Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwman Bekijk Berichten
    Hebben jullie ook problemen als de wagen buitenstaat met de raam die een beetje inschuift bij het sluiten van de deuren.
    Op zich geen probleem maar zo kan je de wagen niet sluiten of vergis ik me?
    Is hiervoor een oplossing?

Grtjs en aan iedereen de beste wensen.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    toch irritant voor wagens die als "neusje van de zalm" verkocht worden
    ik denk dat de ingenieurs te vlug tewerk gaan, en dat de tetsfase wat verwaarloosd wordt
    wat waren dan de testers zitten doen in de arctische regio's als ze zo'n evident gebrek niet hebben opgespoord ?
    op de Q5 ook een dergelijke flater : het water blijft staan in een diepe gleuf onder het ruit van de achterklep : als deze opengaat loopt dat water deels binnen de wagen ; niemand blijft dat te hebben gezien in de fase van voorproduktie...

Blijkbaar zijn raam en ruit moeilijke woorden.

De ruit en het raam!

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
    2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
      Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.. Alles moet perfect in orde zijn.. En als er toch ergens een foutje is moeten ze het in de garage maar gratis, of aan een normale prijs herstellen..
      Dingen die fundamenteel fout ontworpen zijn kunnen achteraf in de garage niet meer opgelost worden. Het feit dat het zo in productie is gegaan wijst erop dat het zelfs te duur was om het na pre-productie op te lossen.

Hoe later een fout wordt opgelost, hoe duurder. Bijvoorbeeld: een fout die 1 USD kost om op te lossen tijden design fase, kost 10 USD om op te lossen tijdens prototyping, kost 100 USD om op te lossen tijdens preproductie en 1000 om op te lossen tijdens productie. (De exacte cijfers zijn verzonnen). Vandaar het grote belang om fouten zo snel mogelijk op te sporen. Eens een bepaalde fase bereikt is, kost een bepaalde fout te veel geld om nog opgelost te krijgen. In het beste geval worden dergelijke fouten aangepakt door een facelift.

Comment

Hebben jullie ook problemen als de wagen buitenstaat met de raam die een beetje inschuift bij het sluiten van de deuren.
        Op zich geen probleem maar zo kan je de wagen niet sluiten of vergis ik me?
        Is hiervoor een oplossing?

Grtjs en aan iedereen de beste wensen.
        Al paar keer gehad en inderdaad heel vervelend, kan de deur wel openen maar krijg ze niet meer dicht. Moet dan effectief de wagen een paar minuten laten draaien en met een krabber het ijs aan de rubber wegkrabben

Comment

• Vandaag bericht had van D'Ieteren dat mijn led-achterlichten binnen zijn .
          Ze worden volgende week donderdag geplaatst. Hopelijk zonder veel problemen.

Hier een voorbeeld foto van een monza-grijze A5 met led-achterlichten:

Last edited by ; 04/01/2010, 21:43.

Comment

• ben ook benieuwd ;-)

Comment

• De handrem van een A5, kan deze bevriezen? Waarschijnlijk een domme vraag

Comment

De handrem van een A5, kan deze bevriezen? Waarschijnlijk een domme vraag
                Is zeker geen domme vraag. Het antwoord is "ja".

Comment

De handrem van een A5, kan deze bevriezen? Waarschijnlijk een domme vraag
                  een handrem gebruikt je nooit overnacht bij vriesweer, elektrisch of niet
                  je wagen is evengoed geïmmobiliseerd als je een versnelling gebruikt (manueel) of in "P" (auto) zet
                  ook bij nat weer is één nacht genoeg om de remblokken tegen de schijven te laten plakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                    Vandaag bericht had van D'Ieteren dat mijn led-achterlichten binnen zijn .

Je hebt dus niet de kufatec achterlichten genomen? Of wel? Maar dan via D'Ieteren?

Comment

• Ik ga mijn velgen laten poedercoaten bij Tilkin in Tongeren. Zij moeten natuurlijk wel de RAL kleur weten. Heeft er iemand enig idee waar ik audi kleuren met bijpassende nummer kan vinden. Ik zou ze titanium grijs laten coaten.

Of is zo'n RAL nummer universeel en kan ik gewoon een nummer van bv. www.ralkleuren.com geven?

Daar staan massa's grijstinten op. Ik zou denken antracietgrijs maar op zo'n klein stukje kan je ook niet veel zien.
                      Last edited by ; 05/01/2010, 12:09.

Comment

Ik ga mijn velgen laten poedercoaten bij Tilkin in Tongeren. Zij moeten natuurlijk wel de RAL kleur weten. Heeft er iemand enig idee waar ik audi kleuren met bijpassende nummer kan vinden. Ik zou ze titanium grijs laten coaten.

Of is zo'n RAL nummer universeel en kan ik gewoon een nummer van bv. www.ralkleuren.com geven?

Daar staan massa's grijstinten op. Ik zou denken antracietgrijs maar op zo'n klein stukje kan je ook niet veel zien.
                        Rij eens door een nieuwe verkaveling, en vraag aan de mensen welke RAL kleur hun ramen hebben, dat geeft een veel beter idee.
                        Hebben wij ook gedaan om de kleur van ons ramen te kiezen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                          Rij eens door een nieuwe verkaveling, en vraag aan de mensen welke RAL kleur hun ramen hebben, dat geeft een veel beter idee.
                          Hebben wij ook gedaan om de kleur van ons ramen te kiezen...
                          Of ga eens lang in een verfwinkel en vraag om ff de ral kleurstalen-kaart te mogen lenen
                          So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• das misschien gemakkelijker.

Comment

das misschien gemakkelijker.
                              Dat wel, maar dan hebt ge weer maar een klein oppervlak.
                              zo'n kleurenkaart hebben wij ook wel gezien, maar dat zegt evenveel als hetgeen je op je scherm ziet bij ralkleuren.com

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daniele_P Bekijk Berichten
                                das mijn foto
                                Ah dat wist ik niet... nice one!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                                  Vandaag bericht had van D'Ieteren dat mijn led-achterlichten binnen zijn .

1 conclusie =

Comment

Je hebt dus niet de kufatec achterlichten genomen? Of wel? Maar dan via D'Ieteren?
                                    Idd, ik heb gekozen voor origineel Audi (zonder Kufatec dus)
                                    Het zal natuurlijk wel duurder zijn, maar had geen zin om €729 te betalen voor Kufatec en niet 100% zeker zijn dat het werkt.

Nu kosten ze €666 excl. BTW, zonder plaatsing.
                                    Dus ik schat +- €900 (incl. BTW) Dit is voor de 4 lichtblokken + BCM2 module en plaatsing.

Foto's volgen
                                    Last edited by ; 05/01/2010, 21:24.

Comment

• Net nieuwe winterbandekes gekocht... 18" michelin 245/40/18
                                      met s5 velgen...

Prijs: +-2000 € incl btw

Goede prijs of niet?

Comment

• Vandaag terug iets tegen gekomen !!!!

Namelijk het haaievinneke ( op het dak !!! )
                                        afgereden bij buitenrijden.

Antenne omgeplooid en klein beetje ingeduwd in ... het dak.

Terug nr garage voor reparatie .., pfff!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                          Net nieuwe winterbandekes gekocht... 18" michelin 245/40/18
                                          met s5 velgen...

Prijs: +-2000 € incl btw

Goede prijs of niet?
                                          Replica's of OEM s5 velgen? Als het over echte s5 velgen gaat met michelin pilot alpin's heb je een goede zaak gedaan..

Comment

Working...
                                          X