Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedankt. Ik was al een hele tijd aan het loeren naar een A5 Coupé. Is een prechtige wagen, maar de beenruimte (eigenlijk het ontbreken daarvan) achteraan stoorde mij. Plus het feit dat de voordeur relatief lang is. Moeilijk op parkings vermoed ik. De Sportback voldoet perfekt aan mijn eisen ... en ziet er (voor mij althans) ook prachtig uit.

Qua look gaat ie er uitzien zoals op de site van Audi. Wel met een dubbele uitlaat links ipv één links en één rechts. En met aluminium ipv houtinleg.

Comment

• Beste GSPeP,

Je zal heel tevreden zijn over uw A5 SB.
      Ik heb de mijne ondertussen 6 weken, en ik ben nog altijd heel tevreden over de keuze die ik maakte.
      Ook de B&O stelt mij heel tevreden, bij vooral in combinatie met de DAB-ontvanger.
      Elke muzieksoort wordt door dit hifi-installatie mooi weergegegen. (en ik was al wat gewoon op dat vlak).

De weinige minpunten zijn :
      * opletten als je de garagepoort opent als de achterklep van de wagen openstaat (als de auto binnen staat natuurlijk), want die klep komt echt hoog.
      * Bij agressieve rijstijl wil het onderstel niet al te goed mee. Dit noem ik echter nauwelijks een probleem. Ik rij meestal rustig, tot soms vrij vlot, en daarvoor is die ophanging ruim toereikend. Als ik al eens agressiever uit de hoek wil komen, dan neem ik mijn R1200RT. (jaja, ik zit ook op het forum van BMW-VL)

De vele pluspunten zijn :
      * stille wagen!
      * zuinige wagen
      * ruim genoeg voor 4 inzittenden, ja zelfs ook achteraan
      * design: niet door iedereen geliefd, maar door z'n zeldzaamheid o zo speciaal...

En nu maar hopen dat de jouwe snel geleverd wordt!

Greetz,

Stelo

Comment

• Ik heb laatst in sportback in het echt zien rijden ziet er echt goed uit en opvallend raar want het was eene zilvergrijze
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

Comment

• Hi Stelo,

Dan blijkt het toch te kloppen dat heel wat BMW-motorrijders een Audi als wagen hebben. (Op het NL GS-Forum hebben ze daar ooit eens een studie over gedaan)

Dat van de achterklep ken ik van mijn Avant. En is enkel een probleem als ik door omstandigheden in mijn broer zijn garage sta. In mijn garage heb ik meer dan 5 meter ruimte boven de auto (kleine hangar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
            Dat van de achterklep ken ik van mijn Avant
            een kleine tip : spaar enkele isomo-verpakkingen en kleef deze met dubbelzijdige kleefband op de garagedeur, waar de achterklep van de wagen kan (en dus ooit, volgens de Murphy-wet, zal !!!) de poort raken
            dit zeker als de garagedeur gemotoriseerd is, wat een ongewilde druk op de sleutelbos als de klep open staat kan ook voor onaangename verrassingen zorgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              een kleine tip : spaar enkele isomo-verpakkingen en kleef deze met dubbelzijdige kleefband op de garagedeur, waar de achterklep van de wagen kan (en dus ooit, volgens de Murphy-wet, zal !!!) de poort raken
              dit zeker als de garagedeur gemotoriseerd is, wat een ongewilde druk op de sleutelbos als de klep open staat kan ook voor onaangename verrassingen zorgen
              Yup,
              Dank voor de tip!
              'k Zal die isomo wel moeten kleven aan de sectionale poort. MIjn kofferdeksel komt immers tot net een halve centimeter onder het poortvlak van de sectionale poort, maar de scharnieren daarentegen..... die zouden wel serieuze krassen kunnen maken.

Greetz,

Stelo

Comment

• Inderdaad een goed idee met die isomo. Moet ik mijn broer melden (heeft identiek dezelfde A6 Avant als ik)

Comment

• keuze a5 sportback, help mij aub

beste forumleden,
                  Ik ben op zoek naar een mooie sportieve gezinsauto (2 kindjes). Ik heb mijn keuze gemaakt en het zal waarschijnlijk een a5 sportback worden. Vermits ik maar zo'n 14000km per jaar rijd (en veel korte afstanden) kies ik voor de benzineversie.
                  Ik heb al heel veel gelezen over alle mogelijke opties en ik kom tot volgende configuratie:
                  audi a5 sportback TFSI 2.0L 132KW 180PK
                  fantoomzwart
                  Valconaleder kaneelbruin-zwart SPORT
                  zwarte dakhemel
                  pack intenso plus
                  pack lounge
                  pack sport design
                  xenon+
                  19 inch velgen 5 armen segment + antidiefstalmoeren
                  gsm pré-installatie (bluetooth)
                  inlegplaatjes bruine notelaar
                  Bang & Olufsen sound
                  servotronic
                  acoustic parking system vr + ar (met camera)
                  koffermodule, opbergmodule, bandenspanningscontrole,
                  binnenbekleding leder + (pack 1)
                  zonder kentekens

Misschien vinden jullie bepaalde opties overbodig en andere juist wel nodig. Geef maar opmerkingen, ik ga hem maar bestellen rond het autosalon en heb dus nog wat bedenktijd.

ps de velgenkeuze ben ik nog niet volledig uit, ik vind 20 inch (7 dubbele spaken) ook heel mooi, maar heb schrik van te veel comfortverlies.......en zijn imitatievelgen nadien bij een velgendealer niet een betere en goedkopere keuze als ik voor 20 inch zou gaan? Dan koop ik m'n audi met 18 inch velgen (waar ik dan winterbanden op kan leggen) en nadien 20 inch bij de velgendealer ?!?
                  Ik weet het....................veel tekst en veel vragen, sorry

Comment

• beste,
                    ikzelf heb 18 duims star velgen op mijn a4 avant, en zijn nog confortabel icm sportophanging -2 cm
                    orr. Audi. Als je grotere velgen gaat nemen gaat het confort iets achteruit maar de bandenprijs bij een vervanging zal dan wel de doorslag gaan geven
                    vb Bridgestone potenza 245/40/18 Y93 +- 240 euro per band dacht ik
                    Kan je nagaan wat een 19 duimer u gaat kosten
                    Last edited by ; 18/12/2009, 00:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wim1972 Bekijk Berichten
                      beste forumleden,
                      Ik ben op zoek naar een mooie sportieve gezinsauto (2 kindjes). Ik heb mijn keuze gemaakt en het zal waarschijnlijk een a5 sportback worden. Vermits ik maar zo'n 14000km per jaar rijd (en veel korte afstanden) kies ik voor de benzineversie.
                      Ik heb al heel veel gelezen over alle mogelijke opties en ik kom tot volgende configuratie:
                      audi a5 sportback TFSI 2.0L 132KW 180PK
                      fantoomzwart
                      Valconaleder kaneelbruin-zwart SPORT
                      zwarte dakhemel
                      pack intenso plus
                      pack lounge
                      pack sport design
                      xenon+
                      19 inch velgen 5 armen segment + antidiefstalmoeren
                      gsm pré-installatie (bluetooth)
                      inlegplaatjes bruine notelaar
                      Bang & Olufsen sound
                      servotronic
                      acoustic parking system vr + ar (met camera)
                      koffermodule, opbergmodule, bandenspanningscontrole,
                      binnenbekleding leder + (pack 1)
                      zonder kentekens

Misschien vinden jullie bepaalde opties overbodig en andere juist wel nodig. Geef maar opmerkingen, ik ga hem maar bestellen rond het autosalon en heb dus nog wat bedenktijd.

ps de velgenkeuze ben ik nog niet volledig uit, ik vind 20 inch (7 dubbele spaken) ook heel mooi, maar heb schrik van te veel comfortverlies.......en zijn imitatievelgen nadien bij een velgendealer niet een betere en goedkopere keuze als ik voor 20 inch zou gaan? Dan koop ik m'n audi met 18 inch velgen (waar ik dan winterbanden op kan leggen) en nadien 20 inch bij de velgendealer ?!?
                      Ik weet het....................veel tekst en veel vragen, sorry
                      Eerst en vooral vind ik het een zeer verstandige keuze om voor benzine te gaan. De TFSI motoren van VW zijn meesterwerken.

20" velgen vind ik persoonlijk zwaar overdreven, maar da's een kwestie van smaak. Servotronic vind ik persoonlijk rommel.

Comment

• dikke bak , al vind ik hem de MAX in 2-deur.

Comment

• Vandaag weer een grijze gezien en het is echt een heel mooie auto zeker in het zwart met sportophanging en dikke velgen moet hij af zijn.
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

Comment

• a5 sportback nog niet vaak gespot (door mij!)

ik heb nog maar 1 sportback op straat gezien, en dan nog wel geparkeerd. Ik zou er graag eens enkele zien rijden. In de garage of op straat zien vind ik wel een verschil, ik zou hem graag eens in actie zien........voor ik definitief beslis tot aankoop van deze toch wel mooie auto. ik heb zelf al afgesproken om eens een testrit te doen. Hebben jullie hem al vaak "gespot" ?

Comment

ik heb nog maar 1 sportback op straat gezien, en dan nog wel geparkeerd. Ik zou er graag eens enkele zien rijden. In de garage of op straat zien vind ik wel een verschil, ik zou hem graag eens in actie zien........voor ik definitief beslis tot aankoop van deze toch wel mooie auto. ik heb zelf al afgesproken om eens een testrit te doen. Hebben jullie hem al vaak "gespot" ?
                              neeh nog mr 2 keer en zelfs in het zilvergrijs was het een opvallende verschijning ik vind dat je toch wel duidelijk het verschil met een a4 ziet vooral rijdend.
                              2012 E92 Bmw 335i DKG
                              1991 E30 320i

Comment

Ga gewoon naar het contact center in Kortenberg. Daar staan er een stuk of 6 in alle geuren en kleuren.

Comment

Hoi,

Je ziet inderdaad niet zo vaak, en dat vind ik nu zo fijn aan mijn A5 SB.
                                  Zelf rijd ik er nu 2 maand mee. Het was één van de allereersten die in Belgie geleverd werd.
                                  Sedertdien heb ik er nog maar 2 gekruist onderweg.

Je geeft per slot van rekening toch aardig wat centen voor die mooie wagen, en dan vind ik het tof dat hij toch wel een beetje exclusief blijft.
                                  Ik zou het eerlijk gezegd jammer vinden dat je 'm elke 100 meter tegenkomt.
                                  Als je voor een wagen tussen de 10 & 15000 euro geeft, dan vind ik dat niet erg dat ik 'm heel vaak tegenkom.

Wie zich dus een wagen koopt die iets exclusiefs behoudt, zal lang plezier beleven aan zijn aankoop.

Greetz,

Stelo

Comment

• ja, ik vind het ook niet erg dat je ze niet vaak ziet, of toch nu nog niet. Misschien als er meer rondrijden dat de mensen hem dan gaan kennen en willen.
                                    Kent er van jullie iemand die een a5 (eventueel coupé) heeft met kaneelbruin-zwart leder interieur ? Ben nog aan het twijfelen voor de kleurkeuze. En een zwarte binnenbekleding van het dak is hierbij wel fijn volgens mijn dealer.

Comment

• Dat vind ik altijd het spijtige als een mensen er een paar zien rondrijden moeten ze dat ook hebben
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                        Hoi,

Je ziet inderdaad niet zo vaak, en dat vind ik nu zo fijn aan mijn A5 SB.
                                        Zelf rijd ik er nu 2 maand mee. Het was één van de allereersten die in Belgie geleverd werd.
                                        Sedertdien heb ik er nog maar 2 gekruist onderweg.

Je geeft per slot van rekening toch aardig wat centen voor die mooie wagen, en dan vind ik het tof dat hij toch wel een beetje exclusief blijft.
                                        Ik zou het eerlijk gezegd jammer vinden dat je 'm elke 100 meter tegenkomt.
                                        Als je voor een wagen tussen de 10 & 15000 euro geeft, dan vind ik dat niet erg dat ik 'm heel vaak tegenkom.

Wie zich dus een wagen koopt die iets exclusiefs behoudt, zal lang plezier beleven aan zijn aankoop.

Greetz,

Stelo
                                        dan ga ik je toch moeten teleur stellen (denk ik)

Onze A5 is van mei 2008 dus nog een van de "weinigen" in het land of stad helaas begin je hem nu al redelijk veel te zien, teveel naar mijn goesting eigenlijk omdat het hier toch nog altijd gaat om een coupé. (naar mijn weten zag je die vroeger niet zo héél veel)

de sportback is nog vrij nieuw dus geniet nog maar van het exclusieve want ik vrees dat dit er niet beter op wordt. zeker voor vele A4 rijders,die omwille van de achterbank deze keuze moeten maken, zullen de stap naar de SB wagen.

ik durf misschien stilletjes te zeggen dat de coupe, die nu toch al goed in het straatbeeld te zien is, exclusiever gaat blijven dan de SB.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten

ik durf misschien stilletjes te zeggen dat de coupe, die nu toch al goed in het straatbeeld te zien is, exclusiever gaat blijven dan de SB.
                                          Een A5 exclusiever? Je ziet ze praktisch meer dan een 3 coupé

Comment

Working...
                                          X