Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dige Bekijk Berichten
    Lounge pack kan niet in combinatie met S-line!!!

    Gisteren na lang (valt eigenlijk nog redelijk mee) wachten eindelijk mijn nieuwe bolide mogen gaan afhalen:

    A5 sportback 1.8 TFSI S-line:
    - Monza silver
    - 5-spaaks 18" S-line velgen
    - Stof lederen bekleding
    - Lederen multi functie sportstuur
    - Pack intenso plus
    - Audi sound system
    - Xenon plus
    - Bleutooth carkit GSM
    - parkeersensoren voor -en achteraan
    - Omkeerbaar koffer tapijt

    Zalige auto (meer kan ik tot nu toe niet bedenken!!!)
    Uitstekende keuze, zeker wat motor betreft: hulde!

    Comment


    • Erg goed werken die links niet moet ik zeggen...

      Comment


      • Ziet er goed uit. Dat Monza-zilver valt heel goed mee.

        Comment


        • Waarom gebruikt Audi in de A4 en A5 (2.0TDI en 1.8tfsi) vooral de multitronic terwijl de A3 beschikt over de imo veel betere S-tronic?

          Is er iemand die met beide gereden heeft en zijn mening wil delen?

          Ik heb interesse voor een A5 met automaat, maar mijn maag keert als ik die naald constant op zo'n zelfde toerental zie kleven bij die multitronic in combinatie met dat eentonige motorgeluid....

          Wat denken jullie? Multitronic of S-tronic?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk Berichten
            Waarom gebruikt Audi in de A4 en A5 (2.0TDI en 1.8tfsi) vooral de multitronic terwijl de A3 beschikt over de imo veel betere S-tronic?

            Is er iemand die met beide gereden heeft en zijn mening wil delen?

            Ik heb interesse voor een A5 met automaat, maar mijn maag keert als ik die naald constant op zo'n zelfde toerental zie kleven bij die multitronic in combinatie met dat eentonige motorgeluid....

            Wat denken jullie? Multitronic of S-tronic?
            wat had je gedacht....multi natuurlijk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk Berichten
              Waarom gebruikt Audi in de A4 en A5 (2.0TDI en 1.8tfsi) vooral de multitronic terwijl de A3 beschikt over de imo veel betere S-tronic?
              a3 en tt zijn golf met daarbij horende dwarse motor, bij de rest ligt die langs

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                a3 en tt zijn golf met daarbij horende dwarse motor, bij de rest ligt die langs
                goegel zegt dat dat achterhaald is ondertussen met de audi 7 dsg

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk Berichten
                  Waarom gebruikt Audi in de A4 en A5 (2.0TDI en 1.8tfsi) vooral de multitronic terwijl de A3 beschikt over de imo veel betere S-tronic?

                  Is er iemand die met beide gereden heeft en zijn mening wil delen?

                  Ik heb interesse voor een A5 met automaat, maar mijn maag keert als ik die naald constant op zo'n zelfde toerental zie kleven bij die multitronic in combinatie met dat eentonige motorgeluid....

                  Wat denken jullie? Multitronic of S-tronic?
                  Laat dat nu net de reden zijn waarom ik toch voor een handgeschakelde bak gekozen heb!! Ik had de mijne al bijna besteld met multitronic, maar heb in extremis toch nog een proefrit gemaakt met de multitronic. Wat jij vreest was bij mij ook het hekelpunt. Het rijdt in principe wel fijn, maar het is toch zo 'onnatuurlijk' rijden.
                  Als ik de keuze had dan had ik zeker voor de steptronic gekozen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dige Bekijk Berichten
                    Laat dat nu net de reden zijn waarom ik toch voor een handgeschakelde bak gekozen heb!! Ik had de mijne al bijna besteld met multitronic, maar heb in extremis toch nog een proefrit gemaakt met de multitronic. Wat jij vreest was bij mij ook het hekelpunt. Het rijdt in principe wel fijn, maar het is toch zo 'onnatuurlijk' rijden.
                    Als ik de keuze had dan had ik zeker voor de steptronic gekozen.
                    vrij nostalgische mening...
                    denk je dat de manuele bak uitgevonden zou geweest zijn indien de multitronic technisch haalbaar was in het begin van de vorige eeuw ?

                    Comment


                    • Waarschijnlijk niet, maar dat heeft hier niets meer mee te maken.
                      We zijn nu eenmaal gewoon aan de bewegingen van de toerenteller en het geluid dat daarbij hoort. Het is daarom erg wennen indien je auto zich plots volledig anders gedraagt. Althans voor mij toch!!
                      Misschien moet ik een beetje meer mee met mijn tijd!!
                      Maar ik blijf erbij indien ik de keuze zou gehad hebben tussen de multitrionc en de steptronic dan zou ik zeker voor de laatste gekozen hebben.

                      Comment


                      • Tsja, misschien is het inderdaad een gewoonte en mijn vrees onterecht. Er is maar 1 ding dat ik kan doen om te oordelen -> testrit met de verschillende automaten.

                        Nog een vraagje: Op youtube zie je veel korte filmpjes van bijna alle mogelijke motor/aandrijving combinaties. Wat me opviel is de A5 1.8tfsi multitronic, die schakelt blijkbaar als een traditionele automaat dmv 8 geprogrammeerde schakelpunten??
                        Is dat bij alle multitronic versies zo?

                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk Berichten
                          Tsja, misschien is het inderdaad een gewoonte en mijn vrees onterecht. Er is maar 1 ding dat ik kan doen om te oordelen -> testrit met de verschillende automaten.

                          Nog een vraagje: Op youtube zie je veel korte filmpjes van bijna alle mogelijke motor/aandrijving combinaties. Wat me opviel is de A5 1.8tfsi multitronic, die schakelt blijkbaar als een traditionele automaat dmv 8 geprogrammeerde schakelpunten??
                          Is dat bij alle multitronic versies zo?

                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                          Met de voorgeprogrameerde schakelpunten = Multi in sportstand, zijn alle multi's mee voorzien.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dige Bekijk Berichten
                            Waarschijnlijk niet, maar dat heeft hier niets meer mee te maken.
                            We zijn nu eenmaal gewoon aan de bewegingen van de toerenteller en het geluid dat daarbij hoort. Het is daarom erg wennen indien je auto zich plots volledig anders gedraagt. Althans voor mij toch!!
                            Misschien moet ik een beetje meer mee met mijn tijd!!
                            Maar ik blijf erbij indien ik de keuze zou gehad hebben tussen de multitrionc en de steptronic dan zou ik zeker voor de laatste gekozen hebben.
                            idd....en meegaan met je tijd betekend niet een Ipod op je hoofd zetten met vroem vroem geluidjes ( graptjeuh he )....ieder zijn smeug, zou ik zeggen....

                            Comment


                            • Daarnet eens de kans gekregen om eens met een A5 Sportback 2.0 TDI te rijden, een manuele met 136pk. Het was maar een toerke rond de blok, maar onmiddellijk merk je dat dit anders rijdt dan een achterwielaangedreven BMW. De motor mist wat punch voor deze toch redelijk grote wagen. Ook merk je onmiddellijk aan het stuurgevoel dat je met een voorwieltrekker onderweg bent.
                              Zelf ben ik nu aan het rijden met een 320d Efficient Dynamics. Het verschil in 'sportief' rijplezier is gigantisch. Niet enkel is de motor performanter en nerveuzer, maar ook de gasrespons en het stuurgevoel hebben een veel sportiever karakter.
                              Wel mag gezegd dat de A5 veel chiquer is afgewerkt binnen. Die middenconsole met al die knopjes voelt heel high-tech aan terwijl de BMW 3 eerder saai is. De kwaliteitsindruk en de gezelligheid is echt beter in de Audi.

                              Nogmaals bedankt Roox om mij te bellen zodat ik ook eens met deze wagen heb kunnen rijden.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Daarnet eens de kans gekregen om eens met een A5 Sportback 2.0 TDI te rijden, een manuele met 136pk. Het was maar een toerke rond de blok, maar onmiddellijk merk je dat dit anders rijdt dan een achterwielaangedreven BMW. De motor mist wat punch voor deze toch redelijk grote wagen. Ook merk je onmiddellijk aan het stuurgevoel dat je met een voorwieltrekker onderweg bent.
                                Zelf ben ik nu aan het rijden met een 320d Efficient Dynamics. Het verschil in 'sportief' rijplezier is gigantisch. Niet enkel is de motor performanter en nerveuzer, maar ook de gasrespons en het stuurgevoel hebben een veel sportiever karakter.
                                Wel mag gezegd dat de A5 veel chiquer is afgewerkt binnen. Die middenconsole met al die knopjes voelt heel high-tech aan terwijl de BMW 3 eerder saai is. De kwaliteitsindruk en de gezelligheid is echt beter in de Audi.

                                Nogmaals bedankt Roox om mij te bellen zodat ik ook eens met deze wagen heb kunnen rijden.
                                Couldn't agree more on this one. Jammer dat het interieur van de 3 eerder saai is. Hoewel dit fel varieert volgens kleur- en materiaalkeuze...
                                De A5 sportback is wel een leuke kar en zo, maar eens met de 320d gereden is de voorwielaangedreven 2.0tdi 136pk A5 gewoon saai...

                                Jammer eigenlijk. Liever een quattro en op zijn minst een 2.7tdi in zo'n kar, maar die combi gaat al niet. Dus moet je dan weer onmiddellijk een 3.0tdi Q pakken. En dat kost dan weer een bom geld...
                                Dan kan je beter naar een A7 gaan, maar dat kost weer een pak meer.
                                En zo è... :-D

                                Graag gedaan trouwens, BMWMB. Binnenkort met die A7 laat ik ook nog iets weten.
                                Volvo V60 D3 R-design

                                Comment


                                • Is de 2.7TDI niet verkrijgbaar met quattro?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                    Is de 2.7TDI niet verkrijgbaar met quattro?
                                    Nope. En het gekke is, de 2.0 TDI wel weer, maar daar is het optie. Op de 3.0 TDI is het standaard. Of je moet een A6 2.7 TDI quattro kopen, dat kan wel weer.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X