Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leaf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Leuke uitleg sibi, kan mij hier volledig bij aansluiten
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Kernenergie en proper in dezelfde zin.

      Comment


      • Als ik een half jaar gelden bij het zoeken van een nieuwe auto ook voor een EV of hybride had kunnen kiezen, dan had ik dat zeker gedaan. En ik spendeer elke dag 140km ofwel twee uur aan woon-werk-verkeer. 't Is precies daarom dat ik het zou doen, want OV is geen optie (dan ben ik 3,5 uur onderweg), maar daardoor zit ik wel een heleboel brandstof te verkwisten. Wat minder verkwisting kan geen kwaad, nietwaar? Alleen: vind maar eens een vierpersoonscabrio in hybride of EV-uitvoering...

        Oh ja, iets dat - vond ik - niet voldoende werd belicht door de voorstanders van kernenergie: een kerncentrale is niet moduleerbaar. Dat wil zeggen: een kerncentrale is niet voldoende aanpasbaar aan de veranderende vraag van de markt. Ik herinner me een situatie in Spanje waar een windmolenpark werd stilgelegd op ogenblikken van lage belasting ten voordele van de kerncentrale. Als we ons transportheil zoeken in EV, dan zijn kerncentrales de slechtst mogelijke leveranciers van energie.
        Last edited by ; 05/12/2010, 14:10.

        Comment


        • In Japan is de Honde CR-Z de auto van het jaar geworden.
          Met de glimlach.Ik heb dat autootje ook gekocht en steeds zo content dat het me niet verschiet waarom 'de auto'.
          In Europa is het ofwel steeds echt voor het referendum van een verkiezing een nieuwe auto uit te brengen ofwel totaal iets nieuws.
          Groeten,want steeds was het ford,vw,fiat,die het rijtje was en nu een Nissan.
          Vreemd.In Europa?

          Comment


          • De Belgische prijs is bekend, een LEAF heb je voor 36.990 euro, zonder kortingen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
            Nissan heeft de Belgische prijs voor de LEAF vastgelegd op 36.990 euro, inclusief batterij en BTW. Die prijs kan vanwege fiscale voordelen bij de belastingsaangifte zakken tot 27.800 euro. De werkelijke overheidskorting hangt af van de fiscale positie van de koper. In Wallonië krijgt de LEAF-koper een extra voordeel van 4.500 euro op voorwaarde dat de wagen vóór 31 december 2011 wordt ingeschreven. In de prijs van de Nissan LEAF zitten naast de wagen, BTW en accu ook een vijfjarig abonnement op een unieke telematicadienst en vijf jaar pechverlhelping bij een dienst die speciaal voorzien is op elektrische wagens als de LEAF.

            Wie het volledige bedrag niet kan of wil ophoesten, kan voor een alternatief kiezen. Het Nissan Purchase Contract Plan (PCP) laat de klant toe om op het einde van het vierjarige contract te kiezen voor drie mogelijkheden: inwiselen tegen een nieuwe EV, teruggeven aan Nissan of overkopen aan een op voorhand vastgelegd bedrag. Deze 'leasing'-formule kost (met een voorafbetaling van 15 procent) 550 euro per maand, 440 euro in Wallonië.

            Wie wil kan zijn Nissan LEAF configureren en reserveren op de Nissan-website. Naast de kleurkeuze kan de klant opteren voor een zonnepaneel in de achterspoiler (voor een verbeterde batterij zodat comfort items minder fel wegen op de radius) en een comfort pack met verwarmde zetels. Een reservatie kost 300 euro, die uiteraard zal worden afgetrokken van het uiteindelijke aankoopbedrag.

            Voor het gebruik van de Nissan LEAF als firmawagen melden we nog dat de wagen 120 procent fiscale aftrekbaarheid geniet.

            De Nissan LEAF is uitgerust met een elektrische motor met een vermogen van 80 kW en 280 Nm aan koppel. Hij wordt op de voorwielen aangedreven en haalt een snelheid van 145 km/u. Onder normale gebruiksomstandigheden bedraagt de radius 175 km.
            autofans.be

            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              't Is 8 uur laadtijd om van 0 naar 100% op 220V te gaan
              bij top gear deden ze er 13 over om volledig op te laden
              ook zei JC als je die veel quick charged dat het batterijpack maar 3 jaar meegaat , en kost 7000 euro nieuw
              ik weet dat top gear zeker geen referentie is maar toch
              1991 Audi S2 coupe
              2001 AUDI RS4 b5 imola

              Comment


              • Nissan Leaf verbeterd

                Terwijl Nissan Nederland hard werkt aan uitbreiding van het netwerk aan snelladers, heeft de fabrikant de Leaf vernieuwd. In juni 2013 staat de verbeterde elektrische Leaf bij de dealers, hij krijgt een grotere actieradius en je kunt voortaan kiezen uit diverse uitrustingsniveau’s.


                Een van de belangrijkste wijzigingen is de verhoging van de actieradius. Die is nu volgens fabrieksopgave 175 kilometer, de reikwijdte gaat naar 200 kilometer. Wie goed naar de foto’s kijkt, ziet een aangepaste neus. Dat heeft een doel, want de stroomlijn verbetert erdoor. De cW-waarde zakt van 0,29 naar 0,28.
                Wie wel eens in de winterkou met een elektrische auto gereden, heeft weet dat de actieradius dan drastisch afneemt. Een nieuwe warmtepomp moet leiden tot minder energieverbruik bij lage temperaturen.
                Nissan heeft ook het onderstel voor de Europese versie van de Leaf aangepakt, zodat de auto qua rijgedrag beter aansluit bij de wensen van de automobilist op ons continent. Bovendien kan de Leaf-rijder uit meerdere drivemodi kiezen. Een grotere display in het dash moet 'm daarbij helpen.
                Qua uitrusting kijkt Nissan met de Leaf voortaan beter naar de andere modellen van het gamma. Zo zijn er straks een Visia, Acenta en Tekna. De eerste doet het met 16-inchwielen met doppen, zwarte spiegelkappen en halogeen koplampen, de Acenta staat op lichtmetaal in dezelfde maat, heeft suède bekleding van de stoelen en de kappen van de buitenspiegels zijn wel in de kleur van de lak. Achter heeft-ie donker getinte ruiten. De Tekna is de topper. Dat betekent 17 inch lichtmetaal, led-koplampen, een Bose-geluidsinstallatie en nog meer verwennerij.
                Praktische vooruitgang is er in de vorm van meer laadruimte; 370 liter in totaal en je kunt als optie een snellaadssysteem bestellen, die de laadtijd terugbrengt van 8 naar 4 uur. In juni staat de vernieuwde Nissan Leaf bij de Nederlandse dealers, de prijzen zijn nog niet bekend.





                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment






                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Nissan Leaf met Aero package op de Tokyo Motor Show:







                      Bron + meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Vandaag is met een Nissan Leaf meegereden, bolt zacht en trekt nog goed op, waarschijnlijk doordat er geen schakelmomenten zijn. Interieur was wel aan vervanging toe, vind het er niet zo goed uitzien. De zetels zijn ook minder. Raar dat je geen motor hoort draaien enkel langs buiten een futuristisch toontje bij lage snelheid die voetgangers enzo moet waarschuwen dat je eraan komt. Op de gps kan je alle laadstations zien en de auto kan je koppelen met je smartphone zodat je kan zien wanneer em opgeladen is. Volgeladen zat de actieradius op iets meer dan 200 km. Eigenlijk voldoende bij korte afstanden. Bijvoorbeeld naar mijn werk 20 km per dag, kan je toch enkele dagen verder. Uiterlijk dan, waarom maken ze die toch altijd zo lelijk? En dan de prijs, er zijn mooiere alternatieven! Maar dan zit je wel nog steeds met een verbrandingsmotor. Het heeft me toch al iets meer overtuigd, maar zolang het kan toch maar liever een benzine en dan nog het liefst manueel!

                        Op de batterij zou je 8 jaar garantie krijgen.

                        Comment


                        • Dus perfect voor 90% van de automobilisten, maar niemand koopt hem... dit is het probleem van de full electrische wagen bestemd voor de gewone mens. Enkel Tesla verkoopt (correction : least ...) wel, maar 99% alleen aan wie de hoge kosten in zijn boekhouding kan verwerken. En dan beweren dat de toekomst electrisch is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
                            Dus perfect voor 90% van de automobilisten, maar niemand koopt hem... dit is het probleem van de full electrische wagen bestemd voor de gewone mens. Enkel Tesla verkoopt (correction : least ...) wel, maar 99% alleen aan wie de hoge kosten in zijn boekhouding kan verwerken. En dan beweren dat de toekomst electrisch is.
                            De prijs en het uiterlijk zeker. Rijdt anders wel goed.

                            Btw je kan instellen dat er automatisch wordt geremd op de motor of juist niet. In beide gevallen wordt er energie gerecupereerd tijdens het remmen.

                            Voor wie liever automatisch rijdt en weinig km's doet inderdaad ideaal.

                            Mooi kan je die Tesla's toch ook ni echt noemen...

                            Comment

                            Working...
                            X