Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het rijbereik hadden ze moeten bijschaven. Vandaag haalt een doorsnee LPG-auto reeds met een minimum aan installatiekost een bereik van 450km. LPG is een restproduct van de bewerking van ruwe olie, LPG is milieuvriendelijk.
160km is te weinig, 300 was al beter geweest.
En hij heeft zijn snoetje niet mee. Toyota brengt vanaf 2010 heel z'n gamma uit in hybride, omdat de Europeaan liever een grijze muis rijdt. Nissan gaat eerst heel het proces van de Prius moeten doormaken (love it of hate it wagens) en dat gaat een hele tijd duren.
Belangrijkste minpunt : rijbereik.
Je wil met deze Nissan vanuit Hasselt een dag je naar zee.
Dat is gewoon onmogelijk...
Als je geen rijbereik van minimum 700 km kan garanderen ben je toch niks met een wagen.
Men heeft nog maar pas de elektrische verwarming voor nieuwbouwwoningen zo goed als verboden, en nu zouden we wel elektrisch moeten gaan rijden. Zo een wagen 8 uur opladen om slechts 160 km te kunnen rijden is ook niet gratis.
Ik wacht op de doorbraak van de waterstofauto, alle hybrides en elektrische wagens zijn maar tussenstadia die zo snel als mogelijk moeten overgeslagen worden.
Wat jij hier vertelt is nonsens. Met waterstof alleen, zonder op één of andere manier energie op te wekken ben je geen fluit. En indien jij van 't tegendeel overtuigd bent moet je je idee op de markt brengen.
Het overslagen van tussenstadia gaat dan ook niet.
Je kan niet van de ene op de andere dag een revolutionaire techniek ontwikkelen die alle voordelen van de oude koppelt aan geen nieuwe nadelen.
Inderdaad. Mensen zijn op dat gebied te behoudensgezind. Vanzelfsprekend zal de waterstofauto niet verder ontwikkeld geraken als men de tussenstappen al geen kans geeft.
Waterstofauto ? Bedoel je dan een wagen met verbrandingsmotor die werkt op waterstof, of een wagen die z'n elektriciteit produceert via brandstofcellen met waterstof ?
Doet er eigenlijk weinig toe. Want in beide gevallen ga je die waterstof hoogstwaarschijnlijk produceren door elektrolyse, waar je dus stroom voor nodig hebt.
Wat denk je dat het meest voordelig is ? Een auto direct op elektriciteit laten rijden, of eerst elektriciteit gebruiken om waterstof te produceren, om dan vervolgens weer elektriciteit ermee te maken ? Om nog maar te zwijgen van de verbrandingsmotor, want dat rendement ligt véél lager.
Waterstof = tussenstap. De toekomst is elektrisch.
Wat jij hier vertelt is nonsens. Met waterstof alleen, zonder op één of andere manier energie op te wekken ben je geen fluit. En indien jij van 't tegendeel overtuigd bent moet je je idee op de markt brengen.
Heb ik ergens beweerd dat er alleen waterstof nodig is?
Ik ken wel heel wat meer van de principes van waterstof dan wat jij hier uitkraamt.
Het rijbereik hadden ze moeten bijschaven.
160km is te weinig, 300 was al beter geweest.
Als je met de wagen op pad bent en je energie is op dan wil je dat die onmiddellijk wordt aangevuld. Met dit soort auto's kan dat niet, dus zijn ze zinloos.
Dan begint men over het feit dat dit soort auto's geschikt zijn voor de stad. In de stad ga je te voet, neem je de fiets of gebruik je het openbaar vervoer...
Dus ben je genoodzaakt voor langere afstanden toch een andere wagen te bezitten. Milieuvriendelijk kan je dit dus absoluut niet noemen.
Als je met de wagen op pad bent en je energie is op dan wil je dat die onmiddellijk wordt aangevuld. Met dit soort auto's kan dat niet, dus zijn ze zinloos.
Dan begint men over het feit dat dit soort auto's geschikt zijn voor de stad. In de stad ga je te voet, neem je de fiets of gebruik je het openbaar vervoer...
Dus ben je genoodzaakt voor langere afstanden toch een andere wagen te bezitten. Milieuvriendelijk kan je dit dus absoluut niet noemen.
Ik spreek je niet tegen. Niemand zegt echter dat dit concept het summum is van de elektrische wagen.
Ik zit zelf in de wereld van elektronica en elektriciteit en dat de toekomst volledig elektrisch word, daar geloof ik werkelijk niks van, om al een heel simpele reden, in de lage landen, nederland, belgie, luxemburg, hebben we al problemen zat. Kernenergie mag nimeer, via fossiele brandstoffen energie opwekken is uit den boze, we hebben bijlange niet genoeg om op grote schaal stroom te kunnen leveren en alternatieven zijn er niet, wind kan je gans belgie volbouwen, levert niet genoeg op, watervallen zijn er niet, alleen kunstmatig maar levert ook amper iets op, en om via spiegels zonlicht op te vangen gelijk in de buurt van sevilla gebeurt in spanje is hier niet mogelijk. Nu gaan ze overgaan op gas centrales dmv gas op te slaan onder de grond, nu dat is ook amper genoeg om zo aan de dagelijkse behoeftes te kunnen voldoen Plus dan ten 2de thuis u auto opladen dat gaat zorgen voor schommelingen op u net zowiezo als iedereen zijne auto daar snachts op gaat zetten, gaat er snachts veel meer energie nodig zijn enz en dan spreken nog niet eens over structureel Ik zie meer heil in een combinatie van de 2 zoals de hybride techniek. En dat elektrisch tanken goeiekoper is dan u tank vol diesel of benzine gooien, vergeet dat maar helemaal, mss heel in het begin maar dan gaat daar direct de rem op, of je moet via u eigen zonnepanelen thuis ofzo energie opwekken om u auto vol te tanken
Je hebt hier net zowat alle mogelijke vormen die we hebben om energie op te wekken buitengezwierd met u uitleg
Haha ja inderdaad, maar ik heb die niet zelf buitegezwierd maar ik opteer bv om moderne kerncentrales te behouden en niet te sluiten zoals de groenen willen, this evengoed milieuvervuilend zowiezo, maar de opbrengst ervan is enorm en dat is met geen enkel alternatief in deze lage landen te verkrijgen, maar als ze effectief de kerncentrales gaan sluiten, dan ben ik 200proc zeker dat elektrische auto's zowiezo hier niet kunnen doorbreken om dat er niks is ook niet alternatief, om voldoende cappaciteit te verkrijgen
Ik zit zelf in de wereld van elektronica en elektriciteit en dat de toekomst volledig elektrisch word, daar geloof ik werkelijk niks van, om al een heel simpele reden, in de lage landen, nederland, belgie, luxemburg, hebben we al problemen zat. Kernenergie mag nimeer, via fossiele brandstoffen energie opwekken is uit den boze, we hebben bijlange niet genoeg om op grote schaal stroom te kunnen leveren en alternatieven zijn er niet, wind kan je gans belgie volbouwen, levert niet genoeg op, watervallen zijn er niet, alleen kunstmatig maar levert ook amper iets op, en om via spiegels zonlicht op te vangen gelijk in de buurt van sevilla gebeurt in spanje is hier niet mogelijk. Nu gaan ze overgaan op gas centrales dmv gas op te slaan onder de grond, nu dat is ook amper genoeg om zo aan de dagelijkse behoeftes te kunnen voldoen Plus dan ten 2de thuis u auto opladen dat gaat zorgen voor schommelingen op u net zowiezo als iedereen zijne auto daar snachts op gaat zetten, gaat er snachts veel meer energie nodig zijn enz en dan spreken nog niet eens over structureel Ik zie meer heil in een combinatie van de 2 zoals de hybride techniek. En dat elektrisch tanken goeiekoper is dan u tank vol diesel of benzine gooien, vergeet dat maar helemaal, mss heel in het begin maar dan gaat daar direct de rem op, of je moet via u eigen zonnepanelen thuis ofzo energie opwekken om u auto vol te tanken
En toch is het een goed initiatief van Nissan; of moet ik zeggen Renault, om de toekomst anders te zien dan gebaseerd op fossiele brandstoffen.
En toch is het een goed initiatief van Nissan; of moet ik zeggen Renault, om de toekomst anders te zien dan gebaseerd op fossiele brandstoffen.
Zowiezo, Nu puur technisch gezien, kan ik me niet voorstellen ondanks de nieuwe ontwikkelingen van batterijen dat je auto gaat maken of leveren met een lange afstands radius, simpelweg, kijk maar naar alle mobiele snufkes die je u maar kan denken, van laptop tot gsm allemaal zijn ze te beperkt in hoeveel keer op te laden, vanaf dat je al ene keer opgeladen hebt gaat u cappaciteit hoe klein ook achteruit wegens de interne weerstand in een batterij, nu zowiezo wie ni waagt niet wint,maar dan heb je weer het probleem de kostprijs. ik ben van mening liever iet samen ontwikkelen voor bv langere afstanden hybride techniek gebruiken, en de brandstofcel veel meer ontwikkelen en voor stadsauto voor korte afstanden dan maar puur op elektriciteit.
En toch is het een goed initiatief van Nissan; of moet ik zeggen Renault, om de toekomst anders te zien dan gebaseerd op fossiele brandstoffen.
Waar komt die elektriciteit vandaan?
Of gaan we die auto's 's nachts met een windmolentje opladen?
En i.p.v. deze wagen een stoere naam te geven, kiezen ze voor iets belachelijk als 'leaf'.
Zolang men niet het rijbereik van een brandstofmotor kan garanderen, heeft een elektrische wagen amper nut. En die batterijen is ook maar vuile boel om te maken en recycleren nadien...
En toch is het een goed initiatief van Nissan; of moet ik zeggen Renault, om de toekomst anders te zien dan gebaseerd op fossiele brandstoffen.
Hij of zij die ietwat tussen de lijnen kan lezen heeft die baseline inderdaad beet. Het gaat Renault/Nissan hier niet om een wagen op de markt te zetten waarvan men verwacht dat volgend jaar half Europa ermee rondbolt.
Het startschot is gegeven, Nissan steekt de lont af en de reclame is binnen. Het is een piste die de komende jaren zal uitgeprobeerd worden. Een van de zovele.
Stel dat ze de techniek nog wat kunnen verfijnen waardoor het rijbereik vergroot en die super-laadstations wijdverspreid komen dan zijn veel van de klassieke batterijproblemen uit de weg denk ik.
Na 3 uur rijden, 30 min pauzeren en bijladen is doenbaar, nee?
Behalve voor lange vakantie-ritjes voldoet die voor meer dan 90% van de ritten die de meeste mensen doen.
Komt daar nog bij dat dit veel minder onderhoud vraagt, iedereen lijkt dit te vergeten maar het is daarom dat die EV1 is afgevoerd, de garages zouden failliet gaan.
Stel dat ze de techniek nog wat kunnen verfijnen waardoor het rijbereik vergroot en die super-laadstations wijdverspreid komen dan zijn veel van de klassieke batterijproblemen uit de weg denk ik.
Na 3 uur rijden, 30 min pauzeren en bijladen is doenbaar, nee?
Behalve voor lange vakantie-ritjes voldoet die voor meer dan 90% van de ritten die de meeste mensen doen.
Stel, ik moet naar een klant op 100 km hiervandaan.
Ik arriveer daar en wil na een uur terug vertrekken. Dan heb ik twee mogelijkheden (de Leaf heeft maar 160 km rijbereik):
bij de klant de auto aan de stekker hangen. Maar dat duurt acht uur. En de vraag is dan wie gaat dat betalen ? Mijn klant gaat me dat niet gratis geven.
ofwel moet ik ergens na mijn vertrek 30 minuten gaan wachten aan een oplaadstation totdat de wagen zjn buikske vol heeft. Leuk als time money is.
Sorry maar we leven wel in 2009 en niet in 1850.
Als die wagens geen deftig rijbereik krijgen zal geen kat die kopen, tenzij je een idioot bent.
Comment