Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
    Heeft er al iemand van de A5 SB eigenaars al eens getest wat het verschil is tussen de werkelijk gereden snelheid en de aangeduide snelheid op de kilometerteller?
    Bvb. Bij mijn huidige A6 is 120 kmh op een GPS gelijk aan 128 kmh op de snelheidsmeter van de wagen.
    Dat hangt van meerdere factoren af, maar de reden waarop je hierop niet zomaar kan antwoorden is omdat het wiel met de grootste omtrek, het accuraatst is, want daarop zijn de tellers afgesteld. Indien je dus een kleinere fabrieksmaat kiest, wordt de teller afwijking groter. 't Verschil op vlak van wielomtrek tussen het kleinste en grootste wiel kan 5% zijn... zodoende is de afwijking ook het grootst, wanneer je voor het kleinste wiel kiest.

Om een voorbeeld te geven, ik heb 2 sets banden/velgen. Eéntje is 18", het andere is 19". Met de door Audi gekozen bandenmaten, is de diameter van een 18" 245/40 = 653.2mm. Bij 19" 255/35 = 661.1mm.

Klein verschil van 1,2%. Dat is al genoeg om de illusie op te wekken dat het 18" setje minder verbruikt en beter presteert (de boordcomputer registreert een hogere snelheid, dus daalt het gemiddeld verbruik). Terwijl dat verschil in realiteit misschien amper aanwezig is.

Comment

• Bedankt voor de info.

Best zelf eens uittesten als ik mijn wagen heb. Mijn Garmin maar eens op de vooruit kleven en een toertje doen. Kan ik ineens de interne GPS vergelijken met Garmin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
        Als alles goed loopt, gaat mijn A5 SB vandaag in produktie.

Een andere vraag:
        Heeft er al iemand van de A5 SB eigenaars al eens getest wat het verschil is tussen de werkelijk gereden snelheid en de aangeduide snelheid op de kilometerteller?
        Bvb. Bij mijn huidige A6 is 120 kmh op een GPS gelijk aan 128 kmh op de snelheidsmeter van de wagen.
        Vroeger week de teller bij Audi zeer sterk af van de reële snelheid. Ik weet niet of dat nu nog zo is. Ik heb vroeger een Audi 2.3E cabrio gehad. Die had een topsnelheid volgens het boekske van 198 km/uur. Toch ging deze vlot 220 op de teller.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Vroeger week de teller bij Audi zeer sterk af van de reële snelheid. Ik weet niet of dat nu nog zo is. Ik heb vroeger een Audi 2.3E cabrio gehad. Die had een topsnelheid volgens het boekske van 198 km/uur. Toch ging deze vlot 220 op de teller.
          Bij mijn A5 is dit verschil te verwaarlozen;
          op mijn toerenteller stond (digitaal) 70 en op snelheidsbord langs weg verscheen:
          U rijdt 69 Dank U
          Sintruin till I die

Comment

• Je begint ze ondertss veel te zien. Ben er deze week al dagelijks tegen gekomen.

Comment

• Toch wel jammer dat het slechts een 4 zitter is, waardoor er toch een aantal potentiele kopers zullen afhaken denk ik. Hierdoor neig ik uit te wijken naar een andere auto, jammer want ik ben wel een voorstander van het Audi design.
              Waarom niet de keuze laten tussen 4 of 5-zitter? Dan maken ze pas iets exclusievers?

Comment

• Dat het slechts een 4-zitter is, is in mijn geval geen probleem. De Passat CC was trouwens ook een kandidaat, maar dat was voordat ik de A5 SB gezien had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                  Toch wel jammer dat het slechts een 4 zitter is, waardoor er toch een aantal potentiele kopers zullen afhaken denk ik. Hierdoor neig ik uit te wijken naar een andere auto, jammer want ik ben wel een voorstander van het Audi design.
                  Waarom niet de keuze laten tussen 4 of 5-zitter? Dan maken ze pas iets exclusievers?
                  ook een Avant is in se maar een 4 zitter hoor
                  in het midden moet zitten voor meer dan een half uur is een soort afstraffing : noch in de rug noch onder de poep mag men van een echte zetel spreken; en de rest is eerder een bank dan iets anders
                  dan liever mooi gevormde kuipen voor twee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    ook een Avant is in se maar een 4 zitter hoor
                    in het midden moet zitten voor meer dan een half uur is een soort afstraffing : noch in de rug noch onder de poep mag men van een echte zetel spreken; en de rest is eerder een bank dan iets anders
                    dan liever mooi gevormde kuipen voor twee
                    Ik moest gisteren 4 dames vervoeren in de A4, allemaal van rond 1m80. Door de hoge transmissietunnel (quattro) zat de middenste met haar knieen naast haar oren, bij wijze van spreken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                      Ik moest gisteren 4 dames vervoeren in de A4, allemaal van rond 1m80. Door de hoge transmissietunnel (quattro) zat de middenste met haar knieen naast haar oren, bij wijze van spreken.
                      hopelijk droeg ze een broek...

Comment

• Hierbij de bestelling van mijn nieuwe A5 SB

Hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt,
                        ik twijfelde tussen A5 SB en BMW525d.

A5 SB 2.7TDI 190pk
                        S-Line
                        Fantoomzwart
                        Stof & Leder Sprint
                        Pack Intenso +
                        Buitenspiegels Pack 1
                        Verwarmde zetels VR/AR
                        Trekhaak afneembaar
                        Schuifdak
                        Headlight Assistant
                        Bleutooth
                        B & O Soundsystem

Levering half april

Zal in de garage staan naast mijn vrouwke haare A5 2.7TDI 163pk

Schoon koppel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Dat hangt van meerdere factoren af, maar de reden waarop je hierop niet zomaar kan antwoorden is omdat het wiel met de grootste omtrek, het accuraatst is, want daarop zijn de tellers afgesteld. Indien je dus een kleinere fabrieksmaat kiest, wordt de teller afwijking groter. 't Verschil op vlak van wielomtrek tussen het kleinste en grootste wiel kan 5% zijn... zodoende is de afwijking ook het grootst, wanneer je voor het kleinste wiel kiest.

Om een voorbeeld te geven, ik heb 2 sets banden/velgen. Eéntje is 18", het andere is 19". Met de door Audi gekozen bandenmaten, is de diameter van een 18" 245/40 = 653.2mm. Bij 19" 255/35 = 661.1mm.

Klein verschil van 1,2%. Dat is al genoeg om de illusie op te wekken dat het 18" setje minder verbruikt en beter presteert (de boordcomputer registreert een hogere snelheid, dus daalt het gemiddeld verbruik). Terwijl dat verschil in realiteit misschien amper aanwezig is.

==> VAG-COM
                          dan kun je de settings aanpassen zodat het wel klopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            hopelijk droeg ze een broek...
                            hopelijk niet !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                              ==> VAG-COM
                              dan kun je de settings aanpassen zodat het wel klopt.
                              Tx, dat wist ik niet. Weer een reden te meer om zo'n ding te kopen of huren.

Comment

• Onze buurman heeft deze week zijn zwarte A5 SB opgehaald! Met S-line. Staat wel mooi naast onze Zwarte A4 avant.

Hij oogt wel erg klein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B.Hofman Bekijk Berichten
                                  Hij oogt wel erg klein.
                                  ik vind dat ook
                                  hij sprong mij in elk geval niet direct in het oog toen ik hem voor een eerste keer zag bij mijn dealer
                                  in het verkeer blijft hij vrij onopvallend (in mijn ogen een pluspunt...) maar hij is wel mooi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-Rod Bekijk Berichten
                                    Hierbij de bestelling van mijn nieuwe A5 SB

Hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt,
                                    ik twijfelde tussen A5 SB en BMW525d.

A5 SB 2.7TDI 190pk
                                    S-Line
                                    Fantoomzwart
                                    Stof & Leder Sprint
                                    Pack Intenso +
                                    Buitenspiegels Pack 1
                                    Verwarmde zetels VR/AR
                                    Trekhaak afneembaar
                                    Schuifdak
                                    Headlight Assistant
                                    Bleutooth
                                    B & O Soundsystem

Levering half april

Zal in de garage staan naast mijn vrouwke haare A5 2.7TDI 163pk

Schoon koppel
                                    Hey,

Proficiat met jou bestelling.
                                    Je zal er ongetwijfeld heel tevreden van zijn.
                                    Mij heeft het nog geen minuut gespeten.

Weet wel, de A5 SB is een wagen die meer op comfort afgestemd is dan een A5 Coupé.
                                    Dit betekent dat hij niet even snedig stuurt als de Coupé.
                                    Maar wat een heerlijk rijcomfort! Je kan er urenlang mee rijden zonder dat je er genoeg van krijgt.

Greetz,

Stelo

Comment

• Net even navraag gedaan: de wagen is binnen, maar de papieren nog niet. Zouden pas vrijdag of maandag komen.

'T BEGINT TE KRIEBELEN.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                        Je begint ze ondertss veel te zien. Ben er deze week al dagelijks tegen gekomen.
                                        Prachtige wagen maar imo zonde tov de 2dr ... die straalt veel meer klasse uit.
                                        Zie ook niet nut in van 4dr behalve als je contant mensen meevoert maar dan koop je geen A5.

Toch bij deze veel succes met de wagen voor degene die er één gekocht hebben!

Comment

• bumper

Als je deze onderstaande bumper neemt van ABT op een 2.0 TDI, heb je dan ook uitlaten links & rechts?

Zijn er nog andere merken die er leveren voor de A5 sportback?
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X