Oorspronkelijk geplaatst door Dige
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5 Sportback
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dige Bekijk BerichtenHier dan eindelijk de foto's van mijn nieuwe bolide (zie enkele posts hoger). Enjoy!!
http://www.autoforum.be/attachment.p...1&d=1296465003
Comment
-
2de poging!!
Comment
-
Uiteraard een erg knappe wagen.
Comment
-
Hier nog enkele interieurfoto's.
Comment
-
Waarom gebruikt Audi in de A4 en A5 (2.0TDI en 1.8tfsi) vooral de multitronic terwijl de A3 beschikt over de imo veel betere S-tronic?
Is er iemand die met beide gereden heeft en zijn mening wil delen?
Ik heb interesse voor een A5 met automaat, maar mijn maag keert als ik die naald constant op zo'n zelfde toerental zie kleven bij die multitronic in combinatie met dat eentonige motorgeluid....
Wat denken jullie? Multitronic of S-tronic?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk BerichtenWaarom gebruikt Audi in de A4 en A5 (2.0TDI en 1.8tfsi) vooral de multitronic terwijl de A3 beschikt over de imo veel betere S-tronic?
Is er iemand die met beide gereden heeft en zijn mening wil delen?
Ik heb interesse voor een A5 met automaat, maar mijn maag keert als ik die naald constant op zo'n zelfde toerental zie kleven bij die multitronic in combinatie met dat eentonige motorgeluid....
Wat denken jullie? Multitronic of S-tronic?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk BerichtenWaarom gebruikt Audi in de A4 en A5 (2.0TDI en 1.8tfsi) vooral de multitronic terwijl de A3 beschikt over de imo veel betere S-tronic?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtena3 en tt zijn golf met daarbij horende dwarse motor, bij de rest ligt die langs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk BerichtenWaarom gebruikt Audi in de A4 en A5 (2.0TDI en 1.8tfsi) vooral de multitronic terwijl de A3 beschikt over de imo veel betere S-tronic?
Is er iemand die met beide gereden heeft en zijn mening wil delen?
Ik heb interesse voor een A5 met automaat, maar mijn maag keert als ik die naald constant op zo'n zelfde toerental zie kleven bij die multitronic in combinatie met dat eentonige motorgeluid....
Wat denken jullie? Multitronic of S-tronic?
Als ik de keuze had dan had ik zeker voor de steptronic gekozen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dige Bekijk BerichtenLaat dat nu net de reden zijn waarom ik toch voor een handgeschakelde bak gekozen heb!! Ik had de mijne al bijna besteld met multitronic, maar heb in extremis toch nog een proefrit gemaakt met de multitronic. Wat jij vreest was bij mij ook het hekelpunt. Het rijdt in principe wel fijn, maar het is toch zo 'onnatuurlijk' rijden.
Als ik de keuze had dan had ik zeker voor de steptronic gekozen.
denk je dat de manuele bak uitgevonden zou geweest zijn indien de multitronic technisch haalbaar was in het begin van de vorige eeuw ?
Comment
-
Waarschijnlijk niet, maar dat heeft hier niets meer mee te maken.
We zijn nu eenmaal gewoon aan de bewegingen van de toerenteller en het geluid dat daarbij hoort. Het is daarom erg wennen indien je auto zich plots volledig anders gedraagt. Althans voor mij toch!!
Misschien moet ik een beetje meer mee met mijn tijd!!
Maar ik blijf erbij indien ik de keuze zou gehad hebben tussen de multitrionc en de steptronic dan zou ik zeker voor de laatste gekozen hebben.
Comment
-
Tsja, misschien is het inderdaad een gewoonte en mijn vrees onterecht. Er is maar 1 ding dat ik kan doen om te oordelen -> testrit met de verschillende automaten.
Nog een vraagje: Op youtube zie je veel korte filmpjes van bijna alle mogelijke motor/aandrijving combinaties. Wat me opviel is de A5 1.8tfsi multitronic, die schakelt blijkbaar als een traditionele automaat dmv 8 geprogrammeerde schakelpunten??
Is dat bij alle multitronic versies zo?
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk BerichtenTsja, misschien is het inderdaad een gewoonte en mijn vrees onterecht. Er is maar 1 ding dat ik kan doen om te oordelen -> testrit met de verschillende automaten.
Nog een vraagje: Op youtube zie je veel korte filmpjes van bijna alle mogelijke motor/aandrijving combinaties. Wat me opviel is de A5 1.8tfsi multitronic, die schakelt blijkbaar als een traditionele automaat dmv 8 geprogrammeerde schakelpunten??
Is dat bij alle multitronic versies zo?
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dige Bekijk BerichtenWaarschijnlijk niet, maar dat heeft hier niets meer mee te maken.
We zijn nu eenmaal gewoon aan de bewegingen van de toerenteller en het geluid dat daarbij hoort. Het is daarom erg wennen indien je auto zich plots volledig anders gedraagt. Althans voor mij toch!!
Misschien moet ik een beetje meer mee met mijn tijd!!
Maar ik blijf erbij indien ik de keuze zou gehad hebben tussen de multitrionc en de steptronic dan zou ik zeker voor de laatste gekozen hebben.
Comment
-
Daarnet eens de kans gekregen om eens met een A5 Sportback 2.0 TDI te rijden, een manuele met 136pk. Het was maar een toerke rond de blok, maar onmiddellijk merk je dat dit anders rijdt dan een achterwielaangedreven BMW. De motor mist wat punch voor deze toch redelijk grote wagen. Ook merk je onmiddellijk aan het stuurgevoel dat je met een voorwieltrekker onderweg bent.
Zelf ben ik nu aan het rijden met een 320d Efficient Dynamics. Het verschil in 'sportief' rijplezier is gigantisch. Niet enkel is de motor performanter en nerveuzer, maar ook de gasrespons en het stuurgevoel hebben een veel sportiever karakter.
Wel mag gezegd dat de A5 veel chiquer is afgewerkt binnen. Die middenconsole met al die knopjes voelt heel high-tech aan terwijl de BMW 3 eerder saai is. De kwaliteitsindruk en de gezelligheid is echt beter in de Audi.
Nogmaals bedankt Roox om mij te bellen zodat ik ook eens met deze wagen heb kunnen rijden.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDaarnet eens de kans gekregen om eens met een A5 Sportback 2.0 TDI te rijden, een manuele met 136pk. Het was maar een toerke rond de blok, maar onmiddellijk merk je dat dit anders rijdt dan een achterwielaangedreven BMW. De motor mist wat punch voor deze toch redelijk grote wagen. Ook merk je onmiddellijk aan het stuurgevoel dat je met een voorwieltrekker onderweg bent.
Zelf ben ik nu aan het rijden met een 320d Efficient Dynamics. Het verschil in 'sportief' rijplezier is gigantisch. Niet enkel is de motor performanter en nerveuzer, maar ook de gasrespons en het stuurgevoel hebben een veel sportiever karakter.
Wel mag gezegd dat de A5 veel chiquer is afgewerkt binnen. Die middenconsole met al die knopjes voelt heel high-tech aan terwijl de BMW 3 eerder saai is. De kwaliteitsindruk en de gezelligheid is echt beter in de Audi.
Nogmaals bedankt Roox om mij te bellen zodat ik ook eens met deze wagen heb kunnen rijden.
De A5 sportback is wel een leuke kar en zo, maar eens met de 320d gereden is de voorwielaangedreven 2.0tdi 136pk A5 gewoon saai...
Jammer eigenlijk. Liever een quattro en op zijn minst een 2.7tdi in zo'n kar, maar die combi gaat al niet. Dus moet je dan weer onmiddellijk een 3.0tdi Q pakken. En dat kost dan weer een bom geld...
Dan kan je beter naar een A7 gaan, maar dat kost weer een pak meer.
En zo è... :-D
Graag gedaan trouwens, BMWMB. Binnenkort met die A7 laat ik ook nog iets weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenIs de 2.7TDI niet verkrijgbaar met quattro?
Comment
Comment