Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
    Zeg inderdaad tegen uw schoonbroer dat hem een afspraakje moet maken bij d'Ieteren en eens met beide wagens moet rijden. Als het in zijn budget past ben ik er voor 100% van overtuigd dat hij de 3.0 zal nemen.. In mijn ogen leken het 2 compleet andere wagens.
    Volledig akkoord!
    en een ritje met de 3.0 kan bij mij ook geregeld worden, als t maar 's avonds is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
      een abonnement op de lijn lijkt me nuttig )

Nee serieus, ik zou niet weten waarom dat slecht is, diesels van nu zijn absoluut niet meer die van vroeger. Enkel zou je financieel moeten uitrekenen wat het je gaat kosten aan hogere aankoopkost, wegentax, verzekering, tanken van benzine vs diesel.
      Het blijft niet goed als je je diesel enkel voor korte afstanden gebruikt, dan mogen ze nog zo modern zijn als je wil. Nog voor alles op temperatuur is zet je dat ding terug uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten
        Is een A5 2.7 TDI aan te raden voor iemand die maar 10.000 kilometers per jaar rijd? Of gaat dit de motor schaden?
        Huh!? Neen!! Koop u dan a.u.b. een benzine. Het zal u niet alleen meer rijplezier verschaffen, het zal ook goedkoper zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Huh!? Neen!! Koop u dan a.u.b. een benzine. Het zal u niet alleen meer rijplezier verschaffen, het zal ook goedkoper zijn.
          qua rijplezier niet akkoord, tenzij die benzine ook een V6 is, maar dan is het een 3,2 l, en dat is pas kostelijk...
          de 2,7 TDI vond ik in de motorpalette aangenamer dan de 2,0 benzine's, zeker gekoppeld aan de multitronic
          dus niet te vroeg afschrijven, die 2,7 is (bijna) even redelijk als een opgepepte 4 cylinder, en zeker niet lawaaiiger

Comment

• 120 naar net geen 200 in derde...kon nie verder door opkomend verkeer ..kwas aan het twijfelen want rond de 190 was ik al iets aan het lossen, maar kwilde toch per se tot 200 gaan, nie gelukt dus. Khad moeten blijven duwen e....ben gestopt me filmen dan..
            Komt wel nog es ne beter filmpke...

En ja je hoort mijn vrouw plots zeggen 'versmijt!!!'

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
            Last edited by ; 02/10/2009, 09:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
              120 naar net geen 200 in derde...kon nie verder door opkomend verkeer ..kwas aan het twijfelen...ben gestopt me filmen dan..

http://img15.imageshack.us/i/derde.mp4/
              Verchmitn!! Klonk vrij dwingend, mijn spiedend oog zag dat je niet luisterde. Het huwelijk zeker?

Comment

120 naar net geen 200 in derde...kon nie verder door opkomend verkeer ..kwas aan het twijfelen...ben gestopt me filmen dan..

doe dat dan aub met beide tellers in de camera...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  qua rijplezier niet akkoord, tenzij die benzine ook een V6 is, maar dan is het een 3,2 l, en dat is pas kostelijk...
                  de 2,7 TDI vond ik in de motorpalette aangenamer dan de 2,0 benzine's, zeker gekoppeld aan de multitronic
                  dus niet te vroeg afschrijven, die 2,7 is (bijna) even redelijk als een opgepepte 4 cylinder, en zeker niet lawaaiiger
                  Over kleur en smaak... Persoonlijk spreek ik liever over klank dan lawaai wanneer het over motoren gaat. Ik heb nog nooit met een diesel gereden die aangenamer is dan een vergelijkbare benzine versie. Het feit dat Audi geen kleiner 6 cyl bezine heeft is dan ook een spijtige zaak. Je moet dus -spijtig genoeg- een 3.2 nemen . Merk op dat je op zo'n auto een hogere korting krijgt!

Comment

?? En dat betekent ??

Comment

• Ik vermoed "schakelen". Of zoiets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                        Over kleur en smaak... Persoonlijk spreek ik liever over klank dan lawaai wanneer het over motoren gaat. Ik heb nog nooit met een diesel gereden die aangenamer is dan een vergelijkbare benzine versie. Het feit dat Audi geen kleiner 6 cyl bezine heeft is dan ook een spijtige zaak. Je moet dus -spijtig genoeg- een 3.2 nemen . Merk op dat je op zo'n auto een hogere korting krijgt!
                        jij bevestigt mijn standpunt : daar Audi geen andere (redelijke) alternatief biedt aan benzinenrijders dan de 1,8 of de 2,0 TFSI (allebei lawaaiig bij het optrekken), is de 2,7 TDI acceptabel stil en beleefd. Dat was toch mijn gevoel toen ik mijn A4 door een A4 dacht te vervangen
                        Daar ik eindelijk een Q5 gekocht heb stoort het mij iets minder dat hij een diiesel-"klank" maakt : het hoort beter bij dat type voertuig, maar het is wel wennen...

Comment

• Ik ben er inmiddels uit, ik koop geen 2,7 tdi. Ik rijd te weinig kilometers, ik zoek dus een 2.0 tfsi multitronic, als iemand eentje weet staan...
                          Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
                          http://www.aanbod.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            jij bevestigt mijn standpunt : daar Audi geen andere (redelijke) alternatief biedt aan benzinenrijders dan de 1,8 of de 2,0 TFSI (allebei lawaaiig bij het optrekken), is de 2,7 TDI acceptabel stil en beleefd. Dat was toch mijn gevoel toen ik mijn A4 door een A4 dacht te vervangen
                            Daar ik eindelijk een Q5 gekocht heb stoort het mij iets minder dat hij een diiesel-"klank" maakt : het hoort beter bij dat type voertuig, maar het is wel wennen...
                            Lawaai bij het optrekken...
                            Die 2.0TFSI klonk bij mij als muziek in de oren tegenover de diesel waar ik soms met rijd (nen 1.9TDI)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                              Die 2.0TFSI klonk bij mij als muziek in de oren tegenover de diesel waar ik soms met rijd (nen 1.9TDI)...
                              Ge moogt eens met de mijne rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Daar is al aan gefoefeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                  ik had het over de 2,7, de 2 bijkomende cylinders maken uiterard het verschil
                                  muziek kan onmogelijk komen uit een 4 cylinder, dit is weggelegd voor 6,8,10,12 cylinders...
                                  hoe meer cylinders hoe meer muziek
                                  met 4 cylinders blijft het bij minder of meer lawaai

PS : het lawaai kan je wat verbeteren met een andere uitlaat, dan is het mooier, maar ook meestal luider
                                  Last edited by guyugy; 02/10/2009, 19:40.

Comment

120 naar net geen 200 in derde...kon nie verder door opkomend verkeer ..kwas aan het twijfelen want rond de 190 was ik al iets aan het lossen, maar kwilde toch per se tot 200 gaan, nie gelukt dus. Khad moeten blijven duwen e....ben gestopt me filmen dan..

Ziet er goed uit , maar probeer volgende keer zonder vrouw en met een bijna lege benzinetank ipv een volle. Scheelt zeker min. 100kg!!

Grtz.
                                    Nick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Deal!! Mijne beste kameraad woont trouwens in Hemiksem.
                                      Nee serieus, ik heb proefgereden met een 2.0TFSI en een 3.0TDI, en natuurlijk rijdt die laatste super zoals ik verwachtte, maar de 2.0 benzine heeft mijn verwachtingen serieus overtroffen, die trok veel gewilliger in de toeren vond ik. Ik ben waarschijnlijk te veel benzine-man...

Comment

• @Guyugy...zo kon ik mijn beide handen aan het stuur houden...
                                        @Nick...Ja twas nie echt gepland. De baan vroeg er precies om...en de gsm is altijd bij de hand...
                                        Zoals gezegd, der volgt wel es ne 'goei' filmpke.

Comment

• Ik ben eens aan het kijken voor de A5 sportback...

A5 Sportback
                                          TFSI 2.0L 132KW 180pk / Multitronic

Die multitronic...is dat dan automatische of manuele versnellingsbak? (sorry, ben een leek)
                                          Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
                                          http://www.aanbod.be

Comment

Working...
                                          X