Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben een stuk kleiner dan jij, en zat echt wel heel dicht tegen het dak aan. Een iets te snel geprobeerde verkeersdrempel, en ik zat er helemaal tegen. En dat was in combinatie met de adaptieve vering in sportstand.
Wordt het niet eens tijd dat audi de A5 (en de rest van het gamma) aanbiedt met een potente viercilinder diesel (genre de bmw 23d of de mercedes 250d), gekoppeld aan een automatische versnellingsbak en quattro.
Weet iemand of dit in de pijplijn zit?
Als je nu een A5 wil met quattro en automatische bak, dan ben je verplicht onmiddellijk voor de (fiscaal onaantrekkelijke en dure) 3.0 tdi te kiezen.
Dit gebrek en de onwil om met een voortrekker te rijden duwt wellicht velen in de armen van de andere duitse constructeurs.
wanneer gaan wij, Belgen, es beseffen dat de constructeurs met België en zijn taxatie en kleine afzetmarkt geen rekening houden met het aanbod van motoren/vermogen/aandrijving?
Een duitser redeneert: 2.7TDI is nie genoeg, ik neem een 3.0!
wanneer gaan wij, Belgen, es beseffen dat de constructeurs met België en zijn taxatie en kleine afzetmarkt geen rekening houden met het aanbod van motoren/vermogen/aandrijving?
Een duitser redeneert: 2.7TDI is nie genoeg, ik neem een 3.0!
Binnenkort is dit ook het geval in Belgie.
Buiten de BIV is er straks géén reden meer om een 3.0tdi te nemen.
Kijk naar de nieuwe A7 met 3.0tdi EN multitronic: < 211 pk (dus 2498€ BIV, +- 700€ per jaar) maar..... wel MAAR
139gr/CO² = fiscaal héél interessant
Dus als ze die motor in de A5/A4 steken, dan wordt het pas leuk!
Dat is gek. Toen ik met de A5 sportback ging testrijden was ik net enorm gecharmeerd door het schuifdak. Ik ben 1m93 en had extra ruimte door het glazen dak. Dat kwam mooi boven mijn hoofd uit :-)
Dat is gek. Toen ik met de A5 sportback ging testrijden was ik net enorm gecharmeerd door het schuifdak. Ik ben 1m93 en had extra ruimte door het glazen dak. Dat kwam mooi boven mijn hoofd uit :-)
Inderdaad, idem als bij ons bij de coupé.
Het schuifdak gaat toch helemaal open en niet enkel kantelen, klopt?
De oude 5 deurs-sedan terug van onder het stof gehaald ... never liked it.
2 praktische problemen :
- passagiers achter moeten zich meer bukken, en hebben dus minder ruimte
- aerodynamica : omdat de lijn achter meer gelijdelijk gaat, is er dus minder druk op de achteras ? toch in vergelijk met een koffermodel, waar de lijn meer neerwaarts is, vlak achter het dak. Bij een FWD misschien minder een probleem, die bakken liggen toch op hun vooras en slepen hun achterkant, maar toch een serieus nadeel.
Dus eigenlijk, zie ik nog geen voordeel. Kofferinhoud wordt ook niet echt groter ?
De oude 5 deurs-sedan terug van onder het stof gehaald ... never liked it.
2 praktische problemen :
- passagiers achter moeten zich meer bukken, en hebben dus minder ruimte
- aerodynamica : omdat de lijn achter meer gelijdelijk gaat, is er dus minder druk op de achteras ? toch in vergelijk met een koffermodel, waar de lijn meer neerwaarts is, vlak achter het dak. Bij een FWD misschien minder een probleem, die bakken liggen toch op hun vooras en slepen hun achterkant, maar toch een serieus nadeel.
Dus eigenlijk, zie ik nog geen voordeel. Kofferinhoud wordt ook niet echt groter ?
De lijnen van een coupe, de 4 deuren van een sedan en een koffer die makkelijker te laden is dan die van een sedan. Moet toch geen tekening bij gemaakt worden?
De oude 5 deurs-sedan terug van onder het stof gehaald ... never liked it.
2 praktische problemen :
- passagiers achter moeten zich meer bukken, en hebben dus minder ruimte
- aerodynamica : omdat de lijn achter meer gelijdelijk gaat, is er dus minder druk op de achteras ? toch in vergelijk met een koffermodel, waar de lijn meer neerwaarts is, vlak achter het dak. Bij een FWD misschien minder een probleem, die bakken liggen toch op hun vooras en slepen hun achterkant, maar toch een serieus nadeel.
Dus eigenlijk, zie ik nog geen voordeel. Kofferinhoud wordt ook niet echt groter ?
oplossing voor "probleem" 1 : koop een Q5
probleem twee is ... geen probleem ! tot 160km (erboven durven wij toch niet meer rijden ) is er genoeg gewicht (van de wagen zelf) op de achterwielen om extra-aerodynamische druk te verwaarlozen; het zou trouwens nadelig kunnen zijn voor het verbruik
wat het laadvermogen betreft, is een grote achterklep toch wel handiger dan een piepkleine kofferdeksel om grote voorwerpen te vervoeren !
De lijnen van een coupe, de 4 deuren van een sedan en een koffer die makkelijker te laden is dan die van een sedan. Moet toch geen tekening bij gemaakt worden?
Inderdaad, perfekt mix tussen sedan, break en coupé met de voordelen van alle segmenten...
probleem twee is ... geen probleem ! tot 160km (erboven durven wij toch niet meer rijden ) is er genoeg gewicht (van de wagen zelf) op de achterwielen om extra-aerodynamische druk te verwaarlozen; het zou trouwens nadelig kunnen zijn voor het verbruik
Is inderdaad geen probleem. Zelfs bij 200kmh op de deutsche Autobahn kleeft de wagen als het ware aan de weg. Zelfs op stukken waar nogal wat bochten in liggen (Siegen-Giessen en Kassel-Kirchheim) Nog nooit iets van instabiliteit gemerkt.
is dat morgen niet dat de salon condities bekend zijn bij de dealers?
Iemand een idee wat het zal zijn voor de A5 SP?
Wat was het eigenlijk vorig jaar?
iemand een idee hoe de aut. start-stop functie permanent uitgeschakeld kan worden?
In te stellen in boordcomputer?
Standaard kan men deze uitschakelen en is deze terug actief bij stilleggen en dan contact terug op? (toch op een tfsi 2.0 en tdi)
Graag een reactie
Comment