Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Dat maak ik wel voor mezelf uit !
    Neen, de eigenaar maakt dat voor zichzelf uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
      Zeer knap! Mooie auto met mooie velgen eronder!
      Dat vind ik ook. Welk type velgen zijn dat? Ze zien er makkelijker uit om te kuisen dan de dingen die ik heb.

Comment

• Type is :

Alu velgen ¨5 Armen Dynamic¨ à 1160,- EUR
        4 alu-velgen ¨5 Armen Dynamic¨ 8,5 x 18 met banden 245/40 R18.
        Glanzende verchroomde afwerking!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
          ps. vorige vrijdagavond ben ik nog frieten komen eten vlak voor de kerk van Steendorp. The best in the country!!!
          Frieten voor de kerk van Steendorp??? Kan het Bazel geweest zijn?

Kerk Steendorp - Kerk Bazel

---

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
            Frieten voor de kerk van Steendorp??? Kan het Bazel geweest zijn?

Kerk Steendorp - Kerk Bazel
            Yo!

't Zal geen enkele van de 2 zijn.
            Zal het eens moeten vragen aan de vriend van mijn dochter. Hij woont in Rupelmonde.
            (ze is trouwens vandaag met mijn groene A5SB bij hem).
            We waren op terugweg van het autosalon, en waren tussen Temse en Rupelmonde.
            't Is wel off-topic, maar A5SB-rijders zijn toch wel een beetje familieleden hé.
            Onze wagens zullen blijkbaar minder verkopen dan de A5 Coupé, en dat maakt dat ie toch wel z'n exclusieve karakter zal behouden. :-)

Greetz,
            Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
              Neen, de eigenaar maakt dat voor zichzelf uit.
              Ik heb dan ook enkel mijn mening gegeven, die maak ik namelijk ook voor mezelf uit.

Comment

We waren op terugweg van het autosalon, en waren tussen Temse en Rupelmonde.
                ...
                Als het op een hoek aan verkeerslichten was, kan het wel bij ons geweest zijn.

Vandaag na het werk via een "omweg" naar huis gereden (ook door Rupelmonde).
                Het efficiëntiesysteem dat aangeeft wanneer je moet schakelen om zuinig te rijden werkt toch behoorlijk snel. Tussen 1600 en 1800 toeren krijg je al indicatie om op te schakelen. Is er eigenlijk iemand die dat volgt?
                Het start/stop systeem werkt ook goed. Ik heb op mijn route 2 verkeerslichten waar men behoorlijk lang moet wachten. Daar kan dit wel nuttig zijn.

De 170pk van de 2.0L TDI willen ook vlot vooruit. Behoorlijk verschil met de 110pk van vroeger.

Comment

Onze wagens zullen blijkbaar minder verkopen dan de A5 Coupé, en dat maakt dat ie toch wel z'n exclusieve karakter zal behouden. :-)
                  Toen ik eind november bestelde was de levertermijn 6-8 weken. Nu spreken we toch al over 4 maanden. Blijkbaar waren er wel wat bestellingen.

Groene A5SB ... is dat heel donker groen?

Comment

Toen ik eind november bestelde was de levertermijn 6-8 weken. Nu spreken we toch al over 4 maanden. Blijkbaar waren er wel wat bestellingen.

Groene A5SB ... is dat heel donker groen?
                    Inderdaad echt heel donker groen.
                    Als het buiten donker is denkt iedereen dat ik een zwarte auto heb.

De schakelindicator volg ik toch wel meestal op.
                    De motor haalt immers soepel op vanaf ongeveer 1150 rpm.
                    Als je steviger optrekt zal de schakelindicator later aangeven om op te schakelen.

Persoonlijk vind ik het nu wel jammer dat ik geen quattro gekozen heb. Halfweg september was die nog niet te bestellen.
                    Nu ervaar ik wel bij nat wegdek dat de wagen zijn traject zoekt over het wegdek.
                    Bij quattro had ik vroeger de ervaring dat ik echt wel voluit op het gas mocht gaan, en als de weg nat lag vond ik het zelfs plezant om de wagen te smijten in de bochten... (klinkt een beetje puberaal hé...)

Greetz,

Stelo

ps. 'k stuur je ook een PB.

Comment

Inderdaad echt heel donker groen.
                      Als het buiten donker is denkt iedereen dat ik een zwarte auto heb.
                      Dan bestaat de kans dat ik die in vandaag in de late namiddag heb zien rijden. Reed richting Rupelmonde, ik reed richting Temse. Onder een donkergrijze hemel en in de gietende regen dacht ik eerst dat het een zwarte was, maar dichtbij zag ik dat het donkergroen was. Ik was ook niet zeker of het een coupé of SB was.

Comment

• Deze morgen kwam het Quattro-systeem goed van pas. Wat een verschil tegenover voorwielaandrijving. En dan heb ik nog geen winterbanden.

Comment

Deze morgen kwam het Quattro-systeem goed van pas. Wat een verschil tegenover voorwielaandrijving. En dan heb ik nog geen winterbanden.
                          ??? Dus je hebt wel 4-wielaandrijving maar geen winterbanden? Als je echt van 4-wielaandrijving wilt geniet kan ik u aanraden om die kleine extra investering zeker te overwegen!

Comment

??? Dus je hebt wel 4-wielaandrijving maar geen winterbanden? Als je echt van 4-wielaandrijving wilt geniet kan ik u aanraden om die kleine extra investering zeker te overwegen!
                            Hij heeft z'n auto nog maar een week dacht ik.
                            Blijft idd nodig, niet om vooruit te komen, maar om te kunnen stoppen.

Comment

Deze morgen kwam het Quattro-systeem goed van pas. Wat een verschil tegenover voorwielaandrijving. En dan heb ik nog geen winterbanden.
                              Hey,

Zeker doen die winterbanden.
                              Bij stoppen of richting veranderen is dit inderdaad van groot belang.

Zware investering? Niet echt. Ik kocht de mijne, alu-wielen 17" inbegrepen, voor € 800,00.

We zijn nu weliswaar ondertussen februari, en de vraag is of die nu nog veel nodig zullen zijn.
                              Maar tegen volgende winter zeker doen.

Greetz,

Stelo

Comment

Ik heb de wagen pas van vorige woensdag, maar Ik ben inderdaad wel van plan om winterbanden aan te schaffen.

Vertrekken gaat zonder problemen, maar zoals door Stelo geschreven is het voor remmen en voor bochten echt wel nodig. ABS schiet zeer vlug in werking. Deze morgen bij ons in 't dorp op een open plek, waar nog niet gestrooid was, een paar zaken uitgeprobeerd.
                                Last edited by ; 01/02/2010, 12:13.

Comment

het kan wel afhangen van het aantal uren per winter (en vooral de tijdstip) waarop de winterset op winterwegen in gebruik is
                                  voor weinig kilometers is een (voorzichtige) bestuurder is m.i. even goed gediend met een Quattro zonder winterbanden als met een FWD op winterbanden
                                  natuurlijk houdt mijn bewering geen steek voor wie lange afstanden op winterwegen aflegt, zeker als hij/zij het moment niet kan kiezen om (al dan niet) te vertrekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    het kan wel afhangen van het aantal uren per winter (en vooral de tijdstip) waarop de winterset op winterwegen in gebruik is
                                    voor weinig kilometers is een (voorzichtige) bestuurder is m.i. even goed gediend met een Quattro zonder winterbanden als met een FWD op winterbanden
                                    natuurlijk houdt mijn bewering geen steek voor wie lange afstanden op winterwegen aflegt, zeker als hij/zij het moment niet kan kiezen om (al dan niet) te vertrekken
                                    Ik vind die vergelijking irrelevant. Een wagen met voorwielaandrijving + winterbanden vergelijken met een wagen met vierwielaandrijving + zomerbanden??

Het ene zal wellicht beter zijn tijdens vertrekken, het andere tijdens remmen. Maar een dergelijke vergelijking dient tot weinig.

Ik breek juist een lans om de reeds gedane investering (nl vierwielaandrijving) te completeren met aan de weersomstandigheden aangepaste banden. Op die manier zal de vierwielaandrijving meer tot zijn recht komen.

Comment

Ik vind die vergelijking irrelevant. Een wagen met voorwielaandrijving + winterbanden vergelijken met een wagen met vierwielaandrijving + zomerbanden??

Het ene zal wellicht beter zijn tijdens vertrekken, het andere tijdens remmen. Maar een dergelijke vergelijking dient tot weinig.

Ik breek juist een lans om de reeds gedane investering (nl vierwielaandrijving) te completeren met aan de weersomstandigheden aangepaste banden. Op die manier zal de vierwielaandrijving meer tot zijn recht komen.
                                      niettemin kan ik goed vergelijken : op een vroegere Saab had ik winterbanden (ik gebruikte toen de wagen regelmatig voor het werk), op mijn A4 Avant had ik geen echte reden meer om winterbanden te kopen, maar op het glad voelde ik mij niet enorm benadeeld (ben dus bij de voorzichtigen die hun materiaal met hun spaarpot betalen); nu met de Q5 ook geen winterbanden, maar ik voel heel duidelijk dat de wagen stabieler is (maar uiteraard zou het nog beter zijn met winterbanden, alleen ben ik te voorzichtig om dat verschil aan te voelen (komt vooral aan bod bij het remmen, en op het glad rem ik niet, ik vertaag )

Comment

• Velen zullen het met mij oneens zijn, maar ik vind dit een van de lelijkste audi's op dit moment.
                                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                          Velen zullen het met mij oneens zijn, maar ik vind dit een van de lelijkste audi's op dit moment.

waw, ik ben sprakeloos....

Comment

Working...
                                          X