Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Duc een zeer mooie auto, ik dacht dat ik de S5 wanne be was, jij ook al)))))))))))))
gisteren nieuwe velgen besteld RS4 7 dubbelspaken 20inch met 245/30/20 banden
Dat kost 729 euro + kosten voor het opsturen
Er zijn aanpassingen nodig, maar er zit iets bij dat je even op de wagen moet aansluiten en het maakt de nodige aanpassingen.
Je begint ook al 2de hands LED achterlichten te vinden, voor 350 € ... maar ja, dan moet je nog is de aangepaste kabels en dat codeer-ding hebben, dat kost ook €250 ... en 2 keer port betalen ook. Kan je al beter voor volledig nieuwe gaan.
waar kan men led achterlichten bestellen via audi dealer?
Duc een zeer mooie auto, ik dacht dat ik de S5 wanne be was, jij ook al)))))))))))))
gisteren nieuwe velgen besteld RS4 7 dubbelspaken 20inch met 245/30/20 banden
Wanne be zou ik niet meteen zeggen. Heb dan wel de grill zonder logo en de spiegelkappen, maar dat is het dan ook.
Zie de grill nu eenmaal liever met een zwarte auto.
Zijn er nog mensen op de forum die het probleem hebben dat het kofferdeksel op de achterbumber komt en daardoor de lak beschadigd?
ik had met mijn A4, echter na een onzacht kontakt tegen een amsterdammer : de bumper was hierdoor iets omhoog gekomen
ze vroegen bij Audi 1/2 dag werk om hieraan te verhelpen, en ik heb dan gewoon twee plastic-rondelletjes bijgeplaatst zodat de kofferdeksel niet meer tegen de bumper knalde
heeft hier iemand s line interieur met als optie alcantara? is dat geperforeerd? Vinden jullie de optie schakellepels aan het stuur nuttig of gebruik ja dat niet? ik twijfel om deze nog bij te voegen aan mn bestelling.
heeft hier iemand s line interieur met als optie alcantara? is dat geperforeerd? Vinden jullie de optie schakellepels aan het stuur nuttig of gebruik ja dat niet? ik twijfel om deze nog bij te voegen aan mn bestelling.
Bij de s-line versie (interieur) is het idd geperforeerd ... bij de niet s-line is het gewoon alcantara.
Ik heb ook de schakellepels aan het stuur genomen, gebruik ze maar zelden, maar is wel eens plezant
als men in de setup het volume van de verschillende bronnen wil afstellen, verschijnt een visualisatie van een knop met een basisniveau (soms verschilllend naargelang de bron)
men kan dan met de draaiknop van de MMI het geluidsniveau afstellen (= reduceren beneden het basisniveau, verhogen kan niet boven het basisniveau)
Hoe kan men eigenlijk het basisniveau veranderen ?
Wat mij stoort is dat het volume van de radio merkelijk hoger is dan dat van de media (andere bronnen, die dan wel ongeveer op hetzelfde niveau zijn (CD, SD,...)
ik heb daarover nog niets teruggevonden in de documentatie
Ik vond dat de multitronic in "D" sloomer geworden was maar kan ook komen omdat ik 3 dagen met een benzine gereden heb. Mss iets veranderd om het verbruik te laten zakken hé...
Duc een zeer mooie auto, ik dacht dat ik de S5 wanne be was, jij ook al)))))))))))))
gisteren nieuwe velgen besteld RS4 7 dubbelspaken 20inch met 245/30/20 banden
het zijn 265/30/20 banden die daar normaal op liggen hoor ...
Wanne be zou ik niet meteen zeggen. Heb dan wel de grill zonder logo en de spiegelkappen, maar dat is het dan ook.
Zie de grill nu eenmaal liever met een zwarte auto.
Same here, ik heb ook die S5 grille gekregen maar logo moet er wel af.
Spiegelkappen ben ik niet zo zot van
Bij de s-line versie (interieur) is het idd geperforeerd ... bij de niet s-line is het gewoon alcantara.
Ik heb ook de schakellepels aan het stuur genomen, gebruik ze maar zelden, maar is wel eens plezant
Mijne maat heeft dat in zijne TT en als je sportief rijdt is dit wel super...
De volgende keer zou ik dit wel overwegen, wel enkel met een S-tronic te verkrijgen!
De "S" suckt in mijn ogen ferm, is supersnel tot aan 100km/h maar dan superloom. Op de snelweg laat ik hem dus gewoon in "D" staan als ik eens wil duwen
maar ik zou niets anders meer willen hoor, automaat is zalig om kilometers te doen
Als iemand mij kan uitleggen hoe ik zo'n VCDS meting doe wil ik wel eens de laptop eraan hangen en optrekken
Iemand al ervaring met het chip/powerbox tunen van een 2.0 TDI 163 pk A5. Normaal zou je hem tot iets over 200pk moeten kunnen brengen.
Nu gaan er al direct een paar steigeren met wat ik hier ga neerschrijven: Daar het een leasebak is denk ik aan een powerbox (p-tronic, maar die zijn even duur of zelfs duurder dan chiptuning, een kit-tronic ken ik zo niet, en een racechip lijkt me wat te goedkoop om goed te zijn). Een powerbox gaat je motor 'foolen' waardoor hij meer gaan inspuiten en zo meer vermogen levert, over de gevolgen op lange termijn voor de motor heb ik geen eerlijke info gevonden, als hij de 4 jaar overleeft is het voor goed Ik kan deze ook makkelijk weghalen als ik hem terug inlever, hij binnen moet voor onderhoud, etc. Nadeel zal zeker zijn dat hij niet op maat is getuned, maar de vermogens die ze beloven (204 tem 211 pk lijken me best knap).
Langs de andere kant, OBD chiptuning is onzichtbaar (wat handig is na een ernstig ongeval waar ik groggy achter m'n stuur lig en de powerbox mooi ligt te blinken op m'n motor, waardoor de verzekering hard wegloopt en ik dikke miserie ga krijgen), is meestal op maat en zou volgens mij dan ook meer uit je motor moeten kunnen halen (al vind ik dit niet terug in de gepresenteerde cijfers).
Even een overzicht van prijs + beloofde vermogenswinsten)
p-tronic powerbox: (204pk / 445 Nm) 640 euro
kit-tronic powerbox: (219pk / 441 Nm) geen prijsindicatie maar normaal een pak goedkoper dan p-tronic
racechip powerbox: (232pk / 470 Nm) 229 euro dan gaan m'n wenkbrouwen pas echt fronsen
2 laatste powerboxen was wel voor 170pk versie, maar zal wel niet veel verschillen met de dichtgeknepen fiscaal voordelige 163pk versie voor België.
Heinz chiptuning: stond de 2.0 TDI niet tussen, maar dat kost daar ongeveer 1000 euro!
Ziptuning chiptuning: (200pk / 410 Nm) 499 euro
JD Engeneering: ook geen 2.0 TDI, maar prijs rond de 790 euro (A5 kost pak meer dan andere types)
Carpowertuning: ook weer geen 2.0 TDI, geen prijsindicatie
M.a.w. vind enkel maar deftige cijfers bij powerboxen (voor hoever deze eerlijk zijn, er is immers geen vermogensmeting mogelijk bij de leveranciers), bij de chiptuners hebben ze blijkbaar nog niet echt gehoord van het kleinste broertje van de A5 dieselmotoren. M.a.w. veel onduidelijkheid, en met de marketingpraatjes en veelbelovend cijfermateriaal kan je mij nu ook niet echt warm maken, echte eerlijke cijfers, dat heb ik nodig
Iemand tips, adressen, websites, goed advies voor een 2.0 TDI? Alvast bedankt!
Comment