Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Directlease is inderdaad duur, heel duur zelfs.. de basis prijs valt steeds goed mee maar gaat dan exponentieel naar boven naargelang de opties, lol.

Dit weekend offerte gekregen van Audi Lease:

A5 Sportsback 2.0 TDI 163 DPF 6V, 30.289.77 Cat., 1 968.84 Euro korting nog aan te brengen.

Fantoomzwart (Pareleffect)
    Milano LEder Zwart SPORT

Xenon Koplampen +
    Audi Soundssystem
    Audi Music Interface
    Acoustic Parking System v/a
    GSM Pre-Installatie

Pack Lounge
    Pack Intenso Plus

Voertuig + toebehoren: 38 042.12 euro
    Na kortingen: 35 889.66

938.73 Euro ZBTW oftewel 1031.39 Euro met 50% btw Incl.
    Aankoopoptie van 16% (hetzij 6 948.24 BTWi).

Welke opties zijn volgens jullie nog een must?
    En ik ben het vergeten te vragen aan Audi zelf, maar heeft de Audi A5 SB leds vooraan/achteraan in deze configuratie?

Alvast bedankt!
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Ja, zit in Xenon+.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Thanks.

Valt de prijs mee of valt er nog te onderhandelen? Anyone?
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Advies gevraagd

Beste Audi A5 rijders/liefhebbers,

Ik ben mij alweer aan het oriënteren voor de opvolger van mijn Insignia. Niet dat hij niet bevalt, in tegendeel zelfs, maar mijn autoliefhebbershart begint al weer te kloppen en heb mijn zinnen gezet op een A5 SB.

Nu had ik de volgende configuratie in gedachten:
          A5 Sportback 136 / 143 pk 6-bak / Multitronic?
          Kleur:Metallic (voorkeur Phantomzwart, nog nader te bepalen)
          Bekleding:Leder “Valcona” Maanzilver zwart
          Meeruitvoeringen:
          Airco comfort
          S Line exterieur
          MMI plus
          Soundsysteem
          Telefoonvoorbereiding plus
          Bagagemat, omkeerbaar
          Sportstoelen vóór
          Adaptieve cruise control
          Parkeerhulp plus
          Xenon plus
          Lichtpakket
          Diefstalalarm
          Sportstuurwiel, driespaaks
          Bagageruimtepakket

Wie kan mij helpen de volgende vragen te beantwoorden:
          - Is de meerkost van het B&O-systeem t.o.v het soundsysteem te rechtvaardigen? (Op duitse fora lees ik tegenstrijdigheden. "Geknepen" systemen in de recente uitvoeringen vanwege klachten trillingen?)
          - 6-bak of mutitronic? Dit zou mijn eerste automaat worden. (Ook hier tegenstrijdigheden: Multitr. erg storingsgevoelig?) Voor- en nadelen?
          - Het verschil in comfort met en zonder S-line onderstel? Ik heb het nu niet opgenomen in de lijst maar wil het wel nog steeds overwegen.
          - Wat ga ik absoluut missen in de huidige configuratie?
          Ik zal jullie voor zijn: Natuurlijk andere velgen dan de standaard. Ik wil die laten voor montage van winterbanden en heb thuis al een set 19 inch 5-segment klaarliggen. (Ik begin met de velgen, koop dan de wagen er om heen.....
          - Wat mag ik aan korting bij de belgische verdelers verwachten?
          - Ik heb ook al eens geïnformeerd over de grens in zowel Nederland als Duitsland en krijg hem daar voor de deur geleverd met 15% korting. Uiteraard wel dan in 143pk uitvoering. Kan mij iemand zijn ervaringen delen met het uit het buitenland importeren van een nieuwe wagen bij een internet-autobedrijf?

Oh ja, ik denk eind dit jaar te beslissen en verwacht tegen de zomer volgend jaar te kunnen rijden. Mocht iemand tegen die tijd interesse hebben of iemand weten die op zoek is naar een schitterende, complete, witte Insignia met toeters en bellen, informeren staat vrij....
          2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
          2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
          2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
          2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
          http://www.originelevelgen.be

Comment

• Voor dat kopen in het buitenland, lees dan eens de post over de A5 , daar is iemand niet zo gelukkig over de na service .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
              Voor dat kopen in het buitenland, lees dan eens de post over de A5 , daar is iemand niet zo gelukkig over de na service .
              en dat leveren aan de deur vergeet het maar als je belg bent en in belgie woont.Deze Duitse internetbedrijven vermoed ik, verkopen alleen aan hun eigen volk , dwz duits zijn en daar wonen. Heb deze pisteeen 2 tal jaren geleden ook al eens willen maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                en dat leveren aan de deur vergeet het maar als je belg bent en in belgie woont.Deze Duitse internetbedrijven vermoed ik, verkopen alleen aan hun eigen volk , dwz duits zijn en daar wonen. Heb deze pisteeen 2 tal jaren geleden ook al eens willen maken.
                Je moet die mens niet zo bang maken

Ik vind het alleen een schande dat ze die nu ook nog met een 143pk motor gaan leveren. Er rijden er precies nog niet genoeg rond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

Ik vind het alleen een schande dat ze die nu ook nog met een 143pk motor gaan leveren. Er rijden er precies nog niet genoeg rond
                  Dat bang maken valt nogal mee....

Ben van middag een gaan shoppen bij de Audi-verdeler bij ons net over de grens in Duitsland. (Voordeel als je maar 15 km van de grens woont) Gaf direct 11,5 % korting zonder verder onderhandelen. Lijkt mij geen verkeerd begin toch...?
                  Blijft natuurlijk dat we wel met de 143 pk versie zitten, maar daar zal weinig aan te doen zijn lijkt mij, of...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                    Dat bang maken valt nogal mee....

Ben van middag een gaan shoppen bij de Audi-verdeler bij ons net over de grens in Duitsland. (Voordeel als je maar 15 km van de grens woont) Gaf direct 11,5 % korting zonder verder onderhandelen. Lijkt mij geen verkeerd begin toch...?
                    Blijft natuurlijk dat we wel met de 143 pk versie zitten, maar daar zal weinig aan te doen zijn lijkt mij, of...?
                    Welke duitse dealer en/of stad is dat?
                    Lijkt me wel interessant.

Comment

Neen daar kan je niet van onderuit, kijk ook eens naar mijn adresje. Daar geven ze meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Welke duitse dealer en/of stad is dat?
                        Lijkt me wel interessant.
                        Ben bij Autohaus Nitsche GmbH geweest in Heinsberg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

tis niet om de mensen bang te maken hoor maar ik heb dit 2j geleden geprobeerd bij een dealer op internet met 15% korting op kat.prijs.Daarna bericht teruggekregen met vermelding dat er alleen verkocht wordt aan Duitsers of met domicil in den Duits.
                          Met rechtstreeks gaan kopen ter plekke heb ik geen ervaring.

Comment

• Hallo,

Ben nieuw op het forum, maar ik kan niet achterblijven op dit topic denk ik.
                            Heb half oktober een A5 sportback besteld in volgende configuratie:

S-line 1.8Tfsi (maak weinig kilometers) in Monza zilver
                            -Intenso plus pakket
                            -Parkeersensoren voor -en achteraan
                            -Bluetooth car kit
                            -Omkeerbaar koffer tapijt
                            -Xenon+
                            -Audi soundsysteem
                            -multi functie sportstuur

Heb vorige vrijdag een telefoontje gekregen van de garage dat de productie datum 1 maand naar voren geschoven is. Was februari en is nu dus januari geworden!!!
                            Kan bijna niet meer wachten.

Iemand hier al ervaring met de 1.8Tfsi?

Comment

Beste Audi A5 rijders/liefhebbers,

A5 Sportback 136 / 143 pk 6-bak / Multitronic?
                              K

Wie kan mij helpen de volgende vragen te beantwoorden:

- 6-bak of mutitronic? Dit zou mijn eerste automaat worden. (Ook hier tegenstrijdigheden: Multitr. erg storingsgevoelig?) Voor- en nadelen?

Oh ja, ik denk eind dit jaar te beslissen en verwacht tegen de zomer volgend jaar te kunnen rijden. Mocht iemand tegen die tijd interesse hebben of iemand weten die op zoek is naar een schitterende, complete, witte Insignia met toeters en bellen, informeren staat vrij....
                              Mijn ouders hebben een 2.0 TDI 170 handgeschakeld, ik veronderstel dat dit dezelfde versnellingsbak is als de 143pk versie?
                              Over deze bak kan ik u zeggen dat hij zeer goed schakelt maar hij heeft overduidelijk een 'groene' spreiding. Hiermee bedoel ik dat je aangespoord wordt om vanaf 70km/u in 6e te rijden.
                              Wij slagen dan ook meestal 3e en 5e versnelling over omdat ze gewoon ZO dicht bij elkaar liggen allemaal. Achteraf gezien, met dergelijke spreiding van de bak, zouden we toch sterk overwegen een automaat te kopen.

Mijn ouders willen de onze trouwens graag verkopen. We hebben bewust een 'populaire' tijdelijke wagen gezocht omdat de nieuwe BMW 5 toen nog niet beschikbaar was. Onze A5 Sportback is van februari 2010.
                              Toevallig geen interesse in een jonge tweedehands?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
                                Mijn ouders hebben een 2.0 TDI 170 handgeschakeld, ik veronderstel dat dit dezelfde versnellingsbak is als de 143pk versie?
                                Over deze bak kan ik u zeggen dat hij zeer goed schakelt maar hij heeft overduidelijk een 'groene' spreiding. Hiermee bedoel ik dat je aangespoord wordt om vanaf 70km/u in 6e te rijden.
                                Wij slagen dan ook meestal 3e en 5e versnelling over omdat ze gewoon ZO dicht bij elkaar liggen allemaal. Achteraf gezien, met dergelijke spreiding van de bak, zouden we toch sterk overwegen een automaat te kopen.

Mijn ouders willen de onze trouwens graag verkopen. We hebben bewust een 'populaire' tijdelijke wagen gezocht omdat de nieuwe BMW 5 toen nog niet beschikbaar was. Onze A5 Sportback is van februari 2010.
                                Toevallig geen interesse in een jonge tweedehands?
                                Van het werkwoord overslagen!

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                                2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
                                  (...) Hiermee bedoel ik dat je aangespoord wordt om vanaf 70km/u in 6e te rijden.
                                  de schakelaanbeveling is er enkel voor de eco-run fanaten
                                  gelukkig kan je met een manuele bak zelf kiezen deze al dan niet te volgen
                                  doe je dat wel, dan zal je enkel de eesrte 40 pk's (misschien zelfs nog minder...) van je vermogen gebruiken, en de genormaliseerde verbruikswaarden halen
                                  idem dito voor de auto-bak in D bij het optrekken
                                  ik rij nooit onder de benedengrens van de max-koppel, en liever op zijn minst 200t/m erboven
                                  doe je dat, zonder de bovengrens van de max-koppel met meer dan 750t/m te overschrijden, dan heb je een vlotte wagen die in alle versnellingen snel antwoordt op de gaspedaal, zonder je blauw te betalen aan de pomp (tel dan wel 1,5 l boven het normverbruik, wat nog steeds niet erg veel is !
                                  dit telt uiteraard voor een koppelrijke diesel...
                                  met een S-tronic vindt het best rijden in S met een zachte voet : ook geen verbruiksrecord dan, maar wat een rijplezier ! Waarom hebben wij een wagen met wat vermogen gekocht ?

Comment

• 750 t/m boven zijn max koppel.....dat betekend dat ik tot 3950 t/m zou moeten door trekken....da gaat goe vooruit gaan mijn gedacht..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      750 t/m boven zijn max koppel.....dat betekend dat ik tot 3950 t/m zou moeten door trekken....da gaat goe vooruit gaan mijn gedacht..
                                      de 2,0TDI heeft zijn max.koppel van 1750 tot 2500 t/m
                                      dus ga ik tot 3200/3400, erboven blijft de wagen wel optrekken, maar als je rond de 3000t/m kalm aan schakelt valt je terug op de max.koppel en blijft de acceleratie optimaal
                                      waarom dan hoger gaan ? er komt alleen maar zwarte rook bij uit je pijpen...
                                      een diesel is geen benzine, dus best ons rijgedrag aanpassen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        de 2,0TDI heeft zijn max.koppel van 1750 tot 2500 t/m
                                        dus ga ik tot 3200/3400, erboven blijft de wagen wel optrekken, maar als je rond de 3000t/m kalm aan schakelt valt je terug op de max.koppel en blijft de acceleratie optimaal
                                        waarom dan hoger gaan ? er komt alleen maar zwarte rook bij uit je pijpen...
                                        een diesel is geen benzine, dus best ons rijgedrag aanpassen ?
                                        Multitronic heeft een 2.7tdi, die maken meer toeren

Comment

• Idd...de 2.7 geeft zijn max koppel vrij vanaf 1400 t/m tot 3200 t/m, als je daar nog is 750 t/m boven uittrekt ga je in elke versnelling tot 4000 t/m trekken...met een diesel......ni gezond

Comment

Working...
                                          X