Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan Leaf
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenStel, ik moet naar een klant op 100 km hiervandaan.
Ik arriveer daar en wil na een uur terug vertrekken. Dan heb ik drie mogelijkheden (de Leaf heeft maar 160 km rijbereik):- bij de klant de auto aan de stekker hangen. Maar dat duurt acht uur. En de vraag is dan wie gaat dat betalen ? Mijn klant gaat me dat niet gratis geven.
- ofwel moet ik ergens na mijn vertrek 30 minuten gaan wachten aan een oplaadstation totdat de wagen zjn buikske vol heeft. Leuk als time money is.
- een volvo diesel
Sorry maar we leven wel in 2009 en niet in 1850.
Als die wagens geen deftig rijbereik krijgen zal geen kat die kopen, tenzij je een idioot bent.Nissan QQ driver.
Comment
-
België niet klaar voor Nissan Leaf.
Meeste andere EU-landen wel.
Nissan is de eerste autoconstructeur die tegen een behoorlijk volume (65.000 stuks op jaarbasis) geheel elektrische auto's zal bouwen. Eind volgend jaar moet de Leaf, een vijfdeurs met plaats voor 5 inzittenden, ook in Europa te koop zijn. Nissan Europa heeft uitgedacht in welke landen het model eerst op de markt komt. België is daar niet bij. Sterker nog, ons land bengelt helemaal onderaan de lijst.
De Japanners maken zich sterk dat de Leaf de prijs krijgt van een normale vijfdeurs met plaats voor vijf inzittenden. Een prijsvork geeft de constructeur nog steeds niet, en door de vage omschrijving lijkt alles tussen € 15.000 en € 25.000 een optie. Wat Nissan zich intussen wel laat ontvallen, is dat het daarvoor rekent op aanmoedigingsprogramma's van locale overheden. De Leaf kost dus met andere woorden flink méér. Overheidskorting op de factuur en een aantrekkelijke fiscaliteit maken de auto betaalbaar. Een aanmoedigings- en investeringsprogramma voor publieke laadpunten zorgt ervoor dat de infrastructuur wordt aangepast. De meeste Europese landen hebben hun plan al klaar, België niet. Een CO2-gebaseerd taxatiesysteem hebben we wel, de mogelijkheid om emissieloze elektrische auto's te commercialiseren niet. Daarom houdt Nissan de Leaf in ons land nog achter de hand. "Het product wordt onbruikbaar door de afwezigheid van laadpunten en te duur omdat het gebruik van elektrische auto's niet gestimuleerd wordt", klinkt het.
De Nissan Leaf wordt aangedreven door een 109pk en 280Nm sterke elektromotor. Een lithium-ion batterijenset zorgt voor een autonomie van 160km en een top van 140km/u. Met een conventionele huisstekker duurt een complete laadbeurt 8u. In snellaadmodus kan 80% van de capaciteit op 30 minuten worden bijgevuld. Of 10 minuten voor 50 extra kilometers...
Bron: auto55.be
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Should I buy one?
If you don’t drive more than 70 or 80 miles a day, and evidence from Nissan suggests that more than 80 percent of us don’t, then the Leaf might just be the perfect planet-friendly transport for you. While slightly more expensive than a Golf for example (even with the government grant), Nissan claims that the price difference will recoup itself after around three years of use, taking into account the lack of having to visit a petrol pump.
We think it’ll generate strong sales when it lands in showrooms early next year, but there will also be thousands of potential buyers waiting in the wings to see how the car performs and how the infrastructure issue pans out.
Complete rij-impressie: [www.autocar.co.uk]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
+ Geen uitstoot!
+ Rijdt beter dan een traditionele auto
+ Nette aanschafprijs, minimale kilometerprijs
- Beperkte actieradius
- Reageert traag op kiezen DRIVE / REVERSE
Complete rijtest: [www.autozine.nl]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment