Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitched Loop Bekijk Berichten
    Ik heb trouwens de condities van het komende autosalon op de website bekeken.
    De acties zijn verplaatst van het A5 naar het respectievelijk A4 en A6 segment......
    Ja ma ben toch content da'k de A5 sportback gekozen heb en niet A4 of A6.

Heb al met een A4 Avant gereden en een A6 da's voor later.

De A5 is toch wel een aparte wagen die er klassevol en sportief uitziet!!!

Comment

@udi: Ik heb de mijne op de slotdag van de actie besteld (30nov): A5 sportback 1.8 TFSI moesson grijs,
      Milano zwart leder interieur
      17" 5 armen design velgen (achteraf jammer dat ik geen 18" besteld heb),
      intenso plus pack(met gratis gps HD),
      lounge pack,
      PDC achter-en vooraan,
      xenon lichten,
      zetelverwarming voor-en achteraan,
      zonder logo achteraan,
      audi soundsystem (audi music interface heb ik niet genomen daar je media op de sd kaartjes kan opslaan dus, weggesmeten geld naar mijn mening)
      Ik denk dat je met deze configuratie al heel wat in huis haalt

Levering 29 januari 2013 !!!!!!!!!!!!!! (wat heel snel is vind ik)
      Zo jammer dat je géén B&O hebt genomen! is zoveel beter dan het audi soundsystem, je weet niet wat je hoort, de beste optie op mijn wagen aanrader!

Comment

• Mijn eerste A5-SB was uitgerust met het audisoundsysteem. Het basgeluid klonk vol bij lage volumes maar bij hogere volumes klinkt het gauw vervormd en holler en moest je dus de bas lager zetten. Zo een beetje een boomboxeffect dus. In mijn nieuwste A5-SB zit een B&O-systeem. De bassen klinken wat lichter maar wel harder en voelbaar in je maag. De frekwentieweergave is eveneens beter en kristalhelder ook bij hoge volumes. Kopen dus die handel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
          Nog iemand met kapotte waterpomp op 2.0 tfsi? Auto nog maar 3 jaar en maar 42.000 km.Omdat ik nog zo weinig km heb is het stuk ond garantie vervangen.Moet juist de werkuren betalen (430euro).Ze rekenen ook goed door bij Audi.
          Je had beter juist de waterpomp betaald. Vindt ze voor 30 euro op het net.
          Maar ja. Ze wordt aangedreven door de distributieriem. Dus die hebben ze hopelijk ook vervangen ,samen met de aandrukrol, de accessoiresriem,hydraulische spanner en het koelwater.
          En dat is dus heel wat werk.
          Slechte deal lijk me zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk Berichten
            Zo jammer dat je géén B&O hebt genomen! is zoveel beter dan het audi soundsystem, je weet niet wat je hoort, de beste optie op mijn wagen aanrader!
            Oorspronkelijk geplaatst door lightmax Bekijk Berichten
            Mijn eerste A5-SB was uitgerust met het audisoundsysteem. Het basgeluid klonk vol bij lage volumes maar bij hogere volumes klinkt het gauw vervormd en holler en moest je dus de bas lager zetten. Zo een beetje een boomboxeffect dus. In mijn nieuwste A5-SB zit een B&O-systeem. De bassen klinken wat lichter maar wel harder en voelbaar in je maag. De frekwentieweergave is eveneens beter en kristalhelder ook bij hoge volumes. Kopen dus die handel.
            Sorry dat ik het zeg, maar met zo'n reacties creëer je hoge verwachtingen die het systeem m.i. niet kan inlossen.
            Vandaag de kans gehad om het echt 'back to back' te testen... want een collega van me heeft vandaag z'n A5 met B&O in ontvangst genomen.
            We hebben het getest met dezelfde bron/muziek (hoge kwaliteit, via AMI/iPhone) en 't is niet alleen mijn conclusie, het is verrassend hoe gelijkaardig beide systemen klinken.
            (vergeleken met het Audi System van m'n A6 dan, voor alle duidelijkheid)
            Behalve dat er meer bass voelbaar is bij het B&O, kan ik die optie toch niet aanstippen als een "must have", het verschil is daarvoor véél te klein imho.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Sorry dat ik het zeg, maar met zo'n reacties creëer je hoge verwachtingen die het systeem m.i. niet kan inlossen.
              Vandaag de kans gehad om het echt 'back to back' te testen... want een collega van me heeft vandaag z'n A5 met B&O in ontvangst genomen.
              We hebben het getest met dezelfde bron/muziek (hoge kwaliteit, via AMI/iPhone) en 't is niet alleen mijn conclusie, het is verrassend hoe gelijkaardig beide systemen klinken.
              (vergeleken met het Audi System van m'n A6 dan, voor alle duidelijkheid)
              Behalve dat er meer bass voelbaar is bij het B&O, kan ik die optie toch niet aanstippen als een "must have", het verschil is daarvoor véél te klein imho.
              Héél verrassend voor mij om dit te horen, ik moet voor mijn werk vaak exclusieve auto's importeren (en vaak moeten die effectief worden gereden) waardoor ik dus in vele wagens heb gereden gedurende meerdere uren en dus ruim de tijd had om verschillende soorten muziek uit te testen op de verschillende systemen.
              Het feit dat jij het verschil niet hoort is voor mij 'neem me niet kwalijk' heel opmerkelijk.
              Ik vind het verschil overduidelijk! bij het B&O systeem is de BASS idd superieur en dan bedoel ik niet alleen in volume en kracht maar ook in dynamiek, je voelt gewoon dat de woofer alle frequenties veel beter aankan dan de woofer die zich in het audi sound systeem bevind. Verder blijft de trèble en de mid ongelooflijk scherp en zuiver bij hoge volumes wat ik dan weer helemaal niet heb bij het audi soundsysteem waar alles snel begint te vervormen. Ik zat deze week maandag nog in een Audi met een audi sound systeem en meteen ergerde ik me aan de kwaliteit op hoge volumes.
              Ik vind het verschil echt wit/zwart !

Comment

• Tja..... Te laat hé. Hij is besteld
                Nu, Je kan tot in het oneindige opties bij bestellen bij wijze van spreken.
                Het is volgens mij een kwestie van af te wegen wat je voor jezelf belangrijk vindt.
                Het moest eigenlijk voor mijn part zelfs geen audi soundsystem zijn maar ik kreeg het er bij de prijsonderhandeling gratis bij dus waarom niet dan hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @udi Bekijk Berichten
                  Is inderdaad een mooie configuratie.

Ahja die music interface, doet er mij aan denken dat ik nog eens moet horen of dat kabelke daarbij inbegrepen is.
                  Heb al gehoord dat het er bij sommigen bijgegeven wordt en anderen die het zelf moeten aanschaffen.

Ik heb ook zo'n korte levertijd (2 maanden) vind ik wel heel snel maar we gaan er niet over klagen he ;-)
                  Kabeltje is niet inbegrepen en kost €65,00. Nu, ik zou het wel kleingeestig vinden van de verkoper om dat te laten betalen als je juist een prijzige wagen bij hun hebt aangekocht, niet??

Comment

Kabeltje is niet inbegrepen en kost €65,00. Nu, ik zou het wel kleingeestig vinden van de verkoper om dat te laten betalen als je juist een prijzige wagen bij hun hebt aangekocht, niet??
                    Bij Audi vinden ze dat normaal hoor... Ik heb het zelf gemerkt.

Comment

Héél verrassend voor mij om dit te horen, ik moet voor mijn werk vaak exclusieve auto's importeren (en vaak moeten die effectief worden gereden) waardoor ik dus in vele wagens heb gereden gedurende meerdere uren en dus ruim de tijd had om verschillende soorten muziek uit te testen op de verschillende systemen.
                      Het feit dat jij het verschil niet hoort is voor mij 'neem me niet kwalijk' heel opmerkelijk.
                      Ik vind het verschil overduidelijk! bij het B&O systeem is de BASS idd superieur en dan bedoel ik niet alleen in volume en kracht maar ook in dynamiek, je voelt gewoon dat de woofer alle frequenties veel beter aankan dan de woofer die zich in het audi sound systeem bevind. Verder blijft de trèble en de mid ongelooflijk scherp en zuiver bij hoge volumes wat ik dan weer helemaal niet heb bij het audi soundsysteem waar alles snel begint te vervormen. Ik zat deze week maandag nog in een Audi met een audi sound systeem en meteen ergerde ik me aan de kwaliteit op hoge volumes.
                      ik ga hier mee akkoord. De standaard audi boxen zijn slecht imo
                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lightmax Bekijk Berichten
                        Je had beter juist de waterpomp betaald. Vindt ze voor 30 euro op het net.
                        Maar ja. Ze wordt aangedreven door de distributieriem. Dus die hebben ze hopelijk ook vervangen ,samen met de aandrukrol, de accessoiresriem,hydraulische spanner en het koelwater.
                        En dat is dus heel wat werk.
                        Slechte deal lijk me zo.
                        Dieteren heeft nog een bijkomende korting van 100 euro in de vorm van een waardebon gegeven.

Comment

• Ik begrijp niet goed waarom VW geen 5 deurs versie van de Passat aan biedt.Waarschijnlijk om de A5 geen concurrentie aan te doen ?

Comment

Heb niet gezegd dat ik geen verschil hoor eh... d'er mankeren een paar grijstinten tussen uw zwart en wit denk ik.
                            Maar ik ben niet onder de indruk van het B&O, moest ik nu helemaal alleen staan met die mening, zou ik nog beginnen twijfelen aan mezelf, maar ik vind het verre van een zwart/wit vergelijking. Vandaag hebben we, gewapend met meer audiomateriaal (subwoofer tests enzo), nog eens de vergelijking gemaakt.
                            Nu heb ik nog meer verschillen ontdekt, moet ik toegeven, maar had het werkelijk zo zwart/wit geweest zoals je hier aangeeft, was ik van m'n sokken geblazen.
                            We hebben verschillende nummers moeten zoeken om de B&O te doen schitteren, maar het nummer waarmee we gisteren de vergelijking maakte, was er geen van.
                            Een feature vind ik wel 'nice to have', de sound processing, het ruimte effect die je op de audio kan zetten.

Zou ik er kritischer tegenover staan en -niet onbelangrijk- de prijs mee in rekening nemen, dan stoor ik mij aan het overboosted karakter van de B&O (in de A5 coupé althans).
                            Het doet me denken aan het aloude "loudness"-knopje van de gemiddelde hifi-installatie, wat het geluid per definitie doet vervormen.
                            Ik zou de standaard bass-setting dan ook verlagen want de subwoofer gaat de mist in wanneer je luider gaat, te horen wanneer er kort opeenvolgende beats het geluid doen vervormen. En die sound processing is uiteindelijk ook een geknutseld effectje, kunnen ze er evengoed alle effecten op loslaten naar keuze (room, reverb, chorus, delay, flanger, ... ), dat zou ik nog toffer vinden.

Het is hooguit een 'nice to have' maar geen 'must have' voor mij.
                            Als je nu eens zou zeggen dat een quattro een must have was eh...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
                              Ik begrijp niet goed waarom VW geen 5 deurs versie van de Passat aan biedt.Waarschijnlijk om de A5 geen concurrentie aan te doen ?
                              Dat is de VW Golf, toch?

Comment

• Qua lengte komt de Passat overeen met de A5, alleen door de binnenruimte zit de Passat in een hogere categorie.

Comment

• Is de Passat cc geen 5 deurs ???

Comment

• De CCis volgens mij een coupé met 4 deuren en een koffer.

Comment

• De zetelverwarming is ook een optie die ik niet meer zou willen missen.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• zou dit een koopje zijn?

Personenwagen AUDI A5 SPORTSBACK

Brandstof: Diesel
                                        Km teller: 65092 km
                                        1ste inschrijving: 19/03/2010
                                        Kleur: Zwart
                                        Motorinhoud: 1968 cm³
                                        Motorvermogen: 120 kW
                                        Co2 uitstoot: 137 g/km
                                        Chassisnr.: WAUZZZ8T8AA017055

Uitrusting: Radio/CD, Boordcomputer, gps, elektrische ruiten en spiegels, automatische airco, lederen interieur zwart/beige, lichtmetalen velgen, centr. vergrendeling, automatische lichten, xenon, cruise control, multifunctioneel stuur, zetelverwarming, elek. zetels, bluetooth, spiegelverwarming, parkeersensoren achter, 2 SD-slots

voorzien van 2 sleutels, gelijkvormigheidsattest,

De koper ontvangt een attest van verlies van boorddocumenten.

Zichtbare schade:
                                        Krassen : Vleugel achter links

Starting Price: € 5000
                                        Highest Bid: € 7500
                                        Bid Count: 7
                                        VAT: 21 %
                                        Markup: 17 %
                                        Markup VAT: 21 %

ze gaan rond de 25K op autoscout:
                                        AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

10K kosten inbegrepen .. 25K verkoop prijs ...

wie zegt doen?
                                        Last edited by fblade; 26/12/2012, 21:27.
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Duidelijk verdacht. Vuile trucen van criminelen denk ik.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X