Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Niet luisteren naar het gebabbel van een verkoper, ze vertellen elke dag wat (die dag...) in hun kraam past. Mijn boodschap naar de verkoper is altijd : ik vraag maar een keer naar uw nettoprijs en ik doe dat ook. Natuurlijk vergelijk ik. Bij het laagste bod (in een redelijke kring uiteraard) blijf ik dan negocieren in bijkomende gratis uitrusting binnen dezelfde prijs. Met maanden zeuren zal je blijkbaar meer bereiken, maar ik vind persoonlijk knibbelen niet leuk.
    Elk zijn sport, natuurlijk.

    Nu, ik heb nog tijd. Mijn prijs zal toch nog wat moeten zakken om binnen budget te passen. Al stel ik me de vraag of er voor leasing ook zoveel marge tot onderhandeling is bij de dealers. Bij BMW kreeg ik in elke garage de zelfde korting. Ze zeiden dat deze lease prijsen vast lagen en dat ze hier niets extra konden doen (de korting was inderdaad ook al vrij stevig nl meer dan 15%). Eentje heeft er toen een gratis bleutooth bij gedaan, maar dat was het dan ook.... Ik denk dat er voor leasing meer te rapen valt door verschillende lease bedrijven tegen elkaar uit te spelen...
    Last edited by ; 01/10/2009, 22:19.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
      Nu, ik heb nog tijd. Mijn prijs zal toch nog wat moeten zakken om binnen budget te passen. Al stel ik me de vraag of er voor leasing ook zoveel marge tot onderhandeling is bij de dealers. Bij BMW kreeg ik in elke garage de zelfde korting. Ze zeiden dat deze lease prijsen vast lagen en dat ze hier niet extra konden doen (de korting was inderdaad ook al vrij stevig nl meer dan 15%). Eentje heeft er toen een gratis bleutooth bij gedaan, maar dat was het dan ook.... Ik denk dat er voor leasing meer te rapen valt door verschillende lease bedrijven tegen elkaar uit te spellen...
      met leasings heb ik een aantal jaren geen ervaring meer (spijtig...) maar ik denk dat je gelijk hebt : bij mijn laatste kontrakt was Hertz ineens veel interessanter dan Avis.
      nu negocieer ik zelf, en daar het voortaan om het mijn zuur verdiende spaarcenten gaat...
      ik onderhoud graag een goede relatie met de garage die mijn wagen levert en verzorgt, en mijn betrachting is dan ook op langere termijn goed gediend te worden. Ik probeer daarom niet mijn garagist te wurgen

      Comment


      • De 136PK multitronic is ondertss te configureren...

        Heeft iemand ervaring met de multitronic. Persoonlijk schakel ik zelf nog graag en heb ik een automaat nooit zien zitten. Ik weet dat je met zo'n bak ook nog kan 'schakelen' maar toch...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
          De 136PK multitronic is ondertss te configureren...

          Heeft iemand ervaring met de multitronic. Persoonlijk schakel ik zelf nog graag en heb ik een automaat nooit zien zitten. Ik weet dat je met zo'n bak ook nog kan 'schakelen' maar toch...
          ik heb al meermaals de multitronic getest en telkens schitterend bevonden
          bovendien is deze transmissie blijkbaar bedrijfzerkerder op wagens met een niet te hoge koppel
          met een 136 pk zou ik niet aarzelen, als de werking ervan je enigzins bevalt
          ik blijf wel twijfelen of de multitronic eeuwig naast de S-tronic zal blijven leven, mais dit is geen punt voor lease-klanten (de wagen zal toch maat en 3/4 jaar gebruikt worden); voor mij was dit een reden om eerder een versie met S-tronic te kiezen (dus quattro...)
          Op mijn Q5 ben ik eindelijk toch voor een manuele bak gegaan om twee redenen : de S-tronic moet denk ik bij Audi nog door de kinderziektes (zo te zien op probleempjes beschreven verschillende forums) et mijn Saab is nog met een manuele bak uitgerust (ik vind het lastig constant van reflexen te moeten veranderen)
          een automaat in het huidig verkeer is in ieder geval (m;i.) een aangename pluspunt
          maybe next time...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            ik heb al meermaals de multitronic getest en telkens schitterend bevonden
            bovendien is deze transmissie blijkbaar bedrijfzerkerder op wagens met een niet te hoge koppel
            met een 136 pk zou ik niet aarzelen, als de werking ervan je enigzins bevalt
            ik blijf wel twijfelen of de multitronic eeuwig naast de S-tronic zal blijven leven, mais dit is geen punt voor lease-klanten (de wagen zal toch maat en 3/4 jaar gebruikt worden); voor mij was dit een reden om eerder een versie met S-tronic te kiezen (dus quattro...)
            Op mijn Q5 ben ik eindelijk toch voor een manuele bak gegaan om twee redenen : de S-tronic moet denk ik bij Audi nog door de kinderziektes (zo te zien op probleempjes beschreven verschillende forums) et mijn Saab is nog met een manuele bak uitgerust (ik vind het lastig constant van reflexen te moeten veranderen)
            een automaat in het huidig verkeer is in ieder geval (m;i.) een aangename pluspunt
            maybe next time...
            Enkel zie ik niet de logica om dit standaard aan te bieden... Niet iedereen is hier voor te vinden en bovendien maakt het de wagen een stuk duurder. Geld dat je misschien liever in andere opties had gestoken...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
              Enkel zie ik niet de logica om dit standaard aan te bieden... Niet iedereen is hier voor te vinden en bovendien maakt het de wagen een stuk duurder. Geld dat je misschien liever in andere opties had gestoken...
              tja, het strookt wel een beetje met mijn gevoel dat de dagen van de Multitronic geteld zijn
              1) 136 pk's zal veel aantrekkelijk zijn voor velen
              2) dan koppelen met Multitronic én om geld te maken, én om de lopende kontrakten met de leverancier van Multitronic na te leven, de tijd dat de S-tronic klaar gemaakt wordt, en dan lekker rationaliseren met S-tronics overal (ook met DSG-zusjes van VW)

              pas op, ik kan royaal naast zijn...
              en goede raad, test het grondig, het enige risiko dat je loopt is verslaafd te geraken aan een automaat !
              Last edited by guyugy; 02/10/2009, 14:30.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                Enkel zie ik niet de logica om dit standaard aan te bieden... Niet iedereen is hier voor te vinden en bovendien maakt het de wagen een stuk duurder. Geld dat je misschien liever in andere opties had gestoken...
                Herkenbare strategie. Dat is namelijk met de A5 3.0TDI ook zo gegaan. De eerste versie kwam met 240pk (handgeschakeld) en zou er ook nooit komen met 211pk. Toch is er later nog een 211pk variant gekomen, maar dan enkel in combinatie met een automaat (tiptronic). De kostprijs van de automaat komt ongeveer overeen met de extra BIV die je moet betalen bij de handgeschakelde versie. Zij die liever de BIV ontduiken én met een automaat willen rijden, moeten natuurlijk niet twijfelen.

                Comment


                • Hoi,

                  De mijne werd op woensdag 7 oktober in elkaar 'geschroefd'.

                  Hopelijk krijg ik spoedig het telefoontje dat ik 'm mag afhalen.
                  Het aftellen kan beginnen !

                  Groetjes,
                  fijn weekend aan allen,

                  Stelo

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                    Hoi,

                    De mijne werd op woensdag 7 oktober in elkaar 'geschroefd'.

                    Hopelijk krijg ik spoedig het telefoontje dat ik 'm mag afhalen.
                    Het aftellen kan beginnen !

                    Groetjes,
                    fijn weekend aan allen,

                    Stelo
                    Leuk. Maak maar alvast een topic aan om hem voor te stellen. Vermist ik zelf interesse heb kijk ik uit naar jou ervaring want nu ik vandaag de X1 in het zwart gezien heb ben ik serieus aan het twijfelen... Gelukkig heb ik nog wat tijd om na te denken. Wil ergens rond het salon bestellen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                      Hoi,

                      De mijne werd op woensdag 7 oktober in elkaar 'geschroefd'.

                      Hopelijk krijg ik spoedig het telefoontje dat ik 'm mag afhalen.
                      Het aftellen kan beginnen !

                      Groetjes,
                      fijn weekend aan allen,

                      Stelo
                      De eerste van het forum wordt hier altijd "speciaal" ontvangen ....
                      Dus smijt hem erop met leuke foto's ...
                      Sintruin till I die

                      Comment


                      • Gisteren voor 't eerst eentje "in het wild" gespot, een zwarte 2.0 TDI op de 18" velgen die je op de A5 coupé ook zo vaak ziet.

                        I don't like it at all.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Gisteren voor 't eerst eentje "in het wild" gespot, een zwarte 2.0 TDI op de 18" velgen die je op de A5 coupé ook zo vaak ziet.

                          I don't like it at all.
                          'k Zie het.... je trekt een groen gezicht....

                          ;-)

                          Comment


                          • Gisteren in Antwerpen achter een gereden, knappe verschijning!

                            Comment


                            • Ik heb eene in t zwart gezien aan de audi-garage ik vind hem beter meevallen als op foto
                              in het magazine van het belang van limburg zijn ze wel helemaal gek geworden "audi a5 sportback is de mooiste audi ooit"
                              2012 E92 Bmw 335i DKG
                              1991 E30 320i

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Gisteren voor 't eerst eentje "in het wild" gespot, een zwarte 2.0 TDI op de 18" velgen die je op de A5 coupé ook zo vaak ziet.

                                I don't like it at all.
                                het zal wel met deze zijn als met veel andere : eerst overal roepen dat het op niet trekt, dan worden de mensen gewoon aan de nieuw vorm, en dan wordt het model geleidelijk aan als geslaagd bestempeld
                                een feit is dat de SB veel heeft van de coupé, de bruikbaarheid in meer
                                hadden ze bij Audi meteen de SB gecommercialiseerd, dan waren er niet zoveel coupés verkocht
                                het enig groot verschil dat ik aan de SB zie is dat hij veel minder opvalt
                                aan iedereen te zien of dit een voor- of nadeel is

                                Comment


                                • Rij-impressie: Audi A5 Sportback

                                  Audi schaart zich bij de groeiende club coupés met achterportieren en vormt daarmee een serieuze bedreiging voor de Volkswagen Passat CC. Of is het juist de Audi A4 die zich zorgen moet maken? Het gaat hier vooral om uiterlijk en omdat in Toscane alles net wat mooier is, rijden we daar onze eerste kilometers.

                                  Laten we beginnen met deze auto te herleiden. De A5 Sportback is de vierdeurs variant op de tweedeurs versie van de vierdeurs A4. Maar dan met een achterklep, dus eigenlijk vijfdeurs. Dus begrijpen we nu ook eindelijk waarom de A5 bij zijn introductie niet gewoon A4 coupé is genoemd. Toch? Hoe dan ook, het is een vreemde spagaat waar de Sportback in geforceerd is. En geen gemakkelijke bovendien, want als je hem beschouwt als een vijfdeurs A5, dan valt hij tegen. Daar kan de auto niets aan doen, maar de A5 is gewoon té mooi; daar steekt bijna alles lelijk bij af. Laten we de Sportback daarom de A4 CC noemen, want dan is het een prachtige auto. Niet dat de A4 sedan lelijk is, beslist niet, maar de Sportback is net een stukje verfijnder en sierlijker om naar te kijken.
                                  Doorgaans worden we tijdens introducties toevertrouwd aan uitvoeringen die je in het dagelijks leven zelden zult tegenkomen; dikste motor, full options, duurste pakket, kortom: bijna over de kop. Dat mag dan leuk zijn voor ons, we doen het voor u en we gaan er van uit dat u hier wilt lezen over de auto die u wellicht ooit zult aanschaffen. Des te blijer zijn we dan ook dat we voor ons hotel in Toscane ook een 2.0 TFSI zien staan, bijna kaal. Even zeuren en we mogen onze afgeladen 3.2 V6 Quattro ruilen. Onze blue beauty (hebben we helaas geen foto’s van, maar mis mede daarom onze video op autoweek.tv niet) heeft stoffen bekleding, op deze auto bijna klein ogende 17 inch wielen, een handgeschakelde zesversnellingsbak en voorwielaandrijving. Het enige extra is de Pro Line uitvoering, die zich kenbaar maakt door het navigatiesysteem, gescheiden airconditioning, xenonverlichting en parkeersensoren achter.

                                  Cadeautje
                                  Deze auto heeft de eer een mijlpaal in de geschiedenis van Audi te mogen vormen. Het merk bestaat dit jaar namelijk precies een eeuw, en de Sportback is Audi’s cadeautje aan zichzelf. Om precies te zijn: in 1909 wordt August Horch door de raad van toezicht van zijn eigen firma op het matje geroepen. Dat is Horchs eer te na, hij stapt op en begint een nieuw bedrijf aan de overkant van dezelfde straat. En omdat de naam Horch toebehoort aan zijn oude fabriek, kiest hij de naam Audi, wat Latijn is voor de letterlijke vertaling van Horch (luister).
                                  Maar terug naar 19-nu. De A5 Sportback plaatsen we voor het gemak even tussen de vierdeurs coupés, eigenlijk is hij vijfdeurs. De grote achterklep biedt toegang tot een zeer verdienstelijke bagageruimte, die veel groter is dan je gezien de ranke achtersteven zou verwachten. Helemaal achteraan zijn de verschillen met de A5 coupé minimaal. De indeling van de achterlichtunits is anders, en dat was het wel zo ongeveer. Wat moest sneuvelen voor de achterportieren is die prachtige daklijn en dat is natuurlijk jammer, maar Audi probeert dat te compenseren met een heel mooi derde zijruitje, dat bij de Audiologen onder u een feest van herkenning moet zijn. Wij hadden enige hulp nodig, maar die kwam er in de vorm van een prachtig geconserveerde Audi 100 Coupé S uit 1969. Inderdaad: dát ruitje! Retro.
                                  De schuin aflopende daklijn heeft natuurlijk consequenties voor de hoofdruimte achterin. Wie twee basketballspelers in de opvoeding heeft, zal daarom waarschijnlijk toch terugvallen op een A4, maar met twee kleinere kinderen kom je prima weg in de Sportback. Voorin zal de kenner van de A4 en A5 weinig nieuws onder de zon aantreffen. Het dashboard is één op één overgenomen en dat is prima, want daar valt maar weinig op aan te merken. Een boel knopjes, maar keurig en logisch gerangschikt en de hele boel is uitstekend afgewerkt. De A5 Sportback moet vooral mooi zijn en het is dan ook geen wonder dat Audi Toscane heeft gekozen als decor voor deze introductie. In die Italiaanse streek is alles net een beetje mooier, maar wat we belangrijker vinden is dat het gebied heerlijke bochtige en glooiende wegen kent. En dat is een parcours waarop je extra kunt genieten van rijkwaliteiten. Mits aanwezig.

                                  Bijterige brom
                                  En dat zit wel goed bij deze Sportback. U heeft genoeg over de A4 en A5 kunnen lezen om te weten hoe die rijden en, o hoe verrassend (want onderhuids identiek), precies datzelfde gaat op voor de Sportback. Het is allemaal heel verfijnd en gladjes, kwaliteit en finesse pruttelt uit elke porie, maar dat betekent dat er wel wat te veel afstand tussen bestuurder en asfalt is. De Sportback zit qua beleving dichter bij de A4 dan bij de A5 coupé. Hij heeft dan ook dezelfde wielbasis als de A4 (6 cm langer dan de A5 coupé) en je zit net als in de A4 wat verder naar voren.
                                  Wederom valt op hoe goed die 1.8 TFSI eigenlijk is. Zeker als je bedenkt dat dit de instap-motorisering is. Het is een fijne, soepele machine die snel oppakt en een ietwat synthetische, maar lekker bijterige brom voortbrengt. Zelfs in z’n twee weet hij bovenin het toerenbereik nog flink wat wielspin op te wekken en nee, we reden niet op Chinese rausj-banden.
                                  Wie niettemin meer vermogen wil, kan straks bij Audi terecht voor hetzelfde blok met 211 pk en vierwielaandrijving (plus tegen meerprijs de zeventraps S-Tronic) of zelfs de 3.2 V6 FSI met 265 pk en eveneens vierwielaandrijving. Deze heeft voorlopig standaard de S-Tronic. De instapmotor kan ook met automaat worden geleverd, maar dan krijgt u de traploze Multitronic. Midden volgend jaar staat er nog een 1.8 TFSI met 160 pk op het programma.
                                  Uiteraard mogen de diesels niet ontbreken. Er staan er maarliefst vier op het menu. De 143 pk sterke 2.0 TDI met traploze Multitronic laat nog even op zich wachten, maar de 2.0 TDI met 170 pk, de 2.7 V6 TDI (190 pk) en 3.0 V6 met 240 pk zijn vanaf het begin leverbaar.





                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment






                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                      Hoi,

                                      De mijne werd op woensdag 7 oktober in elkaar 'geschroefd'.

                                      Hopelijk krijg ik spoedig het telefoontje dat ik 'm mag afhalen.
                                      Het aftellen kan beginnen !

                                      Groetjes,
                                      fijn weekend aan allen,

                                      Stelo
                                      Yup,

                                      Gisteren meldde mijn concessiehouder mij een 'code W' : hij staat in Duitsland op de kamion.
                                      Die moet nu naar Brussel rijden, en daar gaat hij dan op een andere kamion om nog dichter tot bij mij te komen.
                                      Begin volgende week zou ik de sleutels mogen in ontvangst nemen.... jippie!!!

                                      Greetz,

                                      Stelo


                                      ps. hoe kan je hier foto's zetten? Enkele posts geleden werd mij gevraagd om dan fotookes te plaatsen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                        Yup,

                                        ps. hoe kan je hier foto's zetten? Enkele posts geleden werd mij gevraagd om dan fotookes te plaatsen.
                                        gewoon je toestel op VGA afstellen, zo zijn de foto's niet te zwaar in Kb
                                        dan de foto's bijvoegen via het kadertje onder je tekst
                                        klaar...

                                        Comment


                                        • Nu, ik heb nog tijd. Mijn prijs zal toch nog wat moeten zakken om binnen budget te passen. Al stel ik me de vraag of er voor leasing ook zoveel marge tot onderhandeling is bij de dealers. Bij BMW kreeg ik in elke garage de zelfde korting. Ze zeiden dat deze lease prijsen vast lagen en dat ze hier niets extra konden doen (de korting was inderdaad ook al vrij stevig nl meer dan 15%). Eentje heeft er toen een gratis bleutooth bij gedaan, maar dat was het dan ook.... Ik denk dat er voor leasing meer te rapen valt door verschillende lease bedrijven tegen elkaar uit te spelen...
                                          2 tips : op de verkoop van een wagen verdienen ze relatief weinig. Je houdt de garage die je uiteindelijk wil nemen (wegens nabijheid of wegens goed onderhoud) als laatste en vraagt eerst bij andere garages prijzen op. Als laatste trek je naar de garage waar je wil kopen en zeg je daar dat je ook je onderhoud bij hen vast wil laten doen als zij onder de laagste prijs gaan of matchen.

                                          Audi verkoop gaat nog relatief goed maar bij BMW smijten ze met kortingen. Ik heb er nog een halve percent afgekregen met mijn lease-A6 maar ze geven wel graag extra's gratis, dit kost hen relatief minder. Dus een sportstuur, dagdragers, skibox, kinderstoeltje en andere "te dure" opties kan je er vlot bij vragen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X