Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5 Sportback
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk BerichtenZeer knap! Mooie auto met mooie velgen eronder!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichtenps. vorige vrijdagavond ben ik nog frieten komen eten vlak voor de kerk van Steendorp. The best in the country!!!
Kerk Steendorp - Kerk Bazel
---
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk BerichtenFrieten voor de kerk van Steendorp??? Kan het Bazel geweest zijn?
Kerk Steendorp - Kerk Bazel
't Zal geen enkele van de 2 zijn.
Zal het eens moeten vragen aan de vriend van mijn dochter. Hij woont in Rupelmonde.
(ze is trouwens vandaag met mijn groene A5SB bij hem).
We waren op terugweg van het autosalon, en waren tussen Temse en Rupelmonde.
't Is wel off-topic, maar A5SB-rijders zijn toch wel een beetje familieleden hé.
Onze wagens zullen blijkbaar minder verkopen dan de A5 Coupé, en dat maakt dat ie toch wel z'n exclusieve karakter zal behouden. :-)
Greetz,
Stelo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenNeen, de eigenaar maakt dat voor zichzelf uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk BerichtenWe waren op terugweg van het autosalon, en waren tussen Temse en Rupelmonde.
...
Vandaag na het werk via een "omweg" naar huis gereden (ook door Rupelmonde).
Het efficiëntiesysteem dat aangeeft wanneer je moet schakelen om zuinig te rijden werkt toch behoorlijk snel. Tussen 1600 en 1800 toeren krijg je al indicatie om op te schakelen. Is er eigenlijk iemand die dat volgt?
Het start/stop systeem werkt ook goed. Ik heb op mijn route 2 verkeerslichten waar men behoorlijk lang moet wachten. Daar kan dit wel nuttig zijn.
De 170pk van de 2.0L TDI willen ook vlot vooruit. Behoorlijk verschil met de 110pk van vroeger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk BerichtenOnze wagens zullen blijkbaar minder verkopen dan de A5 Coupé, en dat maakt dat ie toch wel z'n exclusieve karakter zal behouden. :-)
Groene A5SB ... is dat heel donker groen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk BerichtenToen ik eind november bestelde was de levertermijn 6-8 weken. Nu spreken we toch al over 4 maanden. Blijkbaar waren er wel wat bestellingen.
Groene A5SB ... is dat heel donker groen?
Als het buiten donker is denkt iedereen dat ik een zwarte auto heb.
De schakelindicator volg ik toch wel meestal op.
De motor haalt immers soepel op vanaf ongeveer 1150 rpm.
Als je steviger optrekt zal de schakelindicator later aangeven om op te schakelen.
Persoonlijk vind ik het nu wel jammer dat ik geen quattro gekozen heb. Halfweg september was die nog niet te bestellen.
Nu ervaar ik wel bij nat wegdek dat de wagen zijn traject zoekt over het wegdek.
Bij quattro had ik vroeger de ervaring dat ik echt wel voluit op het gas mocht gaan, en als de weg nat lag vond ik het zelfs plezant om de wagen te smijten in de bochten... (klinkt een beetje puberaal hé...)
Greetz,
Stelo
ps. 'k stuur je ook een PB.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk BerichtenInderdaad echt heel donker groen.
Als het buiten donker is denkt iedereen dat ik een zwarte auto heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk BerichtenDeze morgen kwam het Quattro-systeem goed van pas. Wat een verschil tegenover voorwielaandrijving. En dan heb ik nog geen winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten??? Dus je hebt wel 4-wielaandrijving maar geen winterbanden? Als je echt van 4-wielaandrijving wilt geniet kan ik u aanraden om die kleine extra investering zeker te overwegen!
Blijft idd nodig, niet om vooruit te komen, maar om te kunnen stoppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk BerichtenDeze morgen kwam het Quattro-systeem goed van pas. Wat een verschil tegenover voorwielaandrijving. En dan heb ik nog geen winterbanden.
Zeker doen die winterbanden.
Bij stoppen of richting veranderen is dit inderdaad van groot belang.
Zware investering? Niet echt. Ik kocht de mijne, alu-wielen 17" inbegrepen, voor € 800,00.
We zijn nu weliswaar ondertussen februari, en de vraag is of die nu nog veel nodig zullen zijn.
Maar tegen volgende winter zeker doen.
Greetz,
Stelo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten??? Dus je hebt wel 4-wielaandrijving maar geen winterbanden? Als je echt van 4-wielaandrijving wilt geniet kan ik u aanraden om die kleine extra investering zeker te overwegen!
Vertrekken gaat zonder problemen, maar zoals door Stelo geschreven is het voor remmen en voor bochten echt wel nodig. ABS schiet zeer vlug in werking. Deze morgen bij ons in 't dorp op een open plek, waar nog niet gestrooid was, een paar zaken uitgeprobeerd.
Comment
-
voor weinig kilometers is een (voorzichtige) bestuurder is m.i. even goed gediend met een Quattro zonder winterbanden als met een FWD op winterbanden
natuurlijk houdt mijn bewering geen steek voor wie lange afstanden op winterwegen aflegt, zeker als hij/zij het moment niet kan kiezen om (al dan niet) te vertrekken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhet kan wel afhangen van het aantal uren per winter (en vooral de tijdstip) waarop de winterset op winterwegen in gebruik is
voor weinig kilometers is een (voorzichtige) bestuurder is m.i. even goed gediend met een Quattro zonder winterbanden als met een FWD op winterbanden
natuurlijk houdt mijn bewering geen steek voor wie lange afstanden op winterwegen aflegt, zeker als hij/zij het moment niet kan kiezen om (al dan niet) te vertrekken
Het ene zal wellicht beter zijn tijdens vertrekken, het andere tijdens remmen. Maar een dergelijke vergelijking dient tot weinig.
Ik breek juist een lans om de reeds gedane investering (nl vierwielaandrijving) te completeren met aan de weersomstandigheden aangepaste banden. Op die manier zal de vierwielaandrijving meer tot zijn recht komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenIk vind die vergelijking irrelevant. Een wagen met voorwielaandrijving + winterbanden vergelijken met een wagen met vierwielaandrijving + zomerbanden??
Het ene zal wellicht beter zijn tijdens vertrekken, het andere tijdens remmen. Maar een dergelijke vergelijking dient tot weinig.
Ik breek juist een lans om de reeds gedane investering (nl vierwielaandrijving) te completeren met aan de weersomstandigheden aangepaste banden. Op die manier zal de vierwielaandrijving meer tot zijn recht komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenVelen zullen het met mij oneens zijn, maar ik vind dit een van de lelijkste audi's op dit moment.
waw, ik ben sprakeloos....
Comment
Comment