Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Duc een zeer mooie auto, ik dacht dat ik de S5 wanne be was, jij ook al)))))))))))))
    gisteren nieuwe velgen besteld RS4 7 dubbelspaken 20inch met 245/30/20 banden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
      Dat kost 729 euro + kosten voor het opsturen
      Er zijn aanpassingen nodig, maar er zit iets bij dat je even op de wagen moet aansluiten en het maakt de nodige aanpassingen.

      Je begint ook al 2de hands LED achterlichten te vinden, voor 350 € ... maar ja, dan moet je nog is de aangepaste kabels en dat codeer-ding hebben, dat kost ook €250 ... en 2 keer port betalen ook. Kan je al beter voor volledig nieuwe gaan.
      waar kan men led achterlichten bestellen via audi dealer?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
        Duc een zeer mooie auto, ik dacht dat ik de S5 wanne be was, jij ook al)))))))))))))
        gisteren nieuwe velgen besteld RS4 7 dubbelspaken 20inch met 245/30/20 banden
        Wanne be zou ik niet meteen zeggen. Heb dan wel de grill zonder logo en de spiegelkappen, maar dat is het dan ook.
        Zie de grill nu eenmaal liever met een zwarte auto.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door synca Bekijk Berichten
          waar kan men led achterlichten bestellen via audi dealer?
          hier bijvoorbeeld


          Je zal ze ook wel bij je dealer kunnen bestellen, maar ik ben er vrij zeker van dat je goedkoper uitkomt met het hele pakket bij kufatec te kopen.
          Audi A5 2.7TDI Multitronic

          Comment


          • ik snap wat je bedoelt, de auto ziet er fantastisch uit, ga je hem tunen?

            Comment


            • Zijn er nog mensen op de forum die het probleem hebben dat het kofferdeksel op de achterbumber komt en daardoor de lak beschadigd?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                Zijn er nog mensen op de forum die het probleem hebben dat het kofferdeksel op de achterbumber komt en daardoor de lak beschadigd?
                ik had met mijn A4, echter na een onzacht kontakt tegen een amsterdammer : de bumper was hierdoor iets omhoog gekomen
                ze vroegen bij Audi 1/2 dag werk om hieraan te verhelpen, en ik heb dan gewoon twee plastic-rondelletjes bijgeplaatst zodat de kofferdeksel niet meer tegen de bumper knalde

                Comment


                • heeft hier iemand s line interieur met als optie alcantara? is dat geperforeerd? Vinden jullie de optie schakellepels aan het stuur nuttig of gebruik ja dat niet? ik twijfel om deze nog bij te voegen aan mn bestelling.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                    heeft hier iemand s line interieur met als optie alcantara? is dat geperforeerd? Vinden jullie de optie schakellepels aan het stuur nuttig of gebruik ja dat niet? ik twijfel om deze nog bij te voegen aan mn bestelling.
                    Bij de s-line versie (interieur) is het idd geperforeerd ... bij de niet s-line is het gewoon alcantara.

                    Ik heb ook de schakellepels aan het stuur genomen, gebruik ze maar zelden, maar is wel eens plezant
                    Last edited by viperman; 30/08/2009, 21:40.
                    Audi A5 2.7TDI Multitronic

                    Comment


                    • vraagje over MMI

                      als men in de setup het volume van de verschillende bronnen wil afstellen, verschijnt een visualisatie van een knop met een basisniveau (soms verschilllend naargelang de bron)
                      men kan dan met de draaiknop van de MMI het geluidsniveau afstellen (= reduceren beneden het basisniveau, verhogen kan niet boven het basisniveau)
                      Hoe kan men eigenlijk het basisniveau veranderen ?
                      Wat mij stoort is dat het volume van de radio merkelijk hoger is dan dat van de media (andere bronnen, die dan wel ongeveer op hetzelfde niveau zijn (CD, SD,...)
                      ik heb daarover nog niets teruggevonden in de documentatie

                      Comment


                      • Heeft iemand ooit van OCT gehoord, ze gaan van 180 naar 272pk? ik kan neregens vinden wat het kost.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                          MMI fixes

                          Ik vond dat de multitronic in "D" sloomer geworden was maar kan ook komen omdat ik 3 dagen met een benzine gereden heb. Mss iets veranderd om het verbruik te laten zakken hé...
                          Dragon, welke auto was dit?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                            Duc een zeer mooie auto, ik dacht dat ik de S5 wanne be was, jij ook al)))))))))))))
                            gisteren nieuwe velgen besteld RS4 7 dubbelspaken 20inch met 245/30/20 banden
                            het zijn 265/30/20 banden die daar normaal op liggen hoor ...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                              Wanne be zou ik niet meteen zeggen. Heb dan wel de grill zonder logo en de spiegelkappen, maar dat is het dan ook.
                              Zie de grill nu eenmaal liever met een zwarte auto.
                              Same here, ik heb ook die S5 grille gekregen maar logo moet er wel af.
                              Spiegelkappen ben ik niet zo zot van

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                Bij de s-line versie (interieur) is het idd geperforeerd ... bij de niet s-line is het gewoon alcantara.

                                Ik heb ook de schakellepels aan het stuur genomen, gebruik ze maar zelden, maar is wel eens plezant
                                Mijne maat heeft dat in zijne TT en als je sportief rijdt is dit wel super...
                                De volgende keer zou ik dit wel overwegen, wel enkel met een S-tronic te verkrijgen!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                  Dragon, welke auto was dit?
                                  Multi hé

                                  De "S" suckt in mijn ogen ferm, is supersnel tot aan 100km/h maar dan superloom. Op de snelweg laat ik hem dus gewoon in "D" staan als ik eens wil duwen

                                  maar ik zou niets anders meer willen hoor, automaat is zalig om kilometers te doen

                                  Als iemand mij kan uitleggen hoe ik zo'n VCDS meting doe wil ik wel eens de laptop eraan hangen en optrekken

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                    het zijn 265/30/20 banden die daar normaal op liggen hoor ...
                                    't zullen dan wel misschien replica's zijn!????

                                    Ik ben al zeker dat het originele zullen zijn, met inderdaad 265/30/20!!!! Brede sletskes

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Vince4Audi Bekijk Berichten
                                      't zullen dan wel misschien replica's zijn!????

                                      Ik ben al zeker dat het originele zullen zijn, met inderdaad 265/30/20!!!! Brede sletskes
                                      mooie bandekes...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                        mooie bandekes...
                                        en +300 euro a piece, rijk volk begot!

                                        Comment


                                        • chippen / powerbox A5 2.0 TDI

                                          Iemand al ervaring met het chip/powerbox tunen van een 2.0 TDI 163 pk A5. Normaal zou je hem tot iets over 200pk moeten kunnen brengen.

                                          Nu gaan er al direct een paar steigeren met wat ik hier ga neerschrijven: Daar het een leasebak is denk ik aan een powerbox (p-tronic, maar die zijn even duur of zelfs duurder dan chiptuning, een kit-tronic ken ik zo niet, en een racechip lijkt me wat te goedkoop om goed te zijn). Een powerbox gaat je motor 'foolen' waardoor hij meer gaan inspuiten en zo meer vermogen levert, over de gevolgen op lange termijn voor de motor heb ik geen eerlijke info gevonden, als hij de 4 jaar overleeft is het voor goed Ik kan deze ook makkelijk weghalen als ik hem terug inlever, hij binnen moet voor onderhoud, etc. Nadeel zal zeker zijn dat hij niet op maat is getuned, maar de vermogens die ze beloven (204 tem 211 pk lijken me best knap).

                                          Langs de andere kant, OBD chiptuning is onzichtbaar (wat handig is na een ernstig ongeval waar ik groggy achter m'n stuur lig en de powerbox mooi ligt te blinken op m'n motor, waardoor de verzekering hard wegloopt en ik dikke miserie ga krijgen), is meestal op maat en zou volgens mij dan ook meer uit je motor moeten kunnen halen (al vind ik dit niet terug in de gepresenteerde cijfers).

                                          Even een overzicht van prijs + beloofde vermogenswinsten)

                                          p-tronic powerbox: (204pk / 445 Nm) 640 euro
                                          kit-tronic powerbox: (219pk / 441 Nm) geen prijsindicatie maar normaal een pak goedkoper dan p-tronic
                                          racechip powerbox: (232pk / 470 Nm) 229 euro dan gaan m'n wenkbrouwen pas echt fronsen

                                          2 laatste powerboxen was wel voor 170pk versie, maar zal wel niet veel verschillen met de dichtgeknepen fiscaal voordelige 163pk versie voor België.

                                          Heinz chiptuning: stond de 2.0 TDI niet tussen, maar dat kost daar ongeveer 1000 euro!
                                          Ziptuning chiptuning: (200pk / 410 Nm) 499 euro
                                          JD Engeneering: ook geen 2.0 TDI, maar prijs rond de 790 euro (A5 kost pak meer dan andere types)
                                          Carpowertuning: ook weer geen 2.0 TDI, geen prijsindicatie

                                          M.a.w. vind enkel maar deftige cijfers bij powerboxen (voor hoever deze eerlijk zijn, er is immers geen vermogensmeting mogelijk bij de leveranciers), bij de chiptuners hebben ze blijkbaar nog niet echt gehoord van het kleinste broertje van de A5 dieselmotoren. M.a.w. veel onduidelijkheid, en met de marketingpraatjes en veelbelovend cijfermateriaal kan je mij nu ook niet echt warm maken, echte eerlijke cijfers, dat heb ik nodig

                                          Iemand tips, adressen, websites, goed advies voor een 2.0 TDI? Alvast bedankt!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X