Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leaf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    Stel, ik moet naar een klant op 100 km hiervandaan.
    Ik arriveer daar en wil na een uur terug vertrekken. Dan heb ik twee mogelijkheden:
    • bij de klant de auto aan de stekker hangen. Maar dat duurt acht uur. En de vraag is dan wie gaat dat betalen ? Mijn klant gaat me dat niet gratis geven.
    • ofwel moet ik ergens na mijn vertrek 30 minuten gaan wachten aan een oplaadstation totdat de wagen zjn buikske vol heeft. Leuk als time money is.

    Sorry maar we leven wel in 2009 en niet in 1850.

    Als die wagens geen deftig rijbereik krijgen zal geen kat die kopen, tenzij je een idioot bent.
    je steekt toch gewoon de auto in de uren dat je die niet gebruikt

    Comment


    • #42
      op minder dan 8 uren is bij smart althans de bat vol
      dan kan je 200 km rijden

      de keren dat ik weet niet....70% van de mensen en 't zijn er meer zijn auto gebruikt voor ineens meer dan 200 km is zelden

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        je steekt toch gewoon de auto in de uren dat je die niet gebruikt
        Gewoon??? Bij een ander??? Kom aan zeg...

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Stel, ik moet naar een klant op 100 km hiervandaan.
          Ik arriveer daar en wil na een uur terug vertrekken. Dan heb ik twee mogelijkheden (de Leaf heeft maar 160 km rijbereik):
          • bij de klant de auto aan de stekker hangen. Maar dat duurt acht uur. En de vraag is dan wie gaat dat betalen ? Mijn klant gaat me dat niet gratis geven.
          • ofwel moet ik ergens na mijn vertrek 30 minuten gaan wachten aan een oplaadstation totdat de wagen zjn buikske vol heeft. Leuk als time money is.

          Sorry maar we leven wel in 2009 en niet in 1850.

          Als die wagens geen deftig rijbereik krijgen zal geen kat die kopen, tenzij je een idioot bent.
          Lees mijn post nog eens en vooral wat er achter stel staat.

          Comment


          • #45
            jwv heeft het duidelijk nogal moeilijk met massaproducten en nieuwe denkpisten. Nissan verwacht hier niet mee Europa te veroveren, zij openen de weg naar een mogelijk nieuwe generatie wagens. Net zoals de hybride-generatie dat gedaan heeft. Niks mis mee dus. Wie niet waagt niet wint.

            De eerste dieselmotoren verbruikten ook meer dan dubbel zoveel brandstof tov vandaag. Destijds zullen er net zoals jij gereageerd hebben en 't nut van die nieuwigheid niet inzien. Gelukkig waren er ook anderen of we hadden nooit de dieselgeneratie van 2009 gekend.

            Comment


            • #46
              volgens mij was de diesel eerst

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                volgens mij was de diesel eerst
                hoe de fok cares? Had men toen de dieselmotor niet doorontwikkeld was er vandaag geen bluemotion of efficient dynamics. Daar gaat het om.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  jwv heeft het duidelijk nogal moeilijk met massaproducten en nieuwe denkpisten. Nissan verwacht hier niet mee Europa te veroveren, zij openen de weg naar een mogelijk nieuwe generatie wagens. Net zoals de hybride-generatie dat gedaan heeft. Niks mis mee dus. Wie niet waagt niet wint.

                  De eerste dieselmotoren verbruikten ook meer dan dubbel zoveel brandstof tov vandaag. Destijds zullen er net zoals jij gereageerd hebben en 't nut van die nieuwigheid niet inzien. Gelukkig waren er ook anderen of we hadden nooit de dieselgeneratie van 2009 gekend.
                  er is evgenwel altijd hetzelfde constante geweest, het verschil in rendement

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    er is evgenwel altijd hetzelfde constante geweest, het verschil in rendement
                    is ook bij een mogelijke elektrische wagen zo he.

                    Comment


                    • #50
                      anders zou'k het niet zeggen he

                      en lpg heeft een beter rendement als benzine

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        is ook bij een mogelijke elektrische wagen zo he.
                        daar doelde ie op.

                        90+% van elektriciteit wordt omgezet in beweging.

                        Bij diesek is dat minder dan 30%, ook al is daar verbetering in gekomen er blijft een groot verschil tussen de 2.

                        Ale, ik denk toch dat onze vriend dat bedoelde.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                          Gewoon??? Bij een ander??? Kom aan zeg...
                          ik ben een uitzondering
                          maar mijn auto staat meer als 8 uur stil voor mijn deur

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik ben een uitzondering
                            maar mijn auto staat meer als 8 uur stil voor mijn deur
                            De mijne ook, 's nachts.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ik ben een uitzondering
                              maar mijn auto staat meer als 8 uur stil voor mijn deur
                              Al die draden over het voetpad. Dat wordt nog leuk in de stad

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                Al die draden over het voetpad. Dat wordt nog leuk in de stad

                                Even iemand quoten


                                Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                Sorry maar we leven wel in 2009 en niet in 1850.

                                Comment


                                • #56
                                  Batterij-aangedreven wagens gaan nooit doorbreken, die oplaadtijd beperkt de bruikbaarheid te hard. De toekomst ligt bij condensatoren, maar het zal nog wel even duren voor die genoeg energie kunnen opslaan..


                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  cc

                                  Comment


                                  • #57
                                    Knap initiatief van Nissan. Moge dit een concept zijn dat indien goed bijgeschaafd, de verlossing kan betekenen van fossiele brandstoffen.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Nissan Leaf zoemt rond vanaf oktober 2010

                                      De Nissan Leaf is één van de eerste serieuze elektrische auto’s. In oktober van het volgende jaar wordt de Nederlandse honger naar elektro-auto’s ermee gestild.

                                      Nissan is hard bezig zich op te werpen als pionier van de elektrische auto. Met de Leaf, een model in het C-segment, hebben we op deze plek al kennisgemaakt en op de Tokyo Motor Show wordt hij voor het eerst aan het grote publiek getoond. Op de Autosalon van Genève is hij voor het eerst in Europa te zien. In oktober van het volgende jaar verschijnt hij bij ons op de weg.
                                      Dat is geen moment te vroeg, want de overheid zoekt naar drieduizend elektrische auto’s. Aan die vraag kan maar met moeite worden voldaan. De elektrische auto’s die zijn aangekondigd, worden allemaal namelijk maar beperkt geproduceerd. Nissan denkt de Leaf in grotere aantallen te kunnen maken.
                                      Het opladen van de Leaf kan in principe op een 220V huishoudaansluiting. De energiemaatschappijen zijn daar minder enthousiast over. Eneco is bijvoorbeeld druk bezig met een alternatief waarbij een speciale aansluiting kan worden geleased voor 75 euro per jaar. Dat is inclusief het gebruik van stroom.

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #60




                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X