Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
    Inderdaad. Zeker in leasing gaat de SB een succes worden, vermits op de meeste plaatsen (waar ik toch gewerkt heb) een 'echte' coupe niet toegestaan is vermits enkel 3 deurs. Wagens zoals de SB en de Passet CC zijn dan een mooi alternatief tegen de traditionele lease bakken zoals de 3 serie, A4, Passet, enz...
    Dat de A5 eigenaars hier niet zo blij mee zijn kan ik best begrijpen, vermits het hun wagen minder exclusief zal maken.
    Voor mij was deze wagen een optie, maar de zitplaats achteraan is echt wel zeer beperkt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
      Jij gelooft nog in Sinterklaas zeker?

      11,5% of 12% (ik ben niet meer 100% zeker omdat ik zelf de bestelbon niet heb ondertekend) op onze nieuwe A5 2.7 TDI Multitronic, besteld in oktober 2007 en geleverd eind november 2007. Het is zeker mogelijk. Twee dealers (eigenlijk bij de laatste 2% zelfs een beetje ongewild) tegen elkaar uitgespeeld tot er ene plat op zijnen buik ging, naar eigen zeggen "omdat 'ie zo snel mogelijk een A5 wou rijden hebben met zijn garagenaam op in die streek".

      I kid you not.

      Een paar maanden terug nog met een ex-schoolkameraad gebabbeld (hoofdverkoper in een Audi-dealership) die ik daar toevallig tegenkwam toen 'k wat info ging vragen over de TTRS. Zeer open gebabbeld over prijzen en marges, op zo goed als de meeste modellen kan 12% worden verdiend, doorgaans 6% voor de verkoper en 6% voor de dealer. Er zijn maar weinig nieuwe wagens die vandaag worden besteld met minder dan 9% korting, zelfs nieuwe modellen. De A6'en die gekocht worden (bijna allemaal company cars) gaan tegen bottom price buiten, liever verkopen dan niet verkopen, er moeten quota worden gehaald en aan onderhoud van bedrijfswagens valt een mooie cent te verdienen.
      Op bepaalde modellen hebben ze minder, soms ook bij de lancering van een model. 'Ie had twee RS6'en verkocht (zelf of niet weet ik niet, in die garage in ieder geval) en die gaan doorgaans met tussen de 5 en de 7% korting buiten. Nieuwe A8'en nu ook quasi altijd met de volle pot korting.

      Ik ken de eigenaren van twee grote BMW-concessies, en die vertellen identiek hetzelfde. Zware kortingen om toch maar te verkopen, zelfs bovenop de overheidsbonus (van 3% of 15%, of de verhoogde aftrekbaarheid voor bedrijven), en hopen op toekomstige recette via onderhoud en wisselstukken.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Voor mij was deze wagen een optie, maar de zitplaats achteraan is echt wel zeer beperkt.
        Had ik persoonlijk weinig last van. Ben zelf 1m86 en had achteraan voldoende been en hoofdruimte. Grotere mensen gaan wel een probleem hebben. De zitplaats achteraan is vergelijkbaar met de A4, enkel zal de hoofdruimte wat minder zijn. Nu, ik neem zeer sporadisch mensen mee op de achterbank, buiten mijn zoontje van 2 en die is voorlopig nog altijd geen 2m ;-)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
          Wij hebben een wagenpark met 300 leasewagens, waarvan een 50tal audi's. Op een A5 kan je max 7.5 % fleetkorting krijgen, en na mottig onderhandelen (maandenlang bij verschillende dealers en leasemaatschappijen) is er nog 4% extra afgegaan, maw ongeveer 11.5 korting. Ik denk niet dat je daar veel boven kan gaan..
          Idem bij ons. Fleetkorting en dealerkorting, samen 12% dacht ik.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            ik geef toe dat de Coupé iets meer heeft dan de SB, maar in het dagdagelijks leven is de SB een stuk praktischer zonder echt lelijker te worden
            ik begrijp dat de Coupé-fanaten de komst van de SB niet op prijs stellen omdat het eksclusief karakter van de A5 daarmee aangetast wordt, maar de SB zal m.i. nog beter verkopen juist omwille van een veelzijdigheid die de Coupé noodzakelijkerwijze mist.
            Dat vraag ik me toch af. Ik blijf gokken op een grotere verkoop van de coupé dan van de Sportback. Vooral omwille van de voor discussie vatbare looks, ik hoor toch vaker dan ik zelf had verwacht eerder twijfelachtige opmerkingen, 'ie wordt erg vaak een te lange en wat saaie kont verweten.
            Voor dezelfde prijs van een A5 Sportback heb je (ongeveer) een A6 berline, die naar mijn smaak knapper is (zeker als je 'm wat sportief uirust), en "zuiverder" van lijn is. Als je dan toch die ruimte nodig hebt... ik zou 't wel weten.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              11,5% of 12% (ik ben niet meer 100% zeker omdat ik zelf de bestelbon niet heb ondertekend) op onze nieuwe A5 2.7 TDI Multitronic, besteld in oktober 2007 en geleverd eind november 2007. Het is zeker mogelijk. Twee dealers (eigenlijk bij de laatste 2% zelfs een beetje ongewild) tegen elkaar uitgespeeld tot er ene plat op zijnen buik ging, naar eigen zeggen "omdat 'ie zo snel mogelijk een A5 wou rijden hebben met zijn garagenaam op in die streek".

              I kid you not.

              Een paar maanden terug nog met een ex-schoolkameraad gebabbeld (hoofdverkoper in een Audi-dealership) die ik daar toevallig tegenkwam toen 'k wat info ging vragen over de TTRS. Zeer open gebabbeld over prijzen en marges, op zo goed als de meeste modellen kan 12% worden verdiend, doorgaans 6% voor de verkoper en 6% voor de dealer. Er zijn maar weinig nieuwe wagens die vandaag worden besteld met minder dan 9% korting, zelfs nieuwe modellen. De A6'en die gekocht worden (bijna allemaal company cars) gaan tegen bottom price buiten, liever verkopen dan niet verkopen, er moeten quota worden gehaald en aan onderhoud van bedrijfswagens valt een mooie cent te verdienen.
              Op bepaalde modellen hebben ze minder, soms ook bij de lancering van een model. 'Ie had twee RS6'en verkocht (zelf of niet weet ik niet, in die garage in ieder geval) en die gaan doorgaans met tussen de 5 en de 7% korting buiten. Nieuwe A8'en nu ook quasi altijd met de volle pot korting.

              Ik ken de eigenaren van twee grote BMW-concessies, en die vertellen identiek hetzelfde. Zware kortingen om toch maar te verkopen, zelfs bovenop de overheidsbonus (van 3% of 15%, of de verhoogde aftrekbaarheid voor bedrijven), en hopen op toekomstige recette via onderhoud en wisselstukken.

              Hoe zit het eigenlijk met fleetkorting? Draait de dealer hier ook voor een stuk voor op?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                Inderdaad. Zeker in leasing gaat de SB een succes worden, vermits op de meeste plaatsen (waar ik toch gewerkt heb) een 'echte' coupe niet toegestaan is vermits enkel 3 deurs. Wagens zoals de SB en de Passet CC zijn dan een mooi alternatief tegen de traditionele lease bakken zoals de 3 serie, A4, Passet, enz...
                Een A5 valt wel quasi altijd in de klasse van de '5 en de A6. Dan wordt nogal vaak (en terecht, want superknap) voor de A6 Avant gekozen, lijkt me.
                Een A5, ook de A5 Sportback, is qua ruimte voorin (voor de bestuurder, toch de zo goed als enige persoon die in zo'n lease-wagen zit) duidelijk kleiner dan een A6. Ik vind de A5 eigenlijk vrij klein aanvoelen zelfs, binnenin, door het kleine ruitoppervlak en de stoelen die een half maatje kleiner (en duidelijk minder comfortabel) zijn dan in de A6. Overlaatst nog een retourtje h&t Zaventem gedaan met onze A5 en alhoewel 't naar mijn mening de knapste wagen is die je voor een "redelijk" bedrag kan kopen vandaag, is 'ie binnenin toch echt niet ruim. Een '3 coupé voelt ruimer, luchtiger aan binnenin. En wat me weer opviel was de harde zitting van de sportzetels en het gebrek aan zijdelingse steun in die lederen sportzetels...

                'k Ben er gek van, maar dan om wille van z'n looks. Neem die weg (zoals bij de A5 Sportback) en voor mij blijft er alvast niet veel meer over. Ik schat dat de A5 Sportback voor een deel verkoop zal halen uit de herinnerde schoonheid van de A5 coupé, en dus de naam (van het model). Maar voor hetzelfde geld heb je een A6 berline, met 'n consequentere styling, duidelijk meer plaats en comfort en identieke prestaties e.d.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                  Hoe zit het eigenlijk met fleetkorting? Draait de dealer hier ook voor een stuk voor op?
                  Naar mijn weten zijn dat afspraken tussen de importeur en de bedrijven... Of de dealer er nog voor opdraait is me een raadsel, het lijkt me eerder van niet?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Dat vraag ik me toch af. Ik blijf gokken op een grotere verkoop van de coupé dan van de Sportback. Vooral omwille van de voor discussie vatbare looks, ik hoor toch vaker dan ik zelf had verwacht eerder twijfelachtige opmerkingen, 'ie wordt erg vaak een te lange en wat saaie kont verweten.
                    Voor dezelfde prijs van een A5 Sportback heb je (ongeveer) een A6 berline, die naar mijn smaak knapper is (zeker als je 'm wat sportief uirust), en "zuiverder" van lijn is. Als je dan toch die ruimte nodig hebt... ik zou 't wel weten.
                    Persoonlijk vind ik de A6 iets te ...'oud'. Zeker de berline. De avant staat me meer aan, maar is dan een stuk duurder dan een vergelijkbare SB. Heb verschillende collega's die met een A6 rijden en dit zijn overwegend mijn oudere collega's. Dat is een wagen waar ik mezelf binnen 15 jaar pas zie inrijden.Dan vind ik de A5 veel jonger en uiteraard sportiever, zowel in als extrieur.
                    Last edited by ; 01/10/2009, 00:33.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Naar mijn weten zijn dat afspraken tussen de importeur en de bedrijven... Of de dealer er nog voor opdraait is me een raadsel, het lijkt me eerder van niet?

                      Zou me logisch lijken vermits je normaal ook nog een korting van de dealer krijgt

                      Comment


                      • True, aan de A5 (coupé) is er naar mijn mening ook zo goed als niks te verbeteren. Oké, de spiegels zijn erg groot maar da's bij elk nieuw model zo, hedentendage. En die LED'jes hé, was het mijn auto die lagen altijd af. Damn, over opzichtige "out of the way"-looks gesproken. Maar dat zijn pietluttige details, als je echt niks anders kan vinden over 't design van een auto, dan is dat een gigantisch pluspunt vind ik.

                        Over de A5 Sportback ben ik allerminst (zo) positief. 'k Vind 'm vreemde verhoudingen hebben (geenszins zo mooi als een Passat CC, om maar iets te zeggen), en vooral een mislukt "A5-succes-uitmelk-model".

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          True, aan de A5 (coupé) is er naar mijn mening ook zo goed als niks te verbeteren. Oké, de spiegels zijn erg groot maar da's bij elk nieuw model zo, hedentendage. En die LED'jes hé, was het mijn auto die lagen altijd af. Damn, over opzichtige "out of the way"-looks gesproken. Maar dat zijn pietluttige details, als je echt niks anders kan vinden over 't design van een auto, dan is dat een gigantisch pluspunt vind ik.

                          Over de A5 Sportback ben ik allerminst (zo) positief. 'k Vind 'm vreemde verhoudingen hebben (geenszins zo mooi als een Passat CC, om maar iets te zeggen), en vooral een mislukt "A5-succes-uitmelk-model".

                          Dat ze de A5 willen uitmelken is zeker vermits er ook een 143 pk model voor beschikbaar is en zich dus volledig op de lease markt gooit. Voorlopig is deze wel nog niet verkrijgbaar in Belgie. Volgens de dealer die ik gesproken heb is het niet zeker dat deze er komt in Belgie, maar mij lijkt dit eerder een uitvlucht om nu geen verkoop te mislopen...

                          Comment


                          • Yep, en zeer typisch voor D'Ieteren ook. Dingen uitstellen. Christ, wat een bedrijf ... alles wat die doen druist echt regelrecht in tegen wat het hart van een afficionado voelt en/of wil.

                            Teruggeschroefde versie (op Porsche) om Belgische BIV te ontlopen? Oké, maar wel tegen dikke vette betaling zodat een deel van uw winst in onze zak eindigt. 't Is maar bij D'Ieteren dat zoiets mogelijk is. Nog een chance dat Porsche zichzelf verkoopt, met hun andere merken moeten ze dat niet proberen, denk ik.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              True, aan de A5 (coupé) is er naar mijn mening ook zo goed als niks te verbeteren. Oké, de spiegels zijn erg groot maar da's bij elk nieuw model zo, hedentendage. En die LED'jes hé, was het mijn auto die lagen altijd af. Damn, over opzichtige "out of the way"-looks gesproken. Maar dat zijn pietluttige details, als je echt niks anders kan vinden over 't design van een auto, dan is dat een gigantisch pluspunt vind ik.

                              Over de A5 Sportback ben ik allerminst (zo) positief. 'k Vind 'm vreemde verhoudingen hebben (geenszins zo mooi als een Passat CC, om maar iets te zeggen), en vooral een mislukt "A5-succes-uitmelk-model".
                              De spiegels zijn nu al iets kleiner geworden bij de coupé vanaf modeljaar 2010, net zoals de A5 sportback & cabrio.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Dat vraag ik me toch af. Ik blijf gokken op een grotere verkoop van de coupé dan van de Sportback. Vooral omwille van de voor discussie vatbare looks, ik hoor toch vaker dan ik zelf had verwacht eerder twijfelachtige opmerkingen, 'ie wordt erg vaak een te lange en wat saaie kont verweten.
                                Voor dezelfde prijs van een A5 Sportback heb je (ongeveer) een A6 berline, die naar mijn smaak knapper is (zeker als je 'm wat sportief uirust), en "zuiverder" van lijn is. Als je dan toch die ruimte nodig hebt... ik zou 't wel weten.
                                wij gaan niet meer lang moeten wachten om te (op straat) te zien od de SB al dan niet aanslaat
                                ik merk toch een aanzienlijke stock aan A5 Coupés (meer dan 90 om uit te kiezen) op de Audi site
                                de Coupé is een niche-model die enkel kan gekocht worden door wie voor de lijn valt en geen probleem heeft met slechts twee (grote) deuren
                                De SB kan een veel grotere potentiële kopers bekoren, ook is dat ten koste van een minder sierlijke kont.
                                Vanuit vele hoeken is de SB even mmoi als de Coupé (enfin, vind ik na een een eerste irl ontmoeting...)
                                Last edited by guyugy; 01/10/2009, 10:28.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Een A5 valt wel quasi altijd in de klasse van de '5 en de A6. Dan wordt nogal vaak (en terecht, want superknap) voor de A6 Avant gekozen, lijkt me.
                                  Een A5, ook de A5 Sportback, is qua ruimte voorin (voor de bestuurder, toch de zo goed als enige persoon die in zo'n lease-wagen zit) duidelijk kleiner dan een A6. Ik vind de A5 eigenlijk vrij klein aanvoelen zelfs, binnenin, door het kleine ruitoppervlak en de stoelen die een half maatje kleiner (en duidelijk minder comfortabel) zijn dan in de A6. Overlaatst nog een retourtje h&t Zaventem gedaan met onze A5 en alhoewel 't naar mijn mening de knapste wagen is die je voor een "redelijk" bedrag kan kopen vandaag, is 'ie binnenin toch echt niet ruim. Een '3 coupé voelt ruimer, luchtiger aan binnenin. En wat me weer opviel was de harde zitting van de sportzetels en het gebrek aan zijdelingse steun in die lederen sportzetels...
                                  'k Ben er gek van, maar dan om wille van z'n looks. Neem die weg (zoals bij de A5 Sportback) en voor mij blijft er alvast niet veel meer over. Ik schat dat de A5 Sportback voor een deel verkoop zal halen uit de herinnerde schoonheid van de A5 coupé, en dus de naam (van het model). Maar voor hetzelfde geld heb je een A6 berline, met 'n consequentere styling, duidelijk meer plaats en comfort en identieke prestaties e.d.
                                  Wij zien in een wagen altijd veel meer dat er in werkelijkheid te zien is, dat is de kunst van de Audi-Marketing-mannen. De A5 is technisch een A4 (en binnenin vlakaf een A4) maar hij wordt verkocht voor meer dan een A4 enkel maar door hem een A5 te noemen. Dus geenszins een speelkamaraad van een 5 of een A6. Door zijn coupé-lijn kon twijfel ontstaan, en daarop heeft Audi handig ingespeeld. Truukje wordt ovegedaan met de SB... nadat het ook pakte met de Q5
                                  Wij moeten Audi bewonderen, dat zijn kampioenen in het verkopen van altijd dezelfde wagen onder andere kleedjes.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    Vanuit vele hoeken is de SB even mmoi als de Coupé (enfin, vind ik na een een eerste irl ontmoeting...)
                                    Idem. Heb op het IAA dan ook rond de S5 Sportback gehangen... 'k vind dat een heel mooie auto (loop eens het IAA rond, dan springt dit soort wagen bij mij toch in het oog). 't Gevoel dat ik erbij heb, is dat de sportback een evolutie van de coupé is. Toch ongelooflijk handig dat koffer... de extra deuren ook, hey, 'k kan met m'n 1m95 zelfs achterin plaatsnemen. Had dit van dag 1 beschikbaar geweest, dan had ik serieuze twijfels gehad... en mss ook de sportback gekocht.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Had dit van dag 1 beschikbaar geweest, dan had ik serieuze twijfels gehad... en mss ook de sportback gekocht.
                                      je zal zeker niet de enige zijn die na een love-affair met de blitse A5 naar de SB zal loeren om zijn praktische kanten

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Yep, en zeer typisch voor D'Ieteren ook. Dingen uitstellen. Christ, wat een bedrijf ... alles wat die doen druist echt regelrecht in tegen wat het hart van een afficionado voelt en/of wil.

                                        Teruggeschroefde versie (op Porsche) om Belgische BIV te ontlopen? Oké, maar wel tegen dikke vette betaling zodat een deel van uw winst in onze zak eindigt. 't Is maar bij D'Ieteren dat zoiets mogelijk is. Nog een chance dat Porsche zichzelf verkoopt, met hun andere merken moeten ze dat niet proberen, denk ik.
                                        Niet te doen. Net bij de dealer geweest om eens een prijs indicatie te krijgen. Wat blijkt, de verkoper waar ik een tijd terug mee sprak en die zei dat de 136pk er niet zal komen werkt er niet meer en wat zeggen ze nu tegen mij....de 136pk is vanaf morgen beschikbaar :-)? Dit zal wel standaard een multritronic zijn wat ik minder vind. Ik zie hier de logica niet van. Hierdoor zal de prijs idem zijn aan de 163pk enkel fiscaal ga je een voordeel hebben en eventueel in de restwaarde (leasing). Wat ik frapant vond was het volgende:
                                        Als bedrijf zitten we in de coorporate D korting (8,5%) bij Audi. Ik wist toevallig hoeveel dit was en vroeg hoeveel dealer korting zij gaven. Antwoord: De korting zit al in de fleet korting, 4,5% procent is voor Audi en 4%voor ons... Dan gaf hij een uitleg dat het over een nieuw model ging enz, dat er nog niet veel kon (wat ik kan begrijpen) en dat ervoorlopig nog niet veel vraag is naar de SB (goeie reclame...) Blijkbaar is idt afhankelijk van het model vermits ze op de A6 nu bovenop de fleet korting nog 4 of 5% extra kunnen geven. Ik heb het gevoel dat er zeker meer kan...ook voor de SB Bij BMW en Mercedes gaven ze me een jaar geleden bijna het dubbele van de korting, dus bovenop de fleet kreeg in nog eens bijna zoveel dealer korting. Antwoord bij Audi; die hun marge liggen ook hoger... Hey, ik zit zelf in de verkoop, mij moet je de truccen van de foor niet leren. Iemand nog zo'n ervaring?
                                        Last edited by ; 01/10/2009, 15:10.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                          Niet te doen. Net bij de dealer geweest om eens een prijs indicatie te krijgen. Wat blijkt, de verkoper waar ik een tijd terug mee sprak en die zei dat de 136pk er niet zal komen werkt er niet meer en wat zeggen ze nu tegen mij....de 136pk is vanaf morgen beschikbaar :-)? Dit zal wel standaard een multritronic zijn wat ik minder vind. Ik zie hier de logica niet van. Hierdoor zal de prijs idem zijn aan de 163pk enkel fiscaal ga je een voordeel hebben en eventueel in de restwaarde (leasing). Wat ik frapant vond was het volgende:
                                          Als bedrijf zitten we in de coorporate D korting (8,5%) bij Audi. Ik wist toevallig hoeveel dit was en vroeg hoeveel dealer korting zij gaven. Antwoord: De korting zit al in de fleet korting, 4,5% procent is voor Audi en 4%voor ons... Dan gaf hij een uitleg dat het over een nieuw model ging enz, dat er nog niet veel kon (wat ik kan begrijpen) en dat ervoorlopig nog niet veel vraag is naar de SB (goeie reclame...) Blijkbaar is idt afhankelijk van het model vermits ze op de A6 nu bovenop de fleet korting nog 4 of 5% extra kunnen geven. Ik heb het gevoel dat er zeker meer kan...ook voor de SB Bij BMW en Mercedes gaven ze me een jaar geleden bijna het dubbele van de korting, dus bovenop de fleet kreeg in nog eens bijna zoveel dealer korting. Antwoord bij Audi; die hun marge liggen ook hoger... Hey, ik zit zelf in de verkoop, mij moet je de truccen van de foor niet leren. Iemand nog zo'n ervaring?
                                          Niet luisteren naar het gebabbel van een verkoper, ze vertellen elke dag wat (die dag...) in hun kraam past. Mijn boodschap naar de verkoper is altijd : ik vraag maar een keer naar uw nettoprijs en ik doe dat ook. Natuurlijk vergelijk ik. Bij het laagste bod (in een redelijke kring uiteraard) blijf ik dan negocieren in bijkomende gratis uitrusting binnen dezelfde prijs. Met maanden zeuren zal je blijkbaar meer bereiken, maar ik vind persoonlijk knibbelen niet leuk.
                                          Elk zijn sport, natuurlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X