dat de A5 eigenaars hier niet zo blij mee zijn kan ik best begrijpen, vermits het hun wagen minder exclusief zal maken.

Comment

Working...
                                          X