Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    wat is anders dan het voltooid deelwoord dat gebruikt voor het oliepeil checken? Al is peilen in het geval van deze motor mischien een verkeerd woord

zal er een invul oefeningen van maken voor de spellingsfreaken hoor:

Als je je volgende afbeelding leest,heb je de olie .......
    gepeild

Ik ben geen spellingsfreak en ben er zeker van dat ik ook wel fouten maak, maar in een kort woordje 2 fouten, dan kan je er best meteen 3 van maken dacht ik zo vandaar mijn opmerking

Comment

• Godverdomme,shame on me x1000 was me op die "ei" aan het focussen
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Hallo allemaal,

Ik ben de trotse bezitter van een A5 2.7TDI. Ik heb deze al sinds november 2007.
        Waarom kan ik mij niet meer goed herinneren, maar ik heb hem als 163PK versie besteld.
        Bij mijn laatste onderhoud een maand geleden, wat overtigens meer dan €1000,00 kostte voor een normaal onderhoud + voorste remblokken, vroeg ik of ze hem konden omzetten naar 190PK.
        Die man, die heel goed handjes kan schudden en interessant kan doen, maar niks van auto's kent, viel uit de lucht en kwam aandraven met allerlei tuning catalogen. €1400 kostten me dat.

Mijn vraag is of het niet mogelijk is om gewoon terug te keren naar de 190PK zoals deze motor oorspronkelijk bedoeld was ? Heeft hier iemand ervaring mee? Of is dat hier al besproken? Heb geen zin om 200 paghina's door te lezen.

Comment

• Dag Ace123,

Toevallig ken ik iemand die ook een 2.7tdi 163pk heeft van een 2 jaar oud. Die heeft hem net laten tunen bij ziptuning voor 499 euro. Momenteel krijg je daar de garantie van 245 euro gratis bij. Voordeel is ook dat de motor dan niet de originele 190pk, maar meteen 233pk krijgt. De motor kan dit zonder problemen aan, en blijft heel soepel rijden, alleen moet je oppassen als je een multitronic zou hebben. Dat check je best even bij bv. ziptuning. Mogelijk tunen ze dan naar iets minder om de multitronic te sparen.
          1400 euro voor tuning achteraf (waarbij de garantie minder belangrijk is) is in elk geval schandalig veel !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ace123 Bekijk Berichten
            Hallo allemaal,

Ik ben de trotse bezitter van een A5 2.7TDI. Ik heb deze al sinds november 2007.
            Waarom kan ik mij niet meer goed herinneren, maar ik heb hem als 163PK versie besteld.
            Bij mijn laatste onderhoud een maand geleden, wat overtigens meer dan €1000,00 kostte voor een normaal onderhoud + voorste remblokken, vroeg ik of ze hem konden omzetten naar 190PK.
            Die man, die heel goed handjes kan schudden en interessant kan doen, maar niks van auto's kent, viel uit de lucht en kwam aandraven met allerlei tuning catalogen. €1400 kostten me dat.

Mijn vraag is of het niet mogelijk is om gewoon terug te keren naar de 190PK zoals deze motor oorspronkelijk bedoeld was ? Heeft hier iemand ervaring mee? Of is dat hier al besproken? Heb geen zin om 200 paghina's door te lezen.
            Oorspronkelijk geplaatst door afan Bekijk Berichten
            Dag Ace123,

Toevallig ken ik iemand die ook een 2.7tdi 163pk heeft van een 2 jaar oud. Die heeft hem net laten tunen bij ziptuning voor 499 euro. Momenteel krijg je daar de garantie van 245 euro gratis bij. Voordeel is ook dat de motor dan niet de originele 190pk, maar meteen 233pk krijgt. De motor kan dit zonder problemen aan, en blijft heel soepel rijden, alleen moet je oppassen als je een multitronic zou hebben. Dat check je best even bij bv. ziptuning. Mogelijk tunen ze dan naar iets minder om de multitronic te sparen.
            1400 euro voor tuning achteraf (waarbij de garantie minder belangrijk is) is in elk geval schandalig veel !
            Blijf eraf als je een multi-tronic hebt of achteraf niet komen janken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Inderdaad, sommige willen absoluut janken :-)

multitronic + chiptuning is vragen om problemen

trouwens verschil tussen 163 en 190 is enorm klein, ik heb al eens getest
              kon pas na een flink stuk echt afstand nemen van de 163 pk versie
              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ace123 Bekijk Berichten
                Hallo allemaal,

Oorspronkelijk geplaatst door afan Bekijk Berichten
                Dag Ace123,

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                Inderdaad, sommige willen absoluut janken :-)

multitronic + chiptuning is vragen om problemen

trouwens verschil tussen 163 en 190 is enorm klein, ik heb al eens getest
                kon pas na een flink stuk echt afstand nemen van de 163 pk versie
                Klopt allemaal, maar denk dat dit hier al zo'n 100 keer ergens staat vermeld in de diverse topics...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  ik denk als je hem op 190 pk zet dat ie daar wel geen problemen zal mee hebben,
                  de MT van de 163pk en 190pk is trouwens dezelfde.
                  Als deze ingreep een paar 100€ kost ok, maar meer zou ik daar niet aan geven.
                  Naar + 200 pk gaan met de MT zou ik niet doen, daar is ie niet voor gemaakt.

note: indien wel, post dan zeker je bevindingen.......na 50.000km

Comment

• Kan mij iemand helpen met de naam van dit kleur?

Is dit meteoorgrijs / aruba grijs?
                    2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten

Kan mij iemand helpen met de naam van dit kleur?

Is dit meteoorgrijs / aruba grijs?
                      Dit is Meteoorgrijs

Aruba is een blauwe kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeugeotGTi Bekijk Berichten
                        Dit is Meteoorgrijs

Aruba is een blauwe kleur.
                        Klopt ,
                        mijn vrouw haar kozijn zijn A5 is ook deze kleur

Comment

• Deze dus ... wel nie op zijn velgen letten aub

Comment

• Was veel mooier zo :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Deze dus ... wel nie op zijn velgen letten aub

Velgen en remklauwen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                Velgen en remklauwen
                                Ja weet ik ... hij vond het niet zo leuk toen ik vertelde dat ik het niet mooi vond

Comment

• Ben ik content dat ik nu winterbanden opliggen heb :-)

Comment

• Vanmorgen dwars gestaan met de A5 3.0tdi :-) Hoe Quattro, wat Quattro? ;-)

Nu is de vraag: winterbanden op de 19" BBS 255/35-19velgen of zoeken naar setje wintervelgen (standaard S-Line velgen bijv) met winterbanden?
                                    Last edited by BelgianTriple; 30/11/2010, 13:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                                      Ben ik content dat ik nu winterbanden opliggen heb :-)
                                      Zag vanochtend een Mercedes dwars gaan richting de berm, slow motion drifting. Gelukkig zonder veel erg, maar kon het niet laten om 'em effe te trakteren op 'n quattro launch... dat 'ie ziet wat 'n verschil winterbanden in de eerste plaats maken, hij zal het wel begrepen hebben peins ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                                        Ben ik content dat ik nu winterbanden opliggen heb :-)
                                        Winterbanden en Quattro ... wat een kombinatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                                          Vanmorgen dwars gestaan met de A5 3.0tdi :-) Hoe Quattro, wat Quattro? ;-)

Nu is de vraag: winterbanden op de 19" BBS 255/35-19velgen of zoeken naar setje wintervelgen (standaard S-Line velgen bijv) met winterbanden?
                                          Beetje overmoedig geweest?
                                          Dat is natuurlijk het gevaar, heb twee jaar geleden al eens een close call gehad, in m'n eigen straat nog wel. Zeer enthousiast vertrokken, en dan moeten stoppen... was plotseling klaarwakker.
                                          Winterbanden zijn een must, maar niet alle wegen waren deze ochtend ijsvrij. Linkervak van de Jan Van Rijswijcklaan in Antwerpen was één lange schaatsbaan en dan helpt het wel om winterbanden te hebben, toch moet je zeer voorzichtig zijn.

Evident antwoord op uw vraag, tweede setje bijkopen. Kost op lange termijn amper meer en 't is veel gemakkelijker.

Comment

Working...
                                          X