Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heeft er iemand een idee van "effektief" verbruik (vooral snelweg) bij een:

A5 sportback 2.0 tdi 136pk multitronic (met 18inch velgen)
    A5 sportback 2.7 tdi 163pk multitronic (met 18inch velgen)

ik weet dat er bij audi het verbruik op de website staat, maar ik wat zijn de echte cijfers

Comment

• Als je het verschil zoekt tussen de 2 motorisaties, dan kan je volgens mij wel uitgaan van het verschil opgegeven door de constructeur. De waarden die zij aangeven worden op exact dezelfde manier berekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
        Heeft er iemand een idee van "effektief" verbruik (vooral snelweg) bij een:

ik weet dat er bij audi het verbruik op de website staat, maar ik wat zijn de echte cijfers
        De vraag die je stelt is erg zinloos. De chauffeur, de rijstijl, de genomen wegen, de drukte op de wegen , etc zijn variabelen die een enorme invloed hebben op de verbruikscijfers. Vergelijken is dan ook totaal onmogelijk. Het enige wat je kunt doen zijn de officiele cijfers van Audi vergelijken. Die gaan uiteraard anders zijn als degene die jij effectief zult behalen maar ze geven tenminste een correct beeld van het verschil tussen beide motorisaties.

Comment

Een vraag die niet te beantwoorden is hé , alles hangt af van je rijstijl , ik kan op de snelweg makkelijk met mijn 2.7 190PK ( A4 avant ) aan 6 liter geraken, en ik kan ook makkelijk aan 9 a 10 liter geraken hoor.... Los van dit alles stel ik me vragen bij dit soort vergelijkingen, als je een wagen van 50.000 euro koopt en het komt aan op een liter meer of minder dan moet je jezelf de vraag stellen of je beter niks anders koopt...

Comment

Ik verbruikte met mijn A4 2.0 tdi B7 avant multitronic 7.2 liter gemiddeld
            Met mijn huidige A4 2.7 tdi B8 avant multitronic 6.5 liter gemiddeld
            Dit wanneer je de snelheids limieten respecteerd.
            Zoals Audidriver steld kan je een 2.7 zonder veel problemen ook over de 10 liter jagen
            Indien je een kilometer kostprijs aan het maken bent is de 2.7 uiteraard veel duurder
            In het blok van een 2.7 gaat vb 2 X zoveel olie als in een 2.0 blok, en dit aan 17 € de liter etc.
            reken daar de aankoop, BIV, Verzekering, banden ( als je de pk's constant aanspreekt )
            Ook hier volg ik Audidriver, als het na de komma erop aankomt beter voor een ander type wagen kiezen, Audi is sowieso duur en de zwaardere motoren zeker

BTW zoals depaul zegt, ik ken er ook die met dezelfde rijden als ik en die niet onder de 9 liter komen gemiddeld, 90% hangt niet af van de technologie maar van de driver, type wegen, veel of weinig file, stad etc...

Comment

2.7tdi 190pk multitronic: 10-11L
              Anders moest je maar een 2.0 gekocht hebben als je aan 7L zit

Comment

• Als je bezorgd bent om het verbruik is de 2.0TDI 163 dan geen optie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                  Als je bezorgd bent om het verbruik is de 2.0TDI 163 dan geen optie?
                  Volgens mij bestaat ie niet met automaat. check
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Volgens mij bestaat ie niet met automaat. check
                    inderdaad en het moet een automaat zijn

Comment

• Thx voor de feedback op mijn vraag rond verbruik en inderdaad is het verbruik onderhevig van allerlei faktoren, daar ben ik mij ook van bewust.

De vraag was eigenlijk bedoeld voor mensen die met dergelijk motor reeds een tijdje hebben gereden (is dit nu A4 of A5 maakt niet uit tis toch dezelfde basis).

Op vlak van "audi rijden" ben ik dit al wel gewoon aangezien ik 2 x audi ringen (tdi en tfsi) staan heb in mijn garage

Comment

Thx voor de feedback op mijn vraag rond verbruik en inderdaad is het verbruik onderhevig van allerlei faktoren, daar ben ik mij ook van bewust.

De vraag was eigenlijk bedoeld voor mensen die met dergelijk motor reeds een tijdje hebben gereden (is dit nu A4 of A5 maakt niet uit tis toch dezelfde basis).

Op vlak van "audi rijden" ben ik dit al wel gewoon aangezien ik 2 x audi ringen (tdi en tfsi) staan heb in mijn garage
                        hoi, hebben een audi a4 b8 avant 2.0 crdi 136pk manuele bak van sept 2008 en 52000km.
                        gem. verbruik korte afstanden "rond de kerk" 7.2l, autosnelweg in duitsland tegen 150 op crusecontrol 5.7l. langere afstanden 20-30 km op gewone wegen en verkeersregels in acht genomen 6.5l (met de verkeersstroom mee) en dit met een toch behoorlijk uitgeruste wagen van 1600kg
                        wagen staat op optitionele 5 spaaks 18" velgen met banden 245/40/18 bridgestone potenza

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                          hoi, hebben een audi a4 b8 avant 2.0 crdi 136pk manuele bak van sept 2008 en 52000km.
                          gem. verbruik korte afstanden "rond de kerk" 7.2l, autosnelweg in duitsland tegen 150 op crusecontrol 5.7l. langere afstanden 20-30 km op gewone wegen en verkeersregels in acht genomen 6.5l (met de verkeersstroom mee) en dit met een toch behoorlijk uitgeruste wagen van 1600kg
                          wagen staat op optitionele 5 spaaks 18" velgen met banden 245/40/18 bridgestone potenza
                          Thx!!
                          Dat is interessant informatie rond algemeen gebruik van dergelijke wagen door een bepaalde gebruiker.

Ik heb dezelfde in de A6 Avant Facelift model met bak (verbruik is 5,3l door audi).
                          Met mijn "assertieve rijstijl " kom ik gemiddeld uit op een 7,6l.
                          Dit kan komen door mijn "voet" maar ik denk ook dat de auto te zwaar is voor deze motor...

Vandaar ook mijn vraag naar het verschil. De A5 is lichter dan mijn A6 dus het gevoel van de dezelfde motor zal iets beter zijn.
                          Morgen heb ik een 24h VIP testrit met een A5 SP 2,7tdi Multi...
                          Ik ga mijn verbruik dan eens bekijken en doorgeven.

Comment

Thx!!
                            Dat is interessant informatie rond algemeen gebruik van dergelijke wagen door een bepaalde gebruiker.

Ik heb dezelfde in de A6 Avant Facelift model met bak (verbruik is 5,3l door audi).
                            Met mijn "assertieve rijstijl " kom ik gemiddeld uit op een 7,6l.
                            Dit kan komen door mijn "voet" maar ik denk ook dat de auto te zwaar is voor deze motor...

Vandaar ook mijn vraag naar het verschil. De A5 is lichter dan mijn A6 dus het gevoel van de dezelfde motor zal iets beter zijn.
                            Morgen heb ik een 24h VIP testrit met een A5 SP 2,7tdi Multi...
                            Ik ga mijn verbruik dan eens bekijken en doorgeven.
                            Misschien kan het volgende je wel over de schreef trekken :
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Misschien kan het volgende je wel over de schreef trekken :
                              Greco, van wat voor een wagen en motorisatie is dat een foto?

Waar er op de foto 100 staat, staat bij mij 160, en max. is bij mij 280.....

Comment

• Nimbus grijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                  Greco, van wat voor een wagen en motorisatie is dat een foto?

Waar er op de foto 100 staat, staat bij mij 160, en max. is bij mij 280.....
                                  Mijn vorige A6 2.7 TDI QUATTRO met Chili peper 163 > 232

Comment

Mijn vorige A6 2.7 TDI QUATTRO met Chili peper 163 > 232
                                    ah ok, ik had deze lay out nog niet gezien in een A4 of A5
                                    Chilli peper = , mooi geformuleerd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      ah ok, ik had deze lay out nog niet gezien in een A4 of A5
                                      Chilli peper = , mooi geformuleerd...
                                      Was me feitelijk nog niet opgevallen maar in mijn huidige (facelift) staat ie ook tot 280 ipv 260

Comment

• Heeft er iemand een idee wanneer de nieuwe 2L en 3L (van de huidige A6) zouden verschijnen in de A5 sportback?

Volgens mij krijgt de A5 sportback ook de neus van de A6 op het einde van het jaar...

Comment

Volgens mij krijgt de A5 sportback ook de neus van de A6 op het einde van het jaar...
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X