Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• olie/oliefilter
    bougies
    pollefilter
    luchtfilter

en dat was het......binnen 1.5ur was ie klaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
      Amai,het is bijna voor niets.
      Wat is er juist aan gebeurd?
      Luchtfilter,bougies,remolie is pas op 90.000Km.
      Enkel olie,oliefilter en pollenfilter zou nu moeten vervangen worden en dat is dan 480€.
      Dat is rap verdiend denk ik dan.
      Vind ik ook.

Comment

• Ik ben dus van dichterbij gaan kijken naar mijn oliepeil-stick om te zien hoe de lezing reageerde op de bijkomende 0,4 l die ik in de carter gegooid had

voordien : (15.400km gereden)
        koud was de lezing 1 mm beneden de max van de gestreepte zone (B in het boekje)
        warm (en na 2 min motor stilzetten) was de lezing midden van de gestreepte zone

nadien (0,4 liter bij)
        koud is nu de lezing tot 3mm boven de max van de gestreepte zone (zijnde de max. toegelaten volgens boekje = A)
        warm (na 2 min) exact op de max van de gestreepte zone (B)

als ik dan de lezing via de MMI doe (ik wist niet dat het kon want de funktie scheen niet aktief te zijn), stel ik vast dat het blokje maar 4/5de aantoont...

besluit : de lezing in de MMI beantwoort op "B" van de stick (boekje) als de motor warm is (is ook de methode die beschreven is); dus dan niet meer bijvullen, want bij koude motor zou dan de peil hoger dan A zijn (max. boven dewelke olie moet afgetapt worden...)

(het verschil tussen B en C op de stick is 1 liter)

nb :
        a)de functie oliepeil (MMI) is enkel bereikbaar (CAR) met motor af en geen contact; bij selektie van de lijn wordt dan gevraagd om contact aan te zetten, en dan verschijnt de lezing; ik dacht dat de MMI-lezing enkel voor de 3,0 TDI was, die geen dipstick hebben
        b)als de motor (bv na 2 1/2 uren) terug lauw is en de olie in de carter gezkt is, toont de MMI opnieuw "vol" of 5/5, dus klopt het dan met "A" van het boekje
        Last edited by guyugy; 06/09/2010, 21:09.

Comment

• De mijne heeft ook geen peilstok, en ik kan ten aller tijden de lezing via MMI doen.
          zowel stil als rijdend....t'zal een folieke voor de V6 zijn.....

Comment

• zit in elke A 5 een telefoonvoorbereiding via Bluetooth?
            of is dat een optie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
              De mijne heeft ook geen peilstok, en ik kan ten aller tijden de lezing via MMI doen.
              in het boekje is het iets verwarrend : ze onderverdelen de info in twee categoriën : voor wagens met stok en voor wagen zonder stok
              daar ik wel zag dat mijn Q5 een stok had, had ik geconcludeerd dat het normaal was dat in via de MMI niet kon controleren
              bij mij kan de desbetreffende lijn echter alleen aktief gemaakt worden als de motor af is én het contact ook af, anders blijft de lijn gegrijst en onbruikbaar (dus niet rijdend bij mij... maar ik denk dat de lezing dan niet sprekend zal zijn)
              het zal misschien afhangen van de MMI-versie, de mijne werd onlangs ververst omdat de klank van mjn radio 2x uitviel (en spontaan terugkwam)
              Last edited by guyugy; 07/09/2010, 09:17.

Comment

• Hangt er vanaf of je MMI High hebt of niet.
                Ik heb MMI 2G met 6cd lader vooraan en niet in het hanschoenkastje of de koffer.
                Heb een bluetooth module van Kufatec nageplaatst en alles is bedienbaar via MMI.
                Heb nu wel al ergens gelezen dat bij de laatste A4 het gewoon moet geactiveerd worden via VCDS.

Comment

De mijne heeft ook geen peilstok, en ik kan ten aller tijden de lezing via MMI doen.
                  Kan aangepast worden via het 'hidden menu' of via VCDS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                    olie/oliefilter
                    bougies
                    pollefilter
                    luchtfilter

en dat was het......binnen 1.5ur was ie klaar
                    welke motorisatie heb je? want de olie van de muntitronic moet ook bij 60k ververst worden
                    Sintruin till I die

Comment

• heb meer en meer twijfels om terug een nieuwe A5 te kopen na mn vorige.

hier bij ons in de buurt is het meer en meer den jonnie bak van het moment aan het worden binnen paar jaar is het de bmw drie reeks van vroeger

een zwarte coupe volledige S5 nagemaakt, maar der hangt wel nog het sline logo op de zijkant ipv V8, denk dat het nen2.7 tdi is ( als ge faker zijt doe het dan goed)

een witte coupe met zwarte velgen 2.0 tfsi

en nog ne grijze ronnie, met van de cheap aftermarket velgen die der niet bij passen

man, man,man, uw goesting in ne nieuwe gaat wel over zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                        een zwarte coupe volledige S5 nagemaakt, maar der hangt wel nog het sline logo op de zijkant ipv V8, denk dat het nen2.7 tdi is ( als ge faker zijt doe het dan goed)

e
                        't zijn misschien mijn S-line logos
                        Bestek voor het herstellen 640€
                        2 vleugels en deur herspuiten + nieuwe logo's...Gelukkig omnium zonder franchise

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                          't zijn misschien mijn S-line logos
                          Bestek voor het herstellen 640€
                          2 vleugels en deur herspuiten + nieuwe logo's...Gelukkig omnium zonder franchise

fak das veel geld voor 2 logo's bij de stealer zeker?

zie maar dat het goe herspoten is, heb ze het bij mijn staeler laten herdoen en trok nog op nie veel tweede keer.
                          weet ja wat ze zeiden, meneer is precies geen ne gemakkelijken

moet wel zeggen dat wax-it mee was, diene ziet ook alles he.

Comment

heb meer en meer twijfels om terug een nieuwe A5 te kopen na mn vorige.

hier bij ons in de buurt is het meer en meer den jonnie bak van het moment aan het worden binnen paar jaar is het de bmw drie reeks van vroeger

een witte coupe met zwarte velgen 2.0 tfsi

en nog ne grijze ronnie, met van de cheap aftermarket velgen die der niet bij passen

man, man,man, uw goesting in ne nieuwe gaat wel over zo
                            idd...op die mannier is den A5 goed op weg om den opvolger van den opel manta te worden...spijtig eigenlijk.

Comment

idd...op die mannier is den A5 goed op weg om den opvolger van den opel manta te worden...spijtig eigenlijk.
                              dat is wat stout... ik had naar de Mustang gerefereerd

Comment

Ik was geschrokken, ik had gisteren BIJNA krak hetzelfde gepost, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik toch verkeerd begrepen zou worden en ik zeker geen kwade bedoelingen had... Ik had gisteren een paar glaasjes op en toen ik vandaag je post zag dacht ik "heb ik dat TOCH gepost"?

Maar ik begrijp de problematiek helemaal. De A5 is een mooie wagen maar heeft een redelijk in-your-face uiterlijk, beetje minder discreet dan we van Audi gewoon zijn (zeer niet goed ) en dat leent zich dan tot de Johnny's die vooral op het uiterlijke willen spelen natuurlijk.

Nu ik moet toegeven, ik heb het fenomeen met Johnny's en A5's nog niet veel gezien hier waar ik woon. Hier is dé Johnnybak bij uitstek nog steeds de Seat Leon. Misschien hebben de Johnny's hier nog minder geld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten

Ik was geschrokken, ik had gisteren BIJNA krak hetzelfde gepost, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik toch verkeerd begrepen zou worden en ik zeker geen kwade bedoelingen had... Ik had gisteren een paar glaasjes op en toen ik vandaag je post zag dacht ik "heb ik dat TOCH gepost"?

Maar ik begrijp de problematiek helemaal. De A5 is een mooie wagen maar heeft een redelijk in-your-face uiterlijk, beetje minder discreet dan we van Audi gewoon zijn (zeer niet goed ) en dat leent zich dan tot de Johnny's die vooral op het uiterlijke willen spelen natuurlijk.

Nu ik moet toegeven, ik heb het fenomeen met Johnny's en A5's nog niet veel gezien hier waar ik woon. Hier is dé Johnnybak bij uitstek nog steeds de Seat Leon. Misschien hebben de Johnny's hier nog minder geld

wacht nog eens een jaar of twee, als ze tweedehands betaalbaarder zullen worden
                                  nu zeker dat ze de 2.0 tdi hebben uitgebracht, eens die in tweedehands komt

voor mij is het wel een serieuze remming om nog een a5 te bestellen in elk geval
                                  Last edited by BARTVDS; 11/09/2010, 13:44.

Comment

• Ik begrijp dat hier eigenlijk niet goed.
                                    Van het ogenblik iemand zijn of haar A5 wat personaliseert wordt de wagen onmiddellijk afgeschilderd als
                                    zijnde een jonnie bak.
                                    Is het dan beter om de zoveelste A5 te zijn met,S-Line Exterieur en overmaatse RS4 velgen,maar voor de rest wel
                                    standaard stoffen zetels.
                                    Maar ja,dat zie je van buiten niet zeker?
                                    Dan vraag ik mij eigenlijk wel af wie den jonnie is.
                                    Het m'as-tu vu gehalte van de gemiddelde A5 rijder ligt volgens mij ook redelijk hoog.

Comment

Ik begrijp dat hier eigenlijk niet goed.
                                      Van het ogenblik iemand zijn of haar A5 wat personaliseert wordt de wagen onmiddellijk afgeschilderd als
                                      zijnde een jonnie bak.
                                      Is het dan beter om de zoveelste A5 te zijn met,S-Line Exterieur en overmaatse RS4 velgen,maar voor de rest wel
                                      standaard stoffen zetels.
                                      Maar ja,dat zie je van buiten niet zeker?
                                      Dan vraag ik mij eigenlijk wel af wie den jonnie is.
                                      Het m'as-tu vu gehalte van de gemiddelde A5 rijder ligt volgens mij ook redelijk hoog.
                                      oeps iemand op z'n tenen getrapt?

Comment

Ik begrijp dat hier eigenlijk niet goed.
                                        zijnde een jonnie bak.
                                        Ik begrijp iets anders niet goed.

Je koopt een A5 omdat je dat een mooie auto vindt, maar omdat ineens in de buurt een paar lui die auto gaan optisch verneuken wil je ineens geen A5 meer.

Voor wie koop je die auto dan, voor jezelf of voor de mensen op straat?

Comment

oeps iemand op z'n tenen getrapt?
                                          Waarom zou ik op mijn tenen getrapt moeten zijn?

Comment

Working...
                                          X